IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opmerkingen, vragen en klachten voor/aan de mods [De Ideeënbus] Vorige pagina | Volgende pagina
Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 20-05-2015 12:44 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 mei 2015 12:41 schreef Nimbus het volgende:

Weet je zeker dat het op objectieve gronden is gestoeld of wilde je je gram halen?



Wat denk jij zelf?


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 20-05-2015 12:59 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 mei 2015 12:00 schreef iPim het volgende:

Toen ik zijn "Dio 5 jaar dood"-topic inclusief een foto van twee campagneglazen zag, dacht ik dat het het beste was hem alvast te bannen.


Iemand een dag na het openen van de topic bannen, noem jij 'alvast'?


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-05-2015 13:02 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 20 mei 2015 12:33 schreef Marcel H. het volgende:
Te vroeg voor wat? Wat mij betreft kunnen er gewoon grappen over de doden gemaakt worden na éen of twee dagen na het overlijden al.


Het besluit Kvelgeest te bannen was door de mods reeds al gemaakt op basis van eerdere vergrijpen. Het betreffende topic wat ik aanhaal (met de depictie van champagneglazen, niet campagneglazen, uiteraard) was niets meer dan een realisatie dat Kvelgeest maar beter alvast geband kon worden om dergelijke onzintopics te vermijden (er bestaat immers al een Dio-topic). Het topic zelf was in geen enkel opzicht de reden voor de ban.

Slordig is dat zeker, maar door persoonlijke omstandigheden loopt het moderatorwerk op Zware Metalen wel eens vaker suboptimaal. We zijn hier allemaal vrijwilligers.

Ik hoop dat alle verwarring nu verholpen is. Weer een beetje on-topic verdergaan alstublieft.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 20-05-2015 13:04]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-05-2015 13:02 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 20 mei 2015 12:35 schreef Marcel H. het volgende:
Maar Dio is God en daar mag je geen grapjes over maken.


Ik vermoed dat je het dieper moet zoeken.

Ik doe maar even een gokje:

De doodsoorzaak van Dio en het feit dat die ziekte de afgelopen tijd al een paar keer vaker subtiel in zijn posts opdook zal de achterliggende gedachte voor deze ban wel zijn.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 20-05-2015 13:10 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 mei 2015 13:02 schreef iPim het volgende:
Het besluit Kvelgeest te bannen was door de mods reeds al gemaakt op basis van eerdere vergrijpen. Het betreffende topic wat ik aanhaal (met de depictie van champagneglazen, niet campagneglazen, uiteraard) was niets meer dan een realisatie dat Kvelgeest maar beter alvast geband kon worden om dergelijke onzintopics te vermijden (er bestaat immers al een Dio-topic). Het topic zelf was in geen enkel opzicht de reden voor de ban.

Slordig is dat zeker, maar door persoonlijke omstandigheden loopt het moderatorwerk op Zware Metalen wel eens vaker suboptimaal. We zijn hier allemaal vrijwilligers.

Ik hoop dat alle verwarring nu verholpen is. Weer een beetje on-topic verdergaan alstublieft.


Geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom er niet meteen (toen hij geband werd) een e-mail naar hem gestuurd is met de reden waarom. Volgens mij heeft hij nu, drie/vier dagen nadat hij geband is nog steeds geen mail ontvangen met de reden tot bannen.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-05-2015 13:16 by XXL Profiel van XXL

Hij had ff geen tijd.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-05-2015 13:23 by spectre Profiel van spectre

Goede beslissing


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-05-2015 13:36 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 20 mei 2015 13:02 schreef iPim het volgende:
Slordig is dat zeker, maar door persoonlijke omstandigheden loopt het moderatorwerk op Zware Metalen wel eens vaker suboptimaal. We zijn hier allemaal vrijwilligers.


Geloof dat sommige mensen dat nog wel eens over het hoofd zien. Dat men hier feitelijk met drie mods, die alle drie gewoon een privéleven en baan/studie hebben, de boel moet runnen. Mag best eens benadrukt worden inderdaad, zeker als sommige gebruikers denken dat ze recht hebben op ellenlange e-mails met motivaties of bewijs..

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 20-05-2015 14:06]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 20-05-2015 14:04 by caron Profiel van caron

quote:
Op 20 mei 2015 9:09 schreef MR. N het volgende:
Doe je goed.


Van een allesverwoestende comeback gesproken.


En nu gaan we vegen


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 20-05-2015 14:24 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 mei 2015 13:36 schreef Ralph het volgende:
Geloof dat sommige mensen dat nog wel eens over het hoofd zien. Dat men hier feitelijk met drie mods, die alle drie gewoon een privéleven en baan/studie hebben, de boel moet runnen. Mag best eens benadrukt worden inderdaad, zeker als sommige gebruikers denken dat ze recht hebben op ellenlange e-mails met motivaties of bewijs..


Hoeft geen ellenlange e-mail te zijn. Gewoon een korte waarin gezegd wordt dat de persoon geband is en de reden. Kan in één, twee regels. Kost geen tijd.
Ik heb het niet over de juridisch onderbouwde e-mails van zes A-viertjes die Faalhaas en nog zo'n droeftoeter (naam even kwijt) wilden hebben.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 20-05-2015 14:26 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Je bedoelt Onweertoeter. Uit het oog, uit het hart, Hein.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-05-2015 14:30 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Een mail naar Kvelgeest volgt vandaag nog. Gelieve nu de caron-praat en dergelijke slang achterwege te laten in dit topic

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 20-05-2015 14:31]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 20-05-2015 14:31 by caron Profiel van caron

quote:
Op 20 mei 2015 14:30 schreef iPim het volgende:
Een mail naar Kvelgeest volgt vandaag nog. Gelieve nu de caron-praat en dergelijke slang achterwege te laten in dit topic


Ik eis een mail ter verduidelijking voor deze allusie.


En nu gaan we vegen


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-05-2015 15:48 by Mark Profiel van Mark

Waarom moet er eigenlijk een mail met uitleg volgen? Een simpele melding in het schandpaal topic met een reden zou toch voldoende moeten zijn? Het is niet alsof we hier betalende abonnees zijn. Je gedraagt je, en zo niet, dan krijg je een ban. Is die ban onterecht, dikke pech, dan hebben we dubieuze mods en dan zal de site vanzelf wel wegzakken in het moeras. Er wordt hier zo ontzettend veel verwacht van mods en gebruikers, terwijl het gewoon een gratis openbaar muziekforum is. Gaat nergens over.

De weg vooruit? Minder gemodereeer, 80% van de regeltjes de prullenbak in, weg met tijdelijke bans, ophouden met eindeloos geneuzel over off-topic gaan (komt vanzelf wel weer goed), en dan gewoon waarschuwen als het echt de spuigaten uitloopt. Twee-drie keer waarschuwen zonder verbetering: permaban. Klaar. Drama soaps altijd hiero.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 20-05-2015 16:00 by caron Profiel van caron

quote:
Op 20 mei 2015 15:48 schreef Mark het volgende:
Waarom moet er eigenlijk een mail met uitleg volgen? Een simpele melding in het schandpaal topic met een reden zou toch voldoende moeten zijn? Het is niet alsof we hier betalende abonnees zijn. Je gedraagt je, en zo niet, dan krijg je een ban. Is die ban onterecht, dikke pech, dan hebben we dubieuze mods en dan zal de site vanzelf wel wegzakken in het moeras. Er wordt hier zo ontzettend veel verwacht van mods en gebruikers, terwijl het gewoon een gratis openbaar muziekforum is. Gaat nergens over.

De weg vooruit? Minder gemodereeer, 80% van de regeltjes de prullenbak in, weg met tijdelijke bans, ophouden met eindeloos geneuzel over off-topic gaan (komt vanzelf wel weer goed), en dan gewoon waarschuwen als het echt de spuigaten uitloopt. Twee-drie keer waarschuwen zonder verbetering: permaban. Klaar. Drama soaps altijd hiero.


Ik had het niet beter kunnen zeggen.


En nu gaan we vegen


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 20-05-2015 16:37 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

Ik ben alleen niet zo van de permbans, en opheffing van tijdelijke. Tijdelijk gewoon steeds langer maken.

Verder goed verhaal, ja.




VIESPEUK!!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-05-2015 16:38 by spectre Profiel van spectre

Maar jij bent dan ook de ZM hippie


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-05-2015 16:52 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 20 mei 2015 13:36 schreef Ralph het volgende:
Geloof dat sommige mensen dat nog wel eens over het hoofd zien. Dat men hier feitelijk met drie mods, die alle drie gewoon een privéleven en baan/studie hebben, de boel moet runnen. Mag best eens benadrukt worden inderdaad, zeker als sommige gebruikers denken dat ze recht hebben op ellenlange e-mails met motivaties of bewijs..


Misschien kan een groter moderatoraantal een en ander deels oplossen. *lampje*


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-05-2015 16:54 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 20 mei 2015 16:37 schreef De Vieze Man het volgende:
Ik ben alleen niet zo van de permbans, en opheffing van tijdelijke. Tijdelijk gewoon steeds langer maken.

Verder goed verhaal, ja.





Tijdelijk is bij een permban toch ook steeds iets langer?
Tig keer langer tot er na de zoveelste keer een heeeeeele lange ban volgt.
Er hangen dagen aan een 'permban' dus zo perm is ie niet. Al ben je waarschijnlijk 146 voordat ie beeindigd is.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 20-05-2015 17:42 by Mythics Profiel van Mythics

quote:
Op 20 mei 2015 16:52 schreef Natural Disaster het volgende:
Misschien kan een groter moderatoraantal een en ander deels oplossen. *lampje*

Er zijn voldoende pogingen en oproepen geweest voor mensen om zich aan te melden maar animo is er nooit geweest.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-05-2015 17:52 by spectre Profiel van spectre

Niet verwonderlijk met die bakken stront


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-05-2015 18:06 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 20 mei 2015 17:42 schreef Mythics het volgende:
Er zijn voldoende pogingen en oproepen geweest voor mensen om zich aan te melden maar animo is er nooit geweest.

Oh, je zou zomaar gelijk kunnen hebben.

Btw, ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen zin heeft om bans met een scriptie van 40 kantjes te gaan verantwoorden.

Misschien kan men niveaus van moderators overwegen. Bijvoorbeeld mods die topictitels aan kunnen passen en geneuzel topics dicht mogen gooien. Een stap hoger mag bannen enz...

Geen idee of ik er geschikt voor zou zijn. Ik weet wel dat het heel verleidelijk zou worden om in ieder geval 1 persoon zonder pardon een hele lange ban te geven. Verder zijn regels natuurlijk regels.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-05-2015 18:29 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 20 mei 2015 18:06 schreef Natural Disaster het volgende:
Misschien kan men niveaus van moderators overwegen. Bijvoorbeeld mods die topictitels aan kunnen passen en geneuzel topics dicht mogen gooien. Een stap hoger mag bannen enz...



Met de eeuwenoude website-indeling/opzet is dat ook niets meer dan een leuk idee voor ons


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


De Vieze Man
Usericon van De Vieze Man
Posted 20-05-2015 18:42 by De Vieze Man Profiel van De Vieze Man

quote:
Op 20 mei 2015 16:38 schreef spectre het volgende:
Maar jij bent dan ook de ZM hippie


Hehe, thanks!




VIESPEUK!!!


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 20-05-2015 18:47 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 20 mei 2015 18:29 schreef iPim het volgende:
Met de eeuwenoude website-indeling/opzet is dat ook niets meer dan een leuk idee voor ons


Sorry, maar van een forum bouwen heb ik geen kaas gegeten en ik kan dan ook enkel een wishlist aanleveren.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Administration Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen