IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar heidenen zullen branden (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-04-2019 11:26 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

De realiteit is complex Hypnos. Jouw (niet lollig bedoeld) knullige pogingen mensen hun diepste zielenroerselen te karikaturiseren zodat ze in jouw (niet lullig bedoeld) kleine wereldbeeld passen. Maar goed ik denk dat de 777e keer deze (oprecht niet lullig bedoelde) boodschap nog steeds niet bij je landen zal dus ik laat t podium weer aan jou.


When your people matter, menstrual health matters


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-04-2019 11:58 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Je gaat hem weer negeren? Kijken hoe lang het dit keer duurt...


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-04-2019 12:19 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Hehe, laat iedereen lekker zijn eigen mening hebben. Maak je niet zo druk. Deze topic is er niet speciaal om jou te irriteren.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-04-2019 12:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 april 2019 11:58 schreef Ralph het volgende:
Je gaat hem weer negeren? Kijken hoe lang het dit keer duurt...
Nee hoor, ik bedoelde meer in deze sub-discussie. Anders heb jij niets te reageren


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-04-2019 12:29 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 4 april 2019 12:19 schreef F.Jacobse het volgende:
Hehe, laat iedereen lekker zijn eigen mening hebben. Maak je niet zo druk. Deze topic is er niet speciaal om jou te irriteren.

Beetje flauw. Als hij zijn mening mag geven over anderen, mag ik toch gewoon daarop reageren? Ik maak me verder niet zo druk meer tegenwoordig overigens. Niet over iets wat Hypnos in dit topic zou posten anyway


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-04-2019 12:39 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Tuurlijk mag je er op reageren. Maar wat brengt het je?

En je komt een beetje over als de "bewaker" van het christendom topic. Maar dat kan aan mij liggen, dat het legde.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-04-2019 12:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 4 april 2019 11:26 schreef Fusion het volgende:
De realiteit is complex Hypnos. Jouw (niet lollig bedoeld) knullige pogingen mensen hun diepste zielenroerselen te karikaturiseren zodat ze in jouw (niet lullig bedoeld) kleine wereldbeeld passen. Maar goed ik denk dat de 777e keer deze (oprecht niet lullig bedoelde) boodschap nog steeds niet bij je landen zal dus ik laat t podium weer aan jou.


doet je vinger nooit pijn van al dat wijzen?

Ik stel gewoon vast. Er zijn mensen die op zoek zijn naar de waarheid, en ook kunnen leven met het feit dat ze de waarheid niet kennen of dat de waarheid hard en pijnlijk is. En er zijn mensen die kiezen voor een soort van overtuiging, die daar blij van worden, of zichzelf beschermen tegen een waarheid die onzeker of negatief is.

Ik zeg niet dat dat negatief is hoor lief klein Fusionemienetje, ik stel het gewoon vast. Er zijn ook gewoon mensen die de maatschappij bedreigend en angstig vinden en in hun kleine hutje gaan zitten en zich lekker comfy voelen aldaar. Niets mis mee, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor xxx


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-04-2019 13:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Je stel vast.... methodiek? Voorafgaande meta-studie? n=1000? Enzo


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-04-2019 14:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 april 2019 12:56 schreef Hypnos het volgende:
Ik stel gewoon vast. Er zijn mensen die op zoek zijn naar de waarheid, en ook kunnen leven met het feit dat ze de waarheid niet kennen of dat de waarheid hard en pijnlijk is. En er zijn mensen die kiezen voor een soort van overtuiging, die daar blij van worden, of zichzelf beschermen tegen een waarheid die onzeker of negatief is.

Volgens mij zijn er hier veel meer schakeringen. Ik praat weleens met de dominee bijvoorbeeld, of met gelovige collega's en vrienden. Die hebben wel een overtuiging, maar kunnen net zo hard met waarheidsvinding bezig zijn of met het zoeken van "het goede". Net zoals ik ongelovige mensen ken of mensen zonder overtuiging, die net zo klakkeloos en onnadenkend weer andere zaken aannemen, bijvoorbeeld dat de opwarming van het klimaat door menselijk toedoen niet bestaat of juist dat alle wetenschappers per definitie gelijk hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-04-2019 17:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Dat soort dingen enzo ja


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-04-2019 18:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Absoluut waar, maar dat neemt niet weg dat die mensen niet voor de volle honderd procent aan het stuur van hun eigen leven willen gaan zitten, rondom zich heen kijken hoe de wereld eruit ziet en zich erin manifesteren vanuit hun zelfbeschikkingsrecht en vaak ook martelaarschap aanwenden vanuit een christelijk geloof om eigenlijk hun traumatjes niet te moeten confronteren én verwerken.

Neen, we moeten "het goede" doen, want zo hoort het. Dus ik mag niet boos zijn, ik mag geen lusten voelen en verlangens hebben die ik heb, ik mag gen klootzak zijn ook al ben ik voor een stuk een klootzak, ik moet respect en begrip hebben voor de medemens en naastenliefde ook al ga ik daar soms kapot aan, ik mag niet trekken aan mijn lul want dat mag niet en ik doe het toch dus ik moet me daar slecht bij voelen.

Heel die geloofsmachine draait op schuld, schaamte en spijt. En ja, ook leuk om samenhorigheid te hebben en wat guidance en inzichten en streven, maar uiteindelijk BLIJFT het gaan over schuld, schaamte en spijt. En mensen als Fusion die heben nood om schuld, schaamte en spijt te voelen want o wee, wat hebben ze allemaal stoute dingen gedaan in hun leven en o wee, wat moeten die zich schamen over bepaalde gevoelens die ze hebben. En spijt? Hoh, sommige dingen waren zo erg dat je dagelijks moet boeten en vergeving vragen, want die krijgen ze niet van zichzelf. Loyauteit naar ouderfiguren die dergelijke boodschappen (al dan niet religieus geïnspireerd) erin gepompt hebben helpen natuurlijk ook. En jaaa, ik weet het, het is niet leuk om dat te horen van een botte kloot als ikzelf die zijn zelfbeschikkingsrecht op eigen houtje terug wint als een verboden vrucht die smaakt naar cynisme en sadisme en er nog lang niet is, maar ik heb tenminste de arrogantie en het ego om mezelf mijn zelfbeschikkingrecht toe te eigenen en niet lafjes volgeling te zijn uit gebrek aan ballen.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 04-04-2019 19:27 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-04-2019 20:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Woo-doodelie-dooo

nog zo een bende SSS'ers met poppy prog prietpraat


compassie, wat een gelul. De enige compassie die zij kennen is de compassie voor de angst en schaamte van anderen, ten gevolge van de onverdraagzaamheid die ze zelf verspreiden. Verachtelijke zakken menselijke armoede

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 04-04-2019 20:07]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-04-2019 20:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

In ieder geval: ik zamel geld in voor een symbolisch kruisje voor iemand op dit forum. Hij doet zo hard zijn best om het Goede te doen, omdat hij de wereld wil behagen. Waarschijnlijk om iets goed te maken, wellicht omdat hij met een bodemloos gat zit in zijn zijn.

Misschien kunnen we het met een kruisje oplossen, en kan hij dat gebruiken als reminder dat hij al goed genoeg is zoals hij is, en voelt hij niet langer de nood om het Goede te doen, maar om zichzelf te mogen zijn. Niemand anders wil hem zijn (mij ook niet trouwens), dus als we hem zichzelf kunnen laten zijn, zonder dat hij zich daar verder zo extreem moet laten gaan in zijn zoektocht naar het goede, dan kan hij zich met meer constructieve dingen bezig houden.

Wie doet mee?

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 04-04-2019 20:16]


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-04-2019 21:20 by bastianus Profiel van bastianus

Een rare kijk op schuld en schaamte heb je, Hypnos. Dat zijn toch gevoelens die een functie hebben, vaak inderdaad om bij groepsgedrag aan te sluiten. Is dat nu zo erg? Individualisme en zelfbeschikking zijn m.i. ook overrated.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-04-2019 10:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Vernedering heeft ook een functie, dat betekent niet dat het ok is.


Schuld is een twijfelgeval. Als je de competenties hebt en je maakt een fout, dan is het ok dat je je schuldig voelt. Ik mocht niet gedronken hebben, ik heb het toch gedaan en er is een dode gevallen. Ik voel me schuldig.

ja


schamen gaat over je identiteit, je eigenheid, hoe je bent; Niemand zou zich moeten schamen over hoe hij/zij is. Ook pedofielen niet. Je natuur is je natuur. Dat is een feit. Dat anderen daar niet kunnen mee omgaan of dat je een probleem voor de maatschappij bent, dat is iets anders en dat lossen we wel op.
Alleen wordt bij het christendom schaamte erin gepompt. En dan kom je tot martelaarschap, want ik moet boeten en ik moet het compenseren. Dan krijg je zelfhaat, vermijdingsdrang, vluchtgedrag en gans de reutemeteut van mensen die denken dat ze een geloof moeten aanhangen omwille van voorgaande redenen. Lamlendige lulletjes die geen ownership nemen voor hun eigen zijn, die in denial leven of denken dat door iets of iemand anders te zijn het wel okee wordt.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-04-2019 10:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

en spijt is al helemaal voor de kloten. Ja okee, sommige keuzes zijn jammer, maar vaak gemaakt omdat je als mens nog geen volledige aanvaarding van jezelf had en opnam. Omdat je eigenlijk niet gelukkig was in een relatie maar niet goed kon zeggen waarom, niet goed wist door zelfonderzoek en aanvaarding van je verlangens hoe het kwam, te naïef geloofde dat het wel zou goed komen. Kan gebeuren. Maar spijt? Fuck dat. Het is niet dat door spijt te betuigen dat het daarom opgelost is of het verleden verandert. Het leven is voor de levenden, niet voor de mensen met spijt uit het verleden.
Wat niet betekent dat iets je iets niet liever anders had gezien, maar dat is een rationele beschouwing.


Schuld, schaamte en spijt zijn de drijfveren en het lokaas voor de masochistische vergoelijking van veel volgelingen van de Kerk. Martelaarschap. Slachtofferschap. Ontkenning. In the name of doing "good".

Het Goede doen is gewoon een excuus om jezelf niet te moeten aanvaarden. Mensen zijn niet Goed of Slecht. Ze zijn wie ze zijn. Alleen durven sommige mensen zichzelf niet zijn, uit schaamte, spijt en schuldgevoelens. En ze hebben allemaal lamme excuses, maar uiteindelijk zijn ze gewoon laf en minderwaardig.


Je wordt niet gelukkig van het Goede te doen, je wordt gelukkig door jezelf te zijn. En ja, er zullen wel overlappingen zijn, maar so what? De Bijbel is geen boek over wie je bent, wel een boek over hoe ene Jezus was. En als je liever iemand anders bent dan jezelf, omdat je jezelf niet graag hebt of niet graag ziet, dan ben je imo compleet verkeerd bezig en een lafaard

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-04-2019 10:37]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-04-2019 10:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/



When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-04-2019 17:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

wees es goed


signature


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-04-2019 15:58 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Goed dat deze randdebiel paus-af is...

Ex-paus Benedictus: "Seksuele revolutie oorzaak van misbruikschandaal in de Kerk"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/04/11/ex-paus-benedictus-seksuele-revolutie-oorzaak-van-pedofiliesch/


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-04-2019 17:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 april 2019 11:25 schreef Fusion het volgende:
Het grote verschil echter, ondanks jouw magere colelctie citaten over Jezus die boos wordt in de Tempel, het zwaard brengen et en natuurlijk de inepten hier die met t OT aankomen, dat t Christendom qua scriptuur weinig basis biedt voor geweld, dwingende politiek en dat soort zaken

Gras wegmaaien: jaha, ook Chistenen hebben geplunderd en gemoord etc vanuit hun geloof. En jaha, ook Moslims doen dat mede door politieke, economische blabla redenen naast de religieuze redenenen. Maar bovenstaand lijkt me verder wel correct. De Koran maar ook hadith etc presenteren een behoorlijk ambivalente kijk op geweld en oproepen daartoe

Uit een ander topic. Zou die Benediction zijn inspiratie uit de Koran halen, of toch uit de bijbel. En waar zou activist Hugo Bos zijn inspiratie vandaan halen? En de SGP? Zou de bijbel dan toch niet enkel voor Jezushippies zijn? Of is er misschien toch “politiek christendom”?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 13-04-2019 14:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Tering ik maak toch t gras al weg? Ja het is er. Er zijn atheïstische christenen. Er zijn hippie christenen. Allerlei soorten christenen. Maar er is weinig basis voor in de scriptuur. En dat is wat ik zeg.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-04-2019 16:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Niet alle nazi's waren sadistische monsters


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-04-2019 10:57 by spectre Profiel van spectre

atheïstische christenen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 15-04-2019 11:19 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 15 april 2019 10:57 schreef spectre het volgende:
atheïstische christenen?


Hypogristenen. Puritans in public, perverts in private.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen