![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik koop er ook regelmatig Nadelen vind ik wel de grote hoeveelheid mensen die promo-copy's verkopen op eBay en dit zo onduidelijk mogelijk in de omschrijving zetten, of mensen die veel te veel porto vragen. Maar als je hier een beetje op let kan je er mooie dingen voor weinig geld scoren ![]() Zenial ![]() |
|
quote: maar geef dan feedback. dat kan bij ebay. dat is net het mooie. als iedereen dat doet leren ze het wel af want dan koopt niemand meer iets bij hun (of je moet per se een promo willen). ![]() |
|
Ik had hier op ZM ooit een CDtje van Graveland gekocht. Het was een re-release maar dat werd bij de verkoop niet gemeld. Nu maakt mij dat persoonlijk weinig uit maar dat is wel typisch een stuk relevante informatie die vermeld dient te zijn IMHO. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: EBay drijft de prijzen niet op, noch doen de verkopers dat. De meeste reserve-prices zijn schappelijk....de prijzen worden veelal opgedreven door het feit dat de vraag veel hoger is dan op een Metal Market o.i.d. Vroeger kon je bijzondere platen enkel via bevriende verkopers en/of metal markten krijgen. Heel veel mensen (waaronder bijv. Ik) hadden geen zin om allerlei toko's af te struinen voor een plaatje. Met de komst van internet is dit veranderd aangezien ik heel simpel wereldwijd via eBay of MusicStack kan zoeken naar de door mij gewenste items. Annbod is grofweg gelijk gebleven maar de vraag is explosief gestegen. Elementaire kennis van economische principes leert ons dat de prijs dan stijgt. Dit geldt voor alle producten: kleren, auto's, bier en ja ook muziek. Ik ben persoonlijk zeer blij met eBay en vergelijkbare diensten alsook met de vele mailorders aangezien ik nu zonder gezeik en al te veel moeite aan mijn gerief, wat de metal betreft, kan komen. En als ik een plaat van Manilla Road wil kopen dan hoef ik geen discussie met de verkoper voeren over of het wel of niet een gave plaat is en of het wel of niet zeldzaam is. Ik wil hem mijn euro's overhandigen en mijn CD in ontvangst nemen. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 11-02-2004 16:10] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: [Dit bericht is gewijzigd door Snagger op 11-02-2004 16:19] Ik, Wil Schuurman ![]() |
|
hehe...mijn reply staat voor je post...nou da's origineel ![]() KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
ja, aan de andere kant heb ik weer de nemesis cd, de tony fredianelli cd etc voor een habbekrats kunnen kopen. je moet gewoon geluk hebben. mazar ik kan lme je frustratie uiteraard wel voorstellen. gel eigenlijk, want ik heb het idee dat lpees net goedkoper zijn. Ik hen de eerste Toxik lpee voor een paar dollar zien liggen bijvoorbeeld. (en ik wist niet dat manilla road zo populair was) ![]() |
|
quote: ja, ik zat er net aan te denken. nostradamus is weer onder ons. ![]() |
|
quote: Hehe ik heb hem veranderd. Ik, Wil Schuurman ![]() |
|
quote: Ja. Een metal market of een kleine lokale distro heeft een beperkt bereik. (provincie, land). Via eBay krijg je opeens globaal bereik. Dus dat ene Manilla Road wat je aanbiedt wordt niet alleen door de paar honderd metal market bezoekers gezien maar door vele duizenden metalheads wereldwijd. quote: Dat is wat ik bedoelde. Er is een beperkt aantal OOP titels in omloop. Als je het op de Metal Market in Staphorst aanbiedt krijg je een paar honderd potentieele kopers. Op eBay vele duizenden ergo: hogere prijs. Bekijk het zo: je kan nu van een handelaartje in Brazilie kopen. In de jaren 80 kon dat niet.... dus per elk specifiek LP/CD is een veel groter koperspotentieel ergo: hogere prijs. quote: Juist omdat hij zelden verschijnt is de prijs hoog. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: en vergeet niet: een veel groter aanbod. Titels die je anders bijna nooit tegen zou komen zijn nu opeens binnen handbereik. ![]() |
|
quote: Ik, Wil Schuurman ![]() |
|
quote: Als het niet in de omschrijving staat kan ik inderdaad negatieve feedback geven omdat de verkoper niet heeft vermeld dat het een promo is. Daarom zorgen ze ook wel dat het in de omschrijving staat, maar wel lekker onopvallend. Als je dan de cd koopt en klaagt dat het een promo is dat is het zeg maar je eigen schuld omdat je de omschrijving niet goed heb gelezen. Hetzelfde geld voor goedkope russische (bootleg) releases. En het blijft gewoon irritant dat als je een cd wil hebben dat je dat tussen alle promo's en russische releases door naar een betaalbare originele cd moet zoeken. Vooral ook omdat er steeds meer mensen lijken te komen die geld willen verdienen met de verkoop van promo's en russische releases. Maar met even zoeken kan je inderdaad mooie dealtjes vinden op ebay ![]() Zenial ![]() |
|
quote: Agreed, dat is inderdaad heeel irritant!! Er zijn een aantal releases die ik graag wil hebben maar die meteen bij uitgave massaal zijn opgekocht om op ebay verkocht te worden. Zenial ![]() |
|
quote: Een veel te dure aankoop is het nooit. Je stelt JOUW PERSOONLIJKE maximum in...je wint dan de veiling of niet. Elke koper betaalt hoogstens zijn eigen persoonlijke maximum..dus is het nooit te duur. De traders op eBay zijn voor 90% schappelijk met hun reserve-prices. Als de prijs hoger uitvalt komt het niet door de traders maar door koopgrage kopers. quote: In deze betekent een groter bereik wel hogere prijzen. Die worden namelijk niet door de trader vastgelegd maar door de vele kopers die op een object bieden. quote: Da's ook irritant ja. Maar handel in illegale spullen bestond voor eBay en zal na eBay ook bestaan..... quote: Ik heb hier persoonlijk geen enkele moeite mee. Als jij in je eentje een groot percentage van een bepaald product bezit is het niet vreemd dat je het dan voor een hogere prijs verkoopt. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Dat klopt. Formeel wordt de aanbod van specifieke zeldzame titels niet groter (ze zijn immers al OOP). Wel groeit het aantal verschillende zeldzame titels. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: De meeste traders van Russische releases vermelden het ook. Meestal gaat het trouwens ook niet om bootlegs maar om op licentie geperste platen (meestal van de label IROND) KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Ik, Wil Schuurman ![]() |
|
quote: Via eBay is goed communiceren vaak essentieel. Zeker bij nieuwe aanbieders. Ik heb zelf door de jaren heen een exlcusieve lijst van betrouwbare aanbieders samengesteld en daar doe ik zaken mee. quote: Het is nog steeds een vrij land/wereld waar mensen vrije handel mogen bedrijven.... edit: kijk eens op de laatste pagina hiervan: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=1016894&page=4 daar zie je dat ik een soort van liberaal ben. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 11-02-2004 16:52] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Ja ik heb er ook een paar helaas (van een trader die dat niet vermeldde). Maar er staat wel op "This cd must not be sold outside russia & CIS states". Als deze op ebay te koop worden aangeboden is dat dus illegaal. Maar ebay doet niks tegen het te koop aanbieden van promo's en russische releases helaas. Zenial ![]() |
|
quote: maar dat hoeven ze ook niet te doen. Als iemand die dingen wil aanbieden moet dat kunnen. Ebay' s taak ligt bij het in de gaten houden van de omschrijving opdat het aangebodene overeenstemt met de werkelijkheid. ![]() |
|
quote: Dat is niet illegaal het is een beetje als met DVD regio's..... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: maar je maakt het illegaal of ten minste louche, door die info NIET te verstrekken. ![]() |
|
quote: Dat klopt. Je moet het wel vermelden ja. Ik ging in op het feit dat Zenial zei dat het uberhaupt NIET toegestaan is. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
![]() |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |