IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 4!!!! Volgende pagina
blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 01-09-2005 11:39 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Zo nummer 4 al weer



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 01-09-2005 11:41 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl



Bruce Banner


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-09-2005 12:12 by Snaack Profiel van Snaack

Wat met mijn twinpedaal zitten pielen, klopperafstand t.o.v. vel verkleint.

Dat had ik eerder moeten doen! De 16e triool komt er nu wel heel soepel uit

Ook de flat-foot techniek gaat de goede kant op. Zit met de rechtervoet nu strak op 220BPM, links op 200BPM. Ga maar voor een 2e hands DM5 kijken en de bass triggeren.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 01-09-2005 12:17 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 1 september 2005 12:12 schreef Snaack het volgende:
Wat met mijn twinpedaal zitten pielen, klopperafstand t.o.v. vel verkleint.



Idd goede zet. Ik heb mijn kloppers ook vrij dicht bij het vel maar toch haal ik er nog redelijk wat volume en snelheid uit. Zolang je je voet maar in het midden van het pedaal hebt, anders moet je hem als nog zover intrappen.

En ik wil ook een DM5

[Dit bericht is gewijzigd door blastmaster op 01-09-2005 12:18]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-09-2005 12:25 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 september 2005 12:17 schreef blastmaster het volgende:
Idd goede zet. Ik heb mijn kloppers ook vrij dicht bij het vel maar toch haal ik er nog redelijk wat volume en snelheid uit. Zolang je je voet maar in het midden van het pedaal hebt, anders moet je hem als nog zover intrappen.


Precies!! Maakt echt een wereld van verschil zeg!

quote:

En ik wil ook een DM5


Triggeren begint voor mij noodzaak te worden..

Nu ik mijn techniek verbetert heb is het het door mij geproduceerde volume dusdanig minder geworden dat ik in de oefenruimte mijn bassdrum amper hoor.

Ook is het volumeverschil tussen heels-up en flat-floot techniek zo groot dat ik dat verschil met triggeren op moet vangen, I guess..


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-09-2005 14:28 by Snaack Profiel van Snaack

Hmmm, wat is een goede 2e hands prijs voor:

* DM5 (175 euro??)
* DM Pro (300 euro??)

Thnx


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 01-09-2005 14:41 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 1 september 2005 12:25 schreef Snaack het volgende:
Nu ik mijn techniek verbetert heb is het het door mij geproduceerde volume dusdanig minder geworden dat ik in de oefenruimte mijn bassdrum amper hoor.

Ook is het volumeverschil tussen heels-up en flat-floot techniek zo groot dat ik dat verschil met triggeren op moet vangen, I guess..


met de flat foot techniek moet het mogelijk zijn om zonder kracht ontzettend hard te slaan.
en zoals blastmaster al zei is het belangrijk je voet wat meer naar achter op je pedaal te zetten, zodat je benen een kleinere beweging en de kloppers een grotere beweging maken.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-09-2005 14:53 by BARABAS Profiel van BARABAS



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-09-2005 14:55 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 1 september 2005 14:41 schreef El Chulo het volgende:
met de flat foot techniek moet het mogelijk zijn om zonder kracht ontzettend hard te slaan.
en zoals blastmaster al zei is het belangrijk je voet wat meer naar achter op je pedaal te zetten, zodat je benen een kleinere beweging en de kloppers een grotere beweging maken.


Ik mep ook best hard met die techniek. Best wel maf eigenlijk dat je met een soort spastische beweging ontiegelijk snel kunt DB-en


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-09-2005 15:10 by Snaack Profiel van Snaack

Hmmm, ik kan een DM5 kopen voor 200 euro.. Lijkt me een redelijk goede deal.

Meningen?


Skip
Usericon van Skip
Posted 01-09-2005 19:45 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

quote:
Hmmm, ik kan een DM5 kopen voor 200 euro.. Lijkt me een redelijk goede deal.

Meningen?

Jup, redelijke goede deal. Als je alleen je bassdrumS triggers, prima moduletje, gewoon kopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 01-09-2005 19:47]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-09-2005 20:54 by Snaack Profiel van Snaack

Thnx, ga ik dat doen. Wil hem idd alleen voor de bassdrums gebruiken.

Voor de trigger overweeg ik een Redshot Pro btw.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 02-09-2005 11:26 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Ik zou geen redshots nemen. Ik heb ze op m'n toms. Ze funtioneren wel goed, maar het is zo'n gehannes. Je kan ze er niet "even" afhalen of opzetten.


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-09-2005 11:27 by Snaack Profiel van Snaack

Hmmm, ok... Is voor mij wel van belang dat ik ze makkelijk kan (de)monteren.

Welke raad je me dan aan?


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 02-09-2005 11:31 by mental Profiel van mental

zitten er hier geen drummers die in een old school hc band willen drummen ???


Fuck the world and fuck you


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 02-09-2005 11:39 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 2 september 2005 11:27 schreef Snaack het volgende:
Hmmm, ok... Is voor mij wel van belang dat ik ze makkelijk kan (de)monteren.

Welke raad je me dan aan?

Ik weet niet hoe ze heten, de "gewone," ofzo? De soort die je op de spanrand monteert en niet onder een spanschroef.

De triggers van Roland schijnen trouwens ook prima te zijn. Persoonlijk vind ik ze ook wat stijlvoller (voor zover je daar van kan spreken). Niet van die knalrode vloekende dingen op je kit.


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-09-2005 11:44 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 2 september 2005 11:39 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik weet niet hoe ze heten, de "gewone," ofzo? De soort die je op de spanrand monteert en niet onder een spanschroef.


Ahhh, ik zal zo ff kijken in de muziekwinkel, weet wat je bedoelt.

quote:

De triggers van Roland schijnen trouwens ook prima te zijn. Persoonlijk vind ik ze ook wat stijlvoller (voor zover je daar van kan spreken). Niet van die knalrode vloekende dingen op je kit.


Ah ja, die stijlvolle chromen krengen.

Hmmm... Ik kan een 2e hands DM5 voor 200 euro kopen, maar nieuw staat tie bij Feedback voor 319. Aangezien ik daar altijd korting krijg wordt het wel verleidelijk een nieuwe te kopen, heb ik ook garantie etc.

Hmmmm.....


san miguel
wankspankklankyank
Usericon van san miguel
Posted 02-09-2005 12:39 by san miguel Profiel van san miguelhttp://www.toxocara.com www.prostitutedisfigurement.com

quote:
Op 2 september 2005 11:39 schreef Sporty Voleg het volgende:
Ik weet niet hoe ze heten, de "gewone," ofzo? De soort die je op de spanrand monteert en niet onder een spanschroef.

De triggers van Roland schijnen trouwens ook prima te zijn. Persoonlijk vind ik ze ook wat stijlvoller (voor zover je daar van kan spreken). Niet van die knalrode vloekende dingen op je kit.
Ddrum pro triggers.



Skip
Usericon van Skip
Posted 02-09-2005 13:34 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Dagelijkse triggerposts lijken het
quote:
Op 1 september 2005 20:54 schreef Snaack het volgende:
Thnx, ga ik dat doen. Wil hem idd alleen voor de bassdrums gebruiken.

Voor de trigger overweeg ik een Redshot Pro btw.

Je hebt 2 types, Red Shots en DDrum Pro triggers (zoals gezegd).

Ik zou meteen voor de DDrum PRo's gaan, niet omdat ze beter triggeren, want dat doen ze niet, maar omdat ze XLR aansluitingen hebben, die klikken altijd goed vast en ben je verzekerd dat je kabels gewoon fatsoenlijk vast blijven. Daarnaast kun je ze overal op de rim vastmaken. Red Shots moet je perse onder een spanschroef vastmaken dus je bent beperkt in de plaatsing en je moet weer overnieuw stemmen e.d. Op zoiets zou ik niet bezuinigen, gewoon de DDrum Pro's halen

Die van Roland schijnen ook perfect te werken had ik een paar maanden terug op TonyLaureno/Derek Roddy forum gelezen. Aluminium kleur is inderdaad wel een groot voordeel t.o.v. de knalrode Clavia blokjes!
quote:
Ik kan een 2e hands DM5 voor 200 euro kopen, maar nieuw staat tie bij Feedback voor 319. Aangezien ik daar altijd korting krijg wordt het wel verleidelijk een nieuwe te kopen, heb ik ook garantie etc.

Jup, en minder stof en stank!

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 02-09-2005 13:43]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 02-09-2005 17:07 by Snaack Profiel van Snaack

Argh, n00b die ik ben, ik bedoelde idd de DDrum Pro's

Eens even kijken. De kerel die die DM5 verkoopt schijnt er een wedstrijdje "wie het eerst komt..." van te willen maken, en ik heb geen zin voor lul naar Haarlem te crossen.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 02-09-2005 21:42 by jbassist Profiel van jbassist

hey joris... anders nemen wij even een solo van jou op na dat ik de drums voor asunder er op heb binnenkort al

her de 24 kanaals mackie op de protools set nu, klinkt vet!!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 04-09-2005 15:12 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 2 september 2005 21:42 schreef jbassist het volgende:
hey joris... anders nemen wij even een solo van jou op na dat ik de drums voor asunder er op heb binnenkort al

her de 24 kanaals mackie op de protools set nu, klinkt vet!!


Op mijn oude school zeg maar?????? Dan moet ik me wel ff voorbereiden om daar heen te gaan, om al die boeiende leraren weer terug te zien



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-09-2005 15:24 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 4 september 2005 15:12 schreef blastmaster het volgende:
Op mijn oude school zeg maar?????? Dan moet ik me wel ff voorbereiden om daar heen te gaan, om al die boeiende leraren weer terug te zien


even gezellig bij kletsen met dirk!!!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 04-09-2005 17:16 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Yeah.. vandaag voor de eerste keer met een bandje gedrumt! (ik drum pas een maand of 4 a 5 ofzo) Lekker black metal geragt.. heerlijk

En doublebassen op 170bpm houd ik nu de volle minuut vol.. op naar de 180



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 04-09-2005 17:20 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

lekker hoor, ik ben nu dus al 2 jaar in het bezit bvan een twinpedaal en ik kan nog steeds amprer de 150 bpm volhouden. Tijd voor een minderwaardigheidscomplex, dat motiveert me



Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 04-09-2005 20:12 by Borthulaz Profiel van Borthulaz

quote:
Op 4 september 2005 17:16 schreef Kramy het volgende:
Yeah.. vandaag voor de eerste keer met een bandje gedrumt! (ik drum pas een maand of 4 a 5 ofzo) Lekker black metal geragt.. heerlijk

En doublebassen op 170bpm houd ik nu de volle minuut vol.. op naar de 180


Netjes.. ik ben hard op weg naar de 200. Ik kan het wel halen, maar niet zo lang, dus daar moet ik even op oefenen.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen