IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar heidenen zullen branden (Christendom topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-08-2018 10:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 augustus 2018 8:59 schreef Ralph het volgende:
Ik vind het koddig, zoals ik zei. Zo'n eeuwig durend welles-nietes spelletje waar vragen worden gesteld die vervolgens worden weggewuifd met dooddoeners over theologische studies en waar niemand ook maar een stap verder komt. Ik vind het grappig om door te lezen hoor, dus ga vooral zo door. Maar soms kom ik dan wel even vragen waar jullie de energie nog vandaan halen om voor de tigste keer datzelfde rondje om elkaar heen te lopen.

Interessante woordkeuzen, 'wegwuiven', 'dooddoeners'. Dat is pas wegwuiven met dooddoeners. Grappig dat ik blijkbaar op andere fora (waar RK diakens, theologen, welingelichte atheisten, gelovigen van allerlei pluimage met gedegen Bijbelkennis etc bij elkaar komen) dat soort wegwuifacties nooit nodig zijn. Heb je wel eens serieus overwogen, tussen je vermaak door zeg maar, dat ik misschien een punt heb inzake bijv die vijgenboom? Dat het misschien écht wel eens een al grofweg 1800 jaar geleden gedocumenteerde visie is? Of hou je t liever bij oppervlakkig commentaar?

EDIT: even moeten opzoeken, vooruit geen 1800 jaar maar zo'n 1700

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 01-08-2018 10:10]


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-08-2018 10:10 by spectre Profiel van spectre

ben wel benieuwd, op welke fora kan ik die welingelichte praat teruglezen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2018 10:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



quote:

Ik moet altijd een beetje lachen om die onbewuste roep naar medestanders bij mensen die 'we' gebruiken.


Dus de Bijbel is een bron van buikkrampen voor je, je dagelijkse dosis humor. Laten we bidden.

quote:

Maar jij weet heel goed hoe je de makkelijke lachers meekrijgt. Boedoeld en vaak onbedoeld. Daar ligt je sterke kant, hou je daarbij. En je kippen en octopussen natuurlijk.


Jaja, de kippen worden er ook bijzonder moe van.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2018 10:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 augustus 2018 9:57 schreef spectre het volgende:
Ik heb Fusion BINGO!


Nee, da's Lingo


signature


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-08-2018 11:20 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/pedofilie-fraude-en-moord-de-ergste-schandalen-van-de-katholieke-kerk/ss-BBLf8oM?ocid=ientp

Katholieke concentratiekampen ook. Tsjonge jonge....




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 01-08-2018 11:22]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-08-2018 11:22 by spectre Profiel van spectre

zijdelings betrokken volgens Fusion


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-08-2018 11:30 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik voorzie een wegwuifactie.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2018 12:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Wel zijn geloof,
niet zijn probleem.

Enkel de drugs willen,
maar niet de problemen die de dealer veroorzaakt.

Handig, zo een Individualistische geloofsbelijdenis

nochtans

Geloof vraagt om verdieping, om voeding. Geloven is trouwens geen éénmanszaak… God schenkt nooit de genade van het geloof om een individualist of een egoïst te blijven of te worden. Doorheen de geschiedenis van de Bijbel zien we dat God steeds mensen roept om zich in dienst te stellen van het gehele volk van God. Vaak heel expliciet als Hij profeten of apostelen roept; maar ook roept Hij vele mensen tot het huwelijk om de scheppingsopdracht te volbrengen: de aarde te bevolken en vooral God helpen om zich een blijvend volk te verwerven. Om niemand anders is God mens geworden dan om jouw en mijn heil.
God is niet afgedaald uit den hoge voor de bomen alleen, neen, wel om de mensen te verlossen en weer te verenigen met Hem.








[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-08-2018 12:29]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 01-08-2018 12:51 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ga jij lekker moslims op straat lopen lastig vallen over ISIS. Of over halal schapies neuk uiteraard, hebben jullie een mooi gemeenschappelijk onderwerp. Sorry Hypnos, maar de fase dat ik je nog wel eens lichtelijk serieus nam ligt al weer een flinke tijd achter me. Sorry. Vergeef me.


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 01-08-2018 12:53 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 1 augustus 2018 10:10 schreef spectre het volgende:
ben wel benieuwd, op welke fora kan ik die welingelichte praat teruglezen?




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-08-2018 13:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 1 augustus 2018 12:51 schreef Fusion het volgende:
Ga jij lekker moslims op straat lopen lastig vallen over ISIS. Of over halal schapies neuk uiteraard, hebben jullie een mooi gemeenschappelijk onderwerp. Sorry Hypnos, maar de fase dat ik je nog wel eens lichtelijk serieus nam ligt al weer een flinke tijd achter me. Sorry. Vergeef me.


Ach, ik vergeef je nog sneller dat die vergeefachtige God van je. En ik hoef niet per se serieus genomen te worden door jou hoor, er zijn honderden, nee duizenden Christenen die staan te popelen om mij serieus te nemen. Zelfs nu, 20 jaar na het bereiken van de legale leeftijd voor sodomie. Zelfs al is het vrijwillig dat ik me aanbied.
En ja, Moslims ga ik ook lastig vallen over ISIS, dus ik veronderstel dat je het nu okee vindt dat ik jou aanspreek op je die collega’s van je? Net zoals ik black metal aanhangers aanspreek op de brandstichtingen.
Maar ik snap wel dat je problemen met kritiek, je anger management issues en je onderliggende schuldgevoelens je weerhouden om verder te communiceren, mede omdat je eigen gemengde gevoelens mbt loyauteit vs ethische bezwaren zelfs naar een vermeende kippenneuker toe een beetje gênant aanvoelen.
Is okee hoor, het is een fase, je komt er wel. Iedereen gaat wel door zo een fase. We waren bijna allemaal Disney-believers, tot we ontdekten dat er een industrie achter zat. Daar voelen WE ons achteraf bekeken een beetje beschaamd bij, maar dat komt wel goed. Je bent gewoon een beetje koppig, en dat is begrijpelijk. Alleen wordt het na een tijdje soms wat vervelend. WE krijgen de indruk dat je in de ontkenning bent omwille van andere redenen dan het gebrek aan inzicht. Een beetje zoals een 12jarige die blijft beweren dat Sinterklaas bestaat, omdat hij op die manier nog hoopt op een gemoedsrust gevend cadeautje. Of omdat hij op die manier niet hoeft toe te geven dat hij al die jaren eigenlijk niet juist was en uit koppigheid blijft volhouden, tegen beter weten in. Of ja, soms is iemand niet zo intelligent en mist die effectief inzicht, maar daar gaan WE zelfs bij jou niet vanuit. Neemt niet weg dat die andere motivaties niet bijster fijn zijn, gelukkig is de verlossing voor handen, het is nooit te laat. Maar neem gerust je tijd.


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-08-2018 13:20]


signature


WMP
Usericon van WMP
Posted 01-08-2018 19:19 by WMP Profiel van WMP

Fusion doet weer eens typisch Fusionaans. Ik vond het voorheen vrij vermakelijk, maar nu eigenlijk alleen nog maar triest.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 01-08-2018 21:19 by scotfan Profiel van scotfanhttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 31 juli 2018 11:10 schreef Ralph het volgende:
Dat jullie hier allemaal nog steeds de energie voor hebben joh.

inderdaad.

Na een jaar ben ik eens gaan kijken of de discussie tussen Fusion en Hypnos gestopt is, maar nee hoor, ze zijn nog niet moe.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 01-08-2018 21:44 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Ik vind het wel lekker vertrouwd, het hoort erbij.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 01-08-2018 21:51 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 1 augustus 2018 8:59 schreef Ralph het volgende:
En die ZM-ervaring? Het hele forum is op sterven na dood man, da's geen ervaring meer.


Een bijna-doodervaring. Schijnt echt een dingetje te zijn, dus ZM is eigenlijk heel relevant.


quote:
Op 31 juli 2018 11:17 schreef Fusion het volgende:
octopussen


Octopi.



Doe ik er toch nog een edit bij. @Fusion je schermt altijd heel erg met theologie, omdat men dat volgens jou welhaast gestudeerd moet hebben om een zinnige discussie te kunnen voeren over geloof. Wringt dat niet? Je mag (in heel wat historische gevallen zelfs moet) in een God geloven, of je zelfs maar geletterd bent of niet. Maar als je vervolgens eens wat in twijfel durft te trekken zo links en rechts (bastianus) worden er ineens barrières opgeworpen. Is dat gebruikelijk? Stel, ik zou een twijfelende gelovige zijn en bij mijn kerkvader te rade gaan met mijn kritische kanttekeningen, zou die mij dan ook een jaartje of 4 theologie aanraden?

Je hangt een beetje de Louis van Gaal uit op deze manier. Als je het met hem eens wilt zijn is dat een blijk van verlichting, als je dat niet wilt is dat een blijk van onkunde of gebrek aan kennis. Goed verhaal wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 01-08-2018 23:30]



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-08-2018 23:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 1 augustus 2018 7:28 schreef Fusion het volgende:
Edoch Jezus spreekt duidelijk de woorden bij t laatste avondmaal waarin Hij aangeeft dat Zijn bloed vergoten zal worden voor de vergiffenis van velen. Dus hoe dit in tegenspraak is met Paulus snap ik niet zo goed. Of bedoel je over waar je de focus oplegt? In dat geval ben ik t best met je eens.

Ik geloof niet dat Jezus dit gezegd kan hebben, maar dat dit “wishful writing” is van de evangelist Mattheüs. Hij is namelijk de enige die in de beschrijving van het laatste avondmaal de toevoeging “ter vergeving van zonden” heeft genoteerd, verder is alles ongeveer zo als in het evangelie van Marcus, dat eerder is geschreven.
Nogmaals: de evangelies zijn vrij verschillend allemaal, ook als het om het laatste avondmaal gaat. Het tijdstip van het maal is in Johannes anders, de volgordes van brood en wijn verschillen.
Tot slot vind ik het knap bizar dat Jezus zijn volgelingen opdraagt, zij het symbolisch, om zijn bloed te gaan drinken. Omdat een dergelijk gebod opdraagt tot kannibalisme, iets wat in het oude testament verboden is en dus in joodse cultuur een absoluut taboe.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-08-2018 7:44 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 augustus 2018 21:51 schreef Negatieveling het volgende:
Doe ik er toch nog een edit bij. @Fusion je schermt altijd heel erg met theologie, omdat men dat volgens jou welhaast gestudeerd moet hebben om een zinnige discussie te kunnen voeren over geloof. Wringt dat niet? Je mag (in heel wat historische gevallen zelfs moet) in een God geloven, of je zelfs maar geletterd bent of niet. Maar als je vervolgens eens wat in twijfel durft te trekken zo links en rechts (bastianus) worden er ineens barrières opgeworpen. Is dat gebruikelijk? Stel, ik zou een twijfelende gelovige zijn en bij mijn kerkvader te rade gaan met mijn kritische kanttekeningen, zou die mij dan ook een jaartje of 4 theologie aanraden?
Het is best simpel Negi. De Bijbel is een verzameling boeken die eeuwen bestrijkt. Er zitten diverse tijdperken Hebreeuwse cultuur in, Hellinistische cultuur, snufje Aramees, invloeden uit de Babylonische geschriften, restanten polytheisme van de Joden, het is gewoon een ingewikkelde verzamlingen boeken. Met gedichten, geschiedschrijving, geschiedvervalsing, profetieen, spreuken etc. En de onderwerpen gaan van heb je naaste lief tot genocide, van tuinieren tot incest zeg maar. Het als een homogeen boekwerk beschouwen, dat je als een soort romannetje kunt lezen is absurd. De Joden zijn al vanaf dag één bezIg met hele boekwerken te schrijven om de Tanach (OT) toe te lichten (bijv de Midrash). De Bijbel staat vol met symboliek, bedoeld (en soms wellicht onbedoeld zo geinterpreteerd, maar over t algemeen is voor 90% wel duidelijk wat men bedoelt). Ook het NT (wel eens Openbaringen gelezen>?). Jezus spreekt de ganse dag in gelijkenissen. De symbolen behelsen héél vaak planten, akkers etc. De eerste gedocumenteerde toelichting van t NT over de vervloekte vijgenboom dateert al uit de vroege 4e eeuw. En dan ben ik Louis van Gaal als ik Bas vertel dat die actie symbolisch is? Daar kom je mee weg op ZM, maar niet op een platform waar mensen zijn die wel wat meer basiskennis van de Bijbel, de geschiedenis, cultuur en theologie erachter hebben. Laat staan een faculteit theologie. Sorry, maar ik kan er niets anders van maken. Maar Bas en wie dan ook het zijn ervan vinden, maar voor een iets geinformeerder publiek staat dat nogal ehm... omngeinformeerd. Ik kan er wederom niets anders van maken. Het is een beetje de omgekeerde wereld dat ik dan de arrogante kwast ben die dingen wegwuift, terwijl blijkbaar hier mensen geen enig benul hebben wat voor een complexe verzameling de Bijbel is en, ja, er heel veel symboliek instaat. Waar zo'n beetje de hele wereld (van atheistisch theoloog tot hostiejuicher) t over eens is. Behalve ZM. Prima.

Maar als ik t ook niet weet, geef ik dat gewoon toe (bijv dat gedoe met die geest in die kudde varkens), maar dat is natuurlijk niet zo lekker om je aan vast te klampen en mij op aan te spreken.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-08-2018 7:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 augustus 2018 23:46 schreef bastianus het volgende:
Ik geloof niet dat Jezus dit gezegd kan hebben, maar dat dit “wishful writing” is van de evangelist Mattheüs. Hij is namelijk de enige die in de beschrijving van het laatste avondmaal de toevoeging “ter vergeving van zonden” heeft genoteerd, verder is alles ongeveer zo als in het evangelie van Marcus, dat eerder is geschreven.
Prima dat jij dat denkt, er is echter voor zover ik weet geen enkel bewijs voor. En er zijn hele oude manuscripten van Mattjeus.

quote:
Op 1 augustus 2018 23:46 schreef bastianus het volgende:
Nogmaals: de evangelies zijn vrij verschillend allemaal, ook als het om het laatste avondmaal gaat. Het tijdstip van het maal is in Johannes anders, de volgordes van brood en wijn verschillen.
Klopt. Ik geloof dan ook niet dat er stenografen aanwezig waren die alles versloegen.

quote:
Op 1 augustus 2018 23:46 schreef bastianus het volgende:
Tot slot vind ik het knap bizar dat Jezus zijn volgelingen opdraagt, zij het symbolisch, om zijn bloed te gaan drinken. Omdat een dergelijk gebod opdraagt tot kannibalisme, iets wat in het oude testament verboden is en dus in joodse cultuur een absoluut taboe.
Pffff... kom op man.


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-08-2018 8:58 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dus als je niet iets meer geinformeerd bent, moet je je er niet mee bemoeien.

Dat we nog stemrecht hebben. Iets wat echt belangrijk is, imo




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 02-08-2018 9:01]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-08-2018 14:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 augustus 2018 8:58 schreef F.Jacobse het volgende:
Dus als je niet iets meer geinformeerd bent, moet je je er niet mee bemoeien.

Dat zeg ik nergens. Ik reageer toch ook iedere keer?


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-08-2018 15:08 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Jazekers, je reactie is over het algemeen dat de ander geen gelijk heeft. Maar dat haal ik eruit, weet ik veel.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-08-2018 15:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 augustus 2018 15:08 schreef F.Jacobse het volgende:
Jazekers, je reactie is over het algemeen dat de ander geen gelijk heeft. Maar dat haal ik eruit, weet ik veel.



Je snapt toch wel t verschil tussen je er wel mee mogen bemoeien en ehm ... je er niet mee mogen bemoeien? Ik bepaal niet wie zich er mee mag bemoeien En ik geef gewoon netjes aan wanneer kunt met iemand eens ben of wanneer ik t niet weet. Alleen maak ik daar minder woorden aan vuil.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-08-2018 15:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Fusions argumentatiekracht werkt op dezelfde manier als die van Jezus.
Zeggen gewoon dat je kennis en autoriteit bezit, en je bezit het.
Je kunt het vergelijken met The Matrix. Denk dat het zo is en het is zo.
En vooral ook je zelfverklaarde autoriteit boven die van een ander staat, omdat hij, ja, de ander is natuurlijk.
Goddelijke discriminatie, gotta love it


signature


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 02-08-2018 15:46 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 2 augustus 2018 15:23 schreef Fusion het volgende:
Je snapt toch wel t verschil tussen je er wel mee mogen bemoeien en ehm ... je er niet mee mogen bemoeien? Ik bepaal niet wie zich er mee mag bemoeien En ik geef gewoon netjes aan wanneer kunt met iemand eens ben of wanneer ik t niet weet. Alleen maak ik daar minder woorden aan vuil.


Ok, je ziet mijn "niet mee bemoeien" niet zoals ik het bedoelde.

Ik bedoelde dat als iemand geen verstand van zaken hebt, die iemand beter niets kan posten. Want het klopt allemaal voor geen meter en dat ga je dan uitleggen. Zo zag.ik het.

That's all, folks.




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 02-08-2018 15:47]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-08-2018 15:48 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 2 augustus 2018 15:46 schreef F.Jacobse het volgende:
Ok, je ziet mijn "niet mee bemoeien" niet zoals ik het bedoelde.

Ik bedoelde dat als iemand geen verstand van zaken hebt, die iemand beter niets kan posten. Want het klopt allemaal voor geen meter en dat ga je dan uitleggen. That's all, folks.



Laten we gewoon inhoudelijjk blijven. Dat ik een lul ben weet ik zelf ook wel. Ik hoor graag van iemand hier dat en vooral hoe ik ernaast zit qua de vijgenboom.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen