IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Formule 1 2008 Volgende pagina
6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 22-11-2007 0:10 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Zo 2007 zit er weer op, dus kan er vooruitgeblikt worden op 2008.

Alonso maakt geen haast met beslissing
21 november 2007


Voormalig McLaren-rijder Fernando Alonso heeft geen haast met het nemen van een beslissing over voor welk team hij in 2008 wil rijden. Dit heeft de manager van de tweevoudig kampioen laten weten. Flavio Briatore schatte eerder deze week de kans op een terugkeer van de Spanjaard naar Renault, op zestig procent.


"Fernando neemt pas een beslissing als hij weet wat de beste optie voor zijn toekomst is", zei manager Luis Garcia tegen BBC Sport. "Fernando is momenteel op vakantie. We hebben op dit moment verder nog niets om mede te delen."

Alonso werd in 2005 en 2006 wereldkampioen met Renault.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 22-11-2007 1:39 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

De grote baas van Renault wilt alleen een driejarig contract terwijl Alonso een éénjarig contract wilt. Mja, gaat moeizaam die onderhandelingen.


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-11-2007 15:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Sabbat

Alonso wil in 2009 naar Ferrari

hoop echt echt echt dat hem dat nooooit lukt


signature


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 22-11-2007 15:20 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2007 15:10 schreef Hypnos het volgende:
Sabbat

Alonso wil in 2009 naar Ferrari

hoop echt echt echt dat hem dat nooooit lukt


En dat hoop ik ook. Hoewel, om andere redenen dan jij denk ik!

Terug naar Renault zeg ik! Al moet ik nog zien of hij dan ooit weer wereldkampioen wordt.


..."Hate can only create more hate"...


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 22-11-2007 15:32 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Kan iemand deze halve leek wat meer uitleggen over de nieuwe maatregelen aangaande de inperking van een aantal technische middelen waardoor volgens de lezing de rijderkwaliteiten weer meer de doorslag gaan geven?

Alvast bedankt. Lijkt mij toch wel dat die ook de doorslag zouden moeten geven.



Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 22-11-2007 15:59 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2007 15:32 schreef Judge M. het volgende:
Kan iemand deze halve leek wat meer uitleggen over de nieuwe maatregelen aangaande de inperking van een aantal technische middelen waardoor volgens de lezing de rijderkwaliteiten weer meer de doorslag gaan geven?

Alvast bedankt. Lijkt mij toch wel dat die ook de doorslag zouden moeten geven.


Nou, in het nieuwe seizoen is Traction Control verboden, dus als je als rijder te vroeg op het gas gaat, voornamelijk in langzame bochten, dan spinnen de achterwielen door dus de bolide breekt uit aan de achterkant.

Als ik het goed heb moet de versnellingsbak 4 GP's meegaan, de motoren nog steeds 2 GP's.

Vanaf 2009 gaan ze weer met slicks rijden, wat eerst in 2008 het geval zou zijn. 1997 was het laatste F1 jaar waar nog met slicks werd gereden.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 23-11-2007 1:18 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

En die slicks geven dan weer meer mechanische grip dan banden met groeven, wat de wagens dus sneller maakt en de rijder "alles kan geven" in de bochten. Maar dat wordt dan weer tenietgedaan door het afschaffen van de tractiecontrole eigenlijk

2 weetjes:

- Prodrive haakt af voor 2008. Geen 12de team dus.
- Schumi gaat opnieuw testen voor Ferrari begin volgende maand


Faustian Spirit of the Earth


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-11-2007 1:20 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Moet het allemaal nog zien.. Ben al twee jaar niet in staat een volledige wedstrijd te zien, en als het een keer wél interessant is ben ik natuurlijk niet in de buurt van een tv.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 23-11-2007 4:29 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Wat mij betreft mag het vandaag al wel weer beginnen. Maart lijkt nog zo ver weg. De nieuwe regels lijken me het ook veel spannender te maken. Zonder TC komt de ware rijder naar boven. En de slicks maken het allemaal nog iets sneller. Hopelijk veel regenwedstrijden volgend seizoen. En met een beetje geluk neemt Alonso inderdaad een Sabbat-year en hoef ik me niet te irriteren aan zijn irritante gedrag en natuurlijk niet te vergeten zijn ROTKOP!! Whahaha....


the only pleasure is pain


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 23-11-2007 9:31 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Schumacher test ook in Jerez voor Ferrari
22 november 2007


Michael Schumacher zal tijdens de testweek in Jerez de la Frontera, begin december, opnieuw in actie komen voor Ferrari. Dit heeft Luca Baldisserri, hoofdingenieur bij Ferrari, laten weten. De Duitser, die vorig jaar oktober zijn laatste Formule 1-race reed in Brazilië, maakte vorige week in Barcelona zijn rentree in een officiële testsessie. Schumacher reed twee dagen en was beide dagen de snelste man op de baan.


Baldisserri tegen het Italiaanse La Stampa: "Op 4 december zal Michael in Jerez rijden. We hebben hem gevraagd om zijn helm uit het vet te halen, omdat de F1 terugkeert naar vervlogen tijden, waarin elektronische hulpmiddelen verboden zijn."

"Michael kan ons de goede kant op helpen. De coureurs van nu gebruiken het gaspedaal als een drukknop. Halverwege de bocht gaat het pedaal naar beneden en de software doet de rest. Nu zullen ze moeten leren om meer met het gas te spelen."

Schumacher reed vorige week ruim 150 ronden over het circuit van Barcelona.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-11-2007 12:24 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Het wordt overal tegengesproken, maar het zou me nog steeds niet verbazen als Schumacher weer voor een jaar instapt... Na al dat gezeik met alle mogelijke wereldkampioenen even laten zien dat hij ze alsnog om de oren rijdt.. (Althans, met die gedachte)


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 24-11-2007 1:28 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Ik geloof er niets van. Hij heeft al talloze keren zijn terugkeer ontkend de laatste maanden. Feit ís dat hij de anderen wss wel om de oren zou rijden


Faustian Spirit of the Earth


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 26-11-2007 11:52 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Coulthard: ‘Ik rijd volgend jaar voor Red Bull’
Schot verwerpt geruchten rondom komst Alonso


[26-11] David Coulthard rijdt in 2008 gewoon voor Red Bull Racing. De Schot is er naar eigen zeggen voor ‘honderd procent’ van overtuigd dat zijn stoeltje veilig is, ondanks de geruchten dat hij plaats zou moeten maken voor Fernando Alonso.


David Coulthard maakt zich geen zorgen om zijn stoeltje bij Red Bull.Alonso heeft nog niets losgelaten over wat hij gaat doen volgend jaar, maar het gerucht dat hij in beeld zou zijn bij Red Bull Racing heeft ervoor gezorgd dat een aantal rijders het nodig vond hun contract te verdedigen.

Zo liet Sebastien Bourdais al weten dat hij zeker is van zijn positie bij Scuderia Toro Rosso en hij dus niet aan de kant hoeft voor David Coulthard, die op zijn beurt weer plaats zou moeten maken voor Alonso.

En nu heeft ook Coulthard gereageerd op de geruchten. ,,Ik zie het niet gebeuren dat Fernando Alonso in 2008 voor Red Bull rijdt en ik ben er honderd procent van overtuigd dat ik volgend jaar wel voor ze rijdt”, schrijft Coulthard in zijn column op de website van het Britse ITV.

,,Ik heb me nooit zorgen gemaakt om mijn positie, zelfs toen de geruchten rondom Alonso voor de eerst ontstonden. Ik heb een bindend contract met Red Bull, dat is echt niet zomaar een stukje papier waarmee Red Bull het recht heeft om mij in elke auto te zetten die zij sponsoren. Het is heel specifiek”, aldus Coulthard.

De Schot ergert zich aan het gedrag van Toro Rosso-teambaas Franz Tost, die de geruchten aanwakkerde door te zeggen dat er wel degelijk gesprekken plaatsvonden tussen Alonso en Red Bull. Coulthard: ,,Ik begrijp echt niet waarom hij het nodig vond om commentaar te leveren op een ander team zonder de autoriteit te hebben dat te doen.”

,,Toro Rosso had dit jaar dezelfde auto als wij, maar kwam qua prestaties niet eens bij ons in de buurt. Dus zou hij zich niet beter op zijn eigen werk moeten concentreren?”


mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 26-11-2007 11:55 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2007 12:24 schreef Ethereal het volgende:
Het wordt overal tegengesproken, maar het zou me nog steeds niet verbazen als Schumacher weer voor een jaar instapt... Na al dat gezeik met alle mogelijke wereldkampioenen even laten zien dat hij ze alsnog om de oren rijdt.. (Althans, met die gedachte)
Dat zou wel heersen natuurlijk !


Fuck the world and fuck you


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-11-2007 12:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat zal wel zijn


signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-11-2007 13:32 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 24 november 2007 1:28 schreef cataclysm child het volgende:
Ik geloof er niets van. Hij heeft al talloze keren zijn terugkeer ontkend de laatste maanden. Feit ís dat hij de anderen wss wel om de oren zou rijden


Mjah, tegenspreken zegt in de F1 niks natuurlijk.. Ik geloof er ook niet in, maar toch is het wel tekenend dat hij nu weer aan het testen is en iedereen weer om de oren rijdt, dus mjah, kan me dan wel voorstellen dat het weer gaat kriebelen.. Plus dat er waarschijnlijk geen team is waar hij niet in kan stappen!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 27-11-2007 12:40 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Sutil blijft in 2008 bij Force India
26 november 2007


Volgens geruchten maakt Adrian Sutil een goede kans om in 2008 de teamgenoot van Lewis Hamilton te worden, maar de Duitser heeft duidelijk laten weten dat hij volgend jaar nog gewoon voor Force India rijdt. Hij heeft nog een doorlopend contract en hij is van plan dat ook uit te dienen.


Tijdens de prijsuitreikingen van het Duitse ADAC vertelde Sutil: "Ik heb voor 2008 een contract met Force India en ik kijk niet naar andere teams. Met de nieuwe eigenaar is dit team in staat om een ervaren rijder te verkiezen boven een betalende rijder."

Wie zijn teamgenoot dan wordt, weet de coureur niet, maar volgens hem gaat het tussen Christian Klien en Vitantonio Liuzzi. "Beiden hebben het goed gedaan tijdens de recente tests in Barcelona", zei hij. "Ze verdienen het om in de F1 te rijden, terwijl anderen die slechts geld hebben dat niet verdienen."



cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 28-11-2007 1:31 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Rosberg blijft ook bij Williams, dus Kovalainen bij McLaren waarschijnlijk vermoed ik


Faustian Spirit of the Earth


6sic6
Zotte ros!
Usericon van 6sic6
Posted 28-11-2007 15:57 by 6sic6 Wijzig reactieProfiel van 6sic6Quote dit bericht

Force India test met Fisichella, Schumacher en Montagny
28 november 2007


Giancarlo Fisichella, Ralf Schumacher en Franck Montagny zullen volgende week voor Force India testen, op het circuit van Jerez de la Frontera. Zo heeft het team woensdag bekendgemaakt. Ook Christian Klien, Vitantonio Liuzzi, Roldan Rodriguez en Giedo van der Garde nemen opnieuw plaats achter het stuur van de Force India-auto.

Dat Fisichella voor Force India gaat testen, maakt het nog waarschijnlijker dat de 33-jarige Italiaan volgend jaar niet meer zal rijden voor het team van Renault, dat werkt aan een terugkeer van Fernando Alonso. Fisichella zei: "Omdat Renault nog geen coureurs heeft bevestigd voor volgend seizoen, heeft het team mij toestemming gegeven om te onderzoeken wat mijn verdere opties zijn. Ik ben door Force India uitgenodigd voor deze test en ik ben blij dat ik deze uitnodiging kan accepteren."

Ralf Schumacher maakte tegen het einde van het seizoen bekend volgend jaar niet meer voor Toyota te willen rijden, omdat hij de tijd rijp vond voor een nieuwe uitdaging in de Formule 1. "Als voormalig Toyota-coureur ken ik Vijay Mallya (die sponsor was van Toyota, red.) al vele jaren. Ik begrijp zijn passie voor deze sport en ik weet zeker dat hij van Force India een succes kan maken. Rijden voor een jong en ambitieus team is voor iedere coureur een mooie kans, maar op dit moment is het nog niet meer dan een eenmalige test, om te kijken hoe de samenwerking verloopt. Ik denk dat ik het team goed zou kunnen helpen bij de ontwikkeling van de auto."

Montagny maakte vorig jaar zijn racedebuut bij Super Aguri, als vervanger van Yuji Ide. Dit jaar was hij testcoureur van Toyota, maar de Fransman kwam nauwelijks in actie voor het team uit Keulen. In november nam hij afscheid van Toyota. "Ik had tijdens mijn tijd bij Toyota al contact met Mallya. Tegen het einde van het seizoen hebben we met elkaar gesproken over mijn plannen voor de toekomst. Hij vertelde me dat er een mogelijkheid was om een keer voor Force India te testen. Die aanbieding was natuurlijk te mooi om af te slaan", aldus de voormalig testrijder van Renault.

Adrian Sutil komt volgende week niet in actie voor Force India, het voormalig Spyker F1-team. De Duitser is de enige die zeker is van een racestoeltje bij het team.




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-11-2007 12:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

fisico toch


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 30-11-2007 1:38 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Alonso zou een stoeltje gepast hebben bij Honda ...


Faustian Spirit of the Earth


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 01-12-2007 0:26 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ja, en een pak bij Karl Lagerfeld.


R.
Usericon van R.
Posted 01-12-2007 0:27 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

nouen snickelenmde lulkoek.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 01-12-2007 1:31 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2007 0:26 schreef Lionheart het volgende:
Ja, en een pak bij Karl Lagerfeld.




Ik vraag me wel af waarom het nu zo lang moet duren voor hij zijn terugkeer bij Renault bekendmaakt


Faustian Spirit of the Earth


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 07-12-2007 1:37 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Renault schuldig bevonden, maar niet bestraft in die tweede spionagezaak.

De FIA heeft weer een duidelijk statement gemaakt


Faustian Spirit of the Earth


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 10-12-2007 1:25 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Rosberg heeft tot eind 2009 bijgetekend bij Williams. Geen Rosberg bij mcLaren dus volgend jaar.


Faustian Spirit of the Earth


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen