IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar heidenen zullen branden (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2018 17:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 17 augustus 2018 17:27 schreef Fusion het volgende:
Jij kan nog wat van Staalman leren. Er zijn christenen en er zijn christenen. Altijd al zo geweest. En de diversiteit wordt steeds groter in de tijd.
Dubbel...

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 17-08-2018 17:47]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-08-2018 17:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 augustus 2018 17:38 schreef bastianus het volgende:
Zeker waar. Het zijn net mensen. Ik ben zelfs bevriend met een SGP’er en met iemand van de evangelische gemeente. Maar met hun instituten heb ik moeite.
Het zijn soms net m3nsen ja. En toch praat jij vaak te makkelijk over 'christenen' alsof ze in de zaken ter hande (bijv vervolging, kindermisbruik etc) één homogene groepering zijn. Niet dus. Zelfs tussen katholieken onderling heb je heel veel verschil. Zelfs tussen priesters van hetzelfde RK instituut in hetzelfde land.


When your people matter, menstrual health matters


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-08-2018 18:01 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 17 augustus 2018 17:29 schreef Fusion het volgende:
Dank je. Misschien dat t ooit tot m doordringt. Ik lees zijn posts niet meer.



Ik heb geen probleem met Hypnos. Hij kriebelt je soms op plekken waar je liever niet gekriebeld wilt worden, maar dat maakt wel dat je over dingen nadenkt.

Het is alleen jammer dat hij zo nu en dan zo gigantisch uit de bocht vliegt, dat is nml nergens voor nodig en dient nergens toe.



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 17-08-2018 19:50 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik heb ook geen probleem met Hyp. Behalve als t over dit onderwerp gaat omdat... Nou ja, zie boven. En uiteraard als t over piramidespellen en zoofilie gaat.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 17-08-2018 23:29 by bastianus Profiel van bastianus

Ik vind zoöfilie prima. Mits met wederzijds goedvinden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MediaPlayer
Usericon van MediaPlayer
Posted 18-08-2018 0:05 by MediaPlayer Profiel van MediaPlayer

quote:
Op 17 augustus 2018 17:09 schreef Staalman het volgende:
Kerel, dat jij durft te zeggen dat jij Belg bent! Jij hoort je de hele dag schuldig te voelen en overal waar jij komt 100x je verontschuldiging aan te bieden. Want jij bent mede verantwoordelijk voor de wandaden van Dutroux!!!


Elke Duitser baalt dat Hitler dood is, want ze willen allemaal nog steeds het 3de Rijk en elke Jood moet nog steeds dood.


Hypnos, door jouw bovenstaande onzin laat je eigenlijk zien dat elke vorm van "discussie" met jou zonde van een ieder zijn tijd is. Dit was geen olie op het vuur gooien, dit was gewoon echt een hele dom stukje tekst...


Dat een Belg geen schuld heeft in de wandaden van Dutroux kan ik inkomen, maar dat vind ik hier geen passend vergelijk. Een beter vergelijk zou zijn als een iemand een abonnement heeft op Der Stürmer (gewoon even een voorbeeld, om verder te borduren op jouw Nazi suggestie), en dat diegene vervolgens beweert niks met Nazi's te hebben en alles Nazi afkeurt etc.

Hoe je het ook wendt of keert, instituten / groepen zijn in veel gevallen weldegelijk verbonden aan bepaalde ideologiën en ideeën. Als je zegt hier graag onderdeel van te zijn, neem je die in elk geval op de koop toe (tenzij je zegt een zelfstandig praktiserende Christen te zijn, los van de kerk).


MediaPlayer


WMP
Usericon van WMP
Posted 18-08-2018 0:25 by WMP Profiel van WMP

De vergelijkingen van Staalman gaan in dit draadje helemaal nergens over. Het zijn echt telkens appels met peren. Wat hij -en Fusion- steeds over het hoofd lijkt te zien, of sterk bagatelliseert, is dat het gaat over het INSTITUUT kerk. De organisatie, het systeem, de regeltjes. Niet de individuele christen.
Het INSTITUUT kerk dekt misbruik toe, en niet zoals bij een bedrijf, want bij de kerk zit het in de regels zelf. De manier waarop men te werk gaat is in elk land hetzelfde (VS, Ierland, Chili, Canada, Australie), het zit in het dna van de kerk.

Elke vergelijking met een bedrijf die seksuele misstanden niet op de juiste manier afhandelt gaat mank. Te beginnen al met het slachtoffer: bij bedrijven zijn het volwassenen, bij de kerk niet.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 18-08-2018 0:27]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-08-2018 1:35 by bastianus Profiel van bastianus

Precies dat. Als je het goede wilt doen, sluit je je toch niet aan bij een instituut dat de moraal gebaseerd heeft op een woestijngodsdienst van 2000 (of 1300) jaar oud? En dat een nog twijfelachtiger bestuur heeft?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-08-2018 3:01 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-08-2018 12:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 augustus 2018 0:25 schreef WMP het volgende:
De vergelijkingen van Staalman gaan in dit draadje helemaal nergens over. Het zijn echt telkens appels met peren. Wat hij -en Fusion- steeds over het hoofd lijkt te zien, of sterk bagatelliseert, is dat het gaat over het INSTITUUT kerk. De organisatie, het systeem, de regeltjes. Niet de individuele christen.
Het INSTITUUT kerk dekt misbruik toe, en niet zoals bij een bedrijf, want bij de kerk zit het in de regels zelf. De manier waarop men te werk gaat is in elk land hetzelfde (VS, Ierland, Chili, Canada, Australie), het zit in het dna van de kerk.

Elke vergelijking met een bedrijf die seksuele misstanden niet op de juiste manier afhandelt gaat mank. Te beginnen al met het slachtoffer: bij bedrijven zijn het volwassenen, bij de kerk niet.
Hypnos valt mij persoonlijk aan de hele tijd. Dat is te bezopen voor woorden, net zoals mij bagatelliseren verwijten. Daarnaast, er is niet één kerk, of één instituut, hoe graag jij of jullie ook zouden willen. Je kunt hooguit de RK als één instituut zien, maar zelfs dat getuigt al van niet veel kennis van de praktijk hebben. En ikben niet eens lid van de RK.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-08-2018 12:22 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 augustus 2018 1:35 schreef bastianus het volgende:
Precies dat. Als je het goede wilt doen, sluit je je toch niet aan bij een instituut dat de moraal gebaseerd heeft op een woestijngodsdienst van 2000 (of 1300) jaar oud? En dat een nog twijfelachtiger bestuur heeft?
Mag men dat a) even zelf bepalen en b) jij tankt, koopt spijkerbroeken, cacao etc etc misschien alleen maar fair trade slavernij vrij eko verantwoord in, maar niet iedereen heeft die luxe. Als men graag spiritualiteit in kerkelijk verband zoekt, en de pastoor ter plekke is RK en spreekt zich desgevraagd uit tegen kindermisbruik is er wat mij betreft niets aan de hand.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-08-2018 12:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 17 augustus 2018 23:29 schreef bastianus het volgende:
Ik vind zoöfilie prima. Mits met wederzijds goedvinden.
Gaan we weer. Hoe geeft de kip of octopus dat aan?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-08-2018 12:36 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 augustus 2018 0:05 schreef MediaPlayer het volgende:
Dat een Belg geen schuld heeft in de wandaden van Dutroux kan ik inkomen, maar dat vind ik hier geen passend vergelijk. Een beter vergelijk zou zijn als een iemand een abonnement heeft op Der Stürmer (gewoon even een voorbeeld, om verder te borduren op jouw Nazi suggestie), en dat diegene vervolgens beweert niks met Nazi's te hebben en alles Nazi afkeurt etc.

Hoe je het ook wendt of keert, instituten / groepen zijn in veel gevallen weldegelijk verbonden aan bepaalde ideologiën en ideeën. Als je zegt hier graag onderdeel van te zijn, neem je die in elk geval op de koop toe (tenzij je zegt een zelfstandig praktiserende Christen te zijn, los van de kerk).
En denk je dat kindermisbruik (want daar hebben we t over) onderdeel is van die ideologieën en ideeën? Nee, dus je analogie is nog erger dan die van Staalman.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-08-2018 12:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Sorry heren ben grieperig als de neten. Wellucht later meer coherent geraaskal


When your people matter, menstrual health matters


MediaPlayer
Usericon van MediaPlayer
Posted 18-08-2018 14:29 by MediaPlayer Profiel van MediaPlayer

quote:
Op 18 augustus 2018 12:36 schreef Fusion het volgende:
En denk je dat kindermisbruik (want daar hebben we t over) onderdeel is van die ideologieën en ideeën? Nee, dus je analogie is nog erger dan die van Staalman.


Kindermisbruik is hoe dan ook een onderwerp wat je als Christen op de koop toe neemt als je bij de kerk aangesloten bent. Dat was mijn punt. Indirect steun je een organisatie die incidenten met pedofiele mannen in de doofpot stopt.

Vergelijkingen met spijkerbroeken en cacao producenten slaan een beetje als een tang op een varken hier, want deze bedrijven beweren geen monopolie te hebben op moraliteit (een punt dat al eerder omschreven werd). Ook vraag ik me af hoe eerlijk het is om deze situaties met kindermisbruik te vergelijken.


MediaPlayer


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-08-2018 14:38 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 augustus 2018 14:29 schreef MediaPlayer het volgende:
Kindermisbruik is hoe dan ook een onderwerp wat je als Christen op de koop toe neemt als je bij de kerk aangesloten bent. Dat was mijn punt. Indirect steun je een organisatie die incidenten met pedofiele mannen in de doofpot stopt.

Vergelijkingen met spijkerbroeken en cacao producenten slaan een beetje als een tang op een varken hier, want deze bedrijven beweren geen monopolie te hebben op moraliteit (een punt dat al eerder omschreven werd). Ook vraag ik me af hoe eerlijk het is om deze situaties met kindermisbruik te vergelijken.
Je sleept moraliteit er aan de haren bij. Je haalt 2 zaken door elkaar. Punt 1 is of je kunt zeggen dat als je lid bent van een kerk je kindermisbruik op de koop toe neemt, whatever dat moge betekenen. Het antwoord daar op is uiteraard nee. Wat een onzin. Als ik lid zou zijn van de RK, zou je al meer in de buurt komen van een punt. Maar als iemand lid van de Oosters-orthodoxe kerk is, of lid van een kerk die niet onderdeel is van de een groter geheel waar kindermisbruik plaatsvond (zoals bijv ondergetekende), ben je nogal aan t schrapen. Onzinnig.

Punt twee is de vermeende morele superioriteit. Dat heeft niets te maken met of één gemeentelid als individu schuld aangerekend kan worden.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-08-2018 15:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 augustus 2018 12:22 schreef Fusion het volgende:
Mag men dat a) even zelf bepalen en b) jij tankt, koopt spijkerbroeken, cacao etc etc misschien alleen maar fair trade slavernij vrij eko verantwoord in, maar niet iedereen heeft die luxe. Als men graag spiritualiteit in kerkelijk verband zoekt, en de pastoor ter plekke is RK en spreekt zich desgevraagd uit tegen kindermisbruik is er wat mij betreft niets aan de hand.
Natuurlijk komt eerst het vreten en dan pas de moraal. En van mij mag iedereen geloven en actief belijden wat hij/zij wil. Maar volgens mij mag ik dat geloof gewoon aanvallen. Ik adviseer mensen ook vaak om bij kerkgemeenschappen weg te blijven.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 18-08-2018 16:00 by Staalman Profiel van Staalman

Tuurlijk hak ik het "probleem" in kleine stukken, dat is eigenlijk omdat ik weiger "de kerk" als instituut de beschuldigende vinger toe te wijzen. Want wat is "de kerk"?De pest is nml. dat er volgens mij net zoveel verschillende kerkelijke stromingen zijn als christenen.
En wat Fusion hierover zegt is natuurlijk 100% waar, de kerk is niet alleen de katholieke kerk.
Loop er fout volk rond? 100% ja. Zou "de kerk" meer verantwoordelijkheid moeten nemen in deze? 100% ja. Is "de kerk" verantwoordelijk voor de gruweldaden van zijn voortgangers/bezoekers? 100% nee.
Moet "de kerk" hierin veranderen en transparanter worden? 100% ja.


Vanuit geloof worden echt bizarre dingen gedaan absoluut, daarvan is 10% voor de "christelijke kerk" en kun je voor elke andere religie ook 10% procent reserveren. Dit soort ellende gebeurt nml binnen de geloofswereld, maar het christendom is natuurlijk niet het enige geloof.
De "christelijke kerk" lijkt hier de hoofdrol in te spelen, maar dat komt mede omdat niet bekent is wat er zich binnen de islam/boedisme/pastafari en welk geloof dan ook afspeelt.


Ik hoop dat dit iets genuanceerder en duidelijker overkomt. En nogmaals.. ik praat niets goed en probeer niets te bagatelliseren.






"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 18-08-2018 16:08 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 18 augustus 2018 0:25 schreef WMP het volgende:

Het INSTITUUT kerk dekt misbruik toe, en niet zoals bij een bedrijf, want bij de kerk zit het in de regels zelf.


En komen we vooral dus weer terug dat het vooral het instituut "de katholieke kerk" is.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-08-2018 16:25 by bastianus Profiel van bastianus

@Staalman: Volgens mij is de enige reden dat we in ons decadente westen het christendom aanvallen, het feit dat dit geloof hier redelijk gevaarloos en grotendeels aan het uitsterven is. Het is redelijk gratuit om katholicisme in deze regio te bekritiseren. Anders wordt het als je b.v. vraagtekens bij iets “wetenschappelijks” als vaccinatie stelt. Dan mag die bitch van Lubach gewoon je boek verbieden via Twitter.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 18-08-2018 16:25]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-08-2018 21:41 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-08-2018 15:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Zie je nou wel?? Die flikkers zitten overal achter anus


When your people matter, menstrual health matters


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 19-08-2018 16:27 by Bub Profiel van Bub

quote:
Op 19 augustus 2018 15:24 schreef Fusion het volgende:
Zie je nou wel?? Die flikkers zitten overal achter anus


Jij wil als christen serieus geworden worden en dan zo'n domme opmerking plaatsen.
Triest.
Dat zeg ik als mens en als openlijk homoseksueel.

Een kardinaal die een groot pedofielennetwerk bagatelliseert. Pedofilie staat in zijn (Katholieke kerk) gelijk aan homoseksualiteit en homoseksualiteit is slecht.
Dat moet uitgebannen worden.
Pedofilie heeft NIETS met homoseksualiteit te maken.

Het is makkelijker en veiliger om homo grapjes te maken.

Succes verder met die bijbel van je en je fantasie wereld.

[Dit bericht is gewijzigd door Bub op 19-08-2018 16:36]


bub


MediaPlayer
Usericon van MediaPlayer
Posted 19-08-2018 18:00 by MediaPlayer Profiel van MediaPlayer

Tsja, het blijft een metal forum. Daar dient iemands fragiele heteroseksualiteit op welke manier mogelijk afgeschermt te worden.

[Dit bericht is gewijzigd door MediaPlayer op 19-08-2018 18:02]


MediaPlayer


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-08-2018 18:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 17 augustus 2018 17:09 schreef Staalman het volgende:
Kerel, dat jij durft te zeggen dat jij Belg bent! Jij hoort je de hele dag schuldig te voelen en overal waar jij komt 100x je verontschuldiging aan te bieden. Want jij bent mede verantwoordelijk voor de wandaden van Dutroux!!!


Elke Duitser baalt dat Hitler dood is, want ze willen allemaal nog steeds het 3de Rijk en elke Jood moet nog steeds dood.


Hypnos, door jouw bovenstaande onzin laat je eigenlijk zien dat elke vorm van "discussie" met jou zonde van een ieder zijn tijd is. Dit was geen olie op het vuur gooien, dit was gewoon echt een hele dom stukje tekst...


Ik ben geen Belg, dat is mijn identiteit niet.
Christen zijn wel, dat is een bewuste keuze.

groot verschil


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen