IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nog meer vakantie... Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 07-12-2007 23:50 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 7 december 2007 23:40 schreef M. het volgende:
Da's kort! Zie je dan nog wel iets, klinkt alsof je de hele tijd in de trein/auto zit! Of bedoel je 3 maart 2009?


Ik ben dan met Enslaved voor een driet-tal optredens daar...het is inderdaad erg kort maar goed; beter iets dan niets


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-12-2007 18:07 by MMayo Profiel van MMayo

Hm ik zie net dat het vanaf Nuweiba (Egypte, waar ik vanaf 23 december tot 30 december zit) het maar een uurtje varen is naar Aqaba in Jordanïe en het vanaf daar een uurtje met de bus is naar de stad Petra. Wel wat kloterig dat je excursies boeken alleen maar vanuit Egypte kan doen en niet vooraf bij reisbureau. Misschien kan ik dit jaar dus toch nog even naar Jordanïe sfeer proeven.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 09-12-2007 19:27 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 7 december 2007 23:40 schreef M. het volgende:
@Schaep: goed bekeken man! Ik wou dat ik dat soort dingen al gedaan had mijn studietijd, geniet ervan.


Ah, de vakanties naar Tenerife en Engeland zijn met familie hoor, maar ik ben van plan om alleen naar Paramaribo en Valencia te gaan!

Of ik tijd ga hebben voor Paramaribo is nog maar de vraag, anders wordt het nadat ik ben afgestudeerd.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 09-12-2007 20:26 by Creepmime Profiel van Creepmime

Eind februari net als vorig jaar weer een week naar Bad Kleinkircheim. En ik heb er zin in steekt wel een beetje af tegen al het bovenstaande...


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 11-12-2007 21:16 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

De route voor komend jaar is vrijwel rond. Maar weer eens de USA:

01. Schiphol - Salt Lake City
02. Salt Lake City - Jackson Hole (Scenic Byway us-89)
03. Jackson Hole - Yellowstone (Grand Teton NP)
04. Yellowstone
05. Yellowstone
06. Yellowstone - Colter Bay / Signal Mountain
07. Colter Bay / Signal Mountain - Dutch John (via Moran Junction / Lander)
08. Dutch John - Moab (via Vernal / Colerado NM / SR-128 (La Sal Mountain Loop))
09. Moab (Canyonlands - Island in the sky / Dead Horse Point SP)
10. Moab (Arches NP)
11. Moab - Cortez (Mesa Verde NP)
12. Cortez - Chinle (Canyon de Chelly NM)
13. Chinle - Page (Mexican Hat/Monument Valley)
14. Page (Antelope Canyon / Horseshoe Bend)
15. Page - Grand Canyon North Rim (Lees ferry / Marble Canyon / Navajo Bridges)
16. Grand Canyon North Rim
17. Grand Canyon North Rim - Sedona (Alt-89)
18. Sedona - Phoenix (via Camp Verde/Strawberry/Pine/Tonto Natural Bridge SP)
19. Phoenix
20. Phoenix - Schiphol
21. Schiphol

Na een keertje een paar weken Florida, een paar weken de Westkust (rondje van LA-San Fran-Zion-Bryce-Death Valley - Las Vegas - Grand Canyon South rim - LA) nu wat meer de binnenlanden en de Rockies in.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 11-12-2007 22:32 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 9 december 2007 18:07 schreef MMayo het volgende:
Hm ik zie net dat het vanaf Nuweiba (Egypte, waar ik vanaf 23 december tot 30 december zit) het maar een uurtje varen is naar Aqaba in Jordanïe en het vanaf daar een uurtje met de bus is naar de stad Petra. Wel wat kloterig dat je excursies boeken alleen maar vanuit Egypte kan doen en niet vooraf bij reisbureau. Misschien kan ik dit jaar dus toch nog even naar Jordanïe sfeer proeven.


Gaaf, Egypte lijkt me ook erg leuk/mooi.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-12-2007 11:05 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Wil eigenlijk de volgende zomervakantie eens in Denemarken kijken. Graag aan de kust met een beetje ruig terrein. Mensen met ervaring die kant op?


spelfout weggehaald...


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 24-12-2007 11:29 by mardukfan Profiel van mardukfan

De bestemmingen die hoog op mijn verlanglijstje staan voor komende zomer zijn:
1 Baffin Island (Canada)
2 Kamtjatka (Rusland)
3 Spitsbergen (Noorwegen)



Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-12-2007 11:37 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 24 december 2007 11:29 schreef mardukfan het volgende:
De bestemmingen die hoog op mijn verlanglijstje staan voor komende zomer zijn:
1 Baffin Island (Canada)
2 Kamtjatka (Rusland)
3 Spitsbergen (Noorwegen)


Staan die alleen maar op het verlanglijstje of ga je er ook daadwerkelijk naar toe?


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 24-12-2007 12:25 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 24 december 2007 11:05 schreef varanus het volgende:
Wil eigenlijk de volgende zomervakantie eens in Denemarken kijken. Graag aan de kust met een beetje ruig terrein. Mensen met ervaring die kant op?


Als kustgebied is Møns Klint best mooi, hoge witte kalkkliffen en loofbossen. Verder heeft Denemarken niet zo veel ruig terrein, afgezien v/d Faeröer Eilanden, en Groenland.

plaatje:



Zal in de zomer wel erg druk zijn, in de winter vast leuker.


[Dit bericht is gewijzigd door Brujo op 24-12-2007 12:38]


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 24-12-2007 12:32 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

De Deens kust is voornamelijk hetzelfde als de Nederlandse kust met veel zandduinen...niet echt ruig terrein dus.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 24-12-2007 14:18 by Jällö Profiel van Jällö

Als ik jou was zou ik even een stukje doortuffen en dan naar de provincie Värmland in Zweden gaan (rond Arvika). Niet zo ver, niet zo duur (wildkamperen!) en er zitten veel lynxen, elanden, bevers en het is het zuidelijkste gebied waar nog wel es een wolven zitten. Prachtig.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 26-12-2007 16:58 by mardukfan Profiel van mardukfan

quote:
Op 24 december 2007 11:29 schreef mardukfan het volgende:
De bestemmingen die hoog op mijn verlanglijstje staan voor komende zomer zijn:
1 Baffin Island (Canada)
2 Kamtjatka (Rusland)
3 Spitsbergen (Noorwegen)




Spitsbergen gaat het worden!
De andere twee bestemmingen ongetwijfeld ook nog in de toekomst, maar niet aankomend jaar. Het is nogal kostbaar om deze gebieden te bezoeken, en al helemaal om er rugzaktrekkings te maken van 3-3,5 week. Dus de andere bestemmingen komen ongetwijfeld in de toekomst aan bod. Ik ben echt een liefhebber van arctische gebieden.


[Dit bericht is gewijzigd door mardukfan op 26-12-2007 17:00]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-12-2007 3:28 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 24 december 2007 14:18 schreef Jällö het volgende:
Als ik jou was zou ik even een stukje doortuffen en dan naar de provincie Värmland in Zweden gaan (rond Arvika). Niet zo ver, niet zo duur (wildkamperen!) en er zitten veel lynxen, elanden, bevers en het is het zuidelijkste gebied waar nog wel es een wolven zitten. Prachtig.


Deze onthoud ik


spelfout weggehaald...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-12-2007 19:45 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 11 december 2007 22:32 schreef Jebes het volgende:
Gaaf, Egypte lijkt me ook erg leuk/mooi.


Momenteel ben ik in Nuweiba, in Egypte. Stadje is nog niet ontwikkeld tot toeristendingetje en appartementen/hotel geval is erg rustig, ruim en mooi. Niet veel te doen in de omgeving, alles ligt op uurtje tot 2 uurtjes afstand. Vind het zeker wel een aanrader, maar zou zelf eerder kiezen voor Cairo en Luxor in combinatie met tripje naar Jeruzalem of paar dagen bakken aan het strand ernaast. Morgen ga ik naar Jordanie, Petra bewonderen.. heb er zin in


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 27-12-2007 19:48 by Kimmey Profiel van Kimmey

En dan ga je als je op vakantie bent op zm zitten haha kan je net zogoed thuis blijven


Het is de lichtinval ;')


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-12-2007 19:51 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier



Hub de Gallier RIP 17-03-2013


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-12-2007 19:56 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 27 december 2007 19:48 schreef Kimmey het volgende:
En dan ga je als je op vakantie bent op zm zitten haha kan je net zogoed thuis blijven


Jep, iets met een telefoon die niet werkt en zaken die geregeld dienen te worden (en nee dat is niet zm, maar internet moet hier per uur). Bovendien, is de keuze hier momenteel arabische shittv kijken of internet. Lastig hoor. Dien ik je nog meer verantwoording af te leggen of begrijp je het nu wel?



nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 27-12-2007 20:00 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 27 december 2007 19:56 schreef MMayo het volgende:
Dien ik je nog meer verantwoording af te leggen of begrijp je het nu wel?




Diep ademhalen.. :')

Ben je naar Petra geweest of ben je nog van plan om daarheen te gaan? In beide gevallen, post foto's of maak foto's.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 27-12-2007 20:12 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 27 december 2007 20:00 schreef nuclearwarfare het volgende:
Diep ademhalen.. :')


Geen goed idee, dan kan ik vast mijn longen bekijken door het hoesten. Ik heb hier geloof ik een overdosis aan domme mensen gezien en om ze vervolgens hier op ZM ook weer tegen te komen is gewoon iets teveel van het goede (sorry?).

En joah, morgen ga ik dat eens bekijken. Vannacht om 5 uur weg dusse ajuuz maar weer.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 27-12-2007 20:14]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-12-2007 19:10 by MMayo Profiel van MMayo

Nou, vanmorgen terug gekomen. Ben naar Nuweiba geweest in Egypte. Op zich niet veel te beleven in het dorpje, is nog echt in opkomst. Ligt aan de rand van de woestijn en aan zee, maar alles ligt een behoorlijk eind verwijderd van Nuweiba. Eerst volgende dorp Dahab lag op uur rijden dwars door de woestijn. Rond half 5 werd het al donker (NL tijd is dat half 4) en dan viel er weinig meer te beleven, wat wel jammer was.

De Sinai (woestijn) in Egypte is echt prachtig! Uitgestrekte vlaktes met bergen, zand en zo nu en dan een boom of plant en een voorbij sjokkende kameel. Met name de kleuren in het zon of maanlicht is prachtig.



Dorpje Dahab met op de achtergrond de rand van de Sinai. Hier zijn vorig jaar aanslagen geweest op toeristen, men was nu ook nog bezig met de zaken waar een bom was afgegaan.. opnieuw op te bouwen. Best een rare gewaarwording.

S'avonds was alles ook leuk verlicht met tig van die kleine gekleurde lichtjes en het rook er naar allerlei kruiden en kamelenschijt.





Alle wegen zijn flink bewaakt, ook moet je overal wel tig keer je paspoort laten zien en laten stempelen. Ze doen er alles aan om de veiligheid te bewaken. Egyptenaren vond ik niet echt vriendelijk, eerder wat opdringerig. Helemaal als je als vrouw alleen reisde, ze komen gewoon allemaal om je heen staan en eisen aandacht en dat kwam soms best intimiderend over. In de resorts zijn de mensen juist weer overdreven vriendelijk en mag je als vrouw zijnde niks doen. Van koffers sjouwen tot drinken inschenken of eten pakken.. alles werd uit je handen getrokken en deden ze voor je.

Strand bij het resort, met soort van camping/tenthuisjes.




Ik ben ook nog naar Jordanie geweest (naar Petra) en dat was echt prachtig. Lange tocht gelopen van zo'n 5 uur, afdalen wil prima maar dan nog weer terug *auw* spierpijn. Maar wat een kleuren en alles.. zal binnenkort even foto's posten want echt beschrijven lukt me niet. Opvallend vond ik dat Jordanie echt stukken schoner was dan Egypte, ook de mensen zijn vriendelijker (ze vallen je niet lastig, je kunt gewoon een praatje met ze maken en ze vertellen met veel trots over hun land).





[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 31-12-2007 19:11]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-12-2007 19:14 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

Ziet er wel aardig uit, maar beslist geen land wat mij persoonlijk trekt. Ook nog reptielenspul gespot?


spelfout weggehaald...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-12-2007 19:18 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 11 november 2007 10:09 schreef Jebes het volgende:
Wadi Rum, Aqaba


Wij hebben onderweg een stop gemaakt met de bus op een uitzichtpunt over een deel van de Wadi Rum, damn wat voel je je dan nietig zeg! Ook nog een stop in Aqaba gemaakt, wat een drukke stad was dat met overal getoeter en boel kerels in jurken met theedoeken op de kop die noten verkochten.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-12-2007 19:21 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 31 december 2007 19:14 schreef varanus het volgende:
Ziet er wel aardig uit, maar beslist geen land wat mij persoonlijk trekt. Ook nog reptielenspul gespot?


Nee alleen hele lading katten en een paar honden, naast de kamelen, ezels en paarden. Zullen vast wel in de Sinai zitten, maar daar kon je alleen doorheen met de auto of via drukke toeristische paden.. wandeltochten werden verder behoorlijk afgeraden. Overigens zijn dit maar een paar foto's, de meeste plaatjes staan op de camera van mijn pa en die heb ik nog niet ontvangen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 01-01-2008 18:27 by M. Profiel van M.

Mooi plaatje met die boom MMayo! Prachtig, als ik meer ervaring heb wil ik daar zeker een keer rondkarren.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen