IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Ebay Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-06-2007 19:52 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Yep, wat ik zei, bijna alles is gewoon officieel gelicenseerd en dus volkomen legaal en voldoet aan de eisen van de oorspronkelijke platenmaatschappij

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 26-06-2007 19:53]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Buried_Alive
Usericon van Buried_Alive
Posted 26-06-2007 21:24 by Buried_Alive Wijzig reactieProfiel van Buried_AliveQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 19:35 schreef Spirit In Black het volgende:
ik heb wel 20 russische cd's gekocht voor een prikkie, helemaal niets mis mee. Er staat alleen niet Relapse of Nuclear Blast op de cd, but who cares...er staat wel in licentie van bovenstaande namen...

Daar heb ik er ook wat van. Staat ook nog bij dat het alleen in Rusland en nog wat van die landen mag worden verkocht. Verder werkt het prima, niks geen last mee.



Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-06-2007 21:57 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Rusland staat er helaas om bekend niet zo netjes met zijn auteursrechten om te gaan. Artiesten zien veelal geen cent van wat er in Rusland verkocht wordt. Dan mag het nog zo gelicenseerd zijn. Als het je er alleen maar om gaat dat je de muziek op cd hebt met een boekje erbij kan je de muziek net zo goed zelf op cd branden en een boekje uitprinten...


Zenial


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-06-2007 22:06 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Blijft leuk voor de echte verzamelaar die alles spaart van zijn/haar favoriete band. En voor de kosten hoef je het niet te laten

En tsja, de artiesten zullen in zulke landen niet echt aan de muziek verdienen nee...maar de mensen verdienen daar ook amper iets. Als ik daar heb gezien dat vele gezinnen met een kleine 300 euro per maand rond moeten komen......velen worden met meerdere gezinnen in 1 woning geplaatst waar je als bewoner niks over hebt in te brengen met wie je komt te wonen. Ze hebben daar dus wel andere zorgen dan dat een artiest wel of niet krijgt waar 'ie officieel recht op heeft. Denk ook dat het voor bands, ondanks dat ze er niet of weinig aan verdienen ( Cd's kosten daar rond de 100 tot maximaal 200 Rubels) het meer om de naamsbekendheid gaat.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-06-2007 22:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. maar dat is geen reden om buitenlandse artiesten hun geld niet uit te betalen ...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-06-2007 22:18 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Dat weet ik, is uiteraard zo. Maar ik ga er van uit dat de labels het toch wel goed geregeld hebben als er officiele licensie deals zijn. En zelfs al is het goed geregeld zal de opbrengst voor een band nauwelijks noemenswaardig zijn. Neem een CD van Dimmu Borgir - In sorte diaboli, die kost daar in de winkels 200 Rubels welke 5,80 euro is. Daar word van betaald de verkopende winkel, het (licensie)label en de band. Er blijft dus nauwelijks iets over om te verdelen per CD. En dan praten we dus over een van de duurdere CD's daar. Platen van Darkthrone, Aura Noir en noem ze maar op kosten net geen 100 Rubels wat neerkomt op minder dan 2,90 euro voor een CD.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 26-06-2007 22:23 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Tja, ik ben nou juist bezig m'n mp3 verzameling naar CDs om te zetten omdat ik wil dat de bands er wat aan verdienen ed. Dus toch maar ouderwets naar de winkel!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-06-2007 22:28 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

En als je russische imports op ebay gaat kopen, is de enige die er iets aan verdient die eikel die de cds in rusland koopt en ze op ebay zet.


Zenial


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-06-2007 22:30 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 22:28 schreef Zenial het volgende:
En als je russische imports op ebay gaat kopen, is de enige die er iets aan verdient die eikel die de cds in rusland koopt en ze op ebay zet.
Dat zijn inderdaad eikels, geef ik je helemaal gelijk in. En dat zijn dezelfde eikels die belachelijke prijzen gaan vragen voor 'zeldzaam' vinyl. Zulke mensen doen zo kunstmatig de prijzen hoog houden, de flikkers


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-06-2007 22:32 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 26 juni 2007 22:30 schreef Hub de Gallier het volgende:
Dat zijn inderdaad eikels, geef ik je helemaal gelijk in. En dat zijn dezelfde eikels die belachelijke prijzen gaan vragen voor 'zeldzaam' vinyl. Zulke mensen doen zo kunstmatig de prijzen hoog houden, de flikkers

Inderdaad ja, kloote praktijken.
Heb er pas trouwens wel weer aan toegegeven, en teveel neergeteld voor die katatonia/primordial split


Zenial


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-06-2007 22:37 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Zo'n spijt dat ik die ooit verkocht heb (voor normale prijs trouwens hehe)
Erg gaaf plaatje

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 26-06-2007 22:37]


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 26-06-2007 22:45 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Toch irritant dat dit soort gastjes altijd iets 9846 x feedback hebben waarvan 99.9% positief. Hierdoor was ik er ook bijna ingetrapt, en dat nu niet voor de 1e keer.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-06-2007 23:00 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 26 juni 2007 22:45 schreef Jällö het volgende:
Toch irritant dat dit soort gastjes altijd iets 9846 x feedback hebben waarvan 99.9% positief. Hierdoor was ik er ook bijna ingetrapt, en dat nu niet voor de 1e keer.

Hier is een handig tooltje:
http://www.toolhaus.org/
Kan je de negatieve feedbacks van iemand bekijken, met alle positieve eruit gefilterd. Zie je dus wel mooi staan dat iemand rotzooi verkoopt terwijl 99% vd mensen het niet uitmaakt.

quote:
Op 26 juni 2007 22:37 schreef Hub de Gallier het volgende:
Zo'n spijt dat ik die ooit verkocht heb (voor normale prijs trouwens hehe)

Niet aan mij, bastard

[Dit bericht is gewijzigd door Zenial op 26-06-2007 23:03]


Zenial


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-06-2007 23:06 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Nee hehe, voor een tientje weg gedaan...is toch niet teveel gevraagd voor die split


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-06-2007 23:07 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 22:30 schreef Hub de Gallier het volgende:
En dat zijn dezelfde eikels die belachelijke prijzen gaan vragen voor 'zeldzaam' vinyl.

Wat is belachelijker, degene die 100 euro vráágt voor een stuk vinyl, of degene die 100 euro gééft voor zo'n plaat?


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-06-2007 23:08 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 26 juni 2007 23:07 schreef WhiteRider het volgende:
Wat is belachelijker, degene die 100 euro vráágt voor een stuk vinyl, of degene die 100 euro gééft voor zo'n plaat?

Aangezien het allebei handelaren zijn is het allebei belachelijk. Degene die 100 euro geeft voor zo'n LP verkoopt hem een jaar later voor 150. Walgelijk


Zenial


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-06-2007 23:10 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 23:08 schreef Zenial het volgende:
Aangezien het allebei handelaren zijn is het allebei belachelijk. Degene die 100 euro geeft voor zo'n LP verkoopt hem een jaar later voor 150. Walgelijk

Is het ook belachelijk als je een zeldzame LP voor 15 euro op Ebay gooit, en hem later verkoopt voor 150 euro omdat dat de laatste bieding is? Dat gebeurt ook vaak, namelijk.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-06-2007 23:10 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

ach in een winkel koop je ook een cd voor 18€ terwijl dat echt niet de inkoopwaarde is. oke, i got the point maar het is gewoon goeie handel schijnbaar en mensen hebben het geld er voor over dus zal het blijven bestaan


Je moeder.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 26-06-2007 23:11 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ha, thx Zenial!

"All the objects were damaged, and also from russia, which wasn't mentioned!!!!!"
Op het profiel staat nml. dat er vanuit Finland wordt verzonden.

"..printed with "russian blabla edition" on front of cover :-( "
Veel negatieve feedback wordt uiteindelijk toch teruggetrokken, ook zoiets wazigs.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-06-2007 23:11 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Als ik een plaat op Ebay zet en er wordt 100 euro voor geboden zeg ik echt niet iets als 'Nee man! Dat is slecht voor de scene! 10 euro, niet meer!'
Dan ben ik wel weer zo kapitalistisch om van die 100 euro een paar hele dure biertjes te kopen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 26-06-2007 23:13 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 23:10 schreef WhiteRider het volgende:
Is het ook belachelijk als je een zeldzame LP voor 15 euro op Ebay gooit, en hem later verkoopt voor 150 euro omdat dat de laatste bieding is? Dat gebeurt ook vaak, namelijk.


Tuurlijk niet, het is maar net wat de gek er voor geeft. Ik bood een longsleeve voor normale prijs aan, schijnbaar waren er lui die dat ding graag wilde hebben.. kreeg er 90 euro voor ipv 14 euro. Sja.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-06-2007 23:13 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 23:13 schreef MMayo het volgende:
Tuurlijk niet, het is maar net wat de gek er voor geeft. Ik bood een longsleeve voor normale prijs aan, schijnbaar waren er lui die dat ding graag wilde hebben.. kreeg er 90 euro voor ipv 14 euro. Sja.

Niks mis mee.


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-06-2007 23:16 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 23:11 schreef WhiteRider het volgende:
Als ik een plaat op Ebay zet en er wordt 100 euro voor geboden zeg ik echt niet iets als 'Nee man! Dat is slecht voor de scene! 10 euro, niet meer!'

Groot gelijk heb je, hoe meer de gek wil betalen, hoe beter voor jou. Zou ik ook doen.

Maar ik vind het wel niet kunnen, zoals Zenial al aangaf, platen voor 100 euro te kopen om ze meteen door te verkopen voor 150, helaas zijn er teveel handelaren actief in dit wereldje die op deze manier wel de prijzen kunstmatig hoog houden waardoor de echte liefhebben niet meer/moeilijker aan zijn spul kan komen.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 26-06-2007 23:18 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

nou, of het 100€ of 150€ is, er zijn uiteindelijk altijd 'fans' die het kopen


Je moeder.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 26-06-2007 23:18 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2007 23:16 schreef Hub de Gallier het volgende:
Groot gelijk heb je, hoe meer de gek wil betalen, hoe beter voor jou. Zou ik ook doen.

Maar ik vind het wel niet kunnen, zoals Zenial al aangaf, platen voor 100 euro te kopen om ze meteen door te verkopen voor 150, helaas zijn er teveel handelaren actief in dit wereldje die op deze manier wel de prijzen kunstmatig hoog houden waardoor de echte liefhebben niet meer/moeilijker aan zijn spul kan komen.

Fair enough, daar heb je gelijk in.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen