IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Zware bomexplosie Madrid Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-03-2004 9:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 8:53 schreef attila_de_hun het volgende:
Jawel generalist van het zuiverste soort, niet iedere Bask is een terrorist die koste wat koste onafhankelijkheid wilt.


Wel vindt meerendeel van die gasten dat Spanje een bezettingsmacht is, en dat terwijl zij zelf zich 'Euskaldunak' noemen wat 'Bask sprekers' betekent. Oftewel: zelfs zij zien zichzelf niet als volk maar hoogstens als een taalgroep. Daarnaast zijn ze nooit een natie geweest, ze zijn in europa (waarschijnlijk) geariveerd uit het Oosten EN ze zijn pas recentelijk richting Spanje uit Frankrijk verspreid. Hun claims op een eigen land op Spaans gebied zijn dus ongegrond.

Zo...ik klink nu als een echte Castiliaan....

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 16-03-2004 9:05]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-03-2004 9:07 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 9:00 schreef Chelman het volgende:
Wel vindt meerendeel van die gasten dat Spanje een bezettingsmacht is, en dat terwijl zij zelf zich 'Euskaldunak' noemen wat 'Bask sprekers' betekent. Oftewel: zelf zij zien zichzelf niet als volk maar hoogstens als een taalgroep. Daarnaast zijn ze nooit een natie geweest, ze zijn in europa (waarschijnlijk) geariveerd uit het Oosten EN ze zijn pas recentelijk richting Spanje uit Frankrijk verspreid. Hun claims op een eigen land op Spaans gebied zijn dus ongegrond.

Zo...ik klink nu als een echte Castiliaan....


toch blijft het een drogredenatie. jij doet voorkomen of het gisteren de basken zijn binnen komen marcheren. maar we hebben het nu over een situatie van 10.000-en jaren geleden. Toen was heel Europa nog een lege vlakte met hier en daar een klein groepje mensen. Als een groep aan de ene kant van het iberisch schiereiland zit en de andere groep aan de andere kant zitten die elkaar niet in de weg. Een twijfelachtige redenatie van jou kant. En als jij dat gelooft dient natuurlijk Portugal ook op te gaan in "Groot spanje".


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-03-2004 9:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 9:07 schreef attila_de_hun het volgende:
toch blijft het een drogredenatie. jij doet voorkomen of het gisteren de basken zijn binnen komen marcheren. maar we hebben het nu over een situatie van 10.000-en jaren geleden. Toen was heel Europa nog een lege vlakte met hier en daar een klein groepje mensen. Als een groep aan de ene kant van het iberisch schiereiland zit en de andere groep aan de andere kant zitten die elkaar niet in de weg. Een twijfelachtige redenatie van jou kant. En als jij dat gelooft dient natuurlijk Portugal ook op te gaan in "Groot spanje".


Portugal heeft natuurlijk wel eeuwen lang als natie bestaan....ze zijn zelfs een grote coloniale macht geweest....

Maar wat mij betreft moeten ze Baskenland gewoon onafhankelijkheid geven. Alleen moet Spanje dan hermetisch hun grenzen sluiten, luchtruim niet openstellen, alle steun intrekken etc. etc. Na vijf jaar gaan ze smeken om weer bij te horen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 16-03-2004 12:12 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 8:19 schreef bas_bin_laden het volgende:
dat lukt denk ik niet... bijv in israel, en hun ongein met de pallesteinen, dan leven er nog zat mensen die nog haat koesteren voor de andere partij

Jij moet niet denken


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 16-03-2004 14:13 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 16 maart 2004 12:12 schreef BARABAS het volgende:
Jij moet niet denken
maar k heb wel gelijk ... in 2020 is hier nog geen wereldvrede


yo yo wassup nigga bitches in da house


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 16-03-2004 14:16 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Dat kan je natuurlijk nooit zeggen.


I am the 1%.


campske666
Usericon van campske666
Posted 16-03-2004 14:17 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 14:16 schreef stoomfiets het volgende:
Dat kan je natuurlijk nooit zeggen.


Precies, d'er is al 1000'den jaren oorlog, het moet toch ooit ophouden.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2004 15:05 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 maart 2004 7:19 schreef Dwaallicht het volgende:
'Grote Satan' was een beeldspraak, jochie.

Net zoals de rest van de koran

Dus klopt het hele boek niet.. hoppa weer een godsdienst minder


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-03-2004 15:37 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 9:00 schreef Chelman het volgende:
Wel vindt meerendeel van die gasten dat Spanje een bezettingsmacht is, en dat terwijl zij zelf zich 'Euskaldunak' noemen wat 'Bask sprekers' betekent. Oftewel: zelfs zij zien zichzelf niet als volk maar hoogstens als een taalgroep. Daarnaast zijn ze nooit een natie geweest, ze zijn in europa (waarschijnlijk) geariveerd uit het Oosten EN ze zijn pas recentelijk richting Spanje uit Frankrijk verspreid. Hun claims op een eigen land op Spaans gebied zijn dus ongegrond.

Zo...ik klink nu als een echte Castiliaan....
Beste chelman, de Basken hebben een eigen cultuur, een eigen geschiedenis en het is dus wel degelijk een volk.
Lees hier verder: http://www.let.leidenuniv.nl/history/hic/2001-4/kat.htm
Ik denk trouwens als Spanje het Baskenland zou missen, ze een groot deel van hun welvaart zouden missen. (staalindustrie, etc)
Maar het heeft geen zin om ze een eigen natie te geven, dan kunnen we Friesland ook wel onafhankelijk laten maken.


F*ck hippies


Phlegyas
J'ai plus de souvenirs que si j'avais mille ans
Usericon van Phlegyas
Posted 16-03-2004 15:42 by Phlegyas Wijzig reactieProfiel van PhlegyasQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 15:37 schreef Manifest het volgende:
Beste chelman, de Basken hebben een eigen cultuur, een eigen geschiedenis en het is dus wel degelijk een volk.
Lees hier verder: http://www.let.leidenuniv.nl/history/hic/2001-4/kat.htm
Ik denk trouwens als Spanje het Baskenland zou missen, ze een groot deel van hun welvaart zouden missen. (staalindustrie, etc)
Maar het heeft geen zin om ze een eigen natie te geven, dan kunnen we Friesland ook wel onafhankelijk laten maken.



En waarom ook niet. Friesland onafhankelijk, hoezee.


Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche)


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 16-03-2004 15:47 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 16 maart 2004 14:17 schreef campske666 het volgende:
Precies, d'er is al 1000'den jaren oorlog, het moet toch ooit ophouden.
nou ik durf dr heel wat op te zetten dat het dan nog geen vrede is op deze aardkloot ... al is het alleen al door die stink terroristen


yo yo wassup nigga bitches in da house


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-03-2004 15:50 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Er is altijd al oorlog geweest.
Is het niet in Europa, dan is het wel Afrika, etc.
Je eeuwig durende vrede kan je wel vergeten.


F*ck hippies


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-03-2004 15:52 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 15:42 schreef Phlegyas het volgende:
En waarom ook niet. Friesland onafhankelijk, hoezee.
Friesland is niet in staat is om onafhankelijk te zijn.



F*ck hippies


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 16-03-2004 16:05 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

pas maar op zometeen komen er extremistische friezen op je af


yo yo wassup nigga bitches in da house


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-03-2004 16:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 maart 2004 16:05 schreef bas_bin_laden het volgende:
pas maar op zometeen komen er extremistische friezen op je af

hee van mij mogen ze dat stukje land wel hebben hoor


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 16-03-2004 16:21 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 16 maart 2004 16:13 schreef ElitE het volgende:
hee van mij mogen ze dat stukje land wel hebben hoor
zodat nl nog kleiner is


yo yo wassup nigga bitches in da house


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 16-03-2004 17:03 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 15 maart 2004 23:01 schreef Dwaallicht het volgende:
Borrelpraat en ik ben het er niet mee eens. De Verenigde Naties is iets van de laatste eeuw. Unicef is iets van de laatste eeuw. Blauwhelmen, vredes- en interventiemachten, soldaten die niet voor een land vechten maar voor de 'world order' -- vòòrdat de Muur viel, toen was de wereld gepolariseerd. Sindsdien is ze gefragmenteerd. De één zal betogen dat het een monopolaire wereld is (met de US als onbetwiste 'pool'), de ander dat het een multipolaire wereld is.... Er ontstaan iig steeds meer verschillende machtsblokken (wellicht zou je kunnen betogen dat steeds meer machtsblokken gedomineerd worden door het 'Angelsaksische' cultuurgoed).

Ook het Islamitische gedeelte van de wereld is multipopulair. Op elke Arabische top schelden de leiders elkaar weer verrot. Indonesië is een heel ander land met andere belangen dan India of Pakistan of Iran of de Arabische Emiraten -- toch vertegenwoordigen al die landen een belangrijk deel van 'de Islam'. Ik denk dat het doel van al-Qaeda is om die fragmentatie teniet te doen; om ervoor te zorgen dat de neuzen dezelfde kant op wijzen. De meest directe manier om daarvoor te zorgen is om een agressor van buitenaf aan te voeren; een zondebok in feite. En was is nu een betere en dankbaardere zondebok dan de 'kruisvaarders' van het kapitalistische Westen. Amerika cum suis, de Grote Satan.
Bij zo'n polarisatie kan al-Qaeda pas echt draagvlak gaan kweken bij de moslims.



Borrelpraat indeed ik zit hier tegenwoordig nog alleen met een(paar) biertje(s) op, maar goed:

Uiteraard ontken ik niet de complexiteit in de polarisatie, maar net zoals dag en nacht, de overgangen zijn complexer dan donker en licht, maar de twee uiterste dienen het voorbeeld. Maar ik doelde meer op een ander soort polarisatie, en degene die groeit in het menselijk rationalisatie vermogen, waarvan men kan discussiëren of die het product is van een jarenlange religieuze cultuur (islamitisch, christelijk, etc) waarin de de "tweedeling" het fundament is van de levens filosofie. De interne complexiteit van de "Westerse Wereld" ga ik niet ontkennen, maar het groeit wel steeds hechter, meer richting één pool die haaks staat op de islamitische pool, die ook uit een complexe samenhang bestaat.

Maar voordat ik mijn eigen hersenspinsel (borrelgedachten )uit het zicht verlies, wat ik wilde zeggen is dat op dit moment er een soort evolutie plaatsvind die steeds meer beinvloed wordt door maatschappelijke omgeving en dat naast de "normale" natuurlijke omgeving, de oorzaak zal wellicht? de wereld overbevolking zijn? De overduidelijke verschillen tussen de westerse- en islamitsche-cultuur zijn zijn aan het botsen, deze beide groeien steeds meer naar elkaar toe, geografisch gezien. Ik moet zeggen dat het doel wat je hierboven omschrijft voor mij wel erg plausibel in klinkt. Op deze manier creeer je een beter gebalanceerde tegenpool. Ik heb het vermoeden dat de ene pool de andere uiteindelijk zal opslokken, waarin de sterkste het uiteraard zal "winnen", volgens mij is het niet mogelijk om deze twee "poolen" met elkaar samen te laten leven, hoogstens naast elkaar maar dat is moeilijk met een of meerdere groeiende poolen, uiteindelijk zullen ze botsen.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 16-03-2004 17:59 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 8:43 schreef attila_de_hun het volgende:
ja, maar die belangen fanatiek te "beschermen" (zoals de VS uitstekend demonstreert) kweek je juist Al-queda's.

Ik ben gaan geloven dat juiste ecomomische stimuli op termijn zulke rare groeperingen eerder zal doen ophouden te bestaan dan een bommentapijt.
Verder moet het "probleem" Israel echt een keer opgelost worden.


Het is een eindeloze cirkel, wanneer we ons niet met hun proberen te bemoeien, maar ons met onze eigen zaken en eigen economie bezig houden, dan ontstaan deze groeperingen uit wraak op onze (economische) vooruitgang (ook verwesterlijking in de zuiverste vorm genoemd), en wanneer we de vorming van deze soort groeperingen proberen te voorkomen, zullen ze ook ontstaan. Wat er ook gebeurd en wie er ook verantwoordelijk is, de haat tegen het machtigste blok, welk blok het ook is, zal altijd bestaan en het enige wat een machtig blok er tegen kan doen is zijn eigen veiligheid afdwingen, tolerantie zal alleen leiden tot de ondergang van het machtigste blok (zie Romeinse rijk, rijk van Karel de Grote, Imperialistisch Europa enz).


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 16-03-2004 20:01 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

wereld vrede zal nooit komen. dan kan je me een pessimist noemen maar, sinds er mensen zijn is er wel oorlog/moord


yo yo wassup nigga bitches in da house


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 16-03-2004 20:04 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 16 maart 2004 20:01 schreef bas_bin_laden het volgende:
wereld vrede zal nooit komen. dan kan je me een pessimist noemen maar, sinds er mensen zijn is er wel oorlog/moord

Als je de bijbel mag geloven wel ja.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-03-2004 20:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2004 20:04 schreef arrebar het volgende:
Als je de bijbel mag geloven wel ja.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 16-03-2004 20:14 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Sinds er mensen zijn is er geloof en geloof is volgens mij de reden van al het geweld.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 16-03-2004 20:19 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 16 maart 2004 20:14 schreef Smoochy het volgende:
Sinds er mensen zijn is er geloof en geloof is volgens mij de reden van al het geweld.
dus de oorlog in irak ging om geloof... bush deed het toch echt om olie en sadam


yo yo wassup nigga bitches in da house


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-03-2004 20:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

goh ... er is er ook 1 om een andere reden.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-03-2004 20:20 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 maart 2004 20:14 schreef Smoochy het volgende:
Sinds er mensen zijn is er geloof en geloof is volgens mij de reden van al het geweld.


Economische verhoudingen zijn de reden van oorlogen geweest.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen