IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Zware bomexplosie Madrid Vorige pagina | Volgende pagina
bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 15-03-2004 19:50 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 15 maart 2004 19:41 schreef stoomfiets het volgende:
Nuttig, niet nutig.
hou je bek ... mmh zoon van je vader


yo yo wassup nigga bitches in da house


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 15-03-2004 19:53 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Hee, kortharig tuig op het machtige medium internet durf je wel!


Wanneer komt ge naar Utrecht de beest uit hangen?


I am the 1%.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-03-2004 19:59 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Mods!

Ga eens in het lultopic spelen kinders.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 15-03-2004 20:00 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Woeps, dat is waar ook dit is een serieus topic.


I am the 1%.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-03-2004 21:08 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Is "dit" dan de manifestatie van verschillende ontwikkelingen in verschillende maatschappijen? De evolutieleer zegt dat verschillende "omgevingen" verschillende "producten" aflevert. Zal het verschil tussen Westerlingen en Arabieren nu eindelijk in zijn onvermijdelijke confrontatie groeien? Is dit het begin van laatste "maatschappelijke" collisie waarvan de winnaar het toekomstbeeld zal scheppen. Hebben de verschillende maatschappelijke omgevingen lang genoeg hun werk gedaan om nu eindelijk een duidelijke responsie naar vore te brengen. Of is het van mij belachelijk om te denken dat er globale maatschappelijke evolutie bestaat die de ander zal opslokken? Is dit het begin van een nieuw tijdperk of gewoon weer een andere nietszeggende geweld conflict?



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-03-2004 22:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2004 21:08 schreef Azagthoth het volgende:
Is "dit" dan de manifestatie van verschillende ontwikkelingen in verschillende maatschappijen? De evolutieleer zegt dat verschillende "omgevingen" verschillende "producten" aflevert. Zal het verschil tussen Westerlingen en Arabieren nu eindelijk in zijn onvermijdelijke confrontatie groeien? Is dit het begin van laatste "maatschappelijke" collisie waarvan de winnaar het toekomstbeeld zal scheppen. Hebben de verschillende maatschappelijke omgevingen lang genoeg hun werk gedaan om nu eindelijk een duidelijke responsie naar vore te brengen. Of is het van mij belachelijk om te denken dat er globale maatschappelijke evolutie bestaat die de ander zal opslokken? Is dit het begin van een nieuw tijdperk of gewoon weer een andere nietszeggende geweld conflict?

Nah, ik denk niet dat het veel zin heeft om er één of andere teleologische/evolutionaire ontwikkeling in te zien.

Wat ik wél denk is dat er gewoon een nieuwe terroristische 'organisatievorm' uitgevonden is. Al-Qaeda bestaat hoogstwaarschijnlijk uit allemaal onafhankelijke cellen, verenigd door de gedachte dat een Europees-Amerikaans gedomineerde toekomst de islam niets te bieden heeft. Als ze maar genoeg burgers opblazen zal het Westen de oorlog verklaren aan het moslim-geïnspireerd terrorisme, waarna al-Qaeda grote delen van de islamitische geloofsgemeenschap achter zich kan krijgen. Wellicht dat het voor al-Qaeda geen geloofskwestie is, maar ook hier wordt het gebruikt als machtsmiddel. Polarisatie is hun doel.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-03-2004 22:11 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Misschien krijgt de heer Nostradamus toch nog gelijk. Laten we het niet hopen.


F*ck hippies


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-03-2004 22:23 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2004 22:11 schreef Manifest het volgende:
Misschien krijgt de heer Nostradamus toch nog gelijk. Laten we het niet hopen.
En als hij dan toch gelijk krijgt, laten we dan hopen dat wij als Westerse wereld op tijd ingrijpen om onze eigen belangen en onszelf te beschermen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-03-2004 22:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2004 22:23 schreef Misanthrope het volgende:
En als hij dan toch gelijk krijgt, laten we dan hopen dat wij als Westerse wereld op tijd ingrijpen om onze eigen belangen en onszelf te beschermen.

Zou jij het leger ingaan?


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-03-2004 22:48 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Dan zal er waarschijnlijk weer dienstplicht zijn. Weinig keuze.


F*ck hippies


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-03-2004 22:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Mmmja, ik krijg geen antwoord van onze trouw-aan-rood-wit-blauwe vazal, vraag me af waarom .


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 15-03-2004 22:50 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 15 maart 2004 22:02 schreef Dwaallicht het volgende:
Nah, ik denk niet dat het veel zin heeft om er één of andere teleologische/evolutionaire ontwikkeling in te zien.

Nee, niet teleologisch maar ik zat wel in een evolutionaire richting te denken.

Evolution has no long-term goal. There is no long-distance target, no final perfection to serve as a criterion for selection... -- R. Dawkins

(Vergeef mij het gebruik van een quote)

quote:
Wat ik wél denk is dat er gewoon een nieuwe terroristische 'organisatievorm' uitgevonden is. Al-Qaeda bestaat hoogstwaarschijnlijk uit allemaal onafhankelijke cellen, verenigd door de gedachte dat een Europees-Amerikaans gedomineerde toekomst de islam niets te bieden heeft. Als ze maar genoeg burgers opblazen zal het Westen de oorlog verklaren aan het moslim-geïnspireerd terrorisme, waarna al-Qaeda grote delen van de islamitische geloofsgemeenschap achter zich kan krijgen. Wellicht dat het voor al-Qaeda geen geloofskwestie is, maar ook hier wordt het gebruikt als machtsmiddel. Polarisatie is hun doel.


Een nieuwe vorm van terrorisme, een verbeterde organisatie, een antwoord op de steeds meer overheersende westerse cultuur. Een Arabische cultuur dat zich (wanhopig?) probeert "aan te passen" om "hun" cultuur te behouden. Misschien moet je het evolutionaire meer als analogie zien. Er moet toch een reden zijn waarom het steeds extremistischer en het steeds globaler wordt.
De polarisatie is juist de afegelopen eeuwen "menseigen" geworden. De maatschappelijke cultuur begint de evolutie meer sturen de de natuur. Jij zegt dat het doel polarisatie is, maar volgens mij is het de oorzaak.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 15-03-2004 22:54]



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-03-2004 23:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2004 22:50 schreef Azagthoth het volgende:
Een nieuwe vorm van terrorisme, een verbeterde organisatie, een antwoord op de steeds meer overheersende westerse cultuur. Een Arabische cultuur dat zich (wanhopig?) probeert "aan te passen" om "hun" cultuur te behouden. Misschien moet je het evolutionaire meer als analogie zien. Er moet toch een reden zijn waarom het steeds extremistischer en het steeds globaler wordt.
De polarisatie is juist de afegelopen eeuwen "menseigen" geworden. De maatschappelijke cultuur begint de evolutie meer sturen de de natuur. Jij zegt dat het doel polarisatie is, maar volgens mij is het de oorzaak.

Borrelpraat en ik ben het er niet mee eens. De Verenigde Naties is iets van de laatste eeuw. Unicef is iets van de laatste eeuw. Blauwhelmen, vredes- en interventiemachten, soldaten die niet voor een land vechten maar voor de 'world order' -- vòòrdat de Muur viel, toen was de wereld gepolariseerd. Sindsdien is ze gefragmenteerd. De één zal betogen dat het een monopolaire wereld is (met de US als onbetwiste 'pool'), de ander dat het een multipolaire wereld is.... Er ontstaan iig steeds meer verschillende machtsblokken (wellicht zou je kunnen betogen dat steeds meer machtsblokken gedomineerd worden door het 'Angelsaksische' cultuurgoed).

Ook het Islamitische gedeelte van de wereld is multipopulair. Op elke Arabische top schelden de leiders elkaar weer verrot. Indonesië is een heel ander land met andere belangen dan India of Pakistan of Iran of de Arabische Emiraten -- toch vertegenwoordigen al die landen een belangrijk deel van 'de Islam'. Ik denk dat het doel van al-Qaeda is om die fragmentatie teniet te doen; om ervoor te zorgen dat de neuzen dezelfde kant op wijzen. De meest directe manier om daarvoor te zorgen is om een agressor van buitenaf aan te voeren; een zondebok in feite. En was is nu een betere en dankbaardere zondebok dan de 'kruisvaarders' van het kapitalistische Westen. Amerika cum suis, de Grote Satan.
Bij zo'n polarisatie kan al-Qaeda pas echt draagvlak gaan kweken bij de moslims.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2004 0:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Het erge bij de moslims is dat er helemaal geen "Grote Satan" bestaat aangezien Allah voor al het goede en al het kwade zorgt..


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-03-2004 0:04 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ohnee geen satan wat nu


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2004 0:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 maart 2004 0:04 schreef ghoulliette het volgende:
ohnee geen satan wat nu

Amerika was toch de grote satan? volgens het geloof is er geen satan dus klopt hun verhaal niet

Damn wil je ergens anders je periode uitzitten


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 16-03-2004 0:30 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2004 22:11 schreef Manifest het volgende:
Misschien krijgt de heer Nostradamus toch nog gelijk. Laten we het niet hopen.

Ik hoop het wel want hij heeft het ook gehad over heel erg lange vrede(ergens rond 2020 geloof ik, en mischien nog wel wat eerder),volgens zijn profetieen zitten we nu in een periode die je zou kunnen omschrijven als 3e wereldoorlog, aangezien hij vaak gelijk heeft gehad, geloof ik hem hier ook wel.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-03-2004 6:47 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 0:01 schreef ElitE het volgende:
Het erge bij de moslims is dat er helemaal geen "Grote Satan" bestaat aangezien Allah voor al het goede en al het kwade zorgt..
Volgensmij klopt hier geen reet van. Maar ik ben toch van plan de Koran is te lezen. Volgensmij is het precies hetzelfde als bij de christenen. God en het "kwade " tegenover elkaar.

Marokkaanse extremist mogelijk pleger aanslagen

Gepubliceerd op maandag 15 maart 2004

MADRID/AMSTERDAM (ANP) - De Marokkaan Jamal Zougam is mogelijk een van de plegers van de bomaanslagen in Madrid. Hij is niet slechts zijdelings bij het bloedbad met tweehonderd doden betrokken geweest.

Zougam (30) wordt ervan verdacht banden te hebben met het islamitische terreurnetwerk al-Qaeda, meldde de Spaanse krant El Mundo maandag. De Marokkaan was afgelopen weekeinde samen met twee landgenoten en twee Indiërs gearresteerd in verband met de aanslagen in de Spaanse hoofdstad.

De Spaanse veiligheidsdiensten beschouwen een internationaal geöriënteerde extremistische islamitische groepering als hoofdverdachte van de terreur in Madrid. De eerste sporen wijzen in de richting van een groep die op 16 mei vorig jaar in Casablanca (Marokko) bloedige zelfmoordaanslagen pleegde. Van die groep is beweerd dat zij banden met al-Qaeda heeft. In Casablanca, waar 45 personen omkwamen, was onder meer een Spaans cultureel centrum het doelwit.

Handlangers Nederland

Zougam zou contacten hebben met personen die in Marokko gevangen zitten in verband met de aanslagen in Casablanca. Hij zou ook banden onderhouden met een Spaanse cel van het islamitische terreurnetwerk al-Qaeda dat onder leiding staat van Imam Barakat Yarkas, alias Abu Dahdah. Deze is door de Spaanse rechter Baltasar Garzon in staat van beschuldiging gesteld wegens betrokkenheid bij de voorbereiding van de aanslagen van 11 september 2001 op de Verenigde Staten.

Anonieme bronnen binnen justitiële kringen in Marokko beweerden eerder dat de daders van de aanslagen in Casablanca vermoedelijk hulp kregen van handlangers in Nederland en België. In oktober werden in Nederland vijf mannen aangehouden op verdenking van het beramen van terroristische aanslagen. Dit vijftal, dat korte tijd later op vrije voeten kwam wegens gebrek aan bewijs, zou banden hebben gehad met een man die ook bij de aanslagen in Casablanca betrokken was.

www.planet.nl

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 16-03-2004 6:48]


F*ck hippies


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-03-2004 7:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 0:01 schreef ElitE het volgende:
Het erge bij de moslims is dat er helemaal geen "Grote Satan" bestaat aangezien Allah voor al het goede en al het kwade zorgt..

'Grote Satan' was een beeldspraak, jochie.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 16-03-2004 8:19 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 16 maart 2004 0:30 schreef BARABAS het volgende:
Ik hoop het wel want hij heeft het ook gehad over heel erg lange vrede(ergens rond 2020 geloof ik, en mischien nog wel wat eerder),volgens zijn profetieen zitten we nu in een periode die je zou kunnen omschrijven als 3e wereldoorlog, aangezien hij vaak gelijk heeft gehad, geloof ik hem hier ook wel.
dat lukt denk ik niet... bijv in israel, en hun ongein met de pallesteinen, dan leven er nog zat mensen die nog haat koesteren voor de andere partij


yo yo wassup nigga bitches in da house


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2004 8:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2004 22:23 schreef Misanthrope het volgende:
En als hij dan toch gelijk krijgt, laten we dan hopen dat wij als Westerse wereld op tijd ingrijpen om onze eigen belangen en onszelf te beschermen.


ja, maar die belangen fanatiek te "beschermen" (zoals de VS uitstekend demonstreert) kweek je juist Al-queda's.

Ik ben gaan geloven dat juiste ecomomische stimuli op termijn zulke rare groeperingen eerder zal doen ophouden te bestaan dan een bommentapijt.
Verder moet het "probleem" Israel echt een keer opgelost worden.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-03-2004 8:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Aznar en de PP hebben het aan zichzelf te danken dat die rooien aan de macht kwamen. Ze hadden maar niet moeten jokken over de ETA.


Nou...als de rooien Spanje weer in recessie gooien zullen ze weer tot hun zinnen komen en weer op de PP kiezen over 4 jaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 16-03-2004 8:46]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2004 8:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 8:45 schreef Chelman het volgende:
Aznar en de PP hebben het aan zichzelf te danken dat die rooien aan de macht kwamen. Ze hadden maar niet moeten jokken over de ETA.


Nou...als de rooien Spanje weer in recessie gooien zullen ze weer tot hun zinnen komen en weer op de PP kiezen over 4 jaar.


Aznar dient opgepakt te worden en lang worden opgesloten als het kan worden aangetoont dat hij bewust heeft gelogen en info heeft achtergehouden om de verkiezingen te manipuleren.

Ook leuk voor die basken die ten onrechte in elkaar zijn geschopt.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-03-2004 8:51 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 8:48 schreef attila_de_hun het volgende:
Ook leuk voor die basken die ten onrechte in elkaar zijn geschopt.



De basken worden nooit ten onrechte geschopt. Ze hebben alle gezeik aan zichzelf te danken. Dat neemt uiteraard niet weg dat Aznar niet had mogen jokken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2004 8:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 8:51 schreef Chelman het volgende:
De basken worden nooit ten onrechte geschopt. Ze hebben alle gezeik aan zichzelf te danken.


Jawel generalist van het zuiverste soort, niet iedere Bask is een terrorist die koste wat koste onafhankelijkheid wilt.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen