IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Nieuwstopic. Vorige pagina | Volgende pagina
Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 10-07-2008 11:27 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 9 juli 2008 20:25 schreef Chelman het volgende:
Daarom. Stierenvechten heerscht. Samen met Calcio Fiorentino en de Palio in Siena waarschijnlijk de mooiste sporttraditie van Europa.

Laten we hopen dat de Europeesche politiek-correcte geitenwollensokken bewindsvoerders hier geen stokje voor gaan steken.

zei men wsl ook in de tijd van de gladiatoren maar daar is men ook al lang mee gestopt. Die stierenrennen is echt één van de meest domme touristische trekpleisters die ik ken


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-07-2008 11:33 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

De Romeinse cultuur is dan ook verdwenen ..

De cultuur waarin dierspelen gehouden worden (denk ook aan aeen aantal belachelijk paardensporten) is nog springlevend ..



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-07-2008 12:55 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Door een schietincident in Amstelveen is, even voor middernacht, de 28-jarige hoofdagente Gabriëlle Cevat om het leven gekomen. De politie heeft de vermoedelijke dader, een 49-jarige Arubaan, aangehouden in de woning van zijn ex-vriendin.


De vrouw reed in haar eigen auto in burgerkleding naar het politiebureau in Amstelveen-Noord om daar haar nachtdienst te doen. Ze zag onderweg een bestuurder van een BMW die slingerend over de weg reed. De agente belde daarop haar wijkteam en ging achter de auto aan.

Legitimatie

In de Piet de Winterlaan stopte het voertuig, waarop de vrouw de bestuurder op zijn rijgedrag wilde aanspreken. Ze heeft zich bij hem gelegitimeerd. De verdachte heeft volgens getuigen onmiddellijk geschoten. Hij raakte haar eenmaal in haar bovenlichaam. Vervolgens vluchtte de man de woning binnen, waar zich op dat moment drie tieners bevonden. Zij konden via een raam ontkomen.

Relationele sfeer

De verdachte was eerder gisteravond betrokken bij een ander geweldsdelict in Amstelveen. Hij had op een deur van een woning geschoten, vermoedelijk een incident in de relationele sfeer. De verdachte is een bekende van de politie en was eerder betrokken bij zeden- en geweldsdelicten.

De agente overleed in een ziekenhuis aan haar verwondingen. Hoofdcommissaris Bernard Welten van politie Amsterdam-Amstelland zei dat zijn korps diep is geschokt door het overlijden van de agente. Hij sprak zijn medeleven uit met haar familie en in het bijzonder met haar partner, die ook bij de politie werkt. Tijdens de persconferentie vroeg hij een moment van stilte.

'Misdadig incident'

De gemeente Amstelveen heeft vol afschuw gereageerd op de dood van de agente. De burgemeester wenst alle collega's van het korps kracht toe bij het onderzoek "rondom dit misdadige incident."

(SN)



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-07-2008 12:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

De roze tank op de rug van deze koeien in de buurt van Buenos Aires zien er dan wel komiek uit, ze hebben een nobel doel: global warming stoppen. Alle scheten van het rund worden in de tank opgeslagen.

Methaan
Argentijnse wetenschappers onderzoeken de gassen in de plastic tanks. Het langzame spijsverteringssysteem van de herkauwers produceert methaangas en dat broeikaseffect krijgt veel minder publieke aandacht dan kooldioxide.

Het gas uit de magen komt terecht in de opslagtank die op de ruggen van het vee wordt vastgemaakt. Wetenschappers hopen zo meer te gaan begrijpen van de impact van de winden op de opwarming van het klimaat.








[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 10-07-2008 12:59]


signature


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-07-2008 13:02 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Piëzo-ontsteking onder de staart inbouwen.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-07-2008 13:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 juli 2008 11:27 schreef Beli Mawr het volgende:
zei men wsl ook in de tijd van de gladiatoren maar daar is men ook al lang mee gestopt. Die stierenrennen is echt één van de meest domme touristische trekpleisters die ik ken


stierenrennen opzich zou ik niet veel problemen mee hebben als het niet te lang duurt, en niet van te voren gek gemaakt worden of gedrogeerd worden(ik weet niet wat daar van waar is).
Maar het trage en pesterige van het stierenvechten vind ik wel wat minder, en ik hoop eigenlijk altijd dat de stier wint. Het lijkt me beter om zo'n beest na het eerste zwaard erin gewoon gelijk af te maken. In plaats van een spelden kussen van hem te maken.

Als het lijden gewoon wat korter duurt vind ik het niet erg bezwaarlijk, omdat het ook gewoon vlees is.
Als geniet ik eigenlijk het meeste van de mensen die daar worden aangevallen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-07-2008 17:45 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 10 juli 2008 12:55 schreef Greycloak het volgende:
(SN)




Niet dat ik hed doodschieten van een persoon goedpraat, maar:

quote:

De vrouw reed in haar eigen auto in burgerkleding naar het politiebureau in Amstelveen-Noord om daar haar nachtdienst te doen. Ze zag onderweg een bestuurder van een BMW die slingerend over de weg reed. De agente belde daarop haar wijkteam en ging achter de auto aan.

Rijgedrag

In de Piet de Winterlaan stopte het voertuig, waarop de vrouw de bestuurder op zijn rijgedrag wilde aanspreken. Ze heeft zich bij hem gelegitimeerd.


quote:
Nu.nl schreef aanvullend ook nog:

Het komt in Nederland niet vaak voor dat een agent om het leven komt tijdens zijn of haar dienst. De laatste keer was in 2004.


Ze handelde dus buiten haar diensttijd in burgerkleding.
Volgens mij is ze dan ook gewoon burger ( of ben je 24/7 agent?)

Erg handig was haar aktie dus wellicht niet.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-07-2008 18:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Voor zover ik weet heeft een agent 24/7 bevoegdheid.

Lijkt me ook eigenlijk wel logiach, jammer dat er iemand is overleden die ook buiten dienst haar werk bleef doen.


nomad
Usericon van nomad
Posted 10-07-2008 19:20 by nomad Profiel van nomad

Nu.nl schreef aanvullend ook nog:

Het komt in Nederland niet vaak voor dat een agent om het leven komt tijdens zijn of haar dienst. De laatste keer was in 2004.

Nee dat klopt omdat ze hier ook geen reet durven te doen,agenten in Nederland zijn sissies!

Tsja en als ze dan een x het lef hebben Beng.

Zullen ze wel balen weer een lagere bonus dit jaar of schrijven ze nu voor 2.


Toen ik mn vrouw leerde kennen, begon ik te zuipen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-07-2008 20:02 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 10 juli 2008 18:25 schreef Jenje het volgende:
Voor zover ik weet heeft een agent 24/7 bevoegdheid.

Lijkt me ook eigenlijk wel logiach, jammer dat er iemand is overleden die ook buiten dienst haar werk bleef doen.


Thanx, zou goed kunnen hoor.
Daar was ik dus eigenlijk wel benieuwd naar.

Verder blijft het natuurlijk een vrij laffe aktie van die gast.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-07-2008 20:05 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 juli 2008 18:25 schreef Jenje het volgende:
Voor zover ik weet heeft een agent 24/7 bevoegdheid.




Volgens mij ook, ik weet iig wel dat een militair 24/7 militair is, ook buiten dienst, lijkt mij dat dat met agenten ook het geval is.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-07-2008 20:12 by XXL Profiel van XXL

Vroeg het me af omdat ik in mijn jeugd ook wel eens een nachtje ter ontnuchtering aan de heren op het buro ben aangeboden door een agent in een hawaiishirtje op badslippers die zijn hondje uitliet.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 10-07-2008 20:35 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 10 juli 2008 19:20 schreef nomad het volgende:
Nee dat klopt omdat ze hier ook geen reet durven te doen,agenten in Nederland zijn sissies!

Tsja en als ze dan een x het lef hebben Beng.

Zullen ze wel balen weer een lagere bonus dit jaar of schrijven ze nu voor 2.


Volgens mij ligt het eerder aan de wet dan aan de persoon zelf.


nomad
Usericon van nomad
Posted 10-07-2008 21:14 by nomad Profiel van nomad

quote:
Op 10 juli 2008 20:05 schreef De Tegenpartij het volgende:
Volgens mij ook, ik weet iig wel dat een militair 24/7 militair is, ook buiten dienst, lijkt mij dat dat met agenten ook het geval is.


Klopt voor agenten is dat ook het geval sinds een paar jaar pas,eerder konden ze je niks maken,maar dan nog zo ver ik weet mag een agent je niet alleen staande houden maar met 2.
Anders is het jouw woord tegen agent.

[Dit bericht is gewijzigd door nomad op 10-07-2008 21:18]


Toen ik mn vrouw leerde kennen, begon ik te zuipen.


Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 10-07-2008 22:59 by Myth of Fury Profiel van Myth of Furyhttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

"In het Wetboek van Strafvordering, artikel 53, lid 1 staat: In geval van ontdekking op heterdaad is ieder bevoegd den verdachte aan te houden."

Als burger mag je dat ook (zoals bij winkeldiefstal danwel het vermoeden ervan al vaak gebeurd. Wel is het de bedoeling dat de dader/verdachte zo snel mogelijk over wordt gedraqgen aan de politie). Een agent mag dat dus zeker, maar je hebt gelijk dat ze meestal met 2 opereren omdat dat qua bewijslast wat makkelijker ligt.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-07-2008 8:37 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 10 juli 2008 19:20 schreef nomad het volgende:
Nu.nl schreef aanvullend ook nog:

Het komt in Nederland niet vaak voor dat een agent om het leven komt tijdens zijn of haar dienst. De laatste keer was in 2004.

Nee dat klopt omdat ze hier ook geen reet durven te doen,agenten in Nederland zijn sissies!

Tsja en als ze dan een x het lef hebben Beng.

Zullen ze wel balen weer een lagere bonus dit jaar of schrijven ze nu voor 2.
Ik geloof dat je je hersens te hard geschud hebt. Agenten mogen niets in dit land, als ze een keer schieten staat half Nederland op zijn achterste poten (zeker als het op een allochtoon is) en ze mogen dan zichzelf 3 weken verantwoorden.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-07-2008 9:10 by Jällö Profiel van Jällö

Ook in Helsinki, Finland is gisternacht de iPhone gelanceerd:

...onder de belangstelling van een schare trouwe fans en journalisten.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 11-07-2008 10:26 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Op 11 juli 2008 9:10 schreef Jällö het volgende:
Ook in Helsinki, Finland is gisternacht de iPhone gelanceerd:

...onder de belangstelling van een schare trouwe fans en journalisten.

Iedereen was nog brak van Tuska?
Lijkt het zelfde podium wel trouwens


Zenial


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 11-07-2008 10:54 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 11 juli 2008 10:26 schreef Zenial het volgende:
Iedereen was nog brak van Tuska?
Tja, op podia overheerst zwaar metaal en in de broekzak Nokia!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Daops
Usericon van Daops
Posted 11-07-2008 11:24 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 11 juli 2008 9:10 schreef Jällö het volgende:
Ook in Helsinki, Finland is gisternacht de iPhone gelanceerd:

...onder de belangstelling van een schare trouwe fans en journalisten.
Tja, is ook echt mosterd na de maaltijd. Iedere europeaan die zo'n ding echt wilde, had hem toch al lang uit amerika over laten komen.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-07-2008 13:58 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

van nu.nl

Betrouwbaarheid Rusland betwijfeld na veto
Uitgegeven: 12 juli 2008 07:28
Laatst gewijzigd: 12 juli 2008 07:30

NEW YORK - De Britten en Amerikanen twijfelen aan de betrouwbaarheid van Rusland, nu het land vrijdag een veto gebruikt heeft om sancties van de VN-Veiligheidsraad aan Zimbabwe tegen te houden.
ANP

Volgens de Britse minister van Buitenlandse Zaken David Millband is het standpunt van de Russen "onbegrijpelijk" omdat het land zich tijdens de G8 top in Japan vorige week nog achter sancties schaarde.

VS

De Amerikaanse afgevaardigde bij de VN Zalmay Khalilzad sprak net als de Britten zijn gebrek aan vertrouwen in de Russen als G8-partner uit. Hij noemde het veto van de Russen "verontrustend" en sprak van een "U-bocht".

"Rusland en China staan samen met Mugabe tegenover de mensen in Zimbabwe", stelde hij.

G8

De G8, waar ook Rusland, Groot-Brittannië en de VS aan deelnemen, besloten tot financiële maatregelen, een wapenembargo en een reisverbod. Ook de Veiligheidsraad, die het geweld in Zimbabwe stevig veroordeelde, hoopte tot sancties te komen voor president Robert Mugabe en dertien van zijn ministers.

Zuid-Afrika

De Amerikanen gaven Zuid-Afrika, dat evenals Libië en Vietnam tegen de sancties stemde, ook een flinke uitbrander. "Het lijkt erop dat Thabo Mbeki Mugabe beschermt, terwijl Mugabe geweld gebruikt om de oppositie te breken", aldus Khalilzad. "Ik denk dat Mbeki niet aanvoelt wat zijn eigen land wil."

Mugabe

Mugabe liet na de stemming via een voorlichter weten "blij" te zijn. "President Mugabe is blij dat de VN nog steeds een orgaan is waar gelijke soevereiniteit geldt en dat er manieren binnen het systeem zijn om de zwakken te beschermen voor de machtigen".

ZIE OOK:
11/07/2008 Veto Rusland en China tegen sancties Zimbabwe
(c) ANP



hehe, ahhhhhhhh luisteren er landen niet naar amerika en engeland? gossie!


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-07-2008 14:02 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

en nog een

Haai duikt op in Australisch zwembad
Uitgegeven: 11 juli 2008 07:00

SYDNEY - Bezoekers van het Cronulla zwembad in Australië zullen voortaan wel goed uitkijken voor ze in het water duiken. In het op het strand gelegen bad troffen medewerkers vrijdagmorgen een 1 meter lange haai aan die op zijn gemak rondzwom.
ANP2

Zwemmers die al vroeg in de donkere morgen het bad hadden betreden, hebben de haai niet eens opgemerkt.

Vermoedelijk is het dier met een golf vanuit zee in het zwembad beland. Volgens medewerkers van het bad is het uitzonderlijk omdat een golf nog nooit het bad overspoelde. "Er zitten hier weleens zeeleeuwen te zonnen en er spoelen soms dolfijnen aan op het strand, maar we hebben nog niet eerder te maken gehad met een haai".

De haai is met netten gevangen en weer in zee gegooid.
(c) ANP



ik ging al nooit meer een zee in maar nu twijfel ik ook over zwembaden


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-07-2008 14:06 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

NS regelt alternatieven voor ICE
Uitgegeven: 11 juli 2008 06:36
Laatst gewijzigd: 11 juli 2008 08:52

AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben vrijdag alternatief vervoer geregeld voor passagiers die van Amsterdam naar Duitsland willen reizen.
ANP

De ICE-treinen die normaliter op dat traject rijden worden door de Duitse spoorwegen aan de kant gehouden na een defect aan een wiel bij een van deze treinen.

Reizigers van Amsterdam naar Duitsland kunnen met een binnenlandse trein naar Arnhem en vandaar verder met de bus naar Emmerich. Daar kunnen zij hun reis vervolgen met Duitse binnenlandse treinen. Dat heeft een woordvoerder van de NS laten weten.

Het alternatieve vervoer is in ieder geval voor vrijdag verzekerd. De NS waarschuwt dat de reis wel langer zal duren.

Defect

Een bepaald type ICE-treinen blijft voorlopig langs de kant nadat bij een van deze treinen een defect aan een wiel werd geconstateerd. De Duitse spoorwegen willen uit veiligheidsoverwegingen eerst alle treinen van dat type onderzoeken.

De treinen rijden onder meer van Amsterdam naar Frankfurt en terug, zeven keer per dag. Ongeveer 5000 reizigers maken dagelijks gebruik van dit traject.
(c) ANP



de tering 'vroeger' werd er nog wel eens wat geregeld voor een reiziger als de lijn zelf wel berijdbaar is. desnoods een boemeltreintje ofzo maar alle reizigers in zo'n kut bus proppen en keer extra laten overstappen. fijn dat het goederenvervoer een hogere prioriteit krijgt maar de reeds betaalde (!!!) vrijgekomen capaciteit dubbel benutten vind ik vrij stijlloos

edit: oud nieuws

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 12-07-2008 14:07]


Je moeder.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-07-2008 14:10 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

Fortis-topman Votron stapt op
Uitgegeven: 11 juli 2008 22:05
Laatst gewijzigd: 12 juli 2008 09:47

BRUSSEL - Topman Jean-Paul Votron van Fortis stapt op. Dat heeft de Belgisch-Nederlandse bankverzekeraar vrijdag bekendgemaakt.
ANP

Het besluit is volgens de bank in goed overleg genomen 773871215 aan zijn jaarsalaris.

Verwilst

Votron wordt tijdelijk vervangen door de vice-voorzitter van het bestuur, Herman Verwilst. "De raad van bestuur is ervan overtuigd dat Herman Verwilst, gezien zijn jarenlange ervaring binnen Fortis, ten zeerste geschikt is om het bedrijf te leiden in deze uitdagende tijden en omgeving", aldus het bedrijf in een verklaring.

De raad zoekt een toekomstige bestuursvoorzitter zowel binnen als buiten het bedrijf.

Financiële noodgreep

Het vertrek van Votron volgt op de financiële noodgreep die Fortis eind vorige maand moest inlassen. De bank bleek plotseling 8 miljard euro aan vers kapitaal nodig te hebben.

Aandeelhouders stoorden zich aan het feit dat Votron de zaken te rooskleurig had voorgesteld.

Lippens

In de persverklaring van Fortis wordt niet gerept over de positie van bestuurder Maurice Lippens. Lippens, die een functie bekleedt die vergelijkbaar is met de rol van president-commissaris, wordt beschouwd als de architect van de overname van ABN Amro.

De laatste tijd gingen veel stemmen op onder aandeelhouders dat ook hij zou moeten vertrekken.




Je moeder.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-07-2008 14:11 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 juli 2008 13:58 schreef karnivoor het volgende:
hehe, ahhhhhhhh luisteren er landen niet naar amerika en engeland? gossie!


Lijkt me wel ff fucking terecht, mafkees.

Mugabe is 1 van de grootste boeven die er momenteel op deze planeet rondloopt. Het lijkt me erg wenselijk dat de internationale gemeenschap (eindelijk) ingrijpt.

Compleet onbegrijpelijk dat een aantal landen het niet met het voorstel eens zijn. Ik bedoel, vinden zij Mugabe een frisse knakker dan?

Edit: verveel je je Karnivoor? Je kan ook gewoon heel nu.nl quoten.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 12-07-2008 14:12]


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen