|
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
is finntroll ook niet als viking metal te beschouwen? Ik draai in ieder geval de laatste tijd niet anders, wat een coole band. Vooral het nummer "jaktens tid"is ongelooflijk gaaf. |
|
Finntroll is geen vikingmetal. Finntroll is vrolijke humpametal. Althans, zo noemen ze het zelf. Ik zou het eerder op een kruizing tussen slagermuziek en powermetal noemen. |
|
quote: feestende vikingmuziek dan??? ach wat kunnen mij al die labels trouwens schelen. het is gewoon Goede muziek en dat is al wat telt! |
|
het is gvd gewoon FOLK METAL!! Ja Finntroll is geen power metal, daar hebben ze zelf een hekel aan. |
|
Finntroll is folkmetal ja, het heeft weinig met vikingen te maken. |
|
Úlfur is duchtig |
|
quote: als jij het zegt twijfel ik er niet meer aan. |
|
ze noemen het ook wel hummpa metal omdat ze hummpa rifjes spelen op de gitaar. Maar het is gewoon folk |
|
quote: maar wat is dan het verschil tussen folk en "viking" muziek (als zoiets al bestaat). serieus bedoelde vraag, ik heb geen klap verstand van zulke muziekvormen. |
|
Viking metal : gaat over de Noorse mythologie, het Noorse landschap. vikingen (historie) en ook het Heiden en Pagan geloof. [Dit bericht is gewijzigd door Witchking op 17-07-2002 20:39] |
|
viking metal gaat over viking dingen. Asatru (bijvoorbeeld geloof) Thyrfing zit ook heidens geloof in. Thyrfing - baldur's gate bijvoorbeeld Folk metal zitten gewoon folk elementen in. Finntroll --> hummpa sommige bands fluiten etcetera |
|
Name : Patrik, Tyresö Homepage : Thyrfing Found : Pagan Message : Aye Aye Captain... The new THYRFING album "VANSINNESVISOR" is released this monday (15/7). Every fan of Moonsorrow should give it a try aswell. I am also dreaming about a Moonsorrow/Thyrfing gig at the Viking Line-ferry....that would be something for the adults to swing their legs to, huh? PS. Why can't I choose "Fisherman" under "I am:" above? DS. Thursday, July 11, 2002 12:23:55 PM Answer : Yes! Everyone who is into QUALITY and GOOD music,get "Vansinnesvisor" immediately!!!!!!!! To other things: We will do this Viking Line-gig as soon as we get Tomas Ledin and Paula Koivuniemi as support acts! "Sommaren är Kort" osv... Ärrr! Mi mateys! We sail ´ough tha sevenn seaz,harr! (Where´s me parrot?) Hmm Ik las dit in het moonsorrow guestbook.. een gig met moonsorrow en thyrfing is wel duchtig.. Windir is trouwens ook een goede viking metal band. Ze gaan nog optreden in de Effenaar en in Helmond |
|
prbeert u allen ook eens Allegiance. Zweudse viking met (ex-) leden van Marduk |
|
hmm marduk die viking metal maakt.. dat ga ik is controleren |
|
zijn erg nog tips van CD's om te kopen? K ben de laatste tijd veel naar Thyrfing, Ancient Rites en Finntroll aan het luisteren en vind het erg gaaf en wil me er meer in gaan verdiepen (en zelf met een "band-in-de-maak" gaan spelen) |
|
Allegiance heerscht! |
|
Falkenbach Kampfar Zijn ook heel aangenaam |
|
ik heb alles van Thyrfing, behalve de laatste. Thyrfing en Hednaland vind ik zeer fijn, maar dat is echt sfeermuziek, ik bedoel, die ga ik niet luisteren als het 23 graden is Strakblauwe lucht, -25 en bangen maar |
|
quote: ik zou zeggen ga is naar www.vikingbattle.tk viking metal site. En als je van viking metal houd en finntroll: Moet je gewoon moonsorrow proberen. www.moonsorrow.cjb.net |
|
Ik kan je ten zeerste "Ensiferum" uit Finland aanraden. Tum podem extulit horridulum... |
|
en in 2003 komen de nieuwe albums uit van: Bathory nordland II Ensiferum Finntroll Manegarm Moonsorrow Ik heb er zin in Maar ensiferum heeft maar een album, dus is het niet moeilijk om te kiezen |
|
Denk ook eens aan Cult of Catharsis (met Oryan van Helheim).Binnenkort komt hun debuut cd uit.Geweldige demo hebben ze(behoort tot de beste vikingmetal!!!). En Windir is geniaal,een van de beste live bands van dit moment!!! Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
kende ik nog niet zal ik is luisteren Staat namelijk ook op www.mp3.com ! Zeer goede melodische black/viking metal band. www.magog.nu www.mp3.com/magog(swe) |
|
Verder zijn Vanaheim(Noorwegen) en Nest(Finland) ook erg goed.En voor de ouderen onder ons :Mock(voorloper van Kampfar). Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |