IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Tour de France 2008 Vorige pagina | Volgende pagina
Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 14-07-2008 22:03 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2008 21:28 schreef Pandora het volgende:
op iets van 7 minuten binnen gekomen meen ik.
Dus dat doet auch.


Nee, dat was Monfort. Devolder verloor vandaag bijna een kwartier.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 15-07-2008 1:34 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Tja, misschien heeft hij wel te veel gekoerst dit jaar. Een volledig voorjaar + Ronde van Zwitserland (waarin hij al teleurstelde in de klimtijdrit en zich in de overige bergritten gigantisch overschatte).

Wie weet komt hij er nog wel door, maar ik vrees ervoor. Monfort klampt nog redelijk goed aan.

Overigens mooi nummer van F. Schleck, die heeft me in positieve zin verrast


Faustian Spirit of the Earth


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 15-07-2008 1:43 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 14 juli 2008 21:12 schreef Blueprint het volgende:
Mooie etappe, groot slagveld, gewenste winnaar. Van mij mogen Evans en Menchov zo 'verstandig' blijven koersen, dan verliezen ze de Tour nog. In de Alpen zullen ze toch echt wat moeten doen, ben benieuwd hoe dat de beide heren af gaat.


Geloof je het zelf?
Deze tour wordt helaas voor Evans of Menchov.
De enigste die ik in staat zie minuten te pakken in de bergen is Rico. (en is stiekum ook mijn hoop)
Hopenlijk maakt deze jongen nog progressie en wordt het een 2e Pantani zoals hij zelf graag mee vergeleken wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door Frietbal op 15-07-2008 1:57]


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 15-07-2008 9:01 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

+1

Evans heeft het geel weliswaar niet gestolen (keurig gekoerst) maar bewust heeft hij het zo close laten komen, om zijn krachten te sparen.

Schijn bedriegt! Evans is wel degelijk de sterkste op dit moment of je het nu leuk vindt of niet.


Dear dirty delightful old drunken old days


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 15-07-2008 15:41 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Ricco is naar mijn mening de enige die bij machte is om Evans aan te vallen, maar staat te ver achter omdat nog goed te maken.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-07-2008 17:15 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Helaas heeft Ricco ook al de nodige doping-geruchten aan zich kleven, dus zodra die jongen te goed gaat rijden zullen de beerputten wel weer open gaan. Ik denk dat Evans het gewoon gaat redden, ondanks zijn valpartij, en Menchov gaat het weer bruut laten afweten zodra we de Alpen intrekken. En dan zal Rabo ongetwijfeld eerder voor bescherming van het Groen van Freire gaan dan proberen om Menchov terug het klassement in te helpen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-07-2008 17:19 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

WOW

Wielerploegen stappen uit ProTour

PAU - Alle grote wielerploegen stappen uit de ProTour, de cyclus van topwedstrijden van de internationale wielrenunie UCI. De teams maakten dat dinsdag tijdens de rustdag van de Ronde van Frankrijk in een gezamenlijke verklaring bekend.

,,Unaniem is besloten de ProTour-licentie voor 2009 niet te vernieuwen'', valt in de verklaring te lezen. De ProTour startte in 2005 onder auspiciën van de UCI. Het gaf de teams de garantie van een startplek in de grote wedstrijden.
De aanhoudende ruzie tussen de organisatoren van de drie grote wielerronden (Tour de France, Vuelta Espaa en Giro d'Italia) en de UCI heeft de laatste seizoenen voor een devaluatie van de ProTour gezorgd.

Volgens Harold Knebel, directeur van de Rabobankploeg, is het geen definitief 'nee' tegen de ProTour, het kindje van de internationale wielerunie. ,,De achttien ProTourploegen hebben bij de UCI en de organisatoren van wedstrijden een voorstel neergelegd voor de toekomst, waarmee de UCI niet wil instemmen. Daardoor hebben wij nu gezegd: Het is ons menens, wij vragen de nieuwe licentie niet aan.''
De ploegen hebben een voorstel ingediend voor een ProTour-nieuwe stijl. De organisatoren hebben het plan inmiddels omarmd. ,,Het houdt in dat de achttien grote teams twee jaar startrecht krijgen in alle grote wedstrijden, waarna een selectiecommissie in het leven wordt geroepen die vanaf dan gaat bepalen welke ploeg mag starten.''

Die commissie zal volgens Knebel uit afgevaardigden van alle partijen bestaan. ,,Daar zitten de organisatoren, de ploegen en de UCI in. Zij hanteren objectieve criteria, zoals het biologisch paspoort. Er moet bovendien een onafhankelijke en regelgevende organisatie komen die dopingcontroles uitvoert, zie daar de nieuwe rol voor de UCI.''
De ploeg van Astana mag dit jaar ondanks een nieuw management niet deelnemen aan de Ronde van Frankrijk vanwege de dopingperikelen van vorig jaar. ,,De onzekerheid die de ploegen hebben gehad over tourdeelname is heel slecht, ook voor potentiële nieuwe sponsors. De teams zijn te lang speelbal geweest tussen twee vechtende partijen.'' Mocht de UCI toch meegaan in het voorstel, dan kan volgens Knebel de ProTour een keurmerk voor wielerploegen blijven.


[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 15-07-2008 17:19]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 15-07-2008 17:23 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Groen voor Freire zou toch ook veel mooier zijn dan geel voor Menchov.
Freire zie ik al jaren knokken en dan ook echt knokken en ook daadwerkelijk risico's nemen. Freire verdient groen, Menchov verdient niet op hetzelfde niveau geel als dat Freire groen deed.

Vorig jaar was de gele trui van Rasmussen toch ook bij zaak? Hij had de bollentrui en daar ging het hem om en dat was ook de trui die om zijn schouders hoort.

Maar ja ik vind geel dit jaar dus eigenlijk helemaal niet boeiend.
Ik wil graag zien hoe ricco de Alpen doorkomt en of hij dan nog steeds de bollen draagt, want dat zou ook nog weleens spannend kunnen worden.
Freire groen dus.
En het ploegenklassement mag wat mij betreft naar Euskatel, omdat dat stiekem nog steeds mijn favoriete ploeg is.

En deze tour mis ik Ulrich en Rasmussen gewoon heel erg. Maar ja, zo is het nog steeds mooi om naar te kijken.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-07-2008 17:30 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik heb Euskatel altijd een te beperkt team gevonden. Je weet doorgaans meteen waar je staat bij ze: dagzeges in de bergen en mogleijk een bolletjestrui. En als er al een mogelijke gele-trui kandidaat bij zit (Mayo bijv), dan verneukt die het wel in de tijdritten. Wel leuk om naar te kijken op de cols inderdaad, maar meespringen in een mooie noord/west-europese klassieker is er zelden bij.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 15-07-2008 17:36 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Op cols die scherprechters zijn, zijn ze meestal de eersten die moeten lossen.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 15-07-2008 17:40 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Ach ja, Euskatel heeft mijn hard gewonnen door toen ik begon met kijken bijna altijd in het geheel goed te komen door de bergen en dat is knap als ploeg. En ook door vaak gezamelijke ontsnappingen te doen. Ik heb regelmatig in de bergen een kopgroep gezien van twee of drie euskatel rijders. Dat zegt wat hoor. Hoewel Saunier Duval bij mij de afgelopen dagen in achting is gestegen. Hetgeen niet wil zeggen dat ik gelijk euskatel afschrijf. Dus voorlopig is Euskatel gewoon mijn favoriete ploeg.
En zoals ik al zei, die gele trui kan m'n an m'n reet roesten, daar kijk ik niet voor. Ik kijk niet voor mensen die anderen voor zich laten rijden en bijna alle kopmannen doen het, die zijn nergens zonder hun ploeg.
In de tijd van Armstrong was er maar een kopman die wel echt echt reed en dat was Ulrich.
Ik wil hier niet mee zeggen dat ik het niet geweldig knap vind en niet ook een beetje spannend wie er geel wint, maar groen en bollen vind ik gewoon spannender.
Wit is ook gaaf, omdat degene die dat krijgt vaak een knechtenfunctie heeft en dus zichzelf voor een ander kapotwerkt en dan nog zelf wat weet te behalen.



Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 15-07-2008 20:50 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2008 17:15 schreef Mark het volgende:
Helaas heeft Ricco ook al de nodige doping-geruchten aan zich kleven, dus zodra die jongen te goed gaat rijden zullen de beerputten wel weer open gaan.


Dat valt op zich nog wel mee. Ricco heeft van nature een hoge hematocrietwaarde (uitgebreid getest en geaccordeerd door de UCI) en wordt daardoor vaker gecontroleerd dan anderen.

Ik hoop dat Menchov nog iets tegen Evans kan beginnen. In het interview dat ik net op tv zag, droop de strijdlust er nog niet echt vanaf...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-07-2008 22:14 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Menchov en strijdlust

Het enige dat Menchov in zijn voordeel heeft werken tegenover Evans is het feit dat ook Evans angstig en afwachtend rijdt. Als er in de komende dagen een echte bergrijder opstaat ie ook nog een redelijk acceptabele tijdrit in de benen heeft dan heb je je nieuwe tourwinnaar te pakken. Dit is tot dusverre echt het jaar van angst en afwachten.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 15-07-2008 23:26 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Deze tour mist echte toppers zoals Armstrong, Ulrich, Pantani, Indurain enz.

[Dit bericht is gewijzigd door Frietbal op 15-07-2008 23:29]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-07-2008 23:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

echte dopeheads dus


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 16-07-2008 1:51 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Ben benieuwd wat Sastre nog uit zijn mouw gaat schudden. Anders mag Frank Schleck zijn kunstje nog eens over doen in de Alpen, maar bewtijfel of Evans dat dan gaat laten gebeuren.


Faustian Spirit of the Earth


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-07-2008 9:03 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2008 22:14 schreef Mark het volgende:
Menchov en strijdlust

Het enige dat Menchov in zijn voordeel heeft werken tegenover Evans is het feit dat ook Evans angstig en afwachtend rijdt. Als er in de komende dagen een echte bergrijder opstaat ie ook nog een redelijk acceptabele tijdrit in de benen heeft dan heb je je nieuwe tourwinnaar te pakken. Dit is tot dusverre echt het jaar van angst en afwachten.

Omdat niemand echt elkaars krachten kent. Ik vind het juist mooi dat er niet duidelijk een sterkere renner is a la Armstrong (die overigens niet bepaald alle berg-etappes won). Het is een soort poker wat ze doen. Kleine prikjes hebben ze elkaar gegeven. Menchov zal wel moeten in de alpen. Het wordt nog een mooie tour!!


Dear dirty delightful old drunken old days


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 16-07-2008 11:30 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2008 9:03 schreef Schaffelaer het volgende:
Het wordt nog een mooie tour!!


Jammer alleen van al die dopinggevallen.

Spanjaard Duenas betrapt op doping
Uitgegeven: 16 juli 2008 10:13
Laatst gewijzigd: 16 juli 2008 10:44

LANNEMEZAN - Wielrenner Moisés Dueñas van Barloworld is in de Ronde van Frankrijk betrapt op doping. De 27-jarige Spanjaard testte na afloop van de vierde etappe positief op epo, zo maakte het Franse antidopingbureau AFLD woensdag bekend.

Dueñas, bezig aan zijn derde Tour, is door de organisatie direct uit koers genomen. Hij stond in het algemeen klassement op de negentiende plaats op bijna zeven minuten achterstand van koploper Cadel Evans. De vierde etappe was een tijdrit over 29 kilometer in Cholet.

Dueñas maakte in 2004 zijn debuut als profwielrenner. Hij boekte in totaal vier overwinningen, waaronder het eindklassement van de Ronde van de Toekomst in 2006. Dueñas is het tweede dopinggeval in deze Ronde van Frankrijk.

Zijn landgenoot Manuel Beltran (Liquigas) werd na de eerste etappe positief op het bloeddopingmiddel epo bevonden.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 16-07-2008 11:49 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Waarom gebruiken die prutsers nog steeds epo, ze weten toch dat ze gepakt worden!


Dear dirty delightful old drunken old days


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 16-07-2008 15:01 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2008 11:49 schreef Schaffelaer het volgende:
Waarom gebruiken die prutsers nog steeds epo, ze weten toch dat ze gepakt worden!


Erg stom inderdaad. Ducrot mag nu ook zijn mond gaan houden over "het nieuwe wielrennen", want Dueñas is zeker geen oude man die in de jaren '90 al reed.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 17-07-2008 1:04 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Jammer van Moerenhout.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 17-07-2008 1:22 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 16 juli 2008 15:01 schreef Blueprint het volgende:
Erg stom inderdaad. Ducrot mag nu ook zijn mond gaan houden over "het nieuwe wielrennen", want Dueñas is zeker geen oude man die in de jaren '90 al reed.


Toevallig ook dat het weer een Spanjool is


Faustian Spirit of the Earth


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-07-2008 8:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

hij is gewoon vergeten het maskerend middel van het maskerend middel in te nemen


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-07-2008 12:19 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Eerst even de B-staal afwachten mensen!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 17-07-2008 12:44 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Waarom?
quote:

Dueñas was positief bevonden na de vierde etappe, de tijdrit in Cholet. Bij het doorzoeken van zijn hotelkamer trof de politie verboden middelen aan.


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen