|
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
*schop* ...voor de noobjes... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Ik heb skyfire vorig jaar live gezien, dezelfde avond trad Thyrfing ook op. Skyfire schepte bij mij hoge verwachtingen (dat debuut wil ik wel nog eens bemachtigen) maar live vond ik het gewoon zuigen en ongeïnspireerd overkomen. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
paar stoere clipjes van Korpiklaani: http://www.xametal.net/modules/mydownloads/viewcat.php?op=&cid=4 gezeik om de language pack gewoon annuleren en stukkie omlaag scrollen. Vooral "wooden Pints" is de moeite waard Eigenlijk is het strikt technisch gesproken meer folkmetal |
|
quote: Ow, ik vind persoonlijk toch: Thyrfing - wel viking metal Children of Bodom - geen viking metal Skyfire - geen viking metal Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
. [Dit bericht is gemodereerd door Lainedil op 17-12-2004 15:44] |
|
Bron? |
|
Metaldennis, wat een boefje ben jij! |
|
. [Dit bericht is gemodereerd door Lainedil op 17-12-2004 15:45] |
|
|
. [Dit bericht is gemodereerd door Lainedil op 17-12-2004 15:45] "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
|
post dan niks |
|
quote: ik ook van jou hoor schat "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
Vikingmetal, vage term eigenlijk. Ze noemen tegewoordig de helft van alle blackmetalbands al zo alleen alleen maar omdat ze uit scandinavië komen. Maar face it, er gaat niks boven 'Hammerheart' en 'Blood, Fire, Death' natuurlijk |
|
quote: |
|
Is Blood Fire Death wel Viking? Ik weet dat de term vaag is, maar Vikingmetal moet toch op z'n minst over vikings handelen en BFD doet dat niet. Jullie zijn allemaal negers! |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Morgil op 17-12-2004 17:05] |
|
quote: Jij durft actually te beweren dat het majestueuze BFD geen vikingmetal is?? Mon Dieu zeg, vanaf die plaat heeft Quorthon nota bene de viking metal uitgevonden! ik herhaal: uitgevonden |
|
pakken we voor de grap de eerste de beste online encyclopedie en zoeken we het na: "Viking metal is a sub-genre of black metal music. A lot of people mistake Viking metal for any metal with lyrical themes about Viking or Fenno-Ugric mythology, Heathenism etc. However, this is a completely different musical style. Arrangements are usually more complex than the somewhat simple early black metal that originated in Norway in the early 1990s. The most important Viking metal bands are Enslaved, midperiod Bathory, Thyrfing and Moonsorrow." |
|
Leuk dat een encyclopedie deze mening heeft, maar hoe zou jij de muziekstijl 'Vikingmetal' dan omschrijven? Dat zegt dat ding niet, alleen dat mensen die op de lyrics afgaan, het mis hebben. Ik snap natuurlijk ook wel dat Madonna met Viking lyrics nog geen Vikingmetal is, maar wat is het dan wel? Wat zijn de vereisten? Ik ga daarom, mits de muziek genoeg in de buurt van mijn idee van Vikingmetal komt, ook uit van de lyrics. Jullie zijn allemaal negers! |
|
maar face it, je kunt er niet omheen dat Bathory hiertoe de aanzet was. Okay, pas vanaf Hammerheart ligt de noorse mythologie en viking lifestyle tekstueel er pas dik bovenop. Maar de muziekstijl kreeg op BFD al vorm, door nummers als Fine Day to Day en het titelnummer. het feit dat op BFD de teksten nog vooral licht satanisch en slagveld georiënteerd waren, verandert daar mijns inziens niets aan. |
|
"Blood Fire Death" van Bathory is wel degelijk vikingmetal. Einde discussie Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Meh. Voel je je belangrijk ofzo? =P Jullie zijn allemaal negers! |
|
quote: Ja en Bernhard ws eigenlijk homofiel |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |