IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nog meer vakantie... Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-08-2009 19:18 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Inpakken, inpakken, inpakken! Zelfs nog nooit zoveel lol gehad in het inpakken haha.



Je moeder.


watery black
Usericon van watery black
Posted 27-08-2009 19:25 by watery black Profiel van watery black

quote:
Op 27 augustus 2009 19:18 schreef karnivoor het volgende:
Inpakken, inpakken, inpakken! Zelfs nog nooit zoveel lol gehad in het inpakken haha.




veel plezier!

nog 6 weekjes en dan is het voor ons ook weer zo ver. maar das wel weer een beetje offtopic hier.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 27-08-2009 21:50 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 27 augustus 2009 17:24 schreef MMayo het volgende:
Pittige reis.
Maar eh, je hebt net je rijbewijs.. al eens meer dan 5 uur achtereen gereden dan?


Wel op één dag, maar het gaat om de zomer van volgend jaar hè.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-08-2009 22:29 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 27 augustus 2009 21:50 schreef WhiteRider het volgende:
Wel op één dag, maar het gaat om de zomer van volgend jaar hè.


Wel een gaaf plan. Wel zou ik zo snel mogelijk van het google-earth routeplan afstappen. Zo zie je eigenlijk al snel alleen de grotere wegen, en ben je meer bezig met het van a-naar-b deel dan aan het bedenken wat een mooie weg zou kunnen zijn.

Zelf heb ik mijn autovakanties altijd gebaseerd op een aantal punten die ik echt wil zien en voor de rest een 'we zien wel' houding. Dit resulteerde o.a. in 2007 in 2.500 km rijden in Noorwegen in ruim twee weken (plus nog eens 2.500 km heen- en terugreis in enkele dagen saaie rit), en in 2009 in een rondje Balkan (ook zo'n 5.000 km waarvan weer de helft puur heen- en terugreis). Beide waren juist erg gaaf omdat we geen route gepland hadden. Ook geen tomtom mee trouwens. Aanrader is sowieso een mooie kaart te kopen, al is het alleen maar om je trip op bij te houden.

Verder vond ik Noorwegen bijvoorbeeld alleen al als land een plek waar ik zo nog vier weken had kunnen rondrijden, of vier maanden.. wat een land. Probeer te bedenken of je echt al je locaties wilt aandoen of dat het meer de moeite is om misschien minder landen te bezoeken maar er meer van mee te krijgen, kortom de tijd aan autorijden te beperken. Uiteindelijk wil je uiteraard niet alleen maar een trip maken om landen te kunnen afvinken op je todo lijst maar is het belangrijkste dat je een fantastische ervaring opdoet, zeker als je er 20 vrije dagen en een berg geld tegenaan gooit ..

Maar goed, je hebt nog een jaar en ik denk dat iedereen, zeker hier op een forum, toch zijn eigen visie heeft op vakantie. Een vakantiefietser kan zich wellicht net zo moeilijk voorstellen dat iemand uberhaupt dagelijks wil autorijden op zijn vakantie als visa versa.



Mijn 2010 ligt nog behoorlijk open. Ik heb landen gezien waar ik dolgraag nog een keer naar terug zou willen, maar ben eigenlijk ook altijd wel op zoek naar weer iets nieuws.

EDIT: nu ik mijn post teruglees zie ik wat een grammaticaal drama het geworden is .. doodop van een zeer drukke werkweek (wat nou crisis in de communicatiesector ), maar eens vroeg gaan slapen vandaag.


[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 27-08-2009 22:32]


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 28-08-2009 8:48 by Argus Profiel van Argus

Wat sfeer shots van het Amsterdam van Italie





Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 31-08-2009 16:07 by Jelle Profiel van Jelle

Onlangs een 10-daagse fietstocht door Estland gemaakt.

Qua landschap vind je er weinig extremen maar het is wel lekker rustig, dunbevolkt en schoon. Verder veel onverharde wegen, idyllische plekjes, mooie ruïnes en geschikt wildkamperen. Natuurlijk ook veel overblijfselen van het Sovjet-tijdperk, de nouveau riche en de recentelijke bust.














Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-09-2009 0:46 by Nimbus Profiel van Nimbus























Jelle
Usericon van Jelle
Posted 02-09-2009 1:18 by Jelle Profiel van Jelle

Heftig.
Zijn jullie hele dagen aan het wandelen/klauteren geweest of hoeziet zo'n programma er ongeveer uit?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-09-2009 1:28 by Nimbus Profiel van Nimbus

Nou, er was niet echt een programma.

Ik was er in principe voor een C1-cursus van de NSAC, Nederlandse studenten alpen club, dat is een alpiene beginnerscursus. Daar leer je je voortbewegen in sneeuw en ijs. En vele andere zaken die daar bij komen kijken.
De eerste week hebben we vanuit een hut gewandeld om te wennen aan de hoogte en de schoenen etc.
Daarna hadden we een week cursus vanuit een andere hut, dat was echt tof, veel oefeningen gedaan, veel geleerd en twee tochten gemaakt. Darnaast ook erg gezellig.
De week erop heb ik met mijn eigen studenten alpen club, op een camping gestaan vanaf waar we tochten konden maken of wandelen of sportklimmen. Toen heb ik ook nog twee tochten gemaakt, waarvan deze foto's van een zijn, de Similaun.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 02-09-2009 11:34 by MetalJan Profiel van MetalJan

Mooie foto's Nimbus


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-09-2009 1:52 by Nimbus Profiel van Nimbus

Dankje, al gaat de eer wel uit naar een tochtgenoot, ik heb ze niet gemaakt.

Hij heeft nog meer mooie foto's: http://matthijs.cluitmans.net/dump/alpenAlles/

Halverwege staan er aardig wat van een huttentocht die ik vorig jaar ook heb gedaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 04-09-2009 2:05]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-09-2009 18:51 by MMayo Profiel van MMayo

Zo dan, vanmorgen om half 6 thuis na een zeer turbulente vlucht boven en door onweersgebieden vanaf Tunesie, net een achtbaan dat gehobbel.

Best leuk er eens geweest te zijn, dat Tunesie maar nog een keertje.. neuh. Ze rijden er in ieder geval als idioten, als het op de weg past of net niet past is het goed genoeg om op volle snelheid in te halen. Een taxiritje is al een bezienswaardigheid op zich, vooral in de hoofdstad Tunis.

Bij aankomst direct overgeboekt wegens ruzie tussen touroperator en directeur hotel, wel mooie upgrade gehad naar kamer met zeezicht in luxer hotel maar helaas in een all inclusive hotel. Russen zijn idioot, toeristen zijn gaaf.. vooral als ze simpelweg alles nadoen wat een activiteitenbegeleider deed. Hilarisch, buikdansende kerels.

Carthago bezocht, de thermen bekeken, maar helaas zoals vaak.. uitstapjes gaan razendsnel ipv rustig de tijd de boel te bekijken. Wij waren er in de ramadan, viel weinig van te merken behalve dan dat het om half 7 zodra de zon onder ging je een half uur niks kon kopen of vervoer kon vinden, want dan aten ze met hun familie. Vlak voor die tijd was het ook de perfecte winkeltijd, want dan hadden die lui honger en geen zin om zich druk te maken om kijkende toeristen.

Medina Hammamet Yasmine (nieuw toeristisch stadsdeel)


Hammamet oude stad


Begraafplaats Hammamet




Thermen Antonius Pius, Carthago




Grafkelder waar ze de kinderen in kleine stenen kistjes bijzetten, nadat die kids geofferd waren middels kruisiging en verbranding.


Sidi Bou Said (Blauwe dorpje)






Slecht weer op komst (vanaf balkon)




Hmm, die laatste twee foto's nog wel eff recht trekken zie ik hehe. Anyway, blij weer thuis te zijn daar waar ze vlees hebben zonder uitstekende aders, spierweefsel dat zo taai is dat je je tanden eerst moet scherpen en vermalen botjes. Yuk!


[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 19-09-2009 18:56]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-09-2009 18:52 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 31 augustus 2009 16:07 schreef Jelle het volgende:
Onlangs een 10-daagse fietstocht door Estland gemaakt.

Qua landschap vind je er weinig extremen maar het is wel lekker rustig, dunbevolkt en schoon. Verder veel onverharde wegen, idyllische plekjes, mooie ruïnes en geschikt wildkamperen. Natuurlijk ook veel overblijfselen van het Sovjet-tijdperk, de nouveau riche en de recentelijke bust.















Die ruïnes zijn prachtig!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-09-2009 18:53 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

vlees zonder spierweefsel?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-09-2009 18:56 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 19 september 2009 18:53 schreef ElitE het volgende:
vlees zonder spierweefsel?


Nee, bedoel niet zo taai dat je eerst je tanden moet scherpen voor je het op kunt vreten zeg maar.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 19-09-2009 18:56]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-09-2009 19:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah jah dat kan wel irritant zijn jah, maar meestal hou ik van vlees waar ze veel meer onderdelen aan hebben laten zitten, zit toch meer smaak aan


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 19-09-2009 19:03 by MMayo Profiel van MMayo

Dan is de Tunesische keuken helemaal jouw ding..
Wel lekker trouwens was Harrisa, soort sausje van allerlei kruiden en pepers. Behoorlijk pittig, pittiger dan de meeste sambal soorten.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 19-09-2009 20:53 by MetalJan Profiel van MetalJan

Mooie foto's MMayo Hoe warm was het daar eigenlijk?

[Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 19-09-2009 20:54]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-09-2009 8:34 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 19 september 2009 20:53 schreef MetalJan het volgende:
Mooie foto's MMayo Hoe warm was het daar eigenlijk?


Tussen de 28 en 33 graadjes, droge warmte.. geen klef NL weer. Op 1 dag na, toen was er een of andere wind rechtstreeks vanuit de Sahara met heel veel van dat stof gedoe. Wel wat regen en onweersbuien gehad eind van de middag/avond, s'nachts koelde het zo'n 10 graden af.


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 19-10-2009 1:33 by MetalTuupLimburg Profiel van MetalTuupLimburghttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Morgen naar Zuid-Afrika


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-10-2009 10:32 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Gaafheid! Van de zomer geweest, waanzinnig mooi land.. Valt van de ene verbazing in de andere!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 29-10-2009 22:52 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

Kan iemand me helpen?
Ik ga voor het eerst in mijn leventje naar de schijnbaar mooie stad Parijs.
Heeft iemand nuttige tips voor absolute dingen wat je moet zien?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-10-2009 22:57 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 29 oktober 2009 22:52 schreef zillah-morte het volgende:
Kan iemand me helpen?
Ik ga voor het eerst in mijn leventje naar de schijnbaar mooie stad Parijs.
Heeft iemand nuttige tips voor absolute dingen wat je moet zien?


Haha, er schijnen gave catacomben te zijn met schedels enzo, maar heb zelf niets gezien. Hoorde er pas over 2 weken nadat ik weer terug was

Verder is Pera Lachaise, het kerkhof, erg fraai. Groot ook.

Maar goed, ben er maar een keer een midweekje geweest en toen eigenlijk niet veel gezien.


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 29-10-2009 23:00 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 29 oktober 2009 22:57 schreef Valorian het volgende:
Haha, er schijnen gave catacomben te zijn met schedels enzo, maar heb zelf niets gezien. Hoorde er pas over 2 weken nadat ik weer terug was

Verder is Pera Lachaise, het kerkhof, erg fraai. Groot ook.

Maar goed, ben er maar een keer een midweekje geweest en toen eigenlijk niet veel gezien.

Ja die catacomben weet ik. Heb ik al info over. Dat gaan we doen. Dat kerkhof was ik idd vergeten. Goed dat je het zegt.

Nog meer?


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-10-2009 23:04 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

atomium


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen