IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Het grote Jan's cavia is overleden! (nieuwstopic deel DCLXIII) Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-09-2006 19:27 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

VS:
Neoconservatief presidentskandidaat Gingrich verklaart Wereldoorlog III
Jim Lobe

WASHINGTON, 13 september (IPS) - Twee jaar voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2008 heeft de neoconservatief Newt Gingrich zijn kandidatuur al kracht bijgezet door te verklaren dat hij schurkenstaten zoals Iran, Syrië en Noord-Korea veel harder zal aanpakken dan president George W. Bush. Hij spreekt zelfs over “Wereldoorlog III”.

Gingrich deed de uitspraken niet toevallig eergisteren, op de vijfde verjaardag van 9/11, tijdens een toespraak voor het Amerikaanse Instituut voor Onderneming (AEI), waarvan hij erelid is. Hij wil zich daarmee profileren als een sterke kandidaat voor de presidentsverkiezingen van 2008. Daarin neemt hij het onder meer op tegen de voormalige burgemeester van New York, Rudy Giuliani, en senator John McCain.

De neoconservatieve Gingrich was vier jaar lang voorzitter van het Huis van Afgevaardigden (1994-1998). Als medewerker van het ministerie van Defensie is hij daarna altijd een uitgesproken voorstander geweest van de harde politieke lijn. Zo heeft hij meermaals kritiek geuit op het ministerie van Buitenlandse Zaken, dat hij ervan beschuldigde ontrouw te zijn aan de agenda van president Bush.

Op zijn recente toespraak voor het AEI prees Gingrich president Bush voor zijn “moed en vastberadenheid” in de strijd tegen de terreur. Maar hij gaf ook verdoken kritiek op de president die “de enorme bedreiging van een groeiende anti-Amerikaanse coalitie niet goed heeft gecommuniceerd”. Volgens Gingrich bestaat die coalitie uit al-Qaeda, Iran, Syrië, Hamas, Hezbollah, Taliban, Venezuela en Saoedi-Arabië.

De strategie van Bush “is niet verkeerd, maar ze faalt omdat ze niet beantwoordt aan de schaal van Wereldoorlog III, een oorlog tussen het Westen en de krachten van de Islam. De strategie van Bush is geen antwoord op de uitdagingen die voor ons staan. We moeten veel meer doen dan we ons tot nu toe hebben ingebeeld.”

Gingrich stelde op zijn toespraak meteen een rist maatregelen voor om de wereldwijde bedreiging tegen te gaan. “In de eerste plaats moeten we onze eigen grenzen verstevigen, onder meer door een sterke havenpolitie en door het aannemen van één oorlogsmodel, waarbij alle beslissingen in het land op een gecoördineerde manier worden genomen.”

Hij wil ook de budgetten van het leger en de veiligheidsdiensten drastisch verhogen en een strategische energiepolitie in het leven roepen, die erop gericht is om de (rijke) dictatoriale regimes in de Perzische Golf te destabiliseren.

In Afghanistan moet de Navo “elk spoor van de Taliban” uitwissen en een degelijk economisch hulpprogramma op poten zetten, zodat het land niet meer afhankelijk is van zijn heroïneproductie. Ook in Irak wil Gingrich de economie nieuw leven inblazen. Daarvoor roept hij Amerikaanse bedrijven op om er voor kleine bedragen goederen aan te kopen.

De grootste bedreiging ziet Gingrich In Iran – “een dictatuur die levensbedreigend is voor onze overlevingskansen”. Hij roept op dissidente politieke groeperingen in Iran te steunen, het land diplomatisch en economische sancties op te leggen en militair op te treden, als het nodig is. Hij wil ook dat de VN sancties nemen tegen president Ahmadinejad, die ermee heeft gedreigd Israël van de aardbodem te vegen. “Als wij niet opstaan tegen een regime dat de holocaust ontkent en zelf aanstuurt op een genocide, wie zal het dan wel doen?”

Tot slot moet Washington zich ook voorbereiden op een regimewissel in Pyongyang, aldus Gingrich in zijn toespraak. Hij kondigde aan dat “elke poging van Noord-Korea om nucleaire wapens te verschepen, zal worden beschouwd als een oorlogsverklaring en zal leiden tot het einde van het regime.”

Het neoconservatieve blad Weekly Standard nam de uitspraken van Gingrich gretig over en schreef: “Het was Gingrich zoals we hem kennen: brutaal, onbeschaamd, confronterend, direct, polariserend, ontwapenend en charismatisch. Zijn rivalen moeten het goed noteren. De eerste toespraak in de campagne voor de presidentsverkiezingen van 2008 is gehouden op de vijfde verjaardag van 9/11”. IPS (YDL/ADR)(EINDE/2006)



Het zal waarschijnlijk menigeen niet verbazen maar mijn steun heeft hij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-09-2006 19:28 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Peace! Geen WO3. Een snelle swoop en zorgen dat ze niet terug kunnen slaan, dan heb je geen WO3.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-09-2006 19:49 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 14 september 2006 19:27 schreef kwelgeest het volgende:
Het zal waarschijnlijk menigeen niet verbazen maar mijn steun heeft hij.


Ja maar jij bent dan geestelijk ook niet helemaal in orde.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-09-2006 19:50 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 september 2006 19:49 schreef Ralph Plug het volgende:
Ja maar jij bent dan geestelijk ook niet helemaal in orde.
Wat een heerlijk genuanceerde hap.


Onderbouw aub.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-09-2006 20:03 by Nimbus Profiel van Nimbus

Ik heb meestal niet zo een moeite met een beetje ferme taal. Maar dit is wel heel direct, ik zie eerst meer in diplomatieke oplossingen, zover als die er zijn. Denk niet dat de VS en wij gebaat zullen zijn bij een WO3.

Of je moest zoals Misantrophe zegt, in een keer de angel eruit kunnen trekken.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 14-09-2006 20:04]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 14-09-2006 20:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 september 2006 20:03 schreef Nimbus het volgende:
Ik heb meestal niet zo een moeite met een beetje ferme taal. Maar dit is wel heel direct, ik zie eerst meer in diplomatieke oplossingen, zover als die er zijn. Denk niet dat de VS en wij gebaat zullen zijn bij een WO3.
De 'diplomatike oplossingen' werpen momenteel wel hun vruchten af, ja, bij Noord-Korea en Iran.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 14-09-2006 20:10 by stoomfiets Profiel van stoomfiets

Ik heb geen last van iran of noord korea


I am the 1%.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-09-2006 21:18 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 14 september 2006 19:50 schreef kwelgeest het volgende:
Wat een heerlijk genuanceerde hap.


Onderbouw aub.


Als jij op een WO III zit te wachten tikt er iets niet helemaal lekker daarboven, lijkt me.....


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 14-09-2006 21:34 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 14 september 2006 21:18 schreef Ralph Plug het volgende:
Als jij op een WO III zit te wachten tikt er iets niet helemaal lekker daarboven, lijkt me.....


Lijkt me in dit geval genuanceerd genoeg. Zoiets escaleert ook nu nog wel genoeg om het voor niemand fijn te maken.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 14-09-2006 21:49 by Iskariot Profiel van Iskariot

Achjoh, beetje wereldoorlog is wel leuk joh, heb je weer wat te doen.

Of zoals W.F. Hermans ooit zei: "De oorlog was eigenlijk best leuk."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2006 21:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 september 2006 19:28 schreef Misanthrope het volgende:
Peace! Geen WO3. Een snelle swoop en zorgen dat ze niet terug kunnen slaan, dan heb je geen WO3.
Blitzkrieg bedoel je?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 14-09-2006 21:55 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 14 september 2006 21:55 schreef Jenje het volgende:
Blitzkrieg bedoel je?


Nee een drama zoals Irak bedoelt hij


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-09-2006 23:00 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 14 september 2006 21:55 schreef Jenje het volgende:
Blitzkrieg bedoel je?
Blitzkrieg ultimate version TM. Geen vijanden meer overlaten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 14-09-2006 23:01 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 14 september 2006 23:00 schreef Misanthrope het volgende:
Blitzkrieg ultimate version TM. Geen vijanden meer overlaten.


1 op 1 gaat dat lekker. In een oorlog is het alleen niet echt realistisch.
Neutronenbommen FTW though !


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 15-09-2006 0:19 by Iskariot Profiel van Iskariot

Hallo, het moet tv-technisch gezien ook nog een beetje interessant zijn. Gewoon de oude vertrouwde waterstof bom dus.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 15-09-2006 6:59 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=58406



Paula Hogan of MANIC Music & Distribution and Candlelight Records USA has contacted BLABBERMOUTH.NET to report that "eBay is [allegedly] currently starting a ban on black/extreme metal. A few of our vendors who have sizeable eBay stores are now finding their items pulled down by eBay directly. The list we have compiled so far that have been pulled for sale via any eBay stores or auctions is noted below. I'm sure there are more."

Added Dan Ferguson of Indianapolis, IN's Abyss Records: "I had a number of items removed and account suspended by selling black metal. It seems a group of so-called Christians have been reporting black metal bands (even though eBay has black metal as a search genre) as all racist and hateful and discriminatory."

The items that were allegedly removed by eBay because they "violated the eBay Hateful or Discriminatory policy" are as follows:

BURZUM - Complete 6 LP SET
EMPEROR - IX Equilibrium ORIG. LP
WOTANORDEN - From The.. CD
BURZUM - s/t / Aske DOUBLE LP
1349 - Beyond The CD
DARKTHRONE - Panzerfaust CD
MAYHEM - Collection 4 LP SET
PANTHEON - Krihapentswor CD
DARKTHRONE - Total Death CD
BURZUM - Draugen CD DVD
BURZUM - Daudi Baldrs LP
BURZUM - Daudi Baldrs CD
ZYKLON B - Blood Must Be Shed CD
ARMAGGEDON - Imperium CD
EMPEROR - Demo LP
1349 - Hellfire DOUBLE LP
DARKTHRONE - Hate Them CD
BURZUM - Filosofem DOUBLE LP
BURZUM - Hlidskjalf LP
BURZUM - Det Som Engang Var DIGI CD
CAMULOS / AINSHVAL - Split CD
BURZUM - Hvis Lyset Tar Oss LP
BURZUM - Det Som Engang Var LP
NOKTURNAL MORTUM - Weltanschauung CD
SATYRICON - Now, Diabolical CD

In eBay's e-mail to Ferguson explaining their decision to remove his listing, they write, "eBay doesn't permit sellers to list items that promote or glorify hatred, violence, or racial intolerance. Items that promote organizations with such views are also prohibited.

"eBay will judiciously disallow listings or items that promote or glorify hatred, violence or racial intolerance, or items that promote organizations (such as Nazis, neo-Nazis and Aryan Nation) with such views. This policy also applies to listings that offer shipping to countries where certain items may be illegal."

To review eBay's list of Prohibited, Questionable, and Infringing items, click here. To learn more about why eBay may remove listings, go to this location.

[Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 15-09-2006 7:09]


Je moeder.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-09-2006 7:32 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Het oude testament staat ook vol met racistische uitspraken, mag je dat nu ook niet meer verkopen via ebay?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-09-2006 12:47 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 14 september 2006 21:18 schreef Ralph Plug het volgende:
Als jij op een WO III zit te wachten tikt er iets niet helemaal lekker daarboven, lijkt me.....
Dat staat er idd, dyslect.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 15-09-2006 13:39 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza



Iedereen heeft recht op mijn mening.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 15-09-2006 13:53 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

We leven in een rare wereld.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-09-2006 13:55 by Chelman Profiel van Chelman

Vol met hoaxes....ik kan het bericht nergens anders dan op Fok, Telegraaf en HLN vinden....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 15-09-2006 13:56 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 15 september 2006 13:55 schreef Chelman het volgende:
Vol met hoaxes....ik kan het bericht nergens anders dan op Fok, Telegraaf en HLN vinden....

Dan is de kans idd groot dat het nep is.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 15-09-2006 14:47 by Schaep Profiel van Schaep

Brandweer redt schaap uit boom

Uitgegeven: 14 september 2006 16:06
AMSTERDAM - Met enige regelmaat rukt de brandweer uit om katten uit de boom te redden. Maar in het Zweedse plaatsje Lund moest er iets heel anders uit een boom worden gered: een schaap. Het beest zat op zeven meter hoogte bekneld tussen de takken, zo melden Zweedse media.

Toen de brandweer arriveerde om het schaap uit zijn benarde positie te bevrijden, zag het korps dat een deel van de boom afgebroken op de grond lag. Op zoek naar verse bladeren was het beest aan zijn klim begonnen, tot het arme dier zeven meter hoog was en in de wirwar van takken verstrikt raakte.

Nadat brandweerlieden enkele takken had verwijderd, wist het schaap met hulp opnieuw de begane grond te bereiken. "We redden met enige regelmaat dieren in nood, maar een schaap in een boom hebben we nog nooit meegemaakt", aldus een van de spuitgasten achteraf. Het beest kreeg na zijn redding de naam 'Tarzan' mee.



FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-09-2006 15:05 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk



Taerzan


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 15-09-2006 15:08 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Op dit moment is in Londen de Europese conferentie over Nintendo's nieuwste console, de Wii, bezig. Gisteren waren Japan en Amerika aan de beurt, en leerden die continenten onder andere hoeveel de console daar gaat kosten en wanneer hij in de winkel zal liggen.

De Wii zal op 8 december van dit jaar verschijnen in Europa, en voor 249 Euro zal de nieuwste Nintendo console over de toonbank gaan. Voor deze prijs krijg je dan de console in het wit, 1 controller en Wii sports, een compilatie sportgames die je met de unieke controller bedient. De Wii van Nintendo onderscheidt zichzelf van Microsoft's Xbox 360 en Sony's PS3 door niet zozeer te focussen op superieure hardware, maar op een innovatieve besturing en vernieuwende gameplay.





Against God and Government


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen