IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nog meer vakantie... Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-01-2008 22:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

zou'k niet op je werk doen ...


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 04-01-2008 0:19 by Brujo Profiel van Brujo

En sneeuw..



Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 04-01-2008 0:29 by Bleh? Profiel van Bleh?



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-01-2008 9:36 by MMayo Profiel van MMayo

Paar Petra plaatjes (Jordanie)

Aankomst haven Aqaba, Jordanie. Paspoorten werden ingenomen (wat ik niet zo fijn vond) maar verplicht helaas.




Onderweg naar Petra, langs de Wadi Araba


Laat mij maar achter op dit uitkijkpunt hoor, ik vermaak me wel




Na 2 uur rijden door een prachtig landschap, eindelijk bij de stad Petra. Toegangsweg naar Petra, stukkie lopen




Graftombe






Gids aan de kop zeuren


Mams maakt een foto


Dramatisch gekleurde rotsen, wat ik eigenlijk nog het meest mooist vond (kleurtjes, yay!)


Heel voorzichtig doemt er ineens een gebouw voor je op, tussen de rotsen door


En daar is ie dan.. prachtig moment. Je hoorde de mensen hun adem inhouden terwijl ze het "plein" oplopen.


Ontzettend wazig hoe delen van gebouwen, beelden zomaar uit de rotsen lijken te komen.




Beelden, nog half in de rotsen


Het is echt een prachtige stad, erg indrukwekkend met alle kleuren, beelden, gebouwen, geschiedenis. Het werd helaas donker, maar had er nog wel uren kunnen doorbrengen. Donderse stoffige bende daar, met al die paardenkarren die er doorheen denderen. Maarja heb je wel vaker in de woestijn, zand en stof enzo (zo'n doekje voor je smoel is aan te raden of je moet graag wat Petra in je longen mee willen nemen, zoals ik heb gedaan *kuch*. Het valt overigens niet echt vast te leggen op foto, dit bezoeken is zeker wel een aanrader. Denk dat dit over een paar jaar wel weer aan gort gesloopt is door toeristen, helaas zitten er altijd van die idioten bij die de boel daar vervuilen (zooi op de grond flikkeren) of gewoon stukjes van de rotsen/opgravingen afbreken om mee naar huis te nemen en overal overheen denderen (waar het verboden is) voor een foto (leuk voor thuis).

Op de terug weg stopten we ergens waar Mozes zout water in zoet had gedingest en zodoende een waterbron had gemaakt. Het stonk er onwijs naar pis en tot mijn afgrijzen gingen er mensen drinken van het "heilige water". Ik had het al omgedoopt tot de pisbron van Mozes, tot ergernis van 2 nederlandse jongeren die een bijbelreis deden en er gulzig van dronken.





[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 05-01-2008 9:42]


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 05-01-2008 12:18 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Mooie fotoos, zou er ook graag naar toe willen. Wel jammer dat het zo toeristisch is trouwens.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Daops
Usericon van Daops
Posted 05-01-2008 12:21 by Daops Profiel van Daops

Geweldige foto's Mayo. Jordanie (en Syrie) staan hoog op m'n "nog te bezoeken" lijstje. Door zulke plaatjes helemaal


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-01-2008 12:22 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 5 januari 2008 12:18 schreef Hub de Gallier het volgende:
Mooie fotoos, zou er ook graag naar toe willen. Wel jammer dat het zo toeristisch is trouwens.


Ja dat heb je daar nu eenmaal, maar als je even wacht tot de horde toeristen voorbij gedenderd is.. staan er niet meer dan 2 of 3 mensen bij je. Men trekt er doorheen met gidsen, vandaar die groepen.. de onze was ik al na 10 minuten kwijt. Sta ik ergens iets te bekijken, lopen ze door.. sja dat doe je dan even en daarna denk je ook van krijg de tering maar.

Oja die drukte is dus alleen bij die toeristische dingetjes, voor de rest heb je ruimte waar je maar kijken kunt. Met name in de woestijn enzo, prachtig!

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 05-01-2008 12:27]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-01-2008 11:56 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 8 januari 2008 10:55 schreef Pandora het volgende:
Had nog een serie uit de VS die ik nog moest posten.
Colorado: (het landschap dat je te zien krijgt als je aan de oostkant yellowstone uitrijdt)












MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-01-2008 11:57 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 8 januari 2008 10:57 schreef Pandora het volgende:
En nog meer colorado:











En nu heb ik gloeef ik echt alles gepost.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 08-01-2008 13:01 by Creepmime Profiel van Creepmime

Het gehele paasweekend ook nog is naar London met het meisje, luxe hotel en lekker met de boot. Vooral weer veel musea bezoeken en de parken bezoeken. Ook al zin in, wat een vakanties de laatste tijd.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 08-01-2008 13:16 by Nargaroth Profiel van Nargaroth

quote:
Op 8 januari 2008 13:01 schreef Creepmime het volgende:
Het gehele paasweekend ook nog is naar London met het meisje, luxe hotel en lekker met de boot. Vooral weer veel musea bezoeken en de parken bezoeken. Ook al zin in, wat een vakanties de laatste tijd.
Jezus Thijs, waar betaal je dat van? Londen ben je toch al een aantal keer geweest? Ik ben trouwens van plan om naar Berlijn te gaan ergens dit voorjaar.


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 08-01-2008 13:25 by Creepmime Profiel van Creepmime

2x pas, Berlijn ben ik 2 jaar geleden 5 dagen geweest. Vond ik ook een prachtige stad heel veel te zien. Jammer dat het toen zulk slecht weer was. Mooie musea ook daar, heb hier nog wel wat aanraders liggen. Ga je met je tsjikkiej?


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-01-2008 13:26 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

ER en ik willen dit jaar richting de zon, maar hebben geen idee naar welk land. Spanje of Italië ofzo, lekker standaard.


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 08-01-2008 13:28 by Nargaroth Profiel van Nargaroth

quote:
Op 8 januari 2008 13:25 schreef Creepmime het volgende:
2x pas, Berlijn ben ik 2 jaar geleden 5 dagen geweest. Vond ik ook een prachtige stad heel veel te zien. Jammer dat het toen zulk slecht weer was. Mooie musea ook daar, heb hier nog wel wat aanraders liggen. Ga je met je tsjikkiej?
TSJIKKIE! Ja gaan met z'n tweeën. Lijkt me handig om wat tips en aanraders op te doen enzo. Hoeveel ben je nou eigenlijk kwijt voor z'n trip? Oh, en verder nog aanraders voor kleine, goedkopere trips?


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-01-2008 13:29 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 januari 2008 13:26 schreef WhiteRider het volgende:
ER en ik willen dit jaar richting de zon, maar hebben geen idee naar welk land. Spanje of Italië ofzo, lekker standaard.

Dan zou ik richting Kroatië gaan, naar Krk ofzo

Zoals het er nu naar uitziet: Zomervakantie in Slovenië, MetalCamp dus, en daarna mischien naar Kroatië om lekker op het strand te bakken



Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 08-01-2008 13:31 by Nargaroth Profiel van Nargaroth

quote:
Op 8 januari 2008 13:26 schreef WhiteRider het volgende:
ER en ik willen dit jaar richting de zon, maar hebben geen idee naar welk land. Spanje of Italië ofzo, lekker standaard.
De zon schijnt niet alleen in Spanje of Italië hoor Denk dat je ook heel prima terecht kunt een stuk oostelijker, de Balkan, Bulgarijë e.d. Lijkt mijn inziens een stuk leuker dan het toeristische Spanje en Italië


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 08-01-2008 13:32 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 8 januari 2008 13:28 schreef Nargaroth het volgende:
TSJIKKIE! Ja gaan met z'n tweeën. Lijkt me handig om wat tips en aanraders op te doen enzo. Hoeveel ben je nou eigenlijk kwijt voor z'n trip? Oh, en verder nog aanraders voor kleine, goedkopere trips?

Mechelen @ Belgie, Antwerpen is ook wel te doen. En als je een auto hebt dan is zijn al dat soort plaatsen wel te doen.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 08-01-2008 13:33 by Nargaroth Profiel van Nargaroth

quote:
Op 8 januari 2008 13:29 schreef blonde rockgod het volgende:
Dan zou ik richting Kroatië gaan, naar Krk ofzo

Zoals het er nu naar uitziet: Zomervakantie in Slovenië, MetalCamp dus, en daarna mischien naar Kroatië om lekker op het strand te bakken
Dat zeg ik


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 08-01-2008 13:34 by Nargaroth Profiel van Nargaroth

quote:
Op 8 januari 2008 13:32 schreef Creepmime het volgende:
Mechelen @ Belgie, Antwerpen is ook wel te doen. En als je een auto hebt dan is zijn al dat soort plaatsen wel te doen.
Klopt ja. Het probleem is dus alleen dat we niet de beschikking over een auto cq rijbewijs hebben. Maargoed, ik ben weg nu.


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-01-2008 13:34 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 januari 2008 13:33 schreef Nargaroth het volgende:
Dat zeg ik


Ik eerder!

Maar jullie gaan niet een festivalvakantie als vorig jaar doen? Nog respect daarvoor



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-01-2008 13:35 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 8 januari 2008 13:29 schreef blonde rockgod het volgende:
Dan zou ik richting Kroatië gaan, naar Krk ofzo

Zoals het er nu naar uitziet: Zomervakantie in Slovenië, MetalCamp dus, en daarna mischien naar Kroatië om lekker op het strand te bakken

Hm, Oost-Europa is op zich ook wel het proberen waard ja.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 08-01-2008 13:36 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 8 januari 2008 13:35 schreef WhiteRider het volgende:
Hm, Oost-Europa is op zich ook wel het proberen waard ja.



Als de afstand geen probleem is zou ik daar voor gaan, betere prijzen, en ruigere natuur



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 08-01-2008 13:36 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Maar we hebben geen auto (tenminste, ik heb dan denk ik nog net m'n rijbewijs niet). Hoe zouden we daarheen moeten?


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 08-01-2008 13:37 by Nargaroth Profiel van Nargaroth

quote:
Op 8 januari 2008 13:35 schreef WhiteRider het volgende:
Hm, Oost-Europa is op zich ook wel het proberen waard ja.
Ja gewoon doen man! Ook nog stukken goedkoper.

@ BRG: Ja zo'n tour is wel weer de bedoeling. Zijn nog wel hoe het strand. Hierdoor dus ook de eventuele korte (steden)trips buiten de zomervakantie plannen omdat die dan dus al vol zit. Nu nog al dat geld bij elkaar schrapen.


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


Nargaroth
Usericon van Nargaroth
Posted 08-01-2008 13:38 by Nargaroth Profiel van Nargaroth

[Edit] Trage kut PC's hier op school..

[Dit bericht is gewijzigd door Nargaroth op 08-01-2008 13:39]


Elke dag dronken is ook een regelmatig leven.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen