IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Ayreon Vorige pagina | Volgende pagina
Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 29-01-2008 16:03 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 15:31 schreef ZelThoR het volgende:
Volgens mij zitten we eigenlijk tegen hetzelfde standpunt aan te hikken. Als je toch je eigen plan trekt, dan heb je toch de mainstream niet nodig?

Precies. Ik vroeg me in eerste instantie dan ook alleen af waarom die gozert zich druk maakt over hoe de mainstream media op Metal reageren.

Volledig overbodige discussie, dit. Gelukkig heb ik niks beters te doen.


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


Freudstein
Usericon van Freudstein
Posted 29-01-2008 16:27 by Freudstein Wijzig reactieProfiel van FreudsteinQuote dit berichthttp://www.gorefest.nl

quote:
Op 29 januari 2008 16:03 schreef Pazuzu het volgende:
Precies. Ik vroeg me in eerste instantie dan ook alleen af waarom die gozert zich druk maakt over hoe de mainstream media op Metal reageren.

Volledig overbodige discussie, dit. Gelukkig heb ik niks beters te doen.


*wanhopige poging de ontspoorde boel terug on topic te krijgen*

Toffe plaat, die nieuwe Ayreon. Kan me er nauwelijks van "lostrekken".


Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice!


Skyggesang
Avant-garde
Usericon van Skyggesang
Posted 29-01-2008 16:29 by Skyggesang Wijzig reactieProfiel van SkyggesangQuote dit berichthttp://www.baldrsdraumar.com

Op de een of andere manier houdt Ayreon bij mij op bij "het leuk vinden". Heleboel mensen kunnen er hun kop niet over houden, daarentegen.



Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 29-01-2008 16:31 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 16:27 schreef Freudstein het volgende:
*wanhopige poging de ontspoorde boel terug on topic te krijgen*

Toffe plaat, die nieuwe Ayreon. Kan me er nauwelijks van "lostrekken".
Hè? Wat? Waar heb jij het nou weer over? Wat is dit eigenlijk voor forum?


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


Freudstein
Usericon van Freudstein
Posted 29-01-2008 16:34 by Freudstein Wijzig reactieProfiel van FreudsteinQuote dit berichthttp://www.gorefest.nl

quote:
Op 29 januari 2008 16:31 schreef Pazuzu het volgende:
Hè? Wat? Waar heb jij het nou weer over? Wat is dit eigenlijk voor forum?


Niet de muur, in ieder geval! Ayreon man, Ayreon! 01011001, je weet toch!


Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-01-2008 19:31 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 januari 2008 11:36 schreef ZelThoR het volgende:
Tsja, daar ben je dan toch metal/rock-head voor?

Gisteravond riekte ook erg naar krampachtig "kijk, rockers maken ook hele goede muziek hoor!"-braafdoenerij. Trap gewoon even goed het gaspedaal in daar en laat verdomme zien waarom je zoveel platen verkoopt!


De gretige, geile blik van Floor viel vooral op toen ze zei: "Als Arjan belt dan kom ik meteen!" -hoogtepunt vh interview

Voor de rest idd dom onbegrip als vanouds; zowel van 'muziekkenner' van Nieuwkerk als Sophie-ik heb het-iq-van-een-beflap-Hildebrand.

Overigens vind ik het wel een soort knieval voor de mainstream; ik herinner me een optreden van After Forever in Kopspijkers maar dan zonder grunts...

Wat Ayreon betreft; qua verpakking staat het als een electrisch kasteel en de productie klinkt als een klok -erg handig om je stereo mee te testen-, zang vaak in orde, drumwerk ook prima in orde, alleen heeft nog nooit een gitaarstuk van de heer Lucassen bij mij indruk gemaakt...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-01-2008 20:11]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 29-01-2008 19:44 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 januari 2008 19:31 schreef Mutilator het volgende:


Wat Ayreon betreft; qua verpakking staat het als een electrisch kasteel en de de productie klinkt als een klok -erg handig om je stereo mee te testen-, zang vaak in orde, drumwerk ook prima in orde, alleen heeft nog nooit een gitaarstuk van de heer Lucassen bij mij indruk gemaakt...


Ja, daar heb ik ook wel last van, het is in mijn oren allemaal net-niet. Ook erg glad geproduceerd. Naja, laat ik het erop houden dat het gewoon mijn muziek niet is.



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 29-01-2008 20:14 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Ik heb dit eens opgezocht op you tube.. Ik ben blij dat ik zondag net binnen kwam wandelen op het moment dat het net was afgelopen.. zo niet mijn ding.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-01-2008 20:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 januari 2008 20:14 schreef Cadaveria het volgende:
Ik heb dit eens opgezocht op you tube.. Ik ben blij dat ik zondag net binnen kwam wandelen op het moment dat het net was afgelopen.. zo niet mijn ding.


Het is meer voor progmetalfans zoals Ollie..mss kan hij op het volgende Ayreon album als gastzanger figureren; ik ben dan benieuwd als welk fictief figuur


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 29-01-2008 20:24 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2008 20:19 schreef Mutilator het volgende:
Het is meer voor progmetalfans zoals Ollie..mss kan hij op het volgende Ayreon album als gastzanger figureren; ik ben dan benieuwd als welk fictief figuur
ik heb al een licht roze vermoeden


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 30-01-2008 8:35 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 29 januari 2008 20:24 schreef Cadaveria het volgende:
ik heb al een licht roze vermoeden


Dámn...



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 30-01-2008 8:37 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ik gok dat ie de rol van homosexuele eenhoorn krijgt dan.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 30-01-2008 9:06 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Haha gaaf!

Heb hier wel The Human Equitation liggen, maar Ayreon is toch niet zo mijn kopje thee. Luisterbaar, maar geen 'wauw, gaaf!'idee.


Verrassend triviaal


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 30-01-2008 21:25 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Grappig eigenlijk dan een briljant stukje muziek nog zoveel negatieve reacties weet uit te roepen.

Goed, Into the electric castle zal altijd wel op eenzame hoogten blijven staan en tuurlijk, de Ayreon stijl staat nu vast en zal ook niet bar veel meer veranderen. Maar dat neemt niet weg dat dit nieuwe album weer ronduit geniaal is.

Een andere klacht die ik hier en daar lees is dat 01011001 teveel in dezelfde lijn zou liggen als The Human Equation. Dat leek in de eerste instantie ook zo maar na wat meer luisterbeurten is het wel duidelijk dat 01011001 een stuk donkerder en heavier is uitgevallen. Dit past ook goed bij het concept waar het dit keer om draait.

Dit keer hebben ook niet alle nummers een super catchy refrein. Hierdoor duurt het langer voordat het album zich in z'n geheel in je hoofd nestelt. Maar hoe vaker je hem luistert hoe meer puzzelstukjes er op hun plaats vallen.

Wat mij betreft blijft Into the electric castle op nummer 1 staan maar 01011001 komt op een goeie tweede plek.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-02-2008 12:09 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

De nieuwe Ayreon is een zeer goede cd met een goede bonus DVD. Ik meen alleen wel gehoord te hebben dat Dhr. Lucassen Vengeance als zijn eerste band vernoemde? Dat is toch geschiedenisvervalsing van het zuiverste soort (bodine???)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 02-02-2008 12:09]


spectre
Usericon van spectre
Posted 27-02-2008 13:53 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2008 21:25 schreef XnegativeX het volgende:
Grappig eigenlijk dan een briljant stukje muziek nog zoveel negatieve reacties weet uit te roepen.

Goed, Into the electric castle zal altijd wel op eenzame hoogten blijven staan en tuurlijk, de Ayreon stijl staat nu vast en zal ook niet bar veel meer veranderen. Maar dat neemt niet weg dat dit nieuwe album weer ronduit geniaal is.

Een andere klacht die ik hier en daar lees is dat 01011001 teveel in dezelfde lijn zou liggen als The Human Equation. Dat leek in de eerste instantie ook zo maar na wat meer luisterbeurten is het wel duidelijk dat 01011001 een stuk donkerder en heavier is uitgevallen. Dit past ook goed bij het concept waar het dit keer om draait.

Dit keer hebben ook niet alle nummers een super catchy refrein. Hierdoor duurt het langer voordat het album zich in z'n geheel in je hoofd nestelt. Maar hoe vaker je hem luistert hoe meer puzzelstukjes er op hun plaats vallen.

Wat mij betreft blijft Into the electric castle op nummer 1 staan maar 01011001 komt op een goeie tweede plek.


Ik luister hem nu weer. Ik vind hem erg goed maar het gebrek aan muzikale nieuwe dingen stoort me wel. Ook de productie en de hoes is weer precies hetzelfde. The Human Equation heb ik overgeslagen, die vond ik eigenlijk niet zo erg goed..

Voor mij blijft de Universal Migrator 1: Dream Sequencer onaangetast op 1 staan . Ik hoor ook weer veel sounds terug van die plaat op 01011001. Misschien moet Arjen eens wat andere synths gaan kopen.. hij heeft nu alles wel gebruikt

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 27-02-2008 13:53]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-05-2008 20:27 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik kom er op terug. Tot nu toe vind ik 01011001 echt het beste van Ayreon, nou heb ik nog niet alles gehoord dus wie weet. Maar ik vind het echt veel sterker dan wat ik ken. Wat betreft dezelfde productie.. dat is zo, maar ik kan me ook niet indenken hoe het nog beter moet gaan klinken eigenlijk, de synthinvulling is trouwens toch wel anders ookal gebruikt hij natuurlijk gewoon hetzelfde arsenaal vintage synths. Wat me echt over de streep trekt is het geweldige verhaal


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 08-08-2010 22:07 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=117599461&blogId=537329909

Als ik dit berichtje van Ed Warby goed begrijp zit er dus een nieuw Star One-album in de koker?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 08-08-2010 22:39 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Als dat dan met tour is


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-08-2010 22:44 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Freudstein
Usericon van Freudstein
Posted 08-08-2010 23:40 by Freudstein Wijzig reactieProfiel van FreudsteinQuote dit berichthttp://www.gorefest.nl

Nou en of! Die luistersessie is alweer even geleden, inmiddels is alles opgenomen en gemixt en het wordt echt een beul van een plaat...

*edit: ik zie dat de grote baas dit toevallig vandaag op YouTube heeft gezet:



[Dit bericht is gewijzigd door Freudstein op 08-08-2010 23:47]


Freudstein...his voice! It's not his voice! Blood...blood! It's not only blood, his voice!


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-08-2010 11:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

gaaf


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 09-08-2010 11:30 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Klinkt bekend, maar toch zo erg lekker



spectre
Usericon van spectre
Posted 16-11-2010 15:15 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Hij is me een beetje geruisloos voorbij gekomen, maar gister kwam ik hem tegen. Hij valt me er goed, klinkt weer lekker.. toffe hoes ook



Weet iemand (Ralph) welke films hij dit keer gebruikt heeft?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 16-11-2010 15:24 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

iig Bladerunner, Planet of the Apes, Clockwork Orange en the Matrix meen ik te herkennen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen