IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Ayreon Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-03-2004 14:32 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

vooraf: Als er mensen zijn die liever geen Ayreon topic meer willen zien en het liever

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=360357
of
http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=4339

hier willen zien waar verslag wordt gedaan van de Star One tour (nieteens 100% Aryeon dus ), mag deze gesloten worden. Maar nu verder.

Dit jaar komt The Human Equation uit, een album waar ik heel erg naar uit kijk. De spacy prog. rock/metal van de nederlander zijn me heilig en dan voornamelijk Into The Electric Castle. Hopelijk wordt het weer een album met net zoveel diepgang als de laatst genoemde . Qua gastmuzikanten zit het zeker goed, zeker omdat een van mijn favoriete zangers meedoet: Mikael Akerfeld (Opeth/ex-Bloodbath/ex-katatonia) .

Ook qua artwork zit het weer goed, net zoals bij Star One is het wederom gemaakt door Mattias Norén (www.progart.com, die ook verantwoordelijk is voor art van oa. Evergrey, Soilwork, Into Eternity , Wolverine en meer).

voorbeeld van het nieuwe album:


het gaat, net als ITEC, weer een rock-opera worden die op 2 schijfjes wordt uitgebracht. ook meldde ZM laast dat er een single aan zit te komen. Laat beide maar komen, ik haal ze toch wel .

Op de officiële website (http://www.arjenlucassen.com/thehumanequation/) kun je teasers en samples downloaden.

[Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 01-12-2007 15:59]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-03-2004 14:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vind heel dat aryeon zwaar gehypt en kan geen een cd in een keer afluisteren. Ik zit dus ook niet echt op de nieuwe cd te wachten. maar goed smaken verschillen nu eenmaal.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-03-2004 14:46 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 14:44 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind heel dat aryeon zwaar gehypt en kan geen een cd in een keer afluisteren. Ik zit dus ook niet echt op de nieuwe cd te wachten. maar goed smaken verschillen nu eenmaal.


Ik noemde net ITEC al, en dat is een hele afwisselende, kleurrijke cd met meerdere 'lagen'in het verhaal die het boeiend houden. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Ook Actual Fantasy heeft een boeiend verhaal. Op een loze middag vind ik het heerlijk om me op te sluietn met een Ayreon cd

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 11-03-2004 14:46]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-03-2004 14:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 14:46 schreef Tormented soul het volgende:
Ik noemde net ITEC al, en dat is een hele afwisselende, kleurrijke cd met meerdere 'lagen'in het verhaal die het boeiend houden. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Ook Actual Fantasy heeft een boeiend verhaal. Op een loze middag vind ik het heerlijk om me op te sluietn met een Ayreon cd


nou, dan hoop ik maar voor jou dat de volgende cd weer in het zelfde straatje ligt!

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 11-03-2004 14:48]


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 11-03-2004 14:57 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

Ik heb zelf alleen maar Into the Electric Castle wat toch een prachtige cd is. Misschien maar is wat ander werk van die gast downloaden.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 11-03-2004 15:09 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 11 maart 2004 14:46 schreef Tormented soul het volgende:
Ik noemde net ITEC al, en dat is een hele afwisselende, kleurrijke cd met meerdere 'lagen'in het verhaal die het boeiend houden. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Ook Actual Fantasy heeft een boeiend verhaal. Op een loze middag vind ik het heerlijk om me op te sluietn met een Ayreon cd


He?
Maar Actual Fantasy is toch juist het enige album dat helemaal geen verhaal heeft?

Naja, ik ben iig wel benieuwd naar het nieuwe album, artwork doet me iig niks, maar dat is een kwestie van smaak.
K hoop wel dat ze niet weer 2 cd's uitbrengen ipv een dubbel.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-03-2004 15:12 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 15:09 schreef Rasputin het volgende:
He?
Maar Actual Fantasy is toch juist het enige album dat helemaal geen verhaal heeft?




Actual Fantasy gaat over een blinde minstreel(ayreon) die uit de toekomst komt om de mensen door middel van muziek het einde van de wereld voorspelt, iets waar hij net aan ontsnapt is. maar niemand luisterd.

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 11-03-2004 15:14]


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 11-03-2004 15:14 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 11 maart 2004 15:12 schreef Tormented soul het volgende:
Op 11 maart 2004 15:09 schreef Rasputin het volgende:
He?
Maar Actual Fantasy is toch juist het enige album dat helemaal geen verhaal heeft?

quote]

Actual Fantasy gaat over een blinde minstreel(ayreon) die uit de toekomst komt om de mensen door middel van muziek het einde van de wereld voorspelt, iets waar hij net aan ontsnapt is. maar niemand luisterd.


Nou haal jij Actual Fantasy en The final Experiment door elkaar.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-03-2004 15:15 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 15:14 schreef Rasputin het volgende:
Nou haal jij Actual Fantasy en The final Experiment door elkaar.



Zet ik mezelf ff zwaar voor paal... je hebt gelijk


Daops
Usericon van Daops
Posted 11-03-2004 20:56 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Natuurlijk zit ik er als fan van het eerste uur ook enorm naar uit te kijken. Voor mij zijn zowel muzikaal als produktioneel Arjen's platen ongekend.

Kleinigheidje, Mattias zal niet de voorkant van het album ontwerpen, dit wordt weer gedaan door Jef Bertels (van de elektrische kasteel-hoes).


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 11-03-2004 22:02 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 11 maart 2004 20:56 schreef Daops het volgende:


Kleinigheidje, Mattias zal niet de voorkant van het album ontwerpen, dit wordt weer gedaan door Jef Bertels (van de elektrische kasteel-hoes).


Aan de ene kant jammer, ik heb nog niks slechts gezien van Mattias, maar de cover van ITEC is wel abstracter en ook erg mooi

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 11-03-2004 22:03]


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 11-03-2004 22:04 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Die moet ik hebben!


zo kan ie wel weer


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 28-03-2004 16:50 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Er kan al gepre-ordered worden bij plato.nl

Als je snel bent kan je de lim edition nog krijgen want pas sinds vandaag of misschien gister (toen had ik de site niet gecheckt) staat het pre-orderen op de site van Ayreon.


[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 28-03-2004 16:50]


zo kan ie wel weer


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-03-2004 16:55 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik heb m net besteld via Plato... de limited Boxed editie (en mischien zelfs gesigneerd!)


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 28-03-2004 16:59 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Ik ook net, maar niet die box edition. Gewoon de special edition. Ik heb het niet zo op die DVD dozen en de inhoud van die special edition is precies hetzelfde

Edit: Ik kwam er trouwens van de week pas achter dat James LaBrie erop zingt .

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 28-03-2004 17:01]


zo kan ie wel weer


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-03-2004 20:16 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

een Boxed DVD doos staat wel mooi naastr mn Iced Earth box . Kost alleen wel 30 pleuro...

schijt, Ayreon is Ayreon


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-03-2004 20:22 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Ach, voor een dubbel-CD plus dvd gaat het nog wel vind ik. Van wat ik gehoord heb zou dit wel eens de beste Ayreon-plaat tot nu toe kunnen worden..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-03-2004 20:24 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik ben nog maar weinig albums tegen gekomen die ITEC overtreffen... dus dat lijkt me sterk. Laten we het wel hopen


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 28-03-2004 20:27 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2004 20:16 schreef Tormented soul het volgende:
een Boxed DVD doos staat wel mooi naastr mn Iced Earth box . Kost alleen wel 30 pleuro...

schijt, Ayreon is Ayreon


Ach, die special edition is ook maar 2 euro goedkoper.. Valt echt nog wel mee vind ik, veel andere dubbelalbums gaan ook voor die prijzen.

Nou nog een maand of 2 wachten


zo kan ie wel weer


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-03-2004 20:40 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

*zucht*

*kijkt op horloge*



Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 28-03-2004 20:48 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Vorig jaar Star One in Tilburg gezien ( was gaaaf) Gister de dvd/cd's gekocht. Vond de dvd toch ietwat tegenvallen


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-03-2004 21:36 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Mo, zie de Ayreon topic in Concerten


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-03-2004 21:38 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja bedankt voor de Waarschuwing


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-03-2004 21:48 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Jij ook bedankt voor je bijdrage aan deze topic


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 28-03-2004 22:24 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2004 16:55 schreef Tormented soul het volgende:
Ik heb m net besteld via Plato... de limited Boxed editie (en mischien zelfs gesigneerd!)

ha, ik heb hem 2 dagen geleden al besteld, dus ben ik je voor op de kansen van de gesigneerde box set


I Find That I Am Not There...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 28-03-2004 22:26 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2004 22:24 schreef rvanderholst het volgende:
ha, ik heb hem 2 dagen geleden al besteld, dus ben ik je voor op de kansen van de gesigneerde box set


grrrrrrrrrrrrr .

Ach ik laat wel een shirt signeren tijdens de pre-release party


Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen