IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Auteur:
Topic : Vakantieman gezellig he?![Vakantietopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 21-06-2010 21:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2010 21:21 schreef WhiteRider het volgende:
Creditcards zijn ideaal. Ik heb bij m'n creditcards ingesteld dat het aan het eind van de maand automagisch van m'n rekening wordt afgeschreven. Betaal geen rente, alleen paskosten. Komt neer op 2/3 tientjes per jaar ofzo. Niks om me zorgen over te maken.

Héél veel plezier van in het buitenland en in beperkte mate in Nederland!


Precies, zo heb ik mijn kaart ook ingesteld. Mijn ING kaart kost geloof ik 10 euro (als meerprijs op een standaard ING betaalpakket, totaal nog geen 3 tienjes voor het hele bank-pakket).

Heb destijds een creditcard genomen voor aankopen online, dat was net voor je bijna overal ook met i-deal kon betalen. Nu dat laatste een feit is gebruik ik de kaart vooral in het buitenland (ideaal voor campings, benzinestations, etc, anders blijf je maar naar de pinautomaat gaan..) en sporadisch in NL.

Wel een naai-actie van ING is dat ze je kaart eerst standaard op 'gespreid betalen' zetten, en je apart een verzoek moet indienen om het automatisch te laten afschrijven van je rekening. Als je dus niets veranderd betaal je elke maar een paar tientjes aflossing en daarnaast dikke rentes.


watery black
Usericon van watery black
Posted 22-06-2010 5:39 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2010 15:25 schreef valfar het volgende:
Weekendje Roemenie was geslaagd! Super lekker weer, en goede begeleiding die ons een paar mooie plekjes van de omgeving hebben laten zien. Uiteraard waren dit een hoop orthodoxe kerken, maar een 200 jaar oude kerk die volledig uit hout bestaat op het slot na (zelfs geen spijkers) is toch wel zeer indrukwekkend. De vrouwen zijn daar nog lekker onderdrukt, heerlijk Daarnaats veel plaatselijke lekkernijen gegeten, heel veel vlees! Ik denk dat wij met een groep van 25 personen steeds een derde opkregen van alles dat op tafel kwam. Daarnaast heel veel drank! Veel Trica/Planenca, pruimenspul van 50-60% en daar beginnen ze dan al mee aan het begin van de middag. Cluj en Zalau waren beide mooie steden. Verder is alles ook hartstikke goedkoop. Zelf heb ik weinig armoede gezien, maar dat is er natuurlijk wel. En is het erg raar om de boeren daar nog met paard en wagen te zien, en met 5 man een veld staan te ploegen. Leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. Het enige grote nadeel is dat bijna niemand boven de 35 daar Engels spreekt en het dus moeilijk is om eten te bestellen, een taxichauffeur uit te leggen etc. Gelukkig hadden wij een tolk. Maar we hebben daar wereklijk als koningen geleefd, heel relaxed!


roemenie is heel mooi. ik weet niet of je vrienden daar hebt gemaakt, maar het leukste is als je daar een paar mensen kent die je de omgeving van hun perspectief laten zien. enne, planenca? bedoel je Palinka? zo noemden ze dat in ieder geval in Dej. niet te zuipen wel goed als je ziek bent trouwens, shotglaasje palinka, beetje peper erin, onder een dikke deken kruipen en uitzweten maar. wedden dat je de volgende dag weer helemaal fit bent

anyway, leuk dat je een mooie vakantie hebt gehad. het is prachtig daar en de mensen zijn enorm vriendelijk.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 22-06-2010 15:21 by Brujo Wijzig reactieProfiel van BrujoQuote dit bericht

quote:
Op 9 mei 2010 13:57 schreef Nimbus het volgende:
Inderdaad, heb er erg veel zin in. Heb je zelf alpiene cursussen gevolgd?


Yep, de C1 in Wallis, mit der Bergführer. Dat was een leuk uitje


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


valfar
Usericon van valfar
Posted 22-06-2010 15:42 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 22 juni 2010 5:39 schreef watery black het volgende:
roemenie is heel mooi. ik weet niet of je vrienden daar hebt gemaakt, maar het leukste is als je daar een paar mensen kent die je de omgeving van hun perspectief laten zien. enne, planenca? bedoel je Palinka? zo noemden ze dat in ieder geval in Dej. niet te zuipen wel goed als je ziek bent trouwens, shotglaasje palinka, beetje peper erin, onder een dikke deken kruipen en uitzweten maar. wedden dat je de volgende dag weer helemaal fit bent

anyway, leuk dat je een mooie vakantie hebt gehad. het is prachtig daar en de mensen zijn enorm vriendelijk.


Ja, ik bedoel inderdaad Palinka, type foutje Ik vond het prima te zuipen! Maar ik ben er één avond zo ziek van geweest dat ik het even niet meer hoef
Wij hadden inderdaad een paar locals die ons de omgeving lieten zien, dus we zijn ook op plekjes geweest waar mensen niet zo snel komen. Die houten kerk bv. was normaal niet voor toeristen, maar omdat onze begeleider ongeveer de machtigste man van Zalaj was mochten we er wel in



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-06-2010 22:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

over een paar weekjes weer 1.5 week naar Nederland. Neem dit keer mijn vriend mee en wil hem Nederland in een sneltrein vaart laten zien maar heb dus ook gewoon echt geen idee wat te doen. Ik wil ff een ochtendje Amsterdam en een middagje Scheveningen... verder?! Iemand tips die die moeite waard zijn voor iemand die niet van pretparken houdt, niet in oude gebouwen geïnteresseerd is en we houden beide niet van mensen massas.. Bovendien moet het niet te lang met het OV van Emmeloord afliggen.
Ik ben een veel betere tourguide in Oslo dus als iemand toevallig eens van plan is om deze kant op te komen, we hebben een logeerkamer en ik kan je de leuke niet VVV-gids dingen van Oslo laten zien..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-06-2010 23:43 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Waarom mag het niet te ver van Emmeloord zijn met OV? Wil je nu NL laten zien of niet?!

Iig, ff de Nederlandse "wildernis" in: de Hoge Veluwe (kan-ie lachen)
Noren snappen ruimtelijke inrichting niet dus doe vooral een dagje Vinex-wijk, afgetopt met heerlijke Hollandse horeca: slappe koffie met diepgevroren appeltaart voor teveel geld

Iets wat wel echt tof is zijn allicht de deltawerken.

Verder is een polder onmisbaar, zo één waarbij je links en rechts van je dijken hebt en het water twee meter boven het wegdek is, als het ware. Buitenlandese toeristen freaken daar altijd wel op.

Zuid-Limburg is heel knus en leuk met al die heuvels en wél fatsoenlijk eten en drinken (nu wel veel PVV-stemmers dus neem koevoet & pepperspray mee).

Mogelijkheden zat, maar als het in en om Emmeloord moet zijn snap ik dat je wat ideeën nodig hebt .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 23-06-2010 23:44]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-06-2010 23:47 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

heheh ja de natuur zal al heel schokkend zijn dus wil dan wel iets typisch nederlands zoals de duinen en de polder 'bossen' laten zien. Niet te ver van Emmeloord dat komt omdat we helaas maar 2 dagen hebben om Nederland te zien. Maar de veluwen is wel een goed idee. Dat moet te doen zijn met het lenen van een auto. Overigens is de 'wildernis' bij Almere ook al wel 'bijzonder'


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-06-2010 23:50 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Schokland. Klote met OV maar met de fiets opzich wel te doen. Mits je een tweetal fietsen hebt natuurlijk.


Je moeder.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-06-2010 23:52 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

jaaa dat is lang geleden dat ik daar ben geweest. vroeger fietste ik bijna elke zondag naar Schokland. Is maar 3 kwartier van Emmeloord vandaan Thanx lekker hollandse bezigheid ook. Fietsen


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-06-2010 0:05 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Openluchtmuseum.

Oh, wacht, oude gebouwen. Ach, die dingen tellen nauwelijks als gebouwen.



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 24-06-2010 0:09 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ja, maar die dingen vind je hier op elke hoek zon beetje en die zijn gratis


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-06-2010 0:13 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Oh ja, dat is ook zo. Oude plaggehutten. Ben in Noorwegen laatste keer in een voorhistorisch park geweest genaamd Landa. Dat was echt enorm tof om te zien en uitgelegd te krijgen over het hoe en waarom mensen destijds zo leefden.



rotor
Usericon van rotor
Posted 24-06-2010 0:14 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ik zou een bootje huren in de Weerribben en daar gewoon relaxen met een biertje en/of jointje. Vlakbij Emmeloord ook.
Nederland in sneltreinvaart zal een hoop gruwelijk burgerlijke taferelen en bijbehorende frustraties opleveren.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 24-06-2010 0:15 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

waar was dat dan? Ben hier wel in het grote folkmuseum geweest. was wel ok maar de de weg tussen Oslo en ergens in Zweden (oldtidsveien) vond ik zelf super tof met rotstekeningen ed.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 24-06-2010 0:17 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 0:14 schreef rotor het volgende:
Ik zou een bootje huren in de Weerribben en daar gewoon relaxen met een biertje en/of jointje. Vlakbij Emmeloord ook.
Nederland in sneltreinvaart zal een hoop gruwelijk burgerlijke taferelen en bijbehorende frustraties opleveren.
hehe we gaan wel spacecake eten laatste x dat ik enige vorm van joint/spacecake aangeraakt heb is ook al weer minstens 10 jaar geleden. we gaan 1 nacht in een huisje vlak bij Staphorst zitten. krijgt ie dat ook mee


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 24-06-2010 0:18 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Landa is in Forsand. Niet extreem ver van Stavanger.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-06-2010 9:40 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Net 7 dagen verbleven in Saastal/Wallis gebied in Zwitserland, we zaten in Saas Grund. Onwijs koud gehad ook, in de nachten vroor het en overdag was het gemiddelde tussen de 3 en de 7 graden met veel regen en zelfs een paar keer sneeuw. Warmste was een dag van 17 graden als de zon eens een keertje doorbrak, volgende dag weer 4 graden. Prachtige omgeving, indrukwekkende bergjes en superveel mooie wandelpaden/gebieden. Eenmaal bezig overdag is het prima te doen, maar zodra je terug bent en in een caravan moet gaan zitten ivm kou is het toch minder. Daardoor voor de komende 7 dagen verhuisd naar Duitsland, omgeving Hunsruck, waar het een stuk warmer is ghehe. Wel even afkicken hoor in deze omgeving, vergeleken met Zwitserland. Wil zeker wel weer een keer terug, maar dan als het weer wat beter lijkt.

NL nu ook mooi weer zag ik, mijn laatste weekje daar lekker in de zon doorbrengen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-06-2010 9:42 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 0:14 schreef rotor het volgende:
Ik zou een bootje huren in de Weerribben


Dagje fluisterboot varen in Giethoorn, dagje Valkenburg bezoeken, dagje Amsterdam bekijken etc


rotor
Usericon van rotor
Posted 24-06-2010 11:24 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Als je in het buitenland hebt gewoond zul je beseffen hoe (klein maar) mooi gebieden zoals de Weerribben zijn en hoe nietszeggend een verschraald gebied zoals de Veluwe is.

Hetzelfde geldt voor mij voor de dijken en de Waddenzee (mooi). Een lange wandeling over een kale zeedijk.

Voor de meeste Scandinaviërs is de losse sfeer van A'dam echt een verademing (hartje centrum uitgezonderd).

Oh, en voor wie denkt dat Groningers en Friezen een afkeer hebben tegen alles onder de rivieren moet es een Scandinaviër meenemen. Bij mij heeft dit serieuze problemen opgelevert aangezien ik m'n vrienden eerst het zinnetje "Godverdomme, stelletje kk-lijers" had geleerd en toen pas meegenomen naar Brabant... (en dat was niet eens Oranje of carnaval seizoen...)


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-06-2010 11:29 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 11:24 schreef rotor het volgende:
Als je in het buitenland hebt gewoond zul je beseffen hoe (klein maar) mooi gebieden zoals de Weerribben zijn en hoe nietszeggend een verschraald gebied zoals de Veluwe is.

Hetzelfde geldt voor mij voor de dijken en de Waddenzee (mooi). Een lange wandeling over een kale zeedijk.

Voor de meeste Scandinaviërs is de losse sfeer van A'dam echt een verademing (hartje centrum uitgezonderd).

Oh, en voor wie denkt dat Groningers en Friezen een afkeer hebben tegen alles onder de rivieren moet es een Scandinaviër meenemen. Bij mij heeft dit serieuze problemen opgelevert aangezien ik m'n vrienden eerst het zinnetje "Godverdomme, stelletje kk-lijers" had geleerd en toen pas meegenomen naar Brabant... (en dat was niet eens Oranje of carnaval seizoen...)
Kijk uit hè. De Veluwe heeft wel degelijk mooie plekken (de "dansende bomen" bij Vierhouten, hele stukken van de Kroondomeinen, het Kootwijkerzand, Aardhuis, de Loenermark, de Imbos op sommige plekken, Cortenoever en Beekbergen waar nog bossen staan die niet voor productie zijn gebruikt, Middachten) maar je moet ze weten te vinden. Wat je in elk geval niet moet doen is naar die ellendige toeristische Hoge Veluwe gaan, of andere plekken die standaard door de ANWB worden aanbevolen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 24-06-2010 11:33 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Vanmiddag 2 matjes + slaapzak kopen. Outdoor uitverkoop bij Perrysport (2 + 1 gratis).

Ook wanneer je bestelt, dus als iemand nog wat nodig heeft... http://www.perrysport.nl/index.asp


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-06-2010 11:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 11:33 schreef Silence het volgende:
Vanmiddag 2 matjes + slaapzak kopen. Outdoor uitverkoop bij Perrysport (2 + 1 gratis).

Ook wanneer je bestelt, dus als iemand nog wat nodig heeft... http://www.perrysport.nl/index.asp
Verkopen ze dan op de stoep?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-06-2010 12:09 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 11:29 schreef bastianus het volgende:
Kijk uit hè. De Veluwe heeft wel degelijk mooie plekken (de "dansende bomen" bij Vierhouten, hele stukken van de Kroondomeinen, het Kootwijkerzand, Aardhuis, de Loenermark, de Imbos op sommige plekken, Cortenoever en Beekbergen waar nog bossen staan die niet voor productie zijn gebruikt, Middachten) maar je moet ze weten te vinden. Wat je in elk geval niet moet doen is naar die ellendige toeristische Hoge Veluwe gaan, of andere plekken die standaard door de ANWB worden aanbevolen.

Ja, Nederland heeft best mooie plekken, ik zal de eerste zijn om dat te beamen. Maar het is allemaal zo doorontwikkeld en de beschaving is nooit verder dan een kilometer of vijf.

En plat he, maar daar kan het niks aan doen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-06-2010 12:11 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 12:09 schreef M. het volgende:
Ja, Nederland heeft best mooie plekken, ik zal de eerste zijn om dat te beamen. Maar het is allemaal zo doorontwikkeld en de beschaving is nooit verder dan een kilometer of vijf.

En plat he, maar daar kan het niks aan doen.


Dat is altijd de grootste dip als je terug komt uit, bijvoorbeeld de Alpen, de vlakte.


rotor
Usericon van rotor
Posted 24-06-2010 12:14 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2010 11:29 schreef bastianus het volgende:
Kijk uit hè. De Veluwe heeft wel degelijk mooie plekken (de "dansende bomen" bij Vierhouten, hele stukken van de Kroondomeinen, het Kootwijkerzand, Aardhuis, de Loenermark, de Imbos op sommige plekken, Cortenoever en Beekbergen waar nog bossen staan die niet voor productie zijn gebruikt, Middachten) maar je moet ze weten te vinden. Wat je in elk geval niet moet doen is naar die ellendige toeristische Hoge Veluwe gaan, of andere plekken die standaard door de ANWB worden aanbevolen.

Ja, het Veluwse Speulderbos (beukenbos) is vooral erg mooi, alleen het Bunderbos in Zuid-Limburg kan dat in Nederland overtreffen (en ik heb bijna alle gebieden wel verkend).
Moerasgebeiden zoals Weerribben blijf ik toch unieker/karakteristieker vinden voor NL.

De Oostvaarderse plassen zijn ook mooi hoor, maar helaas ook een van de minst toegankelijke gebieden.


Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen