IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Dierproeven Vorige pagina | Volgende pagina
BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 11-08-2005 22:02 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Hitler was ook vegetarier


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


isa
Usericon van isa
Posted 11-08-2005 22:11 by isa Wijzig reactieProfiel van isaQuote dit bericht

Ok, reageer misschien iets te! maar dat vechten was dan ook maar n grapje ik hoop inderdaad iets te veranderen.. is dat kansloos dan?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 11-08-2005 22:19 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

In mijn ogen wel, ja.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 22:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 21:58 schreef isa het volgende:
Nou, laat mij dan lekker kansloos en vegetarier zijn, het interesseert mij tenminste en ik probeer er wat aan te doen. wat ieder doet moet tie zelf weten, laat mij dan mijn ding doen.


Ik ben ook al een tijd vegetariër, omdat ik geen vlees wil eten. Ik eet alleen wat ik zelf kan doodmaken op deze moment-> vis. Heb ik ook gedaan. Een kip en konijn zou ook wel kunnen, maar liever niet.
Mocht er morgen sprake zijn dat vlees zou verboden worden om te eten, dan betoog ik mee ertegen, ook al eet ik er geen.



signature


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 22:28 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Maar zeg 'ns... Waarom, oh waarom zou vlees ooit verboden worden?


"Obras son amores y no buenas razones"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 22:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

morele waarden die verschuiven... vroeger waren dieren de onderdanen van de mens. Nu worden ze meer en meer aanzien als gelijken.

En gelijken eet je niet op.



signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 22:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:34 schreef Hypnos het volgende:
morele waarden die verschuiven... vroeger waren dieren de onderdanen van de mens. Nu worden ze meer en meer aanzien als gelijken.

En gelijken eet je niet op.




ja, zo ver zal het nooit komen. want zijn spinnen/strontvliegen dan ook gelijk? of aleen de knuffelbeesten?

er zal altijd een kloof zijn tussen mensen/dieren maar verstandige/beschaafde mensen kunnen overbuggen deze van zich zelf (door realistisch fatsoenlijk en beschaafd met dieren om te gaan).


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 22:41 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

@Hypnos: Nou, ik ben 'n generatie jonger dan jou, en ik zeg je dat vleesch blijft. Alvast op mijn bord!

[Dit bericht is gewijzigd door Malekith op 11-08-2005 22:42]


"Obras son amores y no buenas razones"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2005 22:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:23 schreef Hypnos het volgende:
Ik ben ook al een tijd vegetariër, omdat ik geen vlees wil eten. Ik eet alleen wat ik zelf kan doodmaken op deze moment-> vis. Heb ik ook gedaan. Een kip en konijn zou ook wel kunnen, maar liever niet.
Dit is wel de domste redenatie ooit ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 22:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Ik kan er niet aan doen, maar ergens is het hypocriet. ALs je gewoon je vlees koopt in de winkel zonder dat je ooit zelf een beest afmaakt, dan heb je geen respect voor wat je eet. Ik heb al vissen de kop afgesneden, en dan sta je er toch wel eens bij stil als je vis eet.
Nuja, het smaakt hetzelfde...

Ik doe waarschijnlijk net hetzelfde bij andere dingen in het leven.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 22:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:42 schreef Jenje het volgende:
Dit is wel de domste redenatie ooit ...



redenatie is de domste vervorming van redenering BTW


signature


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 11-08-2005 22:45 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 11 augustus 2005 22:44 schreef Hypnos het volgende:
Ik kan er niet aan doen, maar ergens is het hypocriet. ALs je gewoon je vlees koopt in de winkel zonder dat je ooit zelf een beest afmaakt, dan heb je geen respect voor wat je eet. Ik heb al vissen de kop afgesneden, en dan sta je er toch wel eens bij stil als je vis eet.
Nuja, het smaakt hetzelfde...

Ik doe waarschijnlijk net hetzelfde bij andere dingen in het leven.

Ja ik snap je gedachten erachter. Het is wel zo dat je ook weet hoe hij aan zijn einde is gekomen. Je maakt denk ik dan ook al het vlees op, zonder wat weg te gooien. Je staat meer stil bij het feit dat het een wezen was.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2005 22:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ga dan ook je eigen melk melken, snij dan ook je eigen sla van het veld ...

Je redenaties zijn puur gebaseerd op "kijk mij eens de vegetariër uithangen" onoverdacht en gericht op aandachttrekkerij.

Gelukkig voor jou bestaat 75% van alle vega's uit dat soort redenaties en zijn er maar weinig mensen wiens motieven echt standhouden.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 22:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:40 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, zo ver zal het nooit komen. want zijn spinnen/strontvliegen dan ook gelijk? of aleen de knuffelbeesten?

er zal altijd een kloof zijn tussen mensen/dieren maar verstandige/beschaafde mensen kunnen overbuggen deze van zich zelf (door realistisch fatsoenlijk en beschaafd met dieren om te gaan).


zoogdieren staan nog iets dichter bij de mens. dat zie je ook aan de graad van affectie die mensen er aan geven. Ik eet wel degelijk insecten en slakken hoor.


signature


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 22:46 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:44 schreef Hypnos het volgende:
Ik kan er niet aan doen, maar ergens is het hypocriet. ALs je gewoon je vlees koopt in de winkel zonder dat je ooit zelf een beest afmaakt, dan heb je geen respect voor wat je eet. Ik heb al vissen de kop afgesneden, en dan sta je er toch wel eens bij stil als je vis eet.
Nuja, het smaakt hetzelfde...

Ik doe waarschijnlijk net hetzelfde bij andere dingen in het leven.
Ik ga niet onkrachten dat je als je een beest zelf doodt je waarschijnlijk meer geniet hebt van je vlees, maar ik zou 't nooit zelf in m'n hoofd halen een varken ofzo te gaan slachten gewoon omdat 't me dan lekkerder smaakt/ik me dan (onwaarschijnlijk) beter voel.

Belachelijke reden dus.


"Obras son amores y no buenas razones"


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 22:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:46 schreef Jenje het volgende:
Ga dan ook je eigen melk melken, snij dan ook je eigen sla van het veld ...

.


euh nee, omdat dat sowieso geen probleem is. Ik zie jou al een koe slachten...


signature


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 22:48 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:46 schreef Hypnos het volgende:
zoogdieren staan nog iets dichter bij de mens. dat zie je ook aan de graad van affectie die mensen er aan geven. Ik eet wel degelijk insecten en slakken hoor.
Ja hoor, de gemiddelde Amerikaan denkt ook eerst "Oh what a cute big deer" alvorens 'm met z'n zoon traditiegewijs neer te schieten.

Echt niet dus.


"Obras son amores y no buenas razones"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2005 22:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:46 schreef Hypnos het volgende:
zoogdieren staan nog iets dichter bij de mens. dat zie je ook aan de graad van affectie die mensen er aan geven. Ik eet wel degelijk insecten en slakken hoor.
Oftewel: jij vind de mens dus wel het topdier? Het is erg natuurlijk dat de top van de voedselketen alles eet wat onder hem zit, oftewel: je lult.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 22:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:46 schreef Malekith het volgende:
Ik ga niet onkrachten dat je als je een beest zelf doodt je waarschijnlijk meer geniet hebt van je vlees, maar ik zou 't nooit zelf in m'n hoofd halen een varken ofzo te gaan slachten gewoon omdat 't me dan lekkerder smaakt/ik me dan (onwaarschijnlijk) beter voel.

Belachelijke reden dus.


Dan ben je naar mijn gevoel gewoon minder bewust bezig met wat je eet. Nuja, je bent er geen slechter mens door, wat sommigen mij in de mond proberen te leggen dat ik dat zou beweren


signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 22:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:46 schreef Hypnos het volgende:
zoogdieren staan nog iets dichter bij de mens. dat zie je ook aan de graad van affectie die mensen er aan geven. Ik eet wel degelijk insecten en slakken hoor.


wat voor insecten dan??? een lekker kakkerlakkenpastei ofzo??

maar ik vind dit een volledig kunstmatig onderscheid, alleen maar gebaseerd op gevoel.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-08-2005 22:51 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:47 schreef Hypnos het volgende:
euh nee, omdat dat sowieso geen probleem is. Ik zie jou al een koe slachten...
Dus omdat jij niet weet hoe je een koe moet slachten eet je hem niet?

Maar ik ga idd geen koe slachten, in de tijd die ik daar voor nodig zou hebben werk ik, daarmee verdien ik centjes en daarmee betaal ik een slager die een perfect stukje vlees uit een recent geslachte koe/varken/kip snijd. Dat stukje vlees leg ik dan met veel plezier in bloedje hete olie en smikkel ik hem daarna op, denkende: "zo ... dat had Jenje maar mooi weer verdient vandaag".

Met de tijd meegaan heet dat ... alle de oermens slachte nog zijn maaltje elke dag


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 11-08-2005 22:51 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 11 augustus 2005 22:46 schreef Jenje het volgende:
Ga dan ook je eigen melk melken, snij dan ook je eigen sla van het veld ...

Je redenaties zijn puur gebaseerd op "kijk mij eens de vegetariër uithangen" onoverdacht en gericht op aandachttrekkerij.

Gelukkig voor jou bestaat 75% van alle vega's uit dat soort redenaties en zijn er maar weinig mensen wiens motieven echt standhouden.

Weet jij wel waarom mensen vega's zijn?
Dan weet je ook het antwoord op bovenstaande. Lees topictitel


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 11-08-2005 22:52 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:48 schreef Hypnos het volgende:
Dan ben je naar mijn gevoel gewoon minder bewust bezig met wat je eet. Nuja, je bent er geen slechter mens door, wat sommigen mij in de mond proberen te leggen dat ik dat zou beweren
Nou nou, geen overhaaste conclusies gaan trekken.

Jij bent ook van Belgie, en we hebben daar al de nodige voedselcrisisen wat vlees betreft gehad. En ik let heus ook wel op vanwaar de dingen komen enzo, maar om nou zo achterdochtig te gaan worden is ook weer overdreven.


"Obras son amores y no buenas razones"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-08-2005 22:52 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:46 schreef Malekith het volgende:
maar ik zou 't nooit zelf in m'n hoofd halen een varken ofzo te gaan slachten gewoon omdat 't me dan lekkerder smaakt/ik me dan (onwaarschijnlijk) beter voel.

Belachelijke reden dus.


jawel man. cool een eigen varken slachten. en wel door het de keel door te bijten! en dan met je blote handen de ingewanden er uitscheuren. stoer!! macho!!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-08-2005 22:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2005 22:48 schreef Jenje het volgende:
Oftewel: jij vind de mens dus wel het topdier? Het is erg natuurlijk dat de top van de voedselketen alles eet wat onder hem zit, oftewel: je lult.



Man, dat heeft toch helemaal niets te maken met beter of slechter of boven of onder . Het gaat hier over hoe je voor jezelf beslist hoe je omgaat met je omgeving. En ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik niet iets ga eten wat ik zelf niet zou doodmaken. Dat is mijn idee, mijn overtuiging. Er zit een zekere logica in, mijn gevoel ligt ook in die richting en that's it. Ik ga niet beweren dat dat voor iedereen zo is, dat is mijn idee.

Waarom zijn vleeseters nu zo snel op hun tenen getrapt zeg...

Zelfde met mensen die roken, ik heb daar ook mijn idee over, dat ze zelf voor hun medische kosten mogen opdraaien als ze kanker krijgen. Dat is toch mijn idee.


signature


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen