|
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
finntroll is gewoon folk-black metal |
|
Veel vikingmetal is gewoon black-metal met teksten over vikingen/noorse mythologie, eigenlijk stom dat de teksten al bepalend zijn voor of iets vikingmetal mag heten of niet Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!! |
|
quote:ben ik het niet helemaal mee eens. de meeste viking bands maken niet enkel black maar gooien er ook veel andere rifjes en melodietje doorheen. En b.v. amon amarth wou ik geen black noemen. |
|
Ik bedoelde dat ik het van sommige bands niet snap wat er zo viking aan is, ik heb Amon Amarth nooit gehoord, dus daar spreekt ik geen mening over uit Misschien noemen sommige bands zichzelf vikingmetalband en worden ze daardoor ook als dusdanig beschouwd door het publiek. Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!! |
|
Heel gezien Cuntreaper, dat is meestal zo. Mensen geven overal hun eigen oordeel aan. Anderen nemen het over of keuren het af. |
|
Bolthorn Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'. |
|
Berserk is ook wel een goeie vicking metal band. Hun eerste cd ging gebukt onder een naad productie en zwaar irritante keyboards. Maar de MP3's die ik van hun nieuwe album (Rites of supremacy) heb gehoord klinken erg lekker. Ik las ergens de vergelijking met Enslaved maar ik vind het toch meer op een latere Graveland lijken. http://www.berserkhorde.com [Dit bericht is gewijzigd door XnegativeX op 19-10-2003 13:34] I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Toch maar is uitproberen, was me al is aangeraden. Wel een beetje raar Viking Metal uit Spanje. (dat was het toch? ). Hier nog wat info & mp3: http://www.vampire-magazine.com/news.asp?id=1621 |
|
Ensiferum is ook goed!!! Maar dat is ongeveer hetzelfde als finntroll maar dan 10x beter. De s/t cd is heel goed. Mix tussen folk-black metal schitterend gewoon! |
|
quote:ik ken die band niet maar als idd een mix van folk en bm is is het focking geen viking metal. |
|
het is inderdaad geen viking metal.. de black metal is overigens ook vrij ver te zoeken:p maar het is wel een leuk bandje "Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer |
|
Ik vind de term viking metal sowieso een beetje 'loos': Moonsorrow is muzikaal gezien gewoon folk metal. Amon Amarth is muzikaal gezien gewoon melodic death. Maar omdat ze over vikingen zingen, is het ineens viking metal... Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:hoezo? voel jij de geesten van de gestorven vikingen niet om je heen dwalen bij het luisteren van zo'n plaat |
|
quote: Nee Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Ik vind dat er toch wel een verschil is tussen folk en viking metal, ik vind Amon Amarth eigenlijk ook geen viking metal, maar het is gewon death metal met lyrics die over vikingen gaan. En finntroll en ensiferum zijn toch zeker folk. maar bands als thyrfing, moonsorrow en mithotyn zijn toch wel degelijk vm! |
|
quote: Pagan Folk Metal is wel een briljante cd(-r). Alleen jammer de opnames niet allemaal geweldig klinken. Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht! |
|
quote:Is idd een heersch cd-tje al had nummer 5 van mij niet gehoeven. Ik heb 'm regelmatig in de woonkamer aanstaan omdat ie voor de rest van het huis ook wel te accepteren is. Jammer allen dat Jim afgelopen vrijdag ziek was en mijn vervoer voor zondag a.s. het heeft laten afweten. Ik heb afegelopen vrijdag in Gent wel kennis mogen maken met de jongen viking band ''lemuria''. Deze band maakt viking metal alla thyrfing en voerde daar ook een erg gave cover van uit. Ik heb ommiddelijk de cd aangeschaft, deze valt alleen wel wat tegen maar ze kwamen live oom wel erg goed uit de verf (ik denk dat dit te maken heeft met het ietwat mindre geluid op de cd). Van de zanger heb ik venomen dat begin volgend jaar een nieuwe cd uitkomt. link: www.lemuria.be Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
ja... erg vervelend dat we vorige week neit in de frontline konden spelen.. problemen met vrouwe justitia en overmatig alkohol gebruik zorgden ervoor dat enkele leden niet konden komen... Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
quote:zo'n vermoedde had ik al Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
quote: Ik had met deze band net hetzelfde, het cd'tje had ik eerder dit jaar ergens in een cd-zaak ontdekt= het was wat zo en zo, maar toen ik ze even terug in Mechelen live zag, wisten ze me wel te overtuigen. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Amon Amarth |
|
altijd maar weer dat gezeur over welke band in welk hokje past.. you gotta love it. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Enslaved! Grutle Kjellson heeft de haafste black metal strot aller tijden. Ik hou vooral van die subtiele speekselgorgelgeluiden die door zijn scream heen klinken. Beste album vind ik... toch wel monumension. Heb hun laatste nog niet gehoord maar ga hem zeker eens kopen. mvg wk10 |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |