|
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | ||||
Auteur: |
|
|
iemand al benieuwd naar de nieuwe TES game: Morrowind? |
|
hmm ken ik niet. Urlletje? Ik wacht in spanning neverwinternights af! Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Geen idee... Ik kom vanuit hier niet op de site In the mean time ben ik nog wel ff bezig met BGII en ToB Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Ik speel nu niets.. maar heb lange tijd ge AD&D'd,,, en Oge Des Meisters gespeeld (o.a. met Rajackar en in een party met Dwaallicht) quote: No Fuckin' Way... die oude DSUN games ruleden hard! Lekker met je Thri-keen enzo rondraggen ... helaas zat in een van de vetste spellen bij mij destijds een bug, waardoor je niet verder kon ofzo,.,. Andere RPG spellen waar ik aan verslaafd was: KRONDOR ARENA (voorloper daggerfall) DAGGERFALL (wat een baggergraphics waren dat, zelfs voor die tijd) DIABLO (niet echt rpg.. maar via internet heel wat nachtjes mee zoet geweest.. vooral ouwehoeren of voor zoveelste keer uitspelen .. |
|
Krondor als in de Legend of Krondor? Die was iid erg gaaf ja. Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Legend of Krondor ja... ook die kistjes met die woordraadsels.. nog vrij moeilijke zaten daartussen... |
|
zoals ik als zei: die was iid erg gaaf ja. Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
quote: www.morrowind.com morrowind is het derde deel in de elder scrolls serie. eerdere delen waren - arena - daggerfall deze spellen heerschtten enorm. Maar hebben nooit de bekendheid gekregen die ze verdienen. Morrowind ziet er echt fantastisch uit. En de spelwereld is enorm groot en erg gedetailleerd. Ik zou iedereen aanraden om de filmjes ff te downen en allemaal te bekijken. Dan krijg je een goed idee van het spel. (en niet op de uitleg stem letten, die zuigt ) [Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 07-01-2002 15:39] |
|
quote: Dat kan ik je wel vertellen want ik heb het er uitgebreid met onze (heersende) DM over gehad. Onze DM is er zo een die ALLE regeltjes leest en de monsters ook daadwerkelijk ALLES laat gebruiken wat ze KUNNEN gebruiken; dus geen beesten die in een kamertje drie uur staan te wachten tot het gevecht bij de buren is afgelopen en compleet 'verrast' door de party afgeslacht worden. 2nd Edition heeft HEEL veel loopholes en onduidelijkheden en dergelijke. Bovendien is die monster/XP curve op een gegeven moment VEEL te steil. Mijn '2nd Edition' thief is nu level 10 (als eerste van de party) en lui waar je KEIHARD tegen gaat sterven (zoals een level 13 Drow party of zo) maken bar weinig uit voor de XP tussen level 10 en 11. 3rd Edition is uitgebalanceerder, sneller, heeft minder onduidelijkheden, je characters worden STOERder, de XP curve is een stuk continuer, etc. etc. Alleen zijn veel fantasy liefhebbers (ik ben overigens geen fantasy liefhebber; ik vind roleplayen toevallig geinig en SOMMIGE boeken) het over 1 ding eens: 3rd Edition is geen ruk aan Waarom niet? Omdat een Gnome paladin/mage SLOOM is. Gewoon dat: SLOOM. Een fantasy-liefhebber (lees: onze DM) redeneert als volgt: alleen Humans kunnen Paladins worden, en dat doe je voor de rest van je leven, dat is een roeping, daar doe je niks naast. Al die half-ork fighter/bards en centaur druid/thieves... het is allemaal van die eclectische troep, en beantwoordt niet echt aan het 'Sword & Sorcery' ideaal waarmee D&D toch begon. Tegenargument natuurlijk is dat een DM gewoon huisregels kan maken en alsnog zijn idee van Sword&Sorcery-achtige characters op een party kan forceren. Als je dat van tevoren duidelijk maakt, dan is er niets aan de hand. |
|
Hmm, klinkt interessant. Maar vraagje: Heb je bij D&D ook een speelbord of iets dergelijks met miniaturen? |
|
Als je dat wil, kan dat. Kijk, je speelt gewoon in een van te voren uitgedachte 'wereld' (hetzij door de DM, hetzij door een hoop literatuur). En in combat-situatie sta je natuurlijk helemaal vrij om het ter verhoging van de sfeer (en van de duidelijkheid!) de combat-omgeving na te bouwen, en er miniatuurtjes neer te zetten. Mijn party speelt ook met miniatuurtjes, maar dan gewoon op een bord met vakjes, om te bepalen waar iedereen staat en hoe ver ze kunnen lopen in een tijd dat de trol jou zou kunnen slaan, etc. |
|
ik ben bekend met dd en add en ken nog wat mensen die dat zijn |
|
eeehm... zitten hier toevallig nog mensen die ultima online spelen? ( speel zelf op The Alter Realm, www.tar.com ) My madness, my sadness |
|
ik speel alleen unreal tournament online (me naam in dat spel is }DE{STORMBLAST voor als je me ooit ziet Godverdommen.. |
|
quote: Morrorwind gaat heerschen! wacht al een hele tijd op dat spel en natuurlijk Neverwinter Nights! In de nieuwe Warcraft(warcraft3) schijnen ook RPG elementen te zitten, niet zo heel complex natuurlijk(het is en blijft tenslotte een Strategy game)maar benieuwd hoe dat in zn werk gaat I love the smell of painted miniatures in the morning |
|
quote: het klopt dat er fouten, onduidelijkheden en niet goed aansluitende regels zijn bij 2nd edition, maar geen van die dingen kan niet worden opgelost door een goede DM in combinatie met een party die ideeen inbrengt. 3rd edition is een versimpeling van zijn voorganger, en dat is nou juist wat ik niet wil. Ik wil characters die onderling totaal niet op elkaar lijken. Dit is natuurlijk in eerste instantie dat je een character speelt zoals HIJ is en niet zoals JIJ bent, maar het gevoel dat je character goed uitgebouwd is komt toch grotendeels uit stats en skills voort. 3rd edition is gemaakt zodat Wizards of the Coast weer eens wat geld kon verdienen, niet omdat ze een revolutionair systeem wilden ontwikkelen. Ik speel bij 2 DM's (in 4 parties). De ene is een regelneef, alles wordt in de puntejes voorbereid en zijn NPC saves the day. ik speel daar niet omdat onze characters stoer zijn, maar om de gein van het spel, en het verhaal (bijna iedereen is chaotic in de AD&D party, dus het is vaak lachen)( in zijn Vampire party heeft hij goede intriges opgesteld (denk ik, want we weten nog amper meer danb toen we begonnen) De andere DM is zelf een chaoot, hij bereidt niets voor, maar ziet wel op het moment zelf. Alleen de hoofdlijn van het verhaal heeft hij in zijn hoofd (meerendeel van de ideeen krijgt ie na wat bier)maar die lijn is ook erg wisselend. Hij laat ook monsters gooien wat ze kunnen, en onze party zit dus vaak diep in de shit want hij zal ons echt geen lvl 1 orcjes laten tegenkomen. Die party gaat binnenkort worden omgegooid naar NRS (soort door hem en wat vrienden gemaakte shadowrun kloon), en daar ben ik niet blij mee. Ik ben een powerplayer, en ik ben bang (nouwja, ik weet eigenlijk wel zeker) dat mijn character een eind van zijn bruutheid moet inleveren. ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen |
|
Ik heb net weer bezig met het leukste gedeelte van het aanmaken van een nieuw character: Het verzinnen van een background. (onder het genot van een biertje uiteraard ) Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
ik heb een tijd warhammer fantasy gedaan. nu wil ik met die zelfde groep weer aan de roleplay gaan. nu willen we gaan kijken of het systeem van AD&D beter werkt. kent iemand trouwens ook Everquest? |
|
Everquest de comic bedoel je? Uiteraard ken ik die! (who doesn't?) Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Everquest de online game |
|
die ken ik niet... Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
Welk Role-Play spel heeft het beste systeem? |
|
dat is niet te zeggen. Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
ik speel een customized systeem , werkt ook wel lekker, (ad&d) Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |