IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar heidenen zullen branden (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-09-2018 13:44 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 september 2018 13:37 schreef Fusion het volgende:
Een whataboutism... briljant hoe jullie allemaal in mijn hersenpan kunnen kijken. Kleuren t plaatje gewoon heerlijk naar verwachting in.

Iets met gezond verstand, mensenkennis, deductie en ervaring met (ex-)psychiatrische patiënten. Voorspelbaarder dan een kippenfokker.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 13-09-2018 13:46]


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-09-2018 13:48 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 13 september 2018 13:43 schreef Fusion het volgende:
Je hebt t woord een keer of 234081324 gebruikt in de afgelopen maanden. Ik weet wat t betekent.


stuk of 3 keer het laatste half jaar, je reageert er op als een iemand die niet weet wat whataboutism is

JA EEN EDIT GODVERDOMME

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 13-09-2018 14:01]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WMP
Usericon van WMP
Posted 13-09-2018 13:54 by WMP Profiel van WMP

Waarom plaatst Fusion een link naar een bericht over misbruik binnen het boeddhisme eigenlijk in het christendom-topic en niet in het algemene nieuwstopic?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-09-2018 14:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 september 2018 13:54 schreef WMP het volgende:
Waarom plaatst Fusion een link naar een bericht over misbruik binnen het boeddhisme eigenlijk in het christendom-topic en niet in het algemene nieuwstopic?
.

Ik snap het eerlijk gezegd wel hoor, de verwarring.


signature


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-09-2018 14:07 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 13 september 2018 13:54 schreef WMP het volgende:
Waarom plaatst Fusion een link naar een bericht over misbruik binnen het boeddhisme eigenlijk in het christendom-topic en niet in het algemene nieuwstopic?


Of beter nog, gewoon in het boeddhisme-topic: https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3874?


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-09-2018 14:08 by bastianus Profiel van bastianus

Boeddhisten zijn rotzakken. In Myanmar moorden ze allemaal de Rohingya uit.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-09-2018 14:09 by bastianus Profiel van bastianus

In die zin past het wel in dit topic, want christenen zijn ook allemaal rotzakken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-09-2018 14:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

religie verenigt <3


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-09-2018 16:37 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 13 september 2018 13:14 schreef Hypnos het volgende:


Dit en vele andere dingen ook hier van toepassing.
Fusion bezit duidelijk bepaalde competenties (een vorm van kritisch zijn naar de ander en zelforganisatie middels cirkelredeneringen) en die maken het op zich onmogelijk om te geloven dat hij gelooft in de dingen die hij beweert te geloven. Dat is niet compatibel vanaf een bepaalde graad van mogelijkheid tot inzicht en conceptueel denken.

Het is idd krampachtig. En naïef of niet, het komt neer vluchtgedrag, weg van de zinloosheid die hij anders probeert te vullen met dingetjes die zijn levenseinde bespoedigen.
edit: nee
gast


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-09-2018 17:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 september 2018 16:37 schreef Fusion het volgende:
gast


ja wat wil je dan?? Je hebt hoe dan ook de capaciteit om niet in elke zin grammaticale blunders te begaan, je stelt je assertief op en je bezit de mogelijkheid om in een zekere mate reflectief te zijn.
het feit dat je zegt dat je gelooft in de dingen waar je beweert in te geloven is ofwel mogelijk door de enorme drang om zo ver mogelijk weg te blijven van het niet geloven (omdat je dan je leven verknalt om welke redenen dan ook), ofwel heb je de mogelijkheid om in een soort van theatrale zelfhypnose te bestaan waarbij je iedere zin voor zelfkritiek bewust of onbewust countert met de angst voor een goddeloos bestaan en de daaropvolgende zelfdestructieve gevolgen. Het komt op hetzelfde neer uiteindelijk. En vanbinnen weet je dat je veel van de dingen die je pretendeert te geloven, eigenlijk niet gelooft. Je zou wel willen, maar je bent er te realistisch voor.
Arme jij, gewrongen tussen het niet zelfstandig kunnen leven in de realiteit en het hebben van te veel realiteitszin om vrij te kunnen geloven.

hard dude,
hard

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 13-09-2018 17:38]


signature


MediaPlayer
Usericon van MediaPlayer
Posted 13-09-2018 23:11 by MediaPlayer Profiel van MediaPlayer

Volgens mij moeten we de titel van dit topic inmiddels veranderen naar "Het grote Fusion rondschop topic".


MediaPlayer


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 13-09-2018 23:30 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Het is idd wel zijn topic, dat dat duidelijk mogen zijn.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2018 0:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 september 2018 23:11 schreef MediaPlayer het volgende:
Volgens mij moeten we de titel van dit topic inmiddels veranderen naar "Het grote Fusion rondschop topic".
Ik snap het punt ook niet echt. Volgens mij probeert Fusion alleen maar het beeld wat te nuanceren. En dat voorbeeld over boeddhisme helpt daarbij. Want in tegenstelling tot wat WMP zegt, is misbruik en mishandeling van kinderen in boeddhistenkloosters wel degelijk institutioneel. Monniken daar zijn net zo’n verwrongen asceten als onze katholieke kloosterlingen.
Het voorbeeld van Fusion was wel wat minder exemplarisch alleen, in ons land is volgens mij geen institutioneel misbruik, het ging om wat individuele gevallen, die met een lama gingen praten. Maar misstanden in Azië daar hebben wij nu eenmaal minder mee. Desalniettemin: boeddhisme is ook een kutreligie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 14-09-2018 0:22 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Elke religie is imo een kut religie. Maar ook bij atheïsten komt kindermisbruik voor. Kindermisbruik heeft in principe niet zoveel met het geloof te maken, maar met gewoon een bepaald slag mensen die kinderen seksueel aantrekkelijk vinden. Dat het misschien meer gebeurt in bepaalde kringen, dat moge duidelijk zijn. Of dat die religie aangerekend mag worden, misschien. Maar een kind misbruiken doet een persoon vooral uit zichzelf, niet vanuit zijn/haar religie of als je die niet hebt. Denk ik dan.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


WMP
Usericon van WMP
Posted 14-09-2018 0:56 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 14 september 2018 0:07 schreef bastianus het volgende:
Want in tegenstelling tot wat WMP zegt, is misbruik en mishandeling van kinderen in boeddhistenkloosters wel degelijk institutioneel.


Zoals je zelf zegt is dat in Azië het geval. Het nieuwsartikel wat Fusion aanhaalde ging over Nederland specifiek, mijn opmerking met daarin die bewering daarom ook.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2018 7:14 by bastianus Profiel van bastianus

Okay.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2018 7:17 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 september 2018 0:22 schreef F.Jacobse het volgende:
Elke religie is imo een kut religie. Maar ook bij atheïsten komt kindermisbruik voor. Kindermisbruik heeft in principe niet zoveel met het geloof te maken, maar met gewoon een bepaald slag mensen die kinderen seksueel aantrekkelijk vinden. Dat het misschien meer gebeurt in bepaalde kringen, dat moge duidelijk zijn. Of dat die religie aangerekend mag worden, misschien. Maar een kind misbruiken doet een persoon vooral uit zichzelf, niet vanuit zijn/haar religie of als je die niet hebt. Denk ik dan.



Zeker. Maar de machtsstructuren en verwrongen omgangsvormen met seksualiteit binnen religieuze instituten maken het wel makkelijker voor pedofielen om aan slachtoffers te komen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-09-2018 9:10 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 14 september 2018 0:07 schreef bastianus het volgende:
Ik snap het punt ook niet echt. Volgens mij probeert Fusion alleen maar het beeld wat te nuanceren.


jij bent hier enkel om even tegen de haren in te strijken, dat was helemaal het punt niet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-09-2018 9:15 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 14 september 2018 0:22 schreef F.Jacobse het volgende:
heeft in principe niet zoveel met het geloof te maken



alleen dat bepaalde bepaalde overtuigingen een voedingsbodem blijken te zijn voor dit soort. En dat moet stoppen. Ja slimneuzen Bas en Fusion, ook bij Boedisme


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 14-09-2018 9:15 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 14 september 2018 7:17 schreef bastianus het volgende:
Zeker. Maar de machtsstructuren en verwrongen omgangsvormen met seksualiteit binnen religieuze instituten maken het wel makkelijker voor pedofielen om aan slachtoffers te komen.


dit


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 14-09-2018 9:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 14 september 2018 0:07 schreef bastianus het volgende:
Ik snap het punt ook niet echt. Volgens mij probeert Fusion alleen maar het beeld wat te nuanceren.
Je zit aardig in de richting. Ik probeer vooral de selectieve verontwaardiging aan te stippen. Maar die is volgens mij al toegegeven hier door een aantal.

Het was dus een ironische opmerking toen ik sprak over hen die al t kindermisbruik zo erg vinden. Ik verbaas me er gewoon zo over dat men alleen hier post over misbruik binnen de kerk. Dat t zo'n favoriet onderwerp is vanuit de positie van "kijk die hypocrieten nou" ipv "de verschrikking voor die kinderen".

Zal wel aan mij liggen weer.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-09-2018 9:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 14 september 2018 0:07 schreef bastianus het volgende:
Ik snap het punt ook niet echt. Volgens mij probeert Fusion alleen maar het beeld wat te nuanceren. En dat voorbeeld over boeddhisme helpt daarbij.


Nuanceren in de zin van "er zijn nog bad guys"? Wat heeft dat voor zin? 3

Mocht hier en boeddhist rondhangen dan zou ik die even hard aanpakken ja. Dat zou Fusion misschien wel eens deugd doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 14-09-2018 9:47]


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2018 9:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 september 2018 9:10 schreef spectre het volgende:
jij bent hier enkel om even tegen de haren in te strijken, dat was helemaal het punt niet
Betrapt..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-09-2018 9:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 september 2018 9:42 schreef Fusion het volgende:
Je zit aardig in de richting. Ik probeer vooral de selectieve verontwaardiging aan te stippen.

Ik weet niet of jij een benauwende katholieke opvoeding hebt gehad. Waarin zich moreel superieur voelende kerkelingen en hun voorgangers jou zaken opdrongen waarvan je als twaalfjarige al de hypocrisie inzag. Maar vanuit die optiek snap ik de verontwaardiging redelijk goed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 14-09-2018 10:12 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 14 september 2018 9:42 schreef Fusion het volgende:
Je zit aardig in de richting. Ik probeer vooral de selectieve verontwaardiging aan te stippen. Maar die is volgens mij al toegegeven hier door een aantal.

Het was dus een ironische opmerking toen ik sprak over hen die al t kindermisbruik zo erg vinden. Ik verbaas me er gewoon zo over dat men alleen hier post over misbruik binnen de kerk. Dat t zo'n favoriet onderwerp is vanuit de positie van "kijk die hypocrieten nou" ipv "de verschrikking voor die kinderen".

Zal wel aan mij liggen weer.


Alleen was er geen sprake van kindermisbruik in de link die je aanhaalde.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen