IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Horror films #1 Vorige pagina | Volgende pagina
zombie
Usericon van zombie
Posted 30-04-2004 21:44 by zombie Profiel van zombie

quote:
Op 30 april 2004 21:11 schreef Mutilator het volgende:
Hoe zit 't met de remake van Suspiria?


Weer een film die totaal geen re-make nodig heeft. Het origineel is perfect. Het nut ontgaat mij dus echt volkomen, maar goed... niets stopt de honger van Hollywood naar meer $$$$$$$$'s.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 30-04-2004 22:29 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Mjah perfect...het acteren is gemaakt en het verhaal is voorspelbaar; de sfeer is wel supergoed maar al met al valt er wel op af te dingen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-05-2004 21:07 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Ik wou nog even toevoegen dat het een herwaardering lijkt voor de Italiaanse jaren '70 horror; straks krijgen we vast nog een remake van The beyond van Fulci en een film als Thesis en misschien wel Nekromantik; zou ik persoonlijk niet op tegen zijn hoewel het de vraag is wat het toevoegt.
Ook ben ik blij met remakes van japanse horror's als The ring.

Een film die ik wil aanraden is Dog soldiers; moderne weerwolffilm met subtiele humor maar vooral beklemmende suspense (geen grimmige sfeer zoals in bovengenoemde genres)
Te koop voor 6 of 7 euro bij de witte boekenmarkt.

Een ouwetje als The pit and the pendulum van Edgar Allen Poe raad ik voor 3 euro daar ook maar even aan; die heeft die grimmige -middeleeuwse- sfeer dan weer wel.





[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-05-2004 23:46]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


NorthernThrone
Usericon van NorthernThrone
Posted 16-05-2004 21:41 by NorthernThrone Profiel van NorthernThrone

quote:
Op 16 mei 2004 21:07 schreef Mutilator het volgende:
Een film die ik wil aanraden is Dog soldiers; moderne weerwolffilm met subtiele humor maar vooral beklemmende suspense


Dog Soldiers, is een erg mooie film ja ...die valt zeker aan te raden


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 16-05-2004 21:49 by possess me Profiel van possess me

thir13en ghosts is wel een lekkere film, alleen een beetje een té fairytail/dracula plot, geestjes verzamelen, wel mooie effecten en spanningsmomenten, alleen jammer dat er niet verder is uitgeweid over het verleden van de geesten, maar aan de andere kant hjoeven ze van mij niet een uitwijding te schrijven over karakters enzo, dus al met al een vermakelijke film


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-05-2004 13:26 by Mark Profiel van Mark

Ach, Van Helsing was wel vermakelijk. Geen verhaal, bij tijden belabberd acteer-werk en een onwaarschijnlijk bij elkaar gesleept zootje mythische monsters, maar de special effects zijn verdomd aardig en er zit een lekker tempo in. Leuk als je bv. The Mummy Returns kon waarderen: snelheid en no-nonsense actie, met hier en daar wat domme humor en wat geinige splatter en gore.

Dawn of the Dead viel mij ook 100% mee. Ik ben altijd erg gecharmeerd geweest van het origineel en ik vreesde daarom al een beroerde Holywood zwijmel remake, maar gelukkig gebeurt dit niet.
Ze doen geen enkele moeite om het origineel ook maar te benaderen, de enige overeenkomst is de supermarkt en die is al totaal anders van opzet. Duidelijk een gevalletje naam gebruiken om fondsen te werven. Verder komt ook echt niks, maar dan ook he-le-maal niks, overeen met het origineel (oh, wacht, de TV broadcasts tussendoor zo nu en dan uitgezonderd).
Lekker veel gore, simpele humor, goede effects, en een bevredigend einde. ik kan hem dus van harte aanbevelen aan alle horror-fans hiero


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-05-2004 13:33 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 16 mei 2004 21:49 schreef possess me het volgende:
thir13en ghosts is wel een lekkere film,


Ik vond 13 Ghosts dus echt een tegenvaller. Het begint goed, de setting en de gegevens zijn aardig, maar hoe verder de film vordert hoe meer hij verzandt in zijn eigen goede bedoelingen. het surrealistisch gehalte wordt na verloop van tijd redelijk bespottelijk, de zoetzappige tussenstukken en eindspurt zijn vermoeiend en er vallen te weinig doden. Deze film zou zo veel beter zijn geweest met meer gore en schrik-effecten en minder psychedelisch gezeik op het eind.

Wat mij betreft voortaan alleen nog families in horrors als de koters al in een vroeg stadium worden gesloopt (zo bruut mogelijk bij voorkeur) of als ze zelf de bad guys zijn (eg. Texas chainsaw massacre). Dat gejengel de hele tijd gaat op mijn zenuwen werken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


possess me
kwal-zmer
Usericon van possess me
Posted 17-05-2004 13:35 by possess me Profiel van possess me

de definitie van horror is niet bloedbaden bij de vleet hoor, zit een hoop pschyche in over het algemeen bij echt horror, kijk naar hellraiser, als je de bloedbaden eruit haalt, is deel 1 gewoon een uit de hand gelopen familie drama


beware, the return of the incredible kwal, soon in a theatre near you


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 17-05-2004 13:42 by Mark Profiel van Mark

Oh, ik bedoel ook niet dat het een bloedbad moet zijn om goed te zijn. Er zijn aardig wat suspense horrors die ik geweldig vind. Maar ik vind wel dat een film consequent moet zijn. 13 Ghosts was het voor mij gewoon net niet op alle fronten, zowel suspense als slasher als schrik-effect als surrealisme.

Bovendien vind ik dat er veel meer in gezeten had dan er uiteindelijk uit kwam, wat natuurlijk altijd zonde is. Want de opzet het idee vond ik erg sterk. Gevalletje jammer, wat mij betreft.

Overigens, wanneer noem je iets thriller en wanneer noem je iets horror? Want ik begin het gevoel te krijgen dat videotheken het vaak niet meer weten en ik zou het in veel gevallen ook niet kunnen zeggen.
Dus als iemand mij het kan uitleggen dan hoor ik het graag.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-05-2004 1:19 by Schaep Profiel van Schaep

Net voor het eerst Dawn of the Dead gezien, geweldig!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-05-2004 1:46 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 mei 2004 1:19 schreef Schaep het volgende:
Net voor het eerst Dawn of the Dead gezien, geweldig!


Origineel of remake?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-05-2004 1:47 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 20 mei 2004 1:46 schreef Mutilator het volgende:
Origineel of remake?


Het origineel, de remake wil ik binnenkort nog zien.


Vork
Usericon van Vork
Posted 22-05-2004 11:28 by Vork Profiel van Vork

hehe horror films heersen, ook al ligt dat genre compleet op z'n gat hedendaags.. ja ok er zijn nog wel leuke films op dat gebied, maar die stralen DUIDELIJK de sfeer van de 'oude' horrorfilms niet meer uit. Maar die remake van Dawn of the Dead wil ik wel zien iig.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 25-05-2004 21:36 by Mark Z Profiel van Mark Z

heb nog steeds hellraiser - hellseeker op de band staan, maar vrees het ergste....


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-09-2004 17:44 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/



Weet iemand of deze aan de verwachtingen na deel 1 voldoet?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 27-09-2004 11:55 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 26 september 2004 17:44 schreef Mutilator het volgende:


Weet iemand of deze aan de verwachtingen na deel 1 voldoet?


Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is dit een versie die verknipt is.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 27-09-2004 13:15 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Iemand undead al gezien?
Australische horrorfilm met een knipoog naar Raimi, Jackson en Romero.
Goor en humor


Een kleine snol zit zo vol.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 27-09-2004 15:04 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

quote:
Op 27 september 2004 13:15 schreef SkinPeeleR het volgende:
Iemand undead al gezien?
Australische horrorfilm met een knipoog naar Raimi, Jackson en Romero.
Goor en humor

Gisteren. Leuke film, wel voorspelbaar. Hopelijk was dat humor aspect zo bedoeld. Het kwam alleszins niet serieus over.

*klop* *zombie neer* *zombie recht*
*klop* *zombie neer* *zombie recht*
*schiet* *zombie neer* *zombie blijft neer*

hehehe


MisS PeeleR
Wiederstand ist zwecklos!!!
Usericon van MisS PeeleR
Posted 27-09-2004 16:34 by MisS PeeleR Profiel van MisS PeeleRhttp://www.grindminded.com

quote:
Op 27 september 2004 15:04 schreef DarknessThere het volgende:
Gisteren. Leuke film, wel voorspelbaar. Hopelijk was dat humor aspect zo bedoeld. Het kwam alleszins niet serieus over.

*klop* *zombie neer* *zombie recht*
*klop* *zombie neer* *zombie recht*
*schiet* *zombie neer* *zombie blijft neer*

hehehe


Duhhuh... Sinds wanneer zijn zombie films dan serieus te noemen?
Zal wel weer iets gemist hebben ofzo.
Bij mijn weten gaat het idd in deze films om de humor, splatter and gore. Correct me if I'm wrong


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-09-2004 19:27 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 september 2004 11:55 schreef Verval het volgende:
Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij is dit een versie die verknipt is.


Oh het dus gewoon deel 1; ok.

quote:
Op 27 september 2004 13:15 schreef SkinPeeleR het volgende:
Iemand undead al gezien?
Australische horrorfilm met een knipoog naar Raimi, Jackson en Romero.
Goor en humor


Lijkt me goed; is ie al te huur of te koop?

quote:
Op 27 september 2004 16:34 schreef MisS PeeleR het volgende:
Duhhuh... Sinds wanneer zijn zombie films dan serieus te noemen?
Zal wel weer iets gemist hebben ofzo.
Bij mijn weten gaat het idd in deze films om de humor, splatter and gore. Correct me if I'm wrong


Het serieuze is de post-apocalyptische sfeer; de rest gaat idd om de humor splatter & gore.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 27-09-2004 19:29]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 27-09-2004 19:32 by DarknessThere Profiel van DarknessThere

quote:
Op 27 september 2004 16:34 schreef MisS PeeleR het volgende:
Duhhuh... Sinds wanneer zijn zombie films dan serieus te noemen?
Zal wel weer iets gemist hebben ofzo.
Bij mijn weten gaat het idd in deze films om de humor, splatter and gore. Correct me if I'm wrong

Ik weet niet, ik vond bijvoorbeeld een film zoals 28 Days Later wel een serieuze film. De gore was in die film een stuk meer op de achtergrond om de volledige sfeer te benadrukken. Maar de meeste zombiefilms draaien rond gore en bloed, en dat is ook leuk, daar heb je gelijk in...


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 27-09-2004 19:50 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 27 september 2004 19:27 schreef Mutilator het volgende:
Oh het dus gewoon deel 1; ok.



Het is zeker niet deel 1, maar deze Vipco uitgave is waarschijnlijk niet uncut.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-09-2004 19:56 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 27 september 2004 19:50 schreef Verval het volgende:
Het is zeker niet deel 1, maar deze Vipco uitgave is waarschijnlijk niet uncut.


Is deze de moeite waard gezien deel 1?

Verder vraag ik me af of er een Nederlandse uitgave van Re-animator te koop is; bij de FRS alleen Bride of re-animator en Beyond re-animator zien liggen...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 27-09-2004 20:00 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 27 september 2004 19:56 schreef Mutilator het volgende:
Is deze de moeite waard gezien deel 1?

Verder vraag ik me af of er een Nederlandse uitgave van Re-animator te koop is; bij de FRS alleen Bride of re-animator en Beyond re-animator zien liggen...


Ik heb deel 2 niet gezien, wel voor weinig geld bij de Boudisque zien liggen maar aangezien deze niet uncut is niet durven kopen.

Aangezien deel 2 en 3 van Re-animator te koop zijn denk ik dat het niet lang zal duren voordat deel 1 ook word uitgebracht.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-09-2004 20:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 27 september 2004 16:34 schreef MisS PeeleR het volgende:
Correct me if I'm wrong


Bij een goede zombiefilm draait het ook om de sinistere sfeer. Voorbeeld: "Night of the living death", nota bene een zwartwit film maar die heeft zo een schitterende "sfeer" prachtig gewoon. Dit geldt natuurlijk ook voor zijn sublieme opvolger waar gore wel een rol speelt maar niet de film draagt (gelukkig).


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen