IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Tour de France 2008 Vorige pagina | Volgende pagina
Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 17-07-2008 13:17 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ricco betrapt op doping
Uitgegeven: 17 juli 2008 12:48
Laatst gewijzigd: 17 juli 2008 13:15

PARIJS - De Italiaanse wielrenner Riccardo Ricco is betrapt op doping in de Ronde van Frankrijk. Het Franse antidopingbureau AFLD heeft dat donderdag bevestigd. Hij testte positief op het bloeddopingmiddel epo na de vierde etappe, de tijdrit in Cholet.

De 24-jarige Ricco is het derde dopinggeval in deze Tour. Eerder werden de Spanjaarden Manuel Beltran en Moisés Dueñas uit de wiellerronde gezet wegens een positieve dopingtest.

De renner van Saunier Duval gold als de revelatie van deze Tour. Hij won twee etappes en is leider van het bergklassement. De NOS meldt dat de Italiaan inmiddels is gearresteerd.





LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 17-07-2008 13:27 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

De tering zeg.. leuk, zo'n tour. Ik ben een voorstander van het toelaten van doping, dan blijft de tour tenminste een keer tot het eind toe interessant.

edit: Inmiddels is ook bekend geworden dat de hele ploeg van Saunier Duval niet meer deelneemt aan de Ronde van Frankrijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 17-07-2008 13:28]



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 17-07-2008 13:28 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

haha, dit is het nieuwe wielrennen, toch?


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 17-07-2008 13:29 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Aan de andere kant, hij heeft geen doping gebruikt op de dagen die hij heeft gewonnen.
Maar jammer......

Weer een leuke rijder die verdwijnt uit het veld.
En zo te horen misschien heel Suanier Duval, zou heel erg jammer zijn.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 17-07-2008 13:30 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2008 13:29 schreef Pandora het volgende:
Aan de andere kant, hij heeft geen doping gebruikt op de dagen die hij heeft gewonnen.



euhm...denk je dat nou werkelijk....


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 17-07-2008 13:32 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Vorig jaar voor het eerst de Tour gekeken. Vond het best gaaf, tot de deceptie van Rasmussen. Daarna nooit meer gezien, en ik ben ook heel erg blij dat ik het dit jaar niet ben gaan kijken.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 17-07-2008 13:41 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

De hele Saunier Duval ploeg eruit??? aaaaaargh, niet te geloven dit!!!!!!

Ze waren ook al zo 'verdacht' sterk in de bergen, ik kreeg er een beetje het festina gevoel bij... Zijn ze eruit uit solidariteit, of omdat er aanwijzingen zijn dat de epo ploegbreed wordt gebruikt?


Dear dirty delightful old drunken old days


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 17-07-2008 13:45 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2008 13:30 schreef Spirit In Black het volgende:
euhm...denk je dat nou werkelijk....

Als je een rit hebt gewonnen dan wordt er automatisch bloed e.d. afgenomen. Dus als ie toen had gebruikt hadden we dat nu ook al geweten. Duh........




Kramy
Usericon van Kramy
Posted 17-07-2008 13:48 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 17 juli 2008 13:45 schreef Pandora het volgende:
Als je een rit hebt gewonnen dan wordt er automatisch bloed e.d. afgenomen. Dus als ie toen had gebruikt hadden we dat nu ook al geweten. Duh........





Volgens mij zijn resultaten van tests van latere ritten nog niet bekend. Ricco is er nu uit op basis van de vierde rit, als ze dat meteen hadden geweten dan had hij bij de vijfde rit al niet meer mogen starten natuurlijk.



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 17-07-2008 13:51 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2008 13:45 schreef Pandora het volgende:
Als je een rit hebt gewonnen dan wordt er automatisch bloed e.d. afgenomen. Dus als ie toen had gebruikt hadden we dat nu ook al geweten. Duh........





ik doel meer op het feit dat het gebruik van doping gebruik van de één op de andere dag aankomt vliegen. Je begint er niet mee midden in de tour, waarschijnlijk heeft hij ook gebruikt tijdens de Giro, toen hij ook 'bovenaards' goed bezig was. Vond het al verdacht toen hij op de Hautacam niet in de aanval ging....'oh oh, laat ik maar rustig aan doen, anders...'[/i}


spectre
Usericon van spectre
Posted 17-07-2008 13:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Die mag de grote bek een tijdje laten vullen door negernat in de bajes. Wat een teleurstelling wederom.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 17-07-2008 14:04 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Pantani was toch zijn grote inspiratie?


Dear dirty delightful old drunken old days


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 17-07-2008 14:05 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2008 13:48 schreef Kramy het volgende:
Volgens mij zijn resultaten van tests van latere ritten nog niet bekend. Ricco is er nu uit op basis van de vierde rit, als ze dat meteen hadden geweten dan had hij bij de vijfde rit al niet meer mogen starten natuurlijk.

Ehm..... nou als ze van een rit een positieve uitslag krijgen dan krijgt de rest van zijn bloedmonsters voorrang. Als ze zeggen dat het alleen tijdens de tijdrit was ga ik er nu vanuit dat dat het ook was.

En alleen tijdens een tijdrit gebruiken is trouwens best normaal, omdat dat voor klimmers vaak juist hele moeilijke ritten zijn.


Maar ach, ik vind het persoonlijk alleen jammer dat er zoveel op doping word gelet. Kunnen we de dopingdingen niet achterwege laten en het gebruiken van doping gewoon optellen bij datgene wat een renner ervoor over heeft om goed te zijn? Want doping is heel erg slopend voor een lichaam.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 17-07-2008 14:25 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2008 13:17 schreef Mark Z het volgende:
Ricco betrapt op doping
Uitgegeven: 17 juli 2008 12:48
Laatst gewijzigd: 17 juli 2008 13:15

PARIJS - De Italiaanse wielrenner Riccardo Ricco is betrapt op doping in de Ronde van Frankrijk. Het Franse antidopingbureau AFLD heeft dat donderdag bevestigd. Hij testte positief op het bloeddopingmiddel epo na de vierde etappe, de tijdrit in Cholet.

De 24-jarige Ricco is het derde dopinggeval in deze Tour. Eerder werden de Spanjaarden Manuel Beltran en Moisés Dueñas uit de wiellerronde gezet wegens een positieve dopingtest.

De renner van Saunier Duval gold als de revelatie van deze Tour. Hij won twee etappes en is leider van het bergklassement. De NOS meldt dat de Italiaan inmiddels is gearresteerd.






Erg jammer, was eigenlijk mijn hoop op de bergettappes.
Hoe dom kan je zijn.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 17-07-2008 15:19 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2008 13:17 schreef Mark Z het volgende:
Ricco betrapt op doping
Uitgegeven: 17 juli 2008 12:48
Laatst gewijzigd: 17 juli 2008 13:15

PARIJS - De Italiaanse wielrenner Riccardo Ricco is betrapt op doping in de Ronde van Frankrijk. Het Franse antidopingbureau AFLD heeft dat donderdag bevestigd. Hij testte positief op het bloeddopingmiddel epo na de vierde etappe, de tijdrit in Cholet.

De 24-jarige Ricco is het derde dopinggeval in deze Tour. Eerder werden de Spanjaarden Manuel Beltran en Moisés Dueñas uit de wiellerronde gezet wegens een positieve dopingtest.

De renner van Saunier Duval gold als de revelatie van deze Tour. Hij won twee etappes en is leider van het bergklassement. De NOS meldt dat de Italiaan inmiddels is gearresteerd.








Vind het bovenstaande net zo schokkend toen vorig jaar Rasmussen uit de tour werd gehaald.

Compleet waardeloos dit, zonde van de tour weer.


WMP
Usericon van WMP
Posted 17-07-2008 15:26 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Wie kijkt dan nu ook nog in hemelsnaam naar de Tour na jaren van dit soort 'verrassingen'?

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 17-07-2008 15:27]


SQT
Usericon van SQT
Posted 17-07-2008 15:33 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Tyfus. Vorig jaar hoopte ik er al op dat het in ieder geval in mindere mate zou gebeuren (in ieder geval geen (etappe)winnaars), maar die hoop bleek ijdel. Eigenlijk was ik daarom dit jaar van plan niet meer te kijken. Nu pik nog hier en daar een etappe mee, en dan krijg je dit weer. Als je dan epo o.i.d. moet gebruiken, ga dan in ieder geval niet voor de winst maar puur voor het uitrijden van de tour.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-07-2008 16:09 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2008 17:15 schreef Mark het volgende:
Helaas heeft Ricco ook al de nodige doping-geruchten aan zich kleven, dus zodra die jongen te goed gaat rijden zullen de beerputten wel weer open gaan.




Moet prut weer, al lag het uiteraard wel in de lijn der verwachtingen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 17-07-2008 16:31 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 17 juli 2008 13:41 schreef Schaffelaer het volgende:
De hele Saunier Duval ploeg eruit??? aaaaaargh, niet te geloven dit!!!!!!

Ze waren ook al zo 'verdacht' sterk in de bergen, ik kreeg er een beetje het festina gevoel bij... Zijn ze eruit uit solidariteit, of omdat er aanwijzingen zijn dat de epo ploegbreed wordt gebruikt?


Saunier Duval is opgestapt, omdat Ricco de kopman was en ze niet normaal verder konden rijden alsof er niks aan de hand was. Althans, dat is de officiële verklaring. Vanavond volgt er nog een persconferentie.

Verder maakt het niet zoveel uit wanneer die sporen van EPO bij Ricco zijn gevonden. Voor zijn eventuele schorsing (na een positieve b-staal) is het irrelevant en voor zijn prestaties ook, aangezien EPO een lange-termijnmiddel middel is, waardoor je beter kunt herstellen. Je gaat er niet direct op één dag harder van fietsen. Vandaar ook dat die out-of-competition controles zo belangrijk zijn, want een EPO-kuur kort voor een belangrijke wedstrijd schijnt zeer effectief te zijn.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 17-07-2008 16:32 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Overigens gaan er ook geruchten dat Moreau niet helemaal zuiver bezig was en daarom is afgestapt. Maar dat is een Fransman, dus die zal er wel mee wegkomen.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 17-07-2008 17:10 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Wat dacht je van Barloworld? Die fietsen nog met zijn drie-en of zo...


Dear dirty delightful old drunken old days


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 18-07-2008 1:31 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Jammer dat Ricco zo oerdom geweest is, maar beter dat hij weg is dan maar.

Ook goed dat Saunier Duval opgestapt is, rond dat team hangt al jaren een vies geurtje.

Maar er is ook gekoerst vandaag. Wat was Cavendish weer outstanding seg


Faustian Spirit of the Earth


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 18-07-2008 3:25 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Volgens mij heeft die Cavendish een formule-1 auto ingeslikt...


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-07-2008 8:58 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik hoop wel dat Steegmans er nog eentje pakt, zou wel leuk zijn voor onze zuiderburen....


Dear dirty delightful old drunken old days


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 18-07-2008 17:51 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 18 juli 2008 1:31 schreef cataclysm child het volgende:
Wat was Cavendish weer outstanding seg


Hij flikt het weer.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen