IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar heidenen zullen branden (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-05-2018 10:46 by bastianus Profiel van bastianus

Twee dingen:
-Waar haalt die evangelist het waanidee vandaan dat Jezus het evangelie zou willen verspreiden? Waarom zou die beste man vier tegenstrijdige verhalen over zijn handel en wandel willen verspreiden?
-Natuurlijk is het schandalig dat mensen in naam van het evangelie zichzelf verrijken over de rug van hun volgelingen. Maar i.m.o. niet per se schandaliger dan CEO's of aandeelhouders die over de rug van klanten en personeel rijk worden. Of aandeelhouders en voorzitters van pensioenfondsen die dit doen via een verplichte verzekering. Of directeuren van zorgverzekeraars.
Dan nog: de makke schapen die dit soort wolven de kans geven om over hun rug beter te worden, zijn er zelf ook debet aan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-05-2018 11:02 by spectre Profiel van spectre

niet iedereen is zo Woke als dat jij bent


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-05-2018 11:12 by bastianus Profiel van bastianus

Ja nou ja, ik werk er zelf ook net zo hard aan mee natuurlijk. Ben ook geketend door een pensioenfonds en een hypotheek, en in dienst van een semi-overheidsinstelling waar de bestuurders schandalig veel binnentikken. The system fucks us.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2018 11:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 mei 2018 10:46 schreef bastianus het volgende:
Twee dingen:
-Waar haalt die evangelist het waanidee vandaan dat Jezus het evangelie zou willen verspreiden? Waarom zou die beste man vier tegenstrijdige verhalen over zijn handel en wandel willen verspreiden?
Tegenstrijdig valt best wel mee. De grote lijn is nogal gelijk. Een aantal verschillende punten die echt verschillen zijn nog wel te overbruggen, maar een aantal punten zijn idd echt anders. Maar de grote lijn, waarschijnlijk uit Q of Q-lite komende is echt wel eenduidig hoor. En om je vraag te beantwoorden: uit de Bijbel. Jezus zelf geeft die opdracht. In ieder geval aan de 12 - 1 discipelen.

quote:
Op 31 mei 2018 10:46 schreef bastianus het volgende:
Natuurlijk is het schandalig dat mensen in naam van het evangelie zichzelf verrijken over de rug van hun volgelingen. Maar i.m.o. niet per se schandaliger dan CEO's of aandeelhouders die over de rug van klanten en personeel rijk worden. Of aandeelhouders en voorzitters van pensioenfondsen die dit doen via een verplichte verzekering. Of directeuren van zorgverzekeraars.
Compleet eens. Want ook die CEOs lullen alsof ze goed doen, een belangrijke maatschappelijke positie vervullen etc. Maar goed, metalheads en ex-gelovigen hebben nou eenmaal een zwak voor tegen specifiek t christendom aanschoppen.

quote:
Op 31 mei 2018 10:46 schreef bastianus het volgende:
Dan nog: de makke schapen die dit soort wolven de kans geven om over hun rug beter te worden, zijn er zelf ook debet aan.
Nou dat vind ik nogal hard. Je kunt een wellicht gemiddeld-intelligent persoon niet zo kwalijk nemen dat ie voor de charmes van dit soort personen valt.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-05-2018 13:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 31 mei 2018 11:20 schreef Fusion het volgende:

Compleet eens. Want ook die CEOs lullen alsof ze goed doen, een belangrijke maatschappelijke positie vervullen etc. Maar goed, metalheads en ex-gelovigen hebben nou eenmaal een zwak voor tegen specifiek t christendom aanschoppen.



daar is de martelaar weer.

Specifiek tegen christendom?
Bronnen, o zwart schaep, waar zijn ze.


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-05-2018 13:19 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 31 mei 2018 10:46 schreef bastianus het volgende:

-Natuurlijk is het schandalig dat mensen in naam van het evangelie zichzelf verrijken over de rug van hun volgelingen. Maar i.m.o. niet per se schandaliger dan CEO's of aandeelhouders die over de rug van klanten en personeel rijk worden. Of aandeelhouders en voorzitters van pensioenfondsen die dit doen via een verplichte verzekering. Of directeuren van zorgverzekeraars.


whataboutism.. fijn dat je het even aangeeft, alleen heeft het hier weinig mee te maken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-05-2018 13:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ja, misschien moet Fusion zich ook eens bezinnen over het feit dat zijn loontje afkomstig is uit een economisch systeem dat enkel winstgevend kan zijn omdat er misbruik gemaakt wordt van mensen die in derdewereldlanden uitgebuit worden of - in het beste geval - lageloonlanden waar mensen het bijlange zo goed niet hebben. En dat de kleren die hij draagt "op de rug van" kleine kindjes gemaakt worden. En zijn vleesjes op de rug van hardwerkende diertjes in de beestenindustrie.

Maar ach, dat is waarschijnlijk een goede versie van "op de rug van", een soort van "op de rug van" light, Approved by God of zo. Of neen, misschien mag het wel als je daarna leeft met een soort van latente spijt en schaamte gevoelens. Iets wat die evil CEO's AB-SO-LUUT niet hebben hoor, neenee, dat zie je zo.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2018 13:55 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 mei 2018 13:08 schreef Hypnos het volgende:
daar is de martelaar weer.

Specifiek tegen christendom?
Bronnen, o zwart schaep, waar zijn ze.
Bron? Naast de vele ZM christendom topics?

En naast dat je gewoon graag de bron-kaart in een soort van touché wilt trekken?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Heavy_metal_lyrics

Er is geen muzieksoort waarin antireligieuze teksten zo prominent voorkomen. En daar binnen voert t christendom de top aan.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2018 14:00 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 mei 2018 13:28 schreef Hypnos het volgende:
Ja, misschien moet Fusion zich ook eens bezinnen over het feit dat zijn loontje afkomstig is uit een economisch systeem dat enkel winstgevend kan zijn omdat er misbruik gemaakt wordt van mensen die in derdewereldlanden uitgebuit worden of - in het beste geval - lageloonlanden waar mensen het bijlange zo goed niet hebben. En dat de kleren die hij draagt "op de rug van" kleine kindjes gemaakt worden.
Doe ik vrij frequent.

quote:
Op 31 mei 2018 13:28 schreef Hypnos het volgende:
En zijn vleesjes op de rug van hardwerkende diertjes in de beestenindustrie.
Ik eet weinig vlees en nauwelijks bio-industrie vlees.

quote:
Op 31 mei 2018 13:28 schreef Hypnos het volgende:
Maar ach, dat is waarschijnlijk een goede versie van "op de rug van", een soort van "op de rug van" light, Approved by God of zo. Of neen, misschien mag het wel als je daarna leeft met een soort van latente spijt en schaamte gevoelens. Iets wat die evil CEO's AB-SO-LUUT niet hebben hoor, neenee, dat zie je zo.
Ik laat eerst even spectra aan t woord: whataboutism.

Verder: je argument aangaande vlees is nauwelijks relevant; zie mjjn toelichting hierboven. Qua kleding: ik hou in de gaten welke merken bont gebruiken en koop die niet. Ik zit er idd niet helemaal boven op qua kinderarbeid maar mede door een recente reclamecampagne ga ik daar binnenkort eens naar kijken.

Verder dank weer voor de inzage in je wonderlijke geestesleven


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-05-2018 14:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 31 mei 2018 14:00 schreef Fusion het volgende:
Doe ik vrij frequent.

Ik eet weinig vlees en nauwelijks bio-industrie vlees.

Ik laat eerst even spectra aan t woord: whataboutism.

Verder: je argument aangaande vlees is nauwelijks relevant; zie mjjn toelichting hierboven. Qua kleding: ik hou in de gaten welke merken bont gebruiken en koop die niet. Ik zit er idd niet helemaal boven op qua kinderarbeid maar mede door een recente reclamecampagne ga ik daar binnenkort eens naar kijken.

Verder dank weer voor de inzage in je wonderlijke geestesleven


Ik zie het al, jij valt onder de categorie "op de rug van een ander"-light

jij staat er tenminste bij stil van hoe veel indirect misbruik je maakt van anderen

erg bewonderenswaardig, gooi maar verder met die stenen.



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 31-05-2018 14:16]


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-05-2018 14:18 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 31 mei 2018 14:00 schreef Fusion het volgende:

Ik laat eerst even spectra aan t woord: whataboutism.



je gebruikt het verkeerd, vorige keer ook al


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2018 15:43 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 mei 2018 14:12 schreef Hypnos het volgende:
Ik zie het al, jij valt onder de categorie "op de rug van een ander"-light

jij staat er tenminste bij stil van hoe veel indirect misbruik je maakt van anderen

erg bewonderenswaardig, gooi maar verder met die stenen.


Dank voor de je mooie edoch gekleurde bijdrage.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-05-2018 16:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 mei 2018 13:19 schreef spectre het volgende:
whataboutism.. fijn dat je het even aangeeft, alleen heeft het hier weinig mee te maken.
Wat is volgens jou het verschil?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-05-2018 17:01 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 31 mei 2018 15:43 schreef Fusion het volgende:
Dank voor de je mooie edoch gekleurde bijdrage.


Bijzonder gaarne gedaan. Gezien het feit dat stenen ook steevast gekleurd zijn leek dit mij uitermate toepasselijk.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2018 17:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 31 mei 2018 14:12 schreef Hypnos het volgende:
Ik zie het al, jij valt onder de categorie "op de rug van een ander"-light

jij staat er tenminste bij stil van hoe veel indirect misbruik je maakt van anderen

erg bewonderenswaardig, gooi maar verder met die stenen.


Je opmerking over textiel was natuurlijk niet zomaar een semi-willekeurige graaibak in de modder om te gooien maar komt voort uit jouw persoonlijke acties deze wereld een betere te maken. Ik ben benieuwd, hoe source jij je kleding waarvan je met enige zekerheid kunt zeggen dat er geen kinderakinderarbeid aan te pas kwam? In andere woorden: bron?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-05-2018 19:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 31 mei 2018 17:05 schreef Fusion het volgende:
Je opmerking over textiel was natuurlijk niet zomaar een semi-willekeurige graaibak in de modder om te gooien maar komt voort uit jouw persoonlijke acties deze wereld een betere te maken. Ik ben benieuwd, hoe source jij je kleding waarvan je met enige zekerheid kunt zeggen dat er geen kinderakinderarbeid aan te pas kwam? In andere woorden: bron?


Niet.


maar ik zit dan ook niet random met stenen te gooien naar de eerste de beste CEO vanuit een morele hoogheidswaanzin.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 31-05-2018 20:35 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik zie dat eigenlijk niemand hier doen.


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-06-2018 19:48 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

http://veenendaalsekrant.nl/lokaal/kerken-veenendaal-verkocht-457788

Niet de eerste kerken die hier verkocht zijn. Maar er kwamen en komen natuurlijk wel een boel andersgelovigen bij.

Maar als iemand me dit in 1985 gezegd had, had ik het niet geloofd. Véénendaal!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-06-2018 19:52 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WMP
Usericon van WMP
Posted 18-06-2018 20:06 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 18 juni 2018 19:52 schreef spectre het volgende:



quote:
In de wandelgangen wordt verteld dat andere religieuze instellingen in Veenendaal belangstelling zouden hebben om het kerkgebouw aan de Eikenlaan te huren van de bieder.


In de praktijk zal er dus weinig veranderen.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-06-2018 20:09 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Jawel, want voor die andere is dus geen belangstelling, die gaat gewoon dicht. Bestond net 25 jaar, lol.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-06-2018 20:24 by spectre Profiel van spectre

wat komt er?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 18-06-2018 21:03 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dat is nog onbekend. Die andere religieuze instellingen die belangstelling hebben voor die andere kerk, zullen er vast niet weer een kerk van maken, aangezien deze twee juist dichtgaan door het ontbreken van kerkgangers.

-2 kerken is dus -2 kerken.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-06-2018 13:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Kerken zijn meestal ook ecologisch compleet onverantwoord. Niet dat God met het milieu inzit natuurlijk, maar dat vergeven we gauw even.


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 20-06-2018 13:50 by spectre Profiel van spectre

'Doe er mee wat je wil' was een beetje de strekking of niet?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen