IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Ebay Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-02-2004 15:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vind die laatste zin ook raadselachtig. Ebay is nu eenmaal een veiling. Daar kunnen dus rare bedragen worden aangeboden of worden gevraagd. Maar dat gebeurt ook in de een normale winkel. Maar in het algemeen zijn de prijzen heel schappelijk vooral als je dingen zoekt die niet "hot" zijn. Je moet natuurlijk geen Nirvana bootleg voor weing geld willen kopen als "Smells like.." op #1 staat. En als ik iets speciaals tegen kom vind ik het niet erg om wat meer te betalen.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 11-02-2004 15:37 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik koop er ook regelmatig
Nadelen vind ik wel de grote hoeveelheid mensen die promo-copy's verkopen op eBay en dit zo onduidelijk mogelijk in de omschrijving zetten, of mensen die veel te veel porto vragen. Maar als je hier een beetje op let kan je er mooie dingen voor weinig geld scoren


Zenial


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-02-2004 15:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 15:37 schreef Zenial het volgende:
Ik koop er ook regelmatig
Nadelen vind ik wel de grote hoeveelheid mensen die promo-copy's verkopen op eBay en dit zo onduidelijk mogelijk in de omschrijving zetten, of mensen die veel te veel porto vragen. Maar als je hier een beetje op let kan je er mooie dingen voor weinig geld scoren


maar geef dan feedback. dat kan bij ebay. dat is net het mooie. als iedereen dat doet leren ze het wel af want dan koopt niemand meer iets bij hun (of je moet per se een promo willen).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-02-2004 15:52 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik had hier op ZM ooit een CDtje van Graveland gekocht. Het was een re-release maar dat werd bij de verkoop niet gemeld. Nu maakt mij dat persoonlijk weinig uit maar dat is wel typisch een stuk relevante informatie die vermeld dient te zijn IMHO.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-02-2004 16:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 15:56 schreef Snagger het volgende:
Ik heb een behoorlijke hekel aan ebay;

Op ebay zitten namelijk een hoop handelsbaasjes en ook mensen met veel geld. Zo gaan er vaak platen over het net voor belachelijke bedragen, helaas zijn er daarom veel traders/verkopers van (vooral obscure) platen die de prijzen dan meteen opschroeven.

Op de metalmarket zitten vaak verkopers die geen reet verstand van metal hebben en dan maar op ebay gaan kijken voor wat voor bedran een plaat weg gaat. Behoorlijk frustrerend als je eerst Manilla Road's crystal logic in goede staat voor een belachelijk bedrag ziet bij mensen die niet eens weten wat voor plaat het is en 'em later voor een net bedrag bij een gozer ziet liggen en je er alles over kan vertellen; hij zei nog dat hij ook een enorme hekel heeft aan ebay.

Kijk, ebay is erg gemakkelijk en het valt ze ook niet te verwijten maar ik vind het wel jammer dat veel prijzen hoog liggen tegenwoordig dankzij de kutprijzen op ebay.


EBay drijft de prijzen niet op, noch doen de verkopers dat. De meeste reserve-prices zijn schappelijk....de prijzen worden veelal opgedreven door het feit dat de vraag veel hoger is dan op een Metal Market o.i.d.

Vroeger kon je bijzondere platen enkel via bevriende verkopers en/of metal markten krijgen. Heel veel mensen (waaronder bijv. Ik) hadden geen zin om allerlei toko's af te struinen voor een plaatje. Met de komst van internet is dit veranderd aangezien ik heel simpel wereldwijd via eBay of MusicStack kan zoeken naar de door mij gewenste items.

Annbod is grofweg gelijk gebleven maar de vraag is explosief gestegen. Elementaire kennis van economische principes leert ons dat de prijs dan stijgt. Dit geldt voor alle producten: kleren, auto's, bier en ja ook muziek. Ik ben persoonlijk zeer blij met eBay en vergelijkbare diensten alsook met de vele mailorders aangezien ik nu zonder gezeik en al te veel moeite aan mijn gerief, wat de metal betreft, kan komen.

En als ik een plaat van Manilla Road wil kopen dan hoef ik geen discussie met de verkoper voeren over of het wel of niet een gave plaat is en of het wel of niet zeldzaam is. Ik wil hem mijn euro's overhandigen en mijn CD in ontvangst nemen.


[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 11-02-2004 16:10]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 11-02-2004 16:09 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Chelman schreef:
EBay drijft de prijzen niet op, noch doen de verkopers dat. De meeste reserve-prices zijn schappelijk….de prijzen worden veelal opgedreven door het feit dat de vraag veel hoger is dan op een Metal Market o.i.d.

Kan je dat bewijzen dan? Dat denk ik niet. Kijk, een graveland cdtje zal niet zoveel uitmaken, maar een LP van Mysto Dysto die ik eerst voor 100 euro weg zie gaan en nu over internet voor 275, dat is toch wel een verschil, nietwaar?

Vroeger kon je bijzondere platen enkel via bevriende verkopers en/of metal markten krijgen. Heel veel mensen (waaronder bijv. Ik) hadden geen zin om allerlei toko’s af te struinen voor een plaatje. Met de komst van internet is dit veranderd aangezien ik heel simpel wereldwijd via eBay of MusicStack kan zoeken naar de door mij gewenste items.

Hoe kan je zoiets nou zeggen? Ik ken toevallig mensen uit de jaren 80 die alle hoeken en gaten afspeurden voor platen die ze wilde hebben. Doordat het zo simpel is geworden op ebay zijn er ook veel 'luie' verzamelaars die nu zo'n plaat in bezit kunnen krijgen. Maar toch, je moet niet met de jaren 80 gaan vergelijken want ik denk dat veel lp's nu veel lastiger te krijgen zijn; denk aan het al lang 'out of press'zijn, verloren exemplaren etc. Op ebay zijn veel platen te vinden en kunnen mensen met een fiske portemonnee flink bieden.

Annbod is grofweg gelijk gebleven maar de vraag is explosief gestegen. Elementaire kennis van economische principes leert ons dat de prijs dan stijgt. Dit geldt voor alle producten…kleren, auto’s, bier en ja ook muziek. Ik ben persoonlijk zeer blij met eBay en vergelijkbare diensten alsook met de vele mailorders aangezien ik nu zonder gezeik en al te veel moeite aan mijn gerief, wat de metal betreft, kan komen.

Dat valt te betwijfelen, een plaat die in een oplage van 500 geperst is in 1983 die zal zelden op ebay verschijnen, doet ie dat wel dan zal er - mits er veel vraag naar is - veel geld voor neergelegd worden. Stel je voor dat je dat als verkoper ziet gebeuren en die plaat wilt verkopen. De meeste verkopers zullen de prijs dan toch enigzins op de ebay prijs afstellen.

En als ik een plaat van Manilla Road wil kopen dan hoef ik geen discussie met de verkoper voeren over of het wel of niet een gave plaat is en of het wel of niet zeldzaam is. Ik wil hem mijn euro’s overhandigen en mijn CD in ontvangst nemen.

Ik ook niet want ik wist al of het een goede plaat was, maar toch. Als je een auto gaat kopen verwacht je ook dat de dealer een verstand heeft van de dingen die hij verkoopt, en een bakker weet ook wat voor brood hij verkoopt. Ik vind dat een persoon dat platen verkoopt ook hoort te weten wat hij verkoopt. Ik vind het altijd leuk om te vragen of een bepaalde verkoper meer van dat spul heeft of dat hij misschien aan een andere manilla road plaat kan komen (een 'leek' zou dan zeggen "nooit van gehoord" wat ik toch minder zou vinden).





[Dit bericht is gewijzigd door Snagger op 11-02-2004 16:19]


Ik, Wil Schuurman


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-02-2004 16:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

hehe...mijn reply staat voor je post...nou da's origineel


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-02-2004 16:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ja, aan de andere kant heb ik weer de nemesis cd, de tony fredianelli cd etc voor een habbekrats kunnen kopen. je moet gewoon geluk hebben. mazar ik kan lme je frustratie uiteraard wel voorstellen. gel eigenlijk, want ik heb het idee dat lpees net goedkoper zijn. Ik hen de eerste Toxik lpee voor een paar dollar zien liggen bijvoorbeeld. (en ik wist niet dat manilla road zo populair was)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-02-2004 16:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 16:12 schreef Chelman het volgende:
hehe...mijn reply staat voor je post...nou da's origineel

ja, ik zat er net aan te denken. nostradamus is weer onder ons.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 11-02-2004 16:17 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 16:12 schreef Chelman het volgende:
hehe...mijn reply staat voor je post...nou da's origineel


Hehe ik heb hem veranderd.


Ik, Wil Schuurman


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-02-2004 16:24 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 16:09 schreef Snagger het volgende:
Kan je dat bewijzen dan? Dat denk ik niet. Kijk, een graveland cdtje zal niet zoveel uitmaken, maar een LP van Mysto Dysto die ik eerst voor 100 euro weg zie gaan en nu over internet voor 275, dat is toch wel een verschil, nietwaar?



Ja. Een metal market of een kleine lokale distro heeft een beperkt bereik. (provincie, land). Via eBay krijg je opeens globaal bereik. Dus dat ene Manilla Road wat je aanbiedt wordt niet alleen door de paar honderd metal market bezoekers gezien maar door vele duizenden metalheads wereldwijd.

quote:

Hoe kan je zoiets nou zeggen? Ik ken toevallig mensen uit de jaren 80 die alle hoeken en gaten afspeurden voor platen die ze wilde hebben. Doordat het zo simpel is geworden op ebay zijn er ook veel 'luie' verzamelaars die nu zo'n plaat in bezit kunnen krijgen. Maar toch, je moet niet met de jaren 80 gaan vergelijken want ik denk dat veel lp's nu veel lastiger te krijgen zijn; denk aan het al lang 'out of press'zijn, verloren exemplaren etc. Op ebay zijn veel platen te vinden en kunnen mensen met een fiske portemonnee flink bieden.


Dat is wat ik bedoelde. Er is een beperkt aantal OOP titels in omloop. Als je het op de Metal Market in Staphorst aanbiedt krijg je een paar honderd potentieele kopers. Op eBay vele duizenden ergo: hogere prijs.

Bekijk het zo: je kan nu van een handelaartje in Brazilie kopen. In de jaren 80 kon dat niet.... dus per elk specifiek LP/CD is een veel groter koperspotentieel ergo: hogere prijs.

quote:

Dat valt te betwijfelen, een plaat die in een oplage van 500 geperst is in 1983 die zal zelden op ebay verschijnen, doet ie dat wel dan zal er - mits er veel vraag naar is - veel geld voor neergelegd worden. Stel je voor dat je dat als verkoper ziet gebeuren en die plaat wilt verkopen. De meeste verkopers zullen de prijs dan toch enigzins op de ebay prijs afstellen.



Juist omdat hij zelden verschijnt is de prijs hoog.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 11-02-2004 16:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 16:24 schreef Chelman het volgende:

Bekijk het zo: je kan nu van een handelaartje in Brazilie kopen. In de jaren 80 kon dat niet.... dus per elk specifiek LP/CD is een veel groter koperspotentieel ergo: hogere prijs.



en vergeet niet: een veel groter aanbod. Titels die je anders bijna nooit tegen zou komen zijn nu opeens binnen handbereik.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 11-02-2004 16:34 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 16:24 schreef Chelman het volgende:
Ja. Een metal market of een kleine lokale distro heeft een beperkt bereik. (provincie, land). Via eBay krijg je opeens globaal bereik. Dus dat ene Manilla Road wat je aanbiedt wordt niet alleen door de paar honderd metal market bezoekers gezien maar door vele duizenden metalheads wereldwijd.

Ja, en daarom is het dan ook zo jammer dat veel traders / verkopers hun prijzen omhoog gooien omdat ze op ebay ook hoog ligen. Tuurlijk, op ebay zijn er meer mensen die een bepaalde plaat zien dan dat hij op een metalmarket of in een tradelist zou staan. Maar het is klote dat de schappelijke prijzen van traders/verkopers zo ongeveer verdwijnen en meer op de prijzen van ebay gebaseerd zijn. Nogmaals, dat ligt niet aan ebay maar aan de mensen die er teveel geld aan uit geven. En tjah, als je iets graag wilt heb je er ook een flinke duit voor over...

Dat is wat ik bedoelde. Er is een beperkt aantal OOP titels in omloop. Als je het op de Metal Market in Staphorst aanbiedt krijg je een paar honderd potentieele kopers. Op eBay vele duizenden ergo: hogere prijs.

Dat weet ik ook wel, maar het gaat me niet om het bereik. Tjah, als je echt veel geld wilt verdienen dan moet je over ebay gaan verkopen. Natuurlijk wil je als verkoper geld verdienen, maar je kan ook een gulden middenweg kiezen; redelijke prijzen en tevreden klanten (wat niet betekent dat een ebayer niet tevreden zou zijn met zijn - veel te dure - aankoop). Ja, tuurlijk is er meer vraag, maar het moet wel leuk en eerlijk blijven. Zo lijkt het er nu op dat alleen rijke mensen nog maar de kans krijgen.

Bekijk het zo: je kan nu van een handelaartje in Brazilie kopen. In de jaren 80 kon dat niet.... dus per elk specifiek LP/CD is een veel groter koperspotentieel ergo: hogere prijs. Juist omdat hij zelden verschijnt is de prijs hoog.

Jeps, maar een groter bereik hoeft toch niet meteen gelijk te staan aan een hogere prijs. Ja, de tijd vordert en alles wordt duurder maar het kan ook leuk gehouden worden. Veel distro-lijsten gaan over heel de wereld, een beetje speuren naar platen en dan uiteindelijk voor een net bedrag kunnen aanschaffen. Dat vind ik leuk, maar mensen met veel geld vinden dat misschien niet en kopen iets op ebay voor een hogere prijs. Maar ik vind het jammer dat die underground-lijsten zo ongeveer verbannen worden door ebay; al die traders gaan ebay op om 100 x meer winst te maken.

En daarnaast zitten er een hele hoop oplichters en geldgenerators op ebay. Denk aan al die bootleg shirts die voor belachelijke prijzen verkocht worden. Of mensen die een hele zooi limited editions opkopen (denk aan die laatste dissection boxset) om ze voor HELE hoge prijzen over ebay weg te laten gaan.



Ik, Wil Schuurman


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 11-02-2004 16:37 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 11 februari 2004 15:38 schreef attila_de_hun het volgende:
maar geef dan feedback. dat kan bij ebay. dat is net het mooie. als iedereen dat doet leren ze het wel af want dan koopt niemand meer iets bij hun (of je moet per se een promo willen).

Als het niet in de omschrijving staat kan ik inderdaad negatieve feedback geven omdat de verkoper niet heeft vermeld dat het een promo is. Daarom zorgen ze ook wel dat het in de omschrijving staat, maar wel lekker onopvallend. Als je dan de cd koopt en klaagt dat het een promo is dat is het zeg maar je eigen schuld omdat je de omschrijving niet goed heb gelezen. Hetzelfde geld voor goedkope russische (bootleg) releases.
En het blijft gewoon irritant dat als je een cd wil hebben dat je dat tussen alle promo's en russische releases door naar een betaalbare originele cd moet zoeken. Vooral ook omdat er steeds meer mensen lijken te komen die geld willen verdienen met de verkoop van promo's en russische releases.
Maar met even zoeken kan je inderdaad mooie dealtjes vinden op ebay


Zenial


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 11-02-2004 16:40 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 11 februari 2004 16:34 schreef Snagger het volgende:

En daarnaast zitten er een hele hoop oplichters en geldgenerators op ebay. Denk aan al die bootleg shirts die voor belachelijke prijzen verkocht worden. Of mensen die een hele zooi limited editions opkopen (denk aan die laatste dissection boxset) om ze voor HELE hoge prijzen over ebay weg te laten gaan.


Agreed, dat is inderdaad heeel irritant!! Er zijn een aantal releases die ik graag wil hebben maar die meteen bij uitgave massaal zijn opgekocht om op ebay verkocht te worden.


Zenial


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-02-2004 16:42 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 16:34 schreef Snagger het volgende:
Dat weet ik ook wel, maar het gaat me niet om het bereik. Tjah, als je echt veel geld wilt verdienen dan moet je over ebay gaan verkopen. Natuurlijk wil je als verkoper geld verdienen, maar je kan ook een gulden middenweg kiezen; redelijke prijzen en tevreden klanten (wat niet betekent dat een ebayer niet tevreden zou zijn met zijn - veel te dure - aankoop). Ja, tuurlijk is er meer vraag, maar het moet wel leuk en eerlijk blijven. Zo lijkt het er nu op dat alleen rijke mensen nog maar de kans krijgen.



Een veel te dure aankoop is het nooit. Je stelt JOUW PERSOONLIJKE maximum in...je wint dan de veiling of niet. Elke koper betaalt hoogstens zijn eigen persoonlijke maximum..dus is het nooit te duur.

De traders op eBay zijn voor 90% schappelijk met hun reserve-prices. Als de prijs hoger uitvalt komt het niet door de traders maar door koopgrage kopers.

quote:

Jeps, maar een groter bereik hoeft toch niet meteen gelijk te staan aan een hogere prijs. Ja, de tijd vordert en alles wordt duurder maar het kan ook leuk gehouden worden. Veel distro-lijsten gaan over heel de wereld, een beetje speuren naar platen en dan uiteindelijk voor een net bedrag kunnen aanschaffen.



In deze betekent een groter bereik wel hogere prijzen. Die worden namelijk niet door de trader vastgelegd maar door de vele kopers die op een object bieden.
quote:

En daarnaast zitten er een hele hoop oplichters en geldgenerators op ebay. Denk aan al die bootleg shirts die voor belachelijke prijzen verkocht worden.



Da's ook irritant ja. Maar handel in illegale spullen bestond voor eBay en zal na eBay ook bestaan.....

quote:

Of mensen die een hele zooi limited editions opkopen (denk aan die laatste dissection boxset) om ze voor HELE hoge prijzen over ebay weg te laten gaan.



Ik heb hier persoonlijk geen enkele moeite mee. Als jij in je eentje een groot percentage van een bepaald product bezit is het niet vreemd dat je het dan voor een hogere prijs verkoopt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-02-2004 16:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 16:28 schreef attila_de_hun het volgende:
en vergeet niet: een veel groter aanbod. Titels die je anders bijna nooit tegen zou komen zijn nu opeens binnen handbereik.


Dat klopt.

Formeel wordt de aanbod van specifieke zeldzame titels niet groter (ze zijn immers al OOP). Wel groeit het aantal verschillende zeldzame titels.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-02-2004 16:45 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 16:37 schreef Zenial het volgende:
Hetzelfde geld voor goedkope russische (bootleg) releases.



De meeste traders van Russische releases vermelden het ook. Meestal gaat het trouwens ook niet om bootlegs maar om op licentie geperste platen (meestal van de label IROND)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 11-02-2004 16:46 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 16:42 schreef Chelman het volgende:

Da's ook irritant ja. Maar handel in illegale spullen bestond voor eBay en zal na eBay ook bestaan.....
Absoluut, maar als je naar een metal market gaat kan je al snel zien of het een bootleg of origineel is. En dat kan je op ebay soms niet zo snel of helemaal niet zien. Dan kan je wel een negatieve feedback geven maar daar schiet je dan ook weinig mee op. Toch zonde als je denkt een originele druk ergens van gekocht te hebben en er achter komt dat het een bootleg is. Of denk aan de kwaliteit. Een LP van 100 euro (ik noem maar wat) en thuis erachter komen dat de hoes verneukt is etc. In een winkel oid zie je dat direct.


Ik heb hier persoonlijk geen enkele moeite mee. Als jij in je eentje een groot percentage van een bepaald product bezit is het niet vreemd dat je het dan voor een hogere prijs verkoopt.

Wat een onzin. Als jij denk een boxset van band a. te kopen maar die zijn direct uitverkocht en er dan achterkomt dat ze voor een 4 keer zo hoge prijs over ebay gaan (dat gebeurde dus letterlijk met die dissection box) is dat naast frustrerend ook gewoon triest en rip-off.


Ik, Wil Schuurman


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-02-2004 16:49 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 16:46 schreef Snagger het volgende:
Absoluut, maar als je naar een metal market gaat kan je al snel zien of het een bootleg of origineel is. En dat kan je op ebay soms niet zo snel of helemaal niet zien. Dan kan je wel een negatieve feedback geven maar daar schiet je dan ook weinig mee op. Toch zonde als je denkt een originele druk ergens van gekocht te hebben en er achter komt dat het een bootleg is. Of denk aan de kwaliteit. Een LP van 100 euro (ik noem maar wat) en thuis erachter komen dat de hoes verneukt is etc. In een winkel oid zie je dat direct.



Via eBay is goed communiceren vaak essentieel. Zeker bij nieuwe aanbieders. Ik heb zelf door de jaren heen een exlcusieve lijst van betrouwbare aanbieders samengesteld en daar doe ik zaken mee.

quote:

Wat een onzin. Als jij denk een boxset van band a. te kopen maar die zijn direct uitverkocht en er dan achterkomt dat ze voor een 4 keer zo hoge prijs over ebay gaan (dat gebeurde dus letterlijk met die dissection box) is dat naast frustrerend ook gewoon triest en rip-off.



Het is nog steeds een vrij land/wereld waar mensen vrije handel mogen bedrijven....
edit: kijk eens op de laatste pagina hiervan: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1016894&page=4 daar zie je dat ik een soort van liberaal ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 11-02-2004 16:52]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 11-02-2004 17:09 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 11 februari 2004 16:45 schreef Chelman het volgende:
De meeste traders van Russische releases vermelden het ook. Meestal gaat het trouwens ook niet om bootlegs maar om op licentie geperste platen (meestal van de label IROND)

Ja ik heb er ook een paar helaas (van een trader die dat niet vermeldde). Maar er staat wel op "This cd must not be sold outside russia & CIS states". Als deze op ebay te koop worden aangeboden is dat dus illegaal. Maar ebay doet niks tegen het te koop aanbieden van promo's en russische releases helaas.


Zenial


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-02-2004 11:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 17:09 schreef Zenial het volgende:
Maar ebay doet niks tegen het te koop aanbieden van promo's en russische releases helaas.


maar dat hoeven ze ook niet te doen. Als iemand die dingen wil aanbieden moet dat kunnen. Ebay' s taak ligt bij het in de gaten houden van de omschrijving opdat het aangebodene overeenstemt met de werkelijkheid.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-02-2004 11:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2004 17:09 schreef Zenial het volgende:
Ja ik heb er ook een paar helaas (van een trader die dat niet vermeldde). Maar er staat wel op "This cd must not be sold outside russia & CIS states". Als deze op ebay te koop worden aangeboden is dat dus illegaal. Maar ebay doet niks tegen het te koop aanbieden van promo's en russische releases helaas.


Dat is niet illegaal het is een beetje als met DVD regio's.....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-02-2004 11:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 11:36 schreef Chelman het volgende:
Dat is niet illegaal het is een beetje als met DVD regio's.....


maar je maakt het illegaal of ten minste louche, door die info NIET te verstrekken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-02-2004 11:40 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2004 11:38 schreef attila_de_hun het volgende:
maar je maakt het illegaal of ten minste louche, door die info NIET te verstrekken.


Dat klopt. Je moet het wel vermelden ja. Ik ging in op het feit dat Zenial zei dat het uberhaupt NIET toegestaan is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen