IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Viking metal Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-02-2004 0:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

*schop*

...voor de noobjes...

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 05-02-2004 1:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

De definitie van viking metal schijnt nogal een vaag begrip te zijn voor sommigen; ik zal -om te trachten de wanhoop te vergroten- mijn definitie toevoegen:

Voor mij moet het strijdlustige muziek zijn; veldslagen en een overwinningsgevoel met een stuk eventueel sfeer van die tijd.

Thyrfing heeft dat voor mij maar ook Skyfire, terwijl dat heel vaak met Children of Bodom wordt vergeleken; ik vind het toch veel dichter bij Thyrfing liggen...

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-02-2004 1:24 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2004 1:19 schreef Mutilator het volgende:
Thyrfing heeft dat voor mij maar ook Skyfire, terwijl dat heel vaak met Children of Bodom wordt vergeleken; ik vind het toch veel dichter bij Thyrfing liggen...

Ik heb skyfire vorig jaar live gezien, dezelfde avond trad Thyrfing ook op. Skyfire schepte bij mij hoge verwachtingen (dat debuut wil ik wel nog eens bemachtigen) maar live vond ik het gewoon zuigen en ongeïnspireerd overkomen.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Ivo
Usericon van Ivo
Posted 17-12-2004 15:24 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

paar stoere clipjes van Korpiklaani:

http://www.xametal.net/modules/mydownloads/viewcat.php?op=&cid=4

gezeik om de language pack gewoon annuleren en stukkie omlaag scrollen. Vooral "wooden Pints" is de moeite waard

Eigenlijk is het strikt technisch gesproken meer folkmetal

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 17-12-2004 15:32 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 5 februari 2004 1:19 schreef Mutilator het volgende:
(...)

Ow, ik vind persoonlijk toch:
Thyrfing - wel viking metal
Children of Bodom - geen viking metal
Skyfire - geen viking metal

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

metaldennis2
Usericon van metaldennis2
Posted 17-12-2004 15:33 by metaldennis2 Profiel van metaldennis2Quote dit bericht

.

[Dit bericht is gemodereerd door Lainedil op 17-12-2004 15:44]

Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 17-12-2004 15:34 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Bron?

Elfeneter
Usericon van Elfeneter
Posted 17-12-2004 15:34 by Elfeneter Wijzig reactieProfiel van ElfeneterQuote dit bericht

Metaldennis, wat een boefje ben jij!

metaldennis2
Posted 17-12-2004 15:34 by metaldennis2 Profiel van metaldennis2Quote dit bericht

.

[Dit bericht is gemodereerd door Lainedil op 17-12-2004 15:45]

metaldennis2
Posted 17-12-2004 15:35 by metaldennis2 Profiel van metaldennis2Quote dit bericht

.

watery black
Usericon van watery black
Posted 17-12-2004 15:35 by watery black Profiel van watery blackQuote dit bericht

.

"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."

metaldennis2
Posted 17-12-2004 15:37 by metaldennis2 Profiel van metaldennis2Quote dit bericht

.

Ivo
Usericon van Ivo
Posted 17-12-2004 15:39 by Ivo Wijzig reactieProfiel van IvoQuote dit bericht

post dan niks

watery black
Usericon van watery black
Posted 17-12-2004 15:41 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2004 15:37 schreef metaldennis2 het volgende:
IK NIET MET JOU! DOOS

ik ook van jou hoor schat

"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 17-12-2004 16:37 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Vikingmetal, vage term eigenlijk.
Ze noemen tegewoordig de helft van alle blackmetalbands al zo alleen alleen maar omdat ze uit scandinavië komen.

Maar face it, er gaat niks boven 'Hammerheart' en 'Blood, Fire, Death' natuurlijk

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 17-12-2004 16:39 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2004 16:37 schreef neefherbert het volgende:
Vikingmetal, vage term eigenlijk.
Ze noemen tegewoordig de helft van alle blackmetalbands al zo, en vaak alleen al maar omdat ze uit scandinavië komen.

Maar face it, er gaat niks boven 'Hammerheart' en 'Blood, Fire, Death' natuurlijk

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 17-12-2004 16:43 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Is Blood Fire Death wel Viking?
Ik weet dat de term vaag is, maar Vikingmetal moet toch op z'n minst over vikings handelen en BFD doet dat niet.

Jullie zijn allemaal negers!

mark16
Usericon van mark16
Posted 17-12-2004 16:46 by mark16 Wijzig reactieProfiel van mark16Quote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Morgil op 17-12-2004 17:05]

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 17-12-2004 17:10 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2004 16:43 schreef Meltdown het volgende:
Ik weet dat de term vaag is, maar Vikingmetal moet toch op z'n minst over vikings handelen en BFD doet dat niet.

Jij durft actually te beweren dat het majestueuze BFD geen vikingmetal is??

Mon Dieu zeg, vanaf die plaat heeft Quorthon nota bene de viking metal uitgevonden!

ik herhaal: uitgevonden

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 17-12-2004 17:19 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

pakken we voor de grap de eerste de beste online encyclopedie en zoeken we het na:

"Viking metal is a sub-genre of black metal music. A lot of people mistake Viking metal for any metal with lyrical themes about Viking or Fenno-Ugric mythology, Heathenism etc. However, this is a completely different musical style. Arrangements are usually more complex than the somewhat simple early black metal that originated in Norway in the early 1990s. The most important Viking metal bands are Enslaved, midperiod Bathory, Thyrfing and Moonsorrow."

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 17-12-2004 17:41 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Leuk dat een encyclopedie deze mening heeft, maar hoe zou jij de muziekstijl 'Vikingmetal' dan omschrijven? Dat zegt dat ding niet, alleen dat mensen die op de lyrics afgaan, het mis hebben. Ik snap natuurlijk ook wel dat Madonna met Viking lyrics nog geen Vikingmetal is, maar wat is het dan wel? Wat zijn de vereisten? Ik ga daarom, mits de muziek genoeg in de buurt van mijn idee van Vikingmetal komt, ook uit van de lyrics.

neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 17-12-2004 17:50 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

maar face it, je kunt er niet omheen dat Bathory hiertoe de aanzet was.
Okay, pas vanaf Hammerheart ligt de noorse mythologie en viking lifestyle tekstueel er pas dik bovenop. Maar de muziekstijl kreeg op BFD al vorm, door nummers als Fine Day to Day en het titelnummer.

het feit dat op BFD de teksten nog vooral licht satanisch en slagveld georiënteerd waren, verandert daar mijns inziens niets aan.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 17-12-2004 17:52 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

"Blood Fire Death" van Bathory is wel degelijk vikingmetal. Einde discussie

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 17-12-2004 18:39 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Meh. Voel je je belangrijk ofzo? =P

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 17-12-2004 18:45 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 17 december 2004 16:43 schreef Meltdown het volgende:

Ja en Bernhard ws eigenlijk homofiel

Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com