IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Depressie, Schizofrenie, Psychose [geestelijke aandoeningen e.d.] Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-12-2007 16:23 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 december 2007 16:21 schreef Jenje het volgende:
Het valt me inderdaad op dat er laatste jaren erg makkelijk over gepraat wordt, mijns inziens iets te makkelijk.

Als in: zijn/haar gedrag is niet wenselijk, hatsaa, pillen d'r in ...

Ik zie dat niet als een goede ontwikkeling eigenlijk.


Zo makkelijk gaat dat ook weer niet in de praktijk.


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 18-12-2007 16:24 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

gedeeltelijk met jenje eens. Het valt me wel op dat zoveel mensen zo snel dingen van de huisarts voorgeschreven krijgen, en er niet iets aan proberen te doen door middel van therapie of iets dergelijks.

[Dit bericht is gewijzigd door Ohneschwanz op 18-12-2007 16:24]


Verrassend triviaal


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-12-2007 16:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 december 2007 16:20 schreef Judge M. het volgende:
Medicijnen heb ik juist altijd met klem afgezworen. Bij een van mijn beste maten heeft die troep tot een zelfmoordpoging geleid en het beeld van hem een half uur na de (overigens niet-geslaagde) daad staat op mijn netvlies gebrand.

Ik ga er nu dus ook puur natuur vanaf komen


Ik heb er in dien mate zelf niet mee te maken, maar ik ben behoorlijk wars van medicijnen (buiten de ibu) en de gedachte dat ik chemicaliën tot mee neem om mijn karakter/geest te wijzigen gruwelt me behoorlijk.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-12-2007 16:28 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 december 2007 16:21 schreef Jenje het volgende:
Het valt me inderdaad op dat er laatste jaren erg makkelijk over gepraat wordt, mijns inziens iets te makkelijk.

Als in: zijn/haar gedrag is niet wenselijk, hatsaa, pillen d'r in ...

Ik zie dat niet als een goede ontwikkeling eigenlijk.
Hele dikke +1. Het eerste wat mijn huisarts vroeg toen ik me daar voor het eerst meldde dat ik niet lekker in mijn vel zat. Te absurd voor woorden. Het zijn geen M&M's hoor



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-12-2007 16:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja, ik heb het idee dat die middelen idd net zo hard als M&M's over de balie gaan

Slechte ontwikkeling imho.

Maar goed ...


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 18-12-2007 16:32 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Inderdaad. Niet echt een gezonde ontwikkeling. Het blijft chemische meuk, en bij sommige varianten kun je een sterke afhankelijkheid ontwikkelen.


Verrassend triviaal


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-12-2007 16:33 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 december 2007 16:31 schreef Jenje het volgende:
Ja, ik heb het idee dat die middelen idd net zo hard als M&M's over de balie gaan

Slechte ontwikkeling imho.

Maar goed ...
Ik durf zelfs de bewering aan te gaan dat ons Nederlandse huisartsenkorps een dubbele agenda heeft en geld toegestopt krijgt door de phamaceutische industrie om maar zoveel mogelijk voor te schrijven.



Daops
Usericon van Daops
Posted 18-12-2007 16:33 by Daops Profiel van Daops

Michiel, ik wist een beetje dat deze stap eraan zat te komen natuurlijk. Ik heb er veel respect voor dat je hier zo open voor uitkomt. En vooral dat je het durft aan te pakken op deze positieve manier.

Sterkte, we zien elkaar ook komend jaar vast wel


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 18-12-2007 16:34 by IJsregen Profiel van IJsregen

@Judge M: Goed dat je deze stap zet, hopelijk ga je er veel aan hebben!
In elk geval erg veel sterkte!


Disko Disko Partizani


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-12-2007 16:34 by MMayo Profiel van MMayo

Hmm dan hoort mijn huisarts daar dus niet bij. Ik heb die ervaring totaal niet, mijn huisarts bezorgde me een wel direct een verwijzing met de woorden niet te snel naar de medicatie te grijpen. Gelukkig ben ik daar ook niet zo dol op, dat scheelt


Daops
Usericon van Daops
Posted 18-12-2007 16:40 by Daops Profiel van Daops

Over de medicatie: het verschilt nogal per huisarts lijkt me. Ik ben het ermee eens dat het soms wel erg makkelijk wordt voorgeschreven tegenwoordig. Maar dat is een kwestie van een goede diagnose kunnen stellen. Het is ook zo afhankelijk van het geval.

In sommige gevallen kan het wel degelijk helpen om iemand uit het diepste dal te krijgen. Op langere termijn wordt het een ander verhaal..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 18-12-2007 16:48 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

quote:
Op 18 december 2007 16:33 schreef Judge M. het volgende:
Ik durf zelfs de bewering aan te gaan dat ons Nederlandse huisartsenkorps een dubbele agenda heeft en geld toegestopt krijgt door de phamaceutische industrie om maar zoveel mogelijk voor te schrijven.

Zou zomaar kunnen. Er is wel een concurrentieslag tussen verschillende pharmaceutische bedrijven, huisartsen paaien om middelen van een bepaald bedrijf voor te schrijven is niets nieuws.


Verrassend triviaal


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 18-12-2007 16:56 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Verplichte literatuur over dit onderwerp wat mij betreft:



(Weet niet of het ook in het Nederlands vertaald is trouwens...)

Zeker als je in de gezondheidszorg werkt of er privé veel mee te maken hebt. Lees die shit!


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 18-12-2007 17:42 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

vedde sjid,.


Suck my piss


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-12-2007 14:09 by MMayo Profiel van MMayo

'Artsen behandelen teveel op eigen houtje'
Uitgegeven: 19 december 2007 12:21
Laatst gewijzigd: 19 december 2007 12:22

UTRECHT - Artsen houden zich bij het kiezen van een behandeling te weinig aan de richtlijnen die door henzelf zijn opgesteld. Dat blijkt uit onderzoek van DGV, het Nederlands instituut voor verantwoord medicijngebruik, dat woensdag is gepresenteerd.

De richtlijnen zijn bedoeld om patiënten de beste zorg te geven en die niet onnodig duur is.

Maagzuurremmers

De dokters wijken vooral af bij het voorschrijven van maagzuurremmers, cholesterolverlagers, antibiotica, antidepressiva en slaapmiddelen.

Bij maagzuurklachten schrijven ze, volgens DGV, bijvoorbeeld vaak meteen een zogenoemde protonpompremmer voor, terwijl dat middel een soort verslavende werking heeft.

De richtlijn schrijft voor dat patiënten eerst middelen moeten krijgen met minder bijwerkingen.



SmashedWindow
Usericon van SmashedWindow
Posted 19-12-2007 22:07 by SmashedWindow Profiel van SmashedWindow

quote:
Op 18 december 2007 15:42 schreef Judge M. het volgende:Voor veel mensen komt of kwam dit als een grote verrassing maar het is een optelsommetje van de laatste 15 jaar geweest met alle gevolgen vandien zoals een CV vol gaten, 4 studies verneukt, geen baan kunnen houden en relaties die naar de sodemieter gaan. Diep vanbinnen klopt er een boel niet en dat is flink scheef gaan groeien door de jaren heen en dat moet nu dus rechtgetrokken worden. Voorbeelden zijn concentratieproblemen, een chronisch gebrek aan zelfdiscipline, lichte ontvlambaarheid, narcistische trekjes en zo nog een hele vrachtlading.


Dat klinkt erg bekend in de oren (gesjeesd HTS'er, 'tig banen gehad, geen discipline, om over relaties (nooit gehad overigens) maar te zwijgen).

iig veel succes kerel


Ben ik wel rechts genoeg voor deze tyfusbende?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-12-2007 0:32 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Dank u



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-12-2007 0:44 by Mark Profiel van Mark

Klinkt als een ingrijpende stap. Respect, en veel sterkte. Het zal ongetwijfeld niet gemakkelijk gaan worden voor je het komende jaar.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-12-2007 6:47 by Schaep Profiel van Schaep

Zo een interview om te bepalen of ik medische of psychische klachten ervaar of heb ervaren, dus als ik afgevoerd word en jullie nooit meer zie: Vaarwel.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-12-2007 7:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

dan moet je gewoon even je tekeningen laten zien


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-12-2007 8:07 by Schaep Profiel van Schaep

Hahahaha, dan zullen ze wel inzien dat het wel goed zit inderdaad!


7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 20-12-2007 8:14 by 7th Fallen Angel Profiel van 7th Fallen Angel

quote:
Op 18 december 2007 15:42 schreef Judge M. het volgende:
Goed...

Ik heb vanmiddag de bevestiging gekregen dat ik met ingang van 10 januari aanstaande voor een jaar opgenomen ga worden in een psychische kliniek. Dat ik erheen zou gaan dat stond al een paar maanden vast, ook dat het voor een jaar gaat zijn maar de startdatum is nu dus ook bekend.

Voor veel mensen komt of kwam dit als een grote verrassing maar het is een optelsommetje van de laatste 15 jaar geweest met alle gevolgen vandien zoals een CV vol gaten, 4 studies verneukt, geen baan kunnen houden en relaties die naar de sodemieter gaan. Diep vanbinnen klopt er een boel niet en dat is flink scheef gaan groeien door de jaren heen en dat moet nu dus rechtgetrokken worden. Voorbeelden zijn concentratieproblemen, een chronisch gebrek aan zelfdiscipline, lichte ontvlambaarheid, narcistische trekjes en zo nog een hele vrachtlading.

Maar goed, daar gaat nu dus wat aan gedaan worden. Het gaat lood- en loodzwaar worden maar ik heb er alle vertrouwen in en de instantie waar ik heenga heeft op mijn een meer dan uitstekende indruk achtergelaten. Een jaar geen alcohol (onlangs met dit doel al 2,5 maand geoefend en dat ging uitstekend) en zo nog een boel meer toewijding heb ik er heel graag voor over.

Tot slot wil ik bij deze nog even van de gelegenheid gebruik maken om iedereen alhier die ik er al van op de hoogte gebracht had ontzettend te bedanken voor alle steun die ik tot op heden reeds ontvangen heb. Werkelijk hartverwarmend. Duizendmaal dank!


Goed van je hoor Michiel! En heeel erg veel succes daarzo! En respect idd voor dat je het er zo openlijk over hebt op het forum, wie weet heeft een van de forumleden er wat aan!



Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-12-2007 9:30 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 december 2007 8:14 schreef 7th Fallen Angel het volgende:
Goed van je hoor Michiel! En heeel erg veel succes daarzo!
Dankjewel Imke

quote:
En respect idd voor dat je het er zo openlijk over hebt op het forum, wie weet heeft een van de forumleden er wat aan!
Je moest eens weten hoeveel mensen me de afgelopen maanden al opgebiecht hebben dat het met hen ook niet al te best gaat sinds ik ze verteld heb wat er met mij staat te gebeuren. Enerzijds doet me dat goed, anderzijds is het een teken dat er toch een boel mis is en er een behoorlijk taboe rust op dit onderwerp.

Dus bij deze ook een hart onder de riem voor alle andere psychische brekebeentjes . Go for it!



Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-12-2007 11:39 by Schaep Profiel van Schaep

Succes Judge!

Jezus, wat was die onderzoekster lekker, jammer dat ik na twee uur al klaar was met dat drie uur durende onderzoek.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 21-12-2007 0:24 by Immortella Profiel van Immortella

Wow Judge, veel succes en sterkte het komende jaar. Het zal niet makkelijk worden, maar waarschijnlijk (en hopelijk) kom je er beter en sterker uit. Go for it


..."Hate can only create more hate"...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen