IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nog meer vakantie... Vorige pagina | Volgende pagina
WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-07-2007 20:14 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Ik twijfel of ik een week alleen thuisblijf, of met het gezin een week naar Frankrijk ga, hm.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 19-07-2007 20:15]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-07-2007 20:20 by MMayo Profiel van MMayo

Naar Frankrijk gaan natuurlijk!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2007 20:21 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gewoon met Paps en mams mee, vinde ze leuk


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-07-2007 20:24 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Hehe, het gaat even afhangen van de planning van ER en de zaak, als het te druk is ga ik sowieso niet weg.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-07-2007 20:24 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 19 juli 2007 20:24 schreef WhiteRider het volgende:
Hehe, het gaat even afhangen van de planning van ER en de zaak, als het te druk is ga ik sowieso niet weg.



Hahaha tering zeg, afhangen van de planning van ER.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-07-2007 20:26 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 19 juli 2007 20:24 schreef MMayo het volgende:
Hahaha tering zeg, afhangen van de planning van ER.

Tuurlijk.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-07-2007 20:27 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 19 juli 2007 20:26 schreef WhiteRider het volgende:
Tuurlijk.


Je moet haar nog even vragen of je wel met paps en mams op vakantie mag gaan?


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 19-07-2007 20:28 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 19 juli 2007 20:27 schreef MMayo het volgende:
Je moet haar nog even vragen of je wel met paps en mams op vakantie mag gaan?



Cees
Usericon van Cees
Posted 19-07-2007 20:29 by Cees Profiel van Cees

quote:
Op 19 juli 2007 20:14 schreef Beli Mawr het volgende:
naar waar ergens in België?

Ergens vlak bij waterloo


The trend is dead.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 21-07-2007 15:07 by 6sic6 Profiel van 6sic6

Zo nog een paar uurtjes genieten van het op dit moment regenachtige Spanje, en vanacht terug naar Nederland.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-07-2007 0:34 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Net terug uit Noorwegen, was erg gaaf! Mooi land, en een goede mentaliteit daar, relatief weinig toerisme (al trekken de echte trekpleisters natuurlijk nog steeds wel tourbussen vol)..

O.a. een gletsjer beklommen, de prekestolen opgeweest (klif van 600m hoog), paard gereden, door de Jotunheimen gewandeld, en nog veel meer.. Verder nog in Stavanger, Bergen en Oslo geweest, en nee, niet de beroemde houten Fantoft-"burned by Count Grishnack"-Staafkerk bezocht (wel een aantal andere gezien, overigens erg mooie kerken, dus mocht iemand nog aspiraties hebben zo'n gebouwtje in de fik te steken kies dan gewoon voor een echte uitdaging en ga voor zo'n lelijke betonnen kerk )

Overigens begrijpen niet alle toeristen even goed dat Noorwegen een land is waar het weer grillig kan zijn, de rotsen glad, de kliffen hoog, etc etc, en dat de de Noorse overheid zich niet of nauwelijks verantwoordelijk voelt voor het doen en laten van de onervaren toeristen. Bordjes met waarschuwingen en hekjes rond kliffen en steilen bergpaadjes zul je er dan ook nagenoeg nooit aantreffen. Dit heeft ook deze zomer weer tot een aantal doden geleid. (o.a. iemand die onder het ijs bedolven is na het beklimmen van een gletsjer zonder gids (wordt overal afgeraden), een Engelse toerist die van een klif geflikkerd is omdat hij zo nodig die dag erop wilde terwijl het regende en alles dus spiegelglad en modderig was, en een Nederlander die tijdens een Hike van een waterval gevallen is).



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-07-2007 1:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

terug uit zuid-frankrijk!

Het was wel even 10 keer gaver als verwacht, k dacht gewoon even naar een campingetje te gaan van de ouders van een vriend van me. dus met een beetje helpen mocht ik er gewoon gratis blijven. Maar ik kwam in een super mooi beschermd natuurgebied aan het begin van de alpen. en werk was in de vroege middag 1,5 uur sanitair schoonmaken waar ik nog voor betaald kreeg ook. foto's komen nog als ik weer op mn laptopje zit.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 26-07-2007 12:27 by MetalJan Profiel van MetalJan

quote:
Op 26 juli 2007 0:34 schreef Valorian het volgende:
Net terug uit Noorwegen, was erg gaaf! Mooi land, en een goede mentaliteit daar, relatief weinig toerisme (al trekken de echte trekpleisters natuurlijk nog steeds wel tourbussen vol)..

O.a. een gletsjer beklommen, de prekestolen opgeweest (klif van 600m hoog), paard gereden, door de Jotunheimen gewandeld, en nog veel meer.. Verder nog in Stavanger, Bergen en Oslo geweest, en nee, niet de beroemde houten Fantoft-"burned by Count Grishnack"-Staafkerk bezocht (wel een aantal andere gezien, overigens erg mooie kerken, dus mocht iemand nog aspiraties hebben zo'n gebouwtje in de fik te steken kies dan gewoon voor een echte uitdaging en ga voor zo'n lelijke betonnen kerk )

Overigens begrijpen niet alle toeristen even goed dat Noorwegen een land is waar het weer grillig kan zijn, de rotsen glad, de kliffen hoog, etc etc, en dat de de Noorse overheid zich niet of nauwelijks verantwoordelijk voelt voor het doen en laten van de onervaren toeristen. Bordjes met waarschuwingen en hekjes rond kliffen en steilen bergpaadjes zul je er dan ook nagenoeg nooit aantreffen. Dit heeft ook deze zomer weer tot een aantal doden geleid. (o.a. iemand die onder het ijs bedolven is na het beklimmen van een gletsjer zonder gids (wordt overal afgeraden), een Engelse toerist die van een klif geflikkerd is omdat hij zo nodig die dag erop wilde terwijl het regende en alles dus spiegelglad en modderig was, en een Nederlander die tijdens een Hike van een waterval gevallen is).






Ik ga er over 2 weken heen! Ga oa naar het Hardanger Vidda gebergte, Bergen, Stavanger, Prekestolen (al eens geweest) en Kristiansand. Mooi land!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-07-2007 13:01 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 26 juli 2007 12:27 schreef MetalJan het volgende:


Ik ga er over 2 weken heen! Ga oa naar het Hardanger Vidda gebergte, Bergen, Stavanger, Prekestolen (al eens geweest) en Kristiansand. Mooi land!


Als je al eens op de Prekestolen geweest bent dan zou ik je tijd beter gebruiken en naar het daar vlakbij gelegen "Kjerag" gaan. Dit is een stuk heftigere klim (meer klauteren dan bij de Prekestolen wandeling), 3 uur heen, 3 uur terug (voor hen met conditie ), maar dan zit je ook nog eens 400 meter hoger (1000 meter in totaal) op een soortgelijke kliff/afgrond. Als je "kjerag" google't kom je ook veel die ronde steen tegen die tussen twee kliffen hangt (en waar de dare-devil's bovenop gaan staan). Verder schijnt Kjerag een stuk minder toeristisch te zijn (ivm de zware klim, in tegenstelling to bij de Prekestolen zal je daar minder snel bejaarden uit toerbussen en families met kinderen aantreffen..).

Wij wilden eigenlijk beide kliffen doen, maar voor de Kjerag was het weer te slecht, wat resulteerde in een veel te gevaarlijke klim en waarschijnlijk alleen maar wolken/mist als uitzicht voor hen die dat toch zouden proberen

Nog een leuk detail: de Kjerag is ook de kliff waar Basejumpers in Noorwegen vanaf springen. In het hoogseizoen schijnen er dagelijks mensen afgezet te worden met de helicopter om vervolgens naar benenden te springen... (is legaal in Noorwegen).

NB: Als je naar Kjerag gaat, plan je route dan van te voren even, want aan de Noordkant van de Lysefjord loopt geen weg, als je eenmaal aan de kant van de Prekestolen zit is het ruim 3 uur rijden om die hemelsbreed 25 km te overbruggen , of je moet met de ferry. Wel een gave weg aan het einde, de Lysebotnvegen, 27 haarspeltbochten omhoog!

Ook wel leuk om heen te gaan, namelijk toch op je route (Kristiansand - Stavanger) is Lindnesnes, de 'zuidkaap' zeg maar. Niet spectaculair, wel mooi.

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 26-07-2007 13:04]


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-07-2007 13:39 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 19 juli 2007 20:24 schreef WhiteRider het volgende:
Hehe, het gaat even afhangen van de planning van ER en de zaak, als het te druk is ga ik sowieso niet weg.

Wanneer kom je in Quote 500 met die drukke zaak van je?



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-07-2007 13:40 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 26 juli 2007 13:39 schreef Judge M. het volgende:
Wanneer kom je in Quote 500 met die drukke zaak van je?

Zo snel mogelijk.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-07-2007 16:51 by MMayo Profiel van MMayo

NU heb ik vakantie


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 26-07-2007 18:03 by Doomy Profiel van Doomy

quote:
Op 19 juli 2007 20:27 schreef MMayo het volgende:
Je moet haar nog even vragen of je wel met paps en mams op vakantie mag gaan?


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-07-2007 18:16 by XXL Profiel van XXL

Nog 1 dag en dan heb ik voor het eerst in 2 jaar tijd 2 weken vakantie.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 26-07-2007 18:27 by Dark incarnation (Redacteur) Profiel van Dark incarnation

quote:
Op 26 juli 2007 0:34 schreef Valorian het volgende:
Net terug uit Noorwegen, was erg gaaf! Mooi land, en een goede mentaliteit daar, relatief weinig toerisme (al trekken de echte trekpleisters natuurlijk nog steeds wel tourbussen vol)..

O.a. een gletsjer beklommen, de prekestolen opgeweest (klif van 600m hoog), paard gereden, door de Jotunheimen gewandeld, en nog veel meer.. Verder nog in Stavanger, Bergen en Oslo geweest, en nee, niet de beroemde houten Fantoft-"burned by Count Grishnack"-Staafkerk bezocht (wel een aantal andere gezien, overigens erg mooie kerken, dus mocht iemand nog aspiraties hebben zo'n gebouwtje in de fik te steken kies dan gewoon voor een echte uitdaging en ga voor zo'n lelijke betonnen kerk )

Overigens begrijpen niet alle toeristen even goed dat Noorwegen een land is waar het weer grillig kan zijn, de rotsen glad, de kliffen hoog, etc etc, en dat de de Noorse overheid zich niet of nauwelijks verantwoordelijk voelt voor het doen en laten van de onervaren toeristen. Bordjes met waarschuwingen en hekjes rond kliffen en steilen bergpaadjes zul je er dan ook nagenoeg nooit aantreffen. Dit heeft ook deze zomer weer tot een aantal doden geleid. (o.a. iemand die onder het ijs bedolven is na het beklimmen van een gletsjer zonder gids (wordt overal afgeraden), een Engelse toerist die van een klif geflikkerd is omdat hij zo nodig die dag erop wilde terwijl het regende en alles dus spiegelglad en modderig was, en een Nederlander die tijdens een Hike van een waterval gevallen is).




Zwaar gaaf! Ik ben er vorig jaar geweest in de buurt van Tromso (het noorden, net onder de noordkaap).
Wij hebben toen ook op een gletsjer gelopen, echter wel onder begeleiding van 2 Noorse Rode Kruis heren, omdat er erg veel klifs (schrijf je dat zo?) waren.
Maar was supervet! Verder een gaaf land, waar je duidelijk kunt merken dat metal en de metalcultuur een prominentere plaats heeft. Dat laatste zal overigens niemand verbazen.


an evil incarnation of DEATH!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-07-2007 19:41 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 26 juli 2007 18:27 schreef Dark incarnation het volgende:
Zwaar gaaf! Ik ben er vorig jaar geweest in de buurt van Tromso (het noorden, net onder de noordkaap).
Wij hebben toen ook op een gletsjer gelopen, echter wel onder begeleiding van 2 Noorse Rode Kruis heren, omdat er erg veel klifs (schrijf je dat zo?) waren.
Maar was supervet! Verder een gaaf land, waar je duidelijk kunt merken dat metal en de metalcultuur een prominentere plaats heeft. Dat laatste zal overigens niemand verbazen.


Wij zijn ook de Gletsjer op geweest onder leiding van een gids, officieel staat er nergens geschreven dat het zonder gids niet mag, maar je moet wel erg levensmoe zijn wil je dat als onervaren toerist gaan proberen, er zijn namelijk een hoop stukken die kunnen instorten. Tijdens onze vakantie is elders in Noorwegen toevallig nog een Tjech omgekomen omdat hij in een 50 meter diepe klif viel en daarna bedolven werd onder ijs. De minder leuke eindes van je vakantie lijkt me zo..

Van het metal-gebeuren hebben wij niet zo heel veel meegekregen. De dagen dat we in Bergen en Oslo waren vielen in de weekends, dus wel hebben nog wel de metal-cafe'tjes opgezocht (De Garage, Inside (Bergen) en Rockin en Elmstreet (Oslo), verder is het natuurlijk wel weer toepasselijk als je op 2000 meter hoogte door de bergen en langs half bevroren meren rijdt met op de achtergrond Immortal's Mountains of Might door de speakers (of Damned in Black terwijl je door een 10 km lange tunnel gaat).



Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 26-07-2007 20:12 by Dark incarnation (Redacteur) Profiel van Dark incarnation

, verder is het natuurlijk wel weer toepasselijk als je op 2000 meter hoogte door de bergen en langs half bevroren meren rijdt met op de achtergrond Immortal's Mountains of Might door de speakers (of Damned in Black terwijl je door een 10 km lange tunnel gaat).

Precies! Dat soort landschap staat zo in samenhang met black metal e.d.. Mijn idee is dat het elkaars sfeer zelfs versterkt.


an evil incarnation of DEATH!


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 27-07-2007 1:55 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 juli 2007 20:12 schreef Dark incarnation het volgende:
(of Damned in Black terwijl je door een 10 km lange tunnel gaat).
Ja daar hebben ze vast de inspiratie voor die plaat van gekregen



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-07-2007 11:18 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 27 juli 2007 1:55 schreef Judge M. het volgende:
Ja daar hebben ze vast de inspiratie voor die plaat van gekregen


Hehe.. gelukkig ben ik niet claustrofobisch ofzo, maar die tunnels vond ik toch niet echt aangenaam. Je ziet relatief weinig en zo nu en dan zitten er ook nog 'low-gear' hellingen in of zelfs haarspeldbochten. De langste tunnel ter wereld bevind zich overigens ook in Noorwegen, die is 24 km lang en heeft een paar 'lichtkamers' om de zoveel kilometer die je het idee geven dat je in daglicht rijdt, om de automobilisten een beetje wakker te schudden


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 27-07-2007 18:22 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 27 juli 2007 11:18 schreef Valorian het volgende:
[...] die is 24 km lang en heeft een paar 'lichtkamers' om de zoveel kilometer die je het idee geven dat je in daglicht rijdt, om de automobilisten een beetje wakker te schudden
Kun je nagaan hoe het is om te rijden als het ergens 24h per dag donker is.
(Ik het eens 3000km moeten doen... geen kattepis)


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen