IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Horror films #1 Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 21:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 6 februari 2004 20:41 schreef Mutilator het volgende:
Dat jij een andere smaak hebt wil nog niet zeggen dat het een kutfilm is.



Dat jij een andere smaak hebt wil niet zeggen dat ik niet mag vinden dat het een kutfilm is.

Een film moet voor mij een aantal ingredienten hebben:

1.Pakkend verhaal
2.Tot nadenken aanzetten/vragen oproepen
3.Minimaal toereikend acteerwerk
4.Zorg en aandacht voor executie (post-prod, editing, soundtrk etc.)

Alle bovengenoemde elementen ontbreken in Bad Taste.

PJ heeft ontegenzeggelijk puik werk met LOTR afgeleverd. Met zijn budget zou zelfs ik me schamen voor het maken van een slechte film....wat niks aan zijn kwaliteit afdoet maar is wel het onthouden waard.

Ook het feit dat zijn huidige werk goed is, wil niet zeggen dat alles wat hij deed goed is. Robert de Niro is een geweldig acteur maar een film als 'The Gang That COuld Not Shoot Striaght' is hoogstens lachwekkend.

Ik zie Bad Taste in dezelfde rij als meeste Troma werk oftewel een vulling van 90 minuten van je tijd. Niet altijd bar slecht maar zeker ook niet goed.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-02-2004 21:54 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 6 februari 2004 21:49 schreef Chelman het volgende:
Dat jij een andere smaak hebt wil niet zeggen dat ik niet mag vinden dat het een kutfilm is.

Een film moet voor mij een aantal ingredienten hebben:

1.Pakkend verhaal
2.Tot nadenken aanzetten/vragen oproepen
3.Minimaal toereikend acteerwerk
4.Zorg en aandacht voor executie (post-prod, editing, soundtrk etc.)

Alle bovengenoemde elementen ontbreken in Bad Taste.

PJ heeft ontegenzeggelijk puik werk met LOTR afgeleverd. Met zijn budget zou zelfs ik me schamen voor het maken van een slechte film....wat niks aan zijn kwaliteit afdoet maar is wel het onthouden waard.

Ook het feit dat zijn huidige werk goed is, wil niet zeggen dat alles wat hij deed goed is. Robert de Niro is een geweldig acteur maar een film als 'The Gang That COuld Not Shoot Striaght' is hoogstens lachwekkend.

Ik zie Bad Taste in dezelfde rij als meeste Troma werk oftewel een vulling van 90 minuten van je tijd. Niet altijd bar slecht maar zeker ook niet goed.



Al die punten die jij noemt zijn zeker belangrijk maar het belangrijkste is dat je vermaakt wordt. En dat blijft persoonlijk, de een wil nadenken, de ander kickt op kotsende zombies. Maar het is vaak ook niet echt uit te leggen waarom eenfilm iemand aanspreekt. Neem nu Pirates of the Caribian. Dat vind ik een schitterende film maar wel zo oppervlakkig als het maar zijn kan. Toch heb ik er mij uitstekende bij vermaakt. Waarom? 1000 mogelijk redenen maar echt een deuidelijke reden weet ik niet.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 21:55 by Chelman Profiel van Chelman

Ik vond Pirates eigenlijk ook vermakelijk.

Maar die had in ieder geval punt 3 en 4 in overvloed.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-02-2004 21:58 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 februari 2004 21:49 schreef Chelman het volgende:
Dat jij een andere smaak hebt wil niet zeggen dat ik niet mag vinden dat het een kutfilm is.


quote:
Op 6 februari 2004 13:12 schreef Chelman het volgende:
... en het is gewoon een kutfilm....


Zou jij dan eens aan je 'kutformulering' willen werken

quote:
Een film moet voor mij een aantal ingredienten hebben:

<knip>




OK maar dat zijn andere genre's en dan heb je het over andere kwaliteiten (die ik persoonlijk ook kan appricieren maar dat terzijde)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-02-2004 21:59]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 06-02-2004 22:08 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

bad taste was voor peter jackson een manier om zijn special effect-kunsten te tonen. die waren het belangrijkst, de rest, verhaal etc, waren bijzaak. hij is dan ook van oorsprong special effectsman.

hej, chellie, dan vind jij zowiezo weinig horror-films goed, lijkt me, zeker het jaren zeventig genre. jouw 4 punten:

1.Pakkend verhaal
2.Tot nadenken aanzetten/vragen oproepen
3.Minimaal toereikend acteerwerk
4.Zorg en aandacht voor executie (post-prod, editing, soundtrk etc.)

waren toen vaker niet dan wel aanwezig.

neem de fils van lucio fulci( ), bijv. het nogal bekende "the beyond" ,

1.pakkend verhaal, mwoah, eerder nogal vaag. zeker het "plotselinge" zombie-einde.

2.hehheh, ik vraag me altijd af, waarom die synchronisatie in die italiaanse films altijd zo klote is.

3.het acteerwerk is wel zo slecht, gtst is beter.

4. soundtrack daarintegen is geweldig, maar dat is meestal bij de horror-films uit die tijd.

1 van de 4 is ok, de rest niet.

en toch is het een g-e-w-e-l-d-i-g-e film, iedere keer als ik hem zie, blijft de film overeind staan, zelfs in 2004.

dikke, dikke heersch.


Oud Vuil.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 22:13 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 6 februari 2004 22:08 schreef webblaster wim het volgende:
hej, chellie, dan vind jij zowiezo weinig horror-films goed, lijkt me, zeker het jaren zeventig genre. jouw 4 punten:



Dat klopt. Al vind ik films van bijvoorbeeld een Dario Argento geweldig ook kan ik met films als Texas Chainsaw heel goed leven.

Maar de splatter/gore films vind ik zelden de moeite waard. Ik kijk ze om te weten waarover ik praat maar ik kijk ze nooit terug en ik zal ze zeker niet op DVD aanschaffen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 06-02-2004 22:17 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 6 februari 2004 22:13 schreef Chelman het volgende:
Dat klopt. Al vind ik films van bijvoorbeeld een Dario Argento geweldig ook kan ik met films als Texas Chainsaw heel goed leven.

Maar de splatter/gore films vind ik zelden de moeite waard. Ik kijk ze om te weten waarover ik praat maar ik kijk ze nooit terug en ik zal ze zeker niet op DVD aanschaffen.


argento gaat wat dieper in het genre. toch is chainsaw 1 nou ook niet al te best qua de punten die je noemde. maar wel geweldig.

als horror maar naar is, vind ik het geweldig, des te meer grappen en grollen, des te eerder haak ik af.

dat handje in evil dead II, om te janken...


Oud Vuil.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-02-2004 22:23 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 februari 2004 22:08 schreef webblaster wim het volgende:
bad taste was voor peter jackson een manier om zijn special effect-kunsten te tonen. die waren het belangrijkst, de rest, verhaal etc, waren bijzaak. hij is dan ook van oorsprong special effectsman.


Ben ik niet helemaal met je eens; de humor erin is ook enorm belangrijk.
Wat special effects klopt het wel aardig; Braindead heeft niet voor niets geweldige special effects (en onderscheiden) en ook in LOTR is PJ daarmee bezig geweest (camera's aan touwen laten glijden enzo).

quote:
1 van de 4 is ok, de rest niet.

en toch is het een g-e-w-e-l-d-i-g-e film, iedere keer als ik hem zie, blijft de film overeind staan, zelfs in 2004.

dikke, dikke heersch.


Kijk jij snapt het; techniek ,diepgang en blah kan allemaal wel leuk en aardig zijn maar blijven altijd maar bijzaak; wat iets écht de moeite waard maakt, is als iets met passie gemaakt is en het talent om dat vast te leggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-02-2004 22:26]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 22:30 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 6 februari 2004 22:23 schreef Mutilator het volgende:
Kijk jij snapt het; techniek ,diepgang en blah kan allemaal wel leuk en aardig zijn maar blijven altijd maar bijzaak; wat iets écht de moeite waard maakt, is als iets met passie gemaakt is en het talent om dat vast te leggen.


Hier ben ik het pertinent niet mee eens. Ik kan met passie een drol op 35 mm vastleggen en het blijft een drol.

Ik zie films voornamelijk als een kunstuiting en in minder mate als puur entertainment. Jij ziet dat andersom, prima. Maar over 50 jaar zal niemand meer van Bad Taste horen maar nog steeds wel van films als Citizien Kane, Psycho of Metropolis.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-02-2004 22:32 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 februari 2004 22:30 schreef Chelman het volgende:
Hier ben ik het pertinent niet mee eens. Ik kan met passie een drol op 35 mm vastleggen en het blijft een drol.


Dat kan jij helemaal niet

quote:
Ik zie films voornamelijk als een kunstuiting en in minder mate als puur entertainment. Jij ziet dat andersom, prima.


Nee ik zie het precies andersom dan jij denkt.

quote:
Maar over 50 jaar zal niemand meer van Bad Taste horen maar nog steeds wel van films als Citizien Kane, Psycho of Metropolis.


Drogreden


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 22:34 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 6 februari 2004 22:32 schreef Mutilator het volgende:
Dat kan jij helemaal niet



*Pakt camera uit kast*

quote:

Nee ik zie het precies andersom dan jij denkt.



Jij zei zojuist dat techniek en diepgang niet belangrijk zijn zolang de passie er is. Een gemiddelde TV film wordt ook ongetwijfeld met passie gemaakt maar het blijft prut.

quote:

Drogreden


Maar waar....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 06-02-2004 22:38 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 6 februari 2004 22:30 schreef Chelman het volgende:
Hier ben ik het pertinent niet mee eens. Ik kan met passie een drol op 35 mm vastleggen en het blijft een drol.

...maar nog steeds wel van films als Citizien Kane, Psycho of Metropolis.


en The lord of the rings I, II en III.

Bad taste ken ik zelf niet, ik hou niet van pure gore films, maar wat ik zo oppik van genre liefhebbers is het toch echt een van de besten.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-02-2004 22:45 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 februari 2004 22:34 schreef Chelman het volgende:
...Jij zei zojuist dat techniek en diepgang niet belangrijk zijn zolang de passie er is. Een gemiddelde TV film wordt ook ongetwijfeld met passie gemaakt maar het blijft prut.


Ik zal mijzelf even quoten want jij leest niet goed:

quote:
... wat iets écht de moeite waard maakt, is als iets met passie gemaakt is en het talent om dat vast te leggen.


maw: Waar jij mee vergelijkt mist dat talent (en hoogstwaarschijnlijk ook die graad van bezieling).

quote:
Maar waar....


Weet je wat een drogreden is?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-02-2004 22:46]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 22:46 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 6 februari 2004 22:38 schreef attila_de_hun het volgende:
en The lord of the rings I, II en III.

Bad taste ken ik zelf niet, ik hou niet van pure gore films, maar wat ik zo oppik van genre liefhebbers is het toch echt een van de besten.


Bad Taste is niet echt een gore film in de trant van Fulci of zo. Je kan het IMHO eerder met de Toxic Avenger van Troma vergelijken.

Maar over goed gesproken....een scene waarin een huis opstijgt en richting ruimte vetrekt als 'spaceship' zegt genoeg over de kwaliteit.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-02-2004 22:51 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 februari 2004 22:46 schreef Chelman het volgende:
Bad Taste is niet echt een gore film in de trant van Fulci of zo. Je kan het IMHO eerder met de Toxic Avenger van Troma vergelijken.


Fulci is suspense/sfeer met gore, Bad taste is gore met humor. TROMA vind ik trouwens absoluut niet van het niveau van Bad Taste.

quote:
Maar over goed gesproken....een scene waarin een huis opstijgt en richting ruimte vetrekt als 'spaceship' zegt genoeg over de kwaliteit.....


Nee joh; is juist weer leuk gevonden, toch veel verrassender dan een saaie raket?
Net als die aandraaitelefoon in de controlekamer, die gordel die niet past etc etc.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-02-2004 22:56 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ik snap het hele enthousiasme rond Bad Taste ook niet. Een stel vrienden zijn er ook wild van en liggen elke keer weer dubbel als ze hem zien. Ik vond er niks aan -- en dat terwijl ik in de veronderstelling verkeerde dat ik een superfilm ging kijken toen we de video aanzetten en ik hem voor het eerst zag. Het alles verklaren met de titel 'Bad Taste' -- tot aan cameravoering etc. toe komt op mij over als platte ironie, 'leuk fout'.

In ieder geval, de 'klik' gebeurde niet en na anderhalf uur ben ik maar gestopt met mezelf te vertellen dat het leuk was. Ik vond er gewoon weinig aan .


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 06-02-2004 22:56 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 6 februari 2004 22:38 schreef attila_de_hun het volgende:
...Bad taste ken ik zelf niet, ik hou niet van pure gore films, maar wat ik zo oppik van genre liefhebbers is het toch echt een van de besten.


'Het beste'; t ligt eraan waar je voor gaat; ik houd enorm van absurdistische humor en Bad Taste staat daar bol van; verder is de film rauw door de low budget sfeer en net als bij bepaalde metal past dat bij deze film.

Als je een -redelijk- big budget film van Peter Jackson wilt zien ter kennismaking met te genre dan kan ik je The Frighteners aanraden; 'easy accessable' geproduceerd door de producers van Back to the future, met Micheal J Fox en zelfs die Biff uit BTTF.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 06-02-2004 23:01]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 06-02-2004 23:19 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 6 februari 2004 22:56 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik snap het hele enthousiasme rond Bad Taste ook niet. Een stel vrienden zijn er ook wild van en liggen elke keer weer dubbel als ze hem zien. Ik vond er niks aan -- en dat terwijl ik in de veronderstelling verkeerde dat ik een superfilm ging kijken toen we de video aanzetten en ik hem voor het eerst zag. Het alles verklaren met de titel 'Bad Taste' -- tot aan cameravoering etc. toe komt op mij over als platte ironie, 'leuk fout'.

In ieder geval, de 'klik' gebeurde niet en na anderhalf uur ben ik maar gestopt met mezelf te vertellen dat het leuk was. Ik vond er gewoon weinig aan .


dat had je toch ook met dawn of the dead?

en dátttt is mijn all-time fav splatter/zombie horrorfilm aller tijden.

mensen, face it, tis gewoon een kwestie van smaak.

*ow ow, wat moesten rajackar en iron maiden lachen om the beyond, terwijl ik dar ademloos naar kijk*


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-02-2004 23:24 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Inderdaad. Eigenlijk heb ik het gewoon met alle zombiefilms .

Nou... Dellamorte Dellamore vond ik trouwens erg gaaf, maar da's meer een existentialistisch raadseltje, merkwaardige film.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 23:27 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 6 februari 2004 23:24 schreef Dwaallicht het volgende:
Inderdaad. Eigenlijk heb ik het gewoon met alle zombiefilms .

Nou... Dellamorte Dellamore vond ik trouwens erg gaaf, maar da's meer een existentialistisch raadseltje, merkwaardige film.


Die staat nog steeds op mijn lijstje


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 06-02-2004 23:33 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

en er zijn zulke mooie ouwe films te ontdekken, neem nou bloodfeast, ook zo'n film die ik al jaren heb, aanschouw de beelden en besef dan, dat er nog iets van een verhaal in zit én ellenlange uitzoomscenes van een man met ingewanden in zijn handen.

dat is wat de massa wil zien.


http://www.neodrom.net/B-Movies/B-Movies-BloodFeast/body_b-movies-bloodfeast.html


Oud Vuil.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 06-02-2004 23:34 by Chelman Profiel van Chelman

Geef mij maar bijvoorbeeld B.Monkey....


net begonnen op NED3 trouwens. Leuke film.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Sloeber
Zoembas
Usericon van Sloeber
Posted 20-02-2004 22:52 by Sloeber Profiel van Sloeberhttp://home.planet.nl/~fuzzbass

Braindead... dat was nog es lachen.

Over Bad taste kan ik het volgende zeggen: CULT. Het is een onwijs slechte film, waarin het lage budget opzettelijk uitgebuit wordt om de film gestalte te geven. De cheesy special effects zijn erg doeltreffend, als je het op die manier bekijkt.



Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal)


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 27-02-2004 13:01 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl


Nog iemand die vanavond in de 013 horrorfilms gaat kijken? (zie Theatre Macabre topic)


Zenial


Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 02-03-2004 15:45 by Pil Profiel van Pilhttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

quote:
Op 8 januari 2004 2:37 schreef lord Kaas het volgende:
Woensdag Gehaktdag, engelse titel; Worst Case Scenario komt eind 2004 of ergens in 2005 uit.
Een lekkere zombiesplatter


http://www.gorehoundinc.com/


Net even de trailer gekeken, en ik had al moeite mijn lachen in te houden bij het eerste deel, maar de daadwerkelijke beelden van de film waren echt behoorlijk boven mijn verwachtingen, van wat ik zag, goed gefilmd, goede special effects, dus ik ben benieuwd!


For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen