IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Ayreon Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-01-2008 23:37 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2008 23:32 schreef Freudstein het volgende:
Er zijn zelfs 3 keuzes: de superdeluxe 2 CD&DVD limited edition (die inderdaad ergens tussen de €30 en €35 ligt), de eveneens 2 CD&DVD special edition (zul je in de meeste winkels voor €25 tegenkomen) en de gewone 2 CD (gemiddeld €20). Niemand verplicht je om de duurste versie te nemen...

Die overigens z'n geld meer dan waard is, al was het alleen maar voor de fantastische feature over de drumsessie


Misschien dat sommige mensen toch even bij Displeased willen kijken:

http://www.dis-order.com/shop/item/Ayreon/01011001-=2-CD+DVD,-LIMITED!=/2CD+DVD/p=elcheapo07/


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-01-2008 23:41 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Ik ben blij dat ik iets meer heb betaald voor de exclusieve editie, is zijn bedrag dubbel en dwars waard.

Ene, Ed... Ga jij Arjan even met de jongens van Night Of The Vinyl Death in contact brengen. Ik zit al jaren op vinyl edities van Ayreon te wachten!!!!!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Freudstein
Usericon van Freudstein
Posted 28-01-2008 23:46 by Freudstein Wijzig reactieProfiel van FreudsteinQuote dit berichthttp://www.gorefest.nl

quote:
Op 28 januari 2008 23:36 schreef Staalman het volgende:
Mag ik jouw even een complimet geven Ed. Geniaal zoals jij de kunst van het weglaten begrijpt! Geen klap te weinig en ook zeker geen klap teveel.


Dank je! Mooi compliment, want dat is inderdaad waar ik altijd naar streef...


Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice!


Freudstein
Usericon van Freudstein
Posted 28-01-2008 23:47 by Freudstein Wijzig reactieProfiel van FreudsteinQuote dit berichthttp://www.gorefest.nl

quote:
Op 28 januari 2008 23:37 schreef altx het volgende:
Misschien dat sommige mensen toch even bij Displeased willen kijken:

*lange link*


Aan de afbeelding (en prijs) te zien is dat niet de limited, maar de special edition... zou het even goed checken voor je hem bestelt.

*edit* Hm, nevermind. De special edition kost €23.99, dus het is inderdaad de limited. Scherp prijsje, absoluut.

[Dit bericht is gewijzigd door Freudstein op 28-01-2008 23:51]


Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-01-2008 23:52 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2008 23:47 schreef Freudstein het volgende:
Aan de afbeelding (en prijs) te zien is dat niet de limited, maar de special edition... zou het even goed checken voor je hem bestelt.


Hoeveel versies met 2-cd+DVD zijn er?

Want er staat een 2-cd+DVD versie voor 23.99 euro en eentje (wat volgens hun de limited zou zijn) dus voor 27.50 euro.

Ik zie door de bomen het bos niet meer...



edit: Kan geen kwaad om vantevoren even te checken though...

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 28-01-2008 23:53]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 28-01-2008 23:53 by Krulspeld Wijzig reactieProfiel van KrulspeldQuote dit bericht


Geniale CD overigens weer, zowel qua muziek als qua artwork. DVD ook leuk overigens [vooral het interview met Daniel ]
Plaat wordt ook steeds beter naarmate je hem vaker draait, wellicht dat ik mijn mening nog bijdraai [vind tot nu toe THE beter qua diversiteit aan stemmen]

*edit: beetje laat

[Dit bericht is gewijzigd door Krulspeld op 28-01-2008 23:53]


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 28-01-2008 23:54 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ben na The Electric Castle gestopt met volgen, meer van hetzelfde daarna vond ik, en te weinig origineel.



Freudstein
Usericon van Freudstein
Posted 28-01-2008 23:54 by Freudstein Wijzig reactieProfiel van FreudsteinQuote dit berichthttp://www.gorefest.nl

quote:
Op 28 januari 2008 23:52 schreef altx het volgende:
Hoeveel versies met 2-cd+DVD zijn er?

Want er staat een 2-cd+DVD versie voor 23.99 euro en eentje (wat volgens hun de limited zou zijn) dus voor 27.50 euro.

Ik zie door de bomen het bos niet meer...



edit: Kan geen kwaad om vantevoren even te checken though...


2, waarvan een deluxe in een mooie longbox verpakking met uitgebreider booklet en een gewone in een vierkante box met normaal boekje. De inhoud is verder gelijk.


Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice!


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 29-01-2008 0:00 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

En nu alles op vinyl!!!!
Heb Inside Out daar al meerder keren over gemaild, nooit antwoord gekregen helaarsch.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


spectre
Usericon van spectre
Posted 29-01-2008 1:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2008 23:32 schreef Freudstein het volgende:

Die overigens z'n geld meer dan waard is, al was het alleen maar voor de fantastische feature over de drumsessie
Vet, interessant


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-01-2008 9:44 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Van de vorige heb ik ook de luxe boekversie, van deze ook maar aanschaffen dus. En dan The Electric Castle nog es op de kop zien te tikken en dan heb ik alles weer.... Van de nieuwe nog geen seconde gehoord trouwens...


spelfout weggehaald...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-01-2008 11:13 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Vond het item bij De Wereld Draait Door weer ouderwets matig. Erg kort, totaal nietszeggend, voor de plaat en Ayreon niet bijster representatief akoestisch fragmentje en de nodige zinloze opmerkingen van Van Nieuwkerke en Hildebrand. Ik verbaas me er nog altijd over hoe krampachtig de 'serieuze' media nog altijd omgaat met de rock/metalsector... het blijkt nog steeds een volledig onbegrepen wereldje waarbij presentatoren e.d. zichzelf nog steeds geen houding lijken te kunnen geven en geen idee hebben van wat ze er eigenlijk mee aanmoeten... Heel apart.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2008 11:20 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Inderdaad, erg kut allemaal. Maar Arjen en Floor maakten er zelf ook erg weinig van.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-01-2008 11:21 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ook weer waar, al hadden ze ook weinig om mee te werken.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2008 11:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 11:21 schreef Ralph Plug het volgende:
Ook weer waar, al hadden ze ook weinig om mee te werken.

Tsja, daar ben je dan toch metal/rock-head voor?

Gisteravond riekte ook erg naar krampachtig "kijk, rockers maken ook hele goede muziek hoor!"-braafdoenerij. Trap gewoon even goed het gaspedaal in daar en laat verdomme zien waarom je zoveel platen verkoopt!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-01-2008 11:46 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Da's commercieel gezien natuurlijk weer niet handig.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2008 11:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 11:46 schreef Ralph Plug het volgende:
Da's commercieel gezien natuurlijk weer niet handig.

Ik neem aan dat die smiley aangeeft dat je het wél snapt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 29-01-2008 12:34 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 11:13 schreef Ralph Plug het volgende:
Ik verbaas me er nog altijd over hoe krampachtig de 'serieuze' media nog altijd omgaat met de rock/metalsector... het blijkt nog steeds een volledig onbegrepen wereldje waarbij presentatoren e.d. zichzelf nog steeds geen houding lijken te kunnen geven en geen idee hebben van wat ze er eigenlijk mee aanmoeten... Heel apart.

Lijkt me dat je daar alleen maar blij om kan zijn. Metal is gebouwd op, en wordt mede gevormd door, het onbegrip van de mainstream. Acceptatie is de doodsteek, begrip de genadeslag.


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2008 12:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 12:34 schreef Pazuzu het volgende:
Lijkt me dat je daar alleen maar blij om kan zijn. Metal is gebouwd op, en wordt mede gevormd door, het onbegrip van de mainstream. Acceptatie is de doodsteek, begrip de genadeslag.

Dus metal heeft de mainstream nodig om dingen te kunnen bedenken? Ik denk dat dat tegenwoordig niet meer relevant is. In ieder geval niet meer voor dat deel van de scene waar leuke dingen uitkomen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 29-01-2008 12:46 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Tering, wat een idioot gelul altijd van die huilende metalheads die niet begrepen worden door de grote boze buitenwereld.

www.borderline.nl


Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 29-01-2008 12:49 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 12:36 schreef ZelThoR het volgende:
Dus metal heeft de mainstream nodig om dingen te kunnen bedenken?

Nee. Metal heeft de mainstream nodig om zicht tegen af te kunnen zetten.
quote:
Ik denk dat dat tegenwoordig niet meer relevant is. In ieder geval niet meer voor dat deel van de scene waar leuke dingen uitkomen.

Leg me dat maar eens uit.


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2008 12:57 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 12:49 schreef Pazuzu het volgende:
Nee. Metal heeft de mainstream nodig om zicht tegen af te kunnen zetten.

Leg me dat maar eens uit.
quote:

Leg me dat maar eens uit.

Ik denk dat metal zich dusdanig heeft losgetrokken van de mainstream om vanuit eigen beweging nieuwe grenzen te bereiken en doorbreken. Eerder was het misschien "hahaha, wij gaan lekker snelle ruige muziek maken omdat de rest naar disco luistert", maar nu is het echt niet alsof de eennalaatste CD van Britney ervoor gezorgd heeft dat zoveel bands electronische invloeden in hun muziek zijn gaan gbruiken! Metal houdt dan wel meer van schokeren et cetera dan veel andere genres, maar dat schokeffect is meer iets waar de metalheads zelf naar op zoek zijn (escapisme?) dan dat zij "de maatschappij" daar nou een hak mee willen zetten.

Mocht het zo zijn dat bepaalde bands puur en alleen vanuit een "destroy mainstream music"-gevoel denken hun muziek te kunnen maken kan ik me niet voorstellen dat daar nou geweldige muziek uitkomt.

Ik denk dat het eerder zo is dat metal juist telkens meer dingen uit de mainstream overneemt, al is het maar op productioneel vlak. Daarbij is er altijd genoeg weerstand binnen de scene tegen nieuwe dingen dat je de hele mainstream niet nodig hebt


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 29-01-2008 12:59 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 29 januari 2008 12:46 schreef WhiteRider het volgende:
Tering, wat een idioot gelul altijd van die huilende metalheads die niet begrepen worden door de grote boze buitenwereld.

www.borderline.nl


Ik maak me nergens druk om hoor, valt me alleen op.

Jankerd.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 29-01-2008 15:00 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 12:57 schreef ZelThoR het volgende:Ik denk dat metal zich dusdanig heeft losgetrokken van de mainstream om vanuit eigen beweging nieuwe grenzen te bereiken en doorbreken.

Je bent abuis. Metal heeft zich nergens van hoeven lostrekken, want was altijd al een - relatief - zichzelf bedruipend genre. Het zijn juist de pogingen tot toenadering naar de mainstream die me de tenen doen krommen.
quote:
Metal houdt dan wel meer van schokeren et cetera dan veel andere genres, maar dat schokeffect is meer iets waar de metalheads zelf naar op zoek zijn (escapisme?) dan dat zij "de maatschappij" daar nou een hak mee willen zetten.

Dat is het hele punt. Ik heb het niet over 'hakken zetten' of andere soorten muziek vernietigen. Het draait om je eigen plan trekken, je niet bekommeren om 'mainstream' acceptatie, en een plaats vinden om jouw muziek te beleven, een plaats waar Tante Sjaan en je grootmoeder zich in geen 100 jaar zouden durven begeven. Dat ‘escapisme’ waar jij nog een vraagteken bij zet is daar inderdaad een (groter of kleiner) onderdeel van.
quote:
Ik denk dat het eerder zo is dat metal juist telkens meer dingen uit de mainstream overneemt, al is het maar op productioneel vlak.

Productietechnieken zijn slechts gereedschap, en hebben verder niets met dit verhaal te maken.


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 29-01-2008 15:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 15:00 schreef Pazuzu het volgende:
Je bent abuis. Metal heeft zich nergens van hoeven lostrekken, want was altijd al een - relatief - zichzelf bedruipend genre. Het zijn juist de pogingen tot toenadering naar de mainstream die me de tenen doen krommen.

Nou ja, ik denk het andersom Maakt niet zoveel uit.

quote:
Dat is het hele punt. Ik heb het niet over 'hakken zetten' of andere soorten muziek vernietigen. Het draait om je eigen plan trekken, je niet bekommeren om 'mainstream' acceptatie, en een plaats vinden om jouw muziek te beleven, een plaats waar Tante Sjaan en je grootmoeder zich in geen 100 jaar zouden durven begeven. Dat ‘escapisme’ waar jij nog een vraagteken bij zet is daar inderdaad een (groter of kleiner) onderdeel van.

Volgens mij zitten we eigenlijk tegen hetzelfde standpunt aan te hikken. Als je toch je eigen plan trekt, dan heb je toch de mainstream niet nodig? Je maakt je er simpelweg niet druk om en gaat op zoek naar die dingen die jij nodig hebt/acht. Voor metalheads resulteert dat dus in metal.

En binnen metal spelen zich dan weer dezelfde processen af


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen