|
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
En je hebt helemaal gelijk. Meeste metal met een folk deuntje word al snel als viking metal benoemd. Maar het gaat uiteindelijk om de muziek. |
|
Jah...daar heb jij weer gelijk in...vind alle muziek met een folk deuntje wel al heel snel mooi |
|
Viking metal? Wat mag dan wel Viking metal heten? Ultieme Viking metal vind ik nog steeds Bathory's Blood Fire Death (niet die valsgezongen platen die daarop werden uitgekotst door Quorthon), gevolgd door zeer vermakelijke platen zoals Enslaved - VV, Frost, Eld, Amon Amarth - Once sent from the Golden Hall (Friends of the Suncross is een klassieker!), Kampfar, Windir (...), Falkenbach (eigenlijk totaal talentloze crap, maar op een of andere manier erg vermakelijk)... Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
Eld vind ik zeker heeeel erg geniaal one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Misschien ook wel lache... Minas Morgul. Hun cd is me pas aangesmeerd door een of andere Duitse platenboer in een rolstoel die aan het verkondige was dat hun cd 'Schwertzeit' of zoiets "follgeil" was. Ik heb hem gekocht om die kerel een plezier te doen, blijkt het nog best aan te horen. As je es een nummertje wil luistere, moet je www.auralattack.de ff bezoeke. Staan 2 nummers van hun cd op. |
|
Borknagar's debuut heeft af en toe ook een viking-sfeertje. Komt vooral door die lage mannelijke vocalen denk ik. Geweldig album! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik vind eigenlijk dat de muziek van Grimm ook wel vikingmetal genoemd mag worden, hoewel het eigenlijk folkmetal is Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!! |
|
ach, vgoor bepaalde kale mensen is folk / hooligan / viking allemaal hetzelfde, dus bij al die doelgroepen doet grimm het goed! Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
nachtfalke was toch ook viking, achtig |
|
quote: alles van OSFTGH krijgt van mij de stempel Klassieker, van Ride for vengeance tot de titelsong. Ook de 5 nummers van hun eerse minialbum (Sorrow thougout the nine worlds) zijn echt topnummers! wel grappig btw als ik de lyrics lees van het nummer Burning Creation (nummer 3 van STTNW ) , het gewoon letterlijk uit de Edda komt, aan de poezie is niets veranderd (Het vision van de ziender een van de laatste passages daarvan). |
|
Valt volgens mij onder de noemer Pagan Metal: Skyforger! Dit is echt geweldig, alle 3 cd's zijn stuk voor stuk aanraders! |
|
quote: Ik heb zelf Latvian Riflemen en die heersch echt wel! Maar is geen viking. Hoe je het wel noemt weet ik ook niet. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
wat vinden jullie ancient rites eigenlijk voor metal? muziekaal gezien vind ik (dim carcosa dan) power/black, maar ik gooi het toch echt onder den viking. |
|
Een mengeling van Vlaamse nationaalromantische folk en black-metal, maar dan met de nadruk op black metal. [Dit bericht is gewijzigd door Mr. Cuntreaper op 29-07-2003 19:07] Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!! |
|
Een fijne odelsrune trouwens Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!! |
|
quote:dank u heer cuntreaper |
|
quote: Kan ik het mee eens zijn |
|
Alles wat met vikingen te maken heeft krijgt mijn goedkeuring,niks is meer metal en mannelijker dan een Viking [Dit bericht is gewijzigd door Wyb op 29-07-2003 19:27] still dedicated |
|
Inderdaad, Once sent from the Golden Hall bevat louter sterke tot zeer sterke nummers. Helaas vond ik Avenger wat minder sfeervol; wat daarna werd uitgebracht hielden mijn beide trommelvliezen tegen uit angst voor slaperigheid achter het stuur. En yep, Manegarm. Ik draai het vrijwel nooit, maar dat is zo'n band als Kampfar: een redelijke band, maar niet de moeite waard door het enorme aanbod. Ancient Rites schopt reet. Met name Fatherland behoort tot mijn favoriete platen al is ook Dim Carcosa een absoluut ondergewaard juweeltje. Steun die band! Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
quote: Heb je de eerste cd ook gehoord (van Manegarm) |
|
quote: true, The Crusher is echt boring... niks warme solo''s en veel afwisseling, alleen maar slechte grunts en saaie riffs toch vind ik versus teh world weer een toppertje . Niet zo goed als het oude werk maar toch.. Thousand years of oppression kickt aars! |
|
quote:ik vind avenger juist de meest sfeer volle plaat die ik ken van amon amarth, die daarna zijn mij iets te deathie |
|
Wladimir, yep, de eerste van Manegarm op Displeased records (..Tidsalder) ken ik. Misschien waren de demo's die ik niet ken, beter, maar hierop is toch voornamelijk uitgekauwde Folk-vermengd-met-Emperor-riffs te horen. Niet slecht, maar ik heb steeds het idee dat Manegarm hun middelmatige songs probeert op te krikken door middel van viooldeuntjes, stemmetjes en andere fratsen die mijn getrainde metalen oren niet bedonderen. De tweede vond ik ronduit saai en al heb ik vernomen dat er binnenkort een nieuwe uitkomt, ik zal 'em niet kopen. Nogmaals, niet echt bagger, maar in deze tijden van Windir (voor mij DE Folk-metalband van dit moment) en Ancient Rites, gewoon niet geniaal genoeg. Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
De mop van vandaag (hou je vast, dit is een goeie..): Viking metal = Finntroll... Mhoewhhahhahahahah Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |