![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: dan walsen ze mogelijk taiwan binnen. en wat is de status van INdonesië?? daa wonen toch ook aardig wat mensen. Hebben die een leger dat de moeite waard is? is de islamisering een mogelijk toekomstig probleem? of valt dat wel mee (en krijgen we een vertekend beeld via het nieuws??) ![]() |
|
quote:Jappenland quote:Jappenland heeft een goeddraaiende economie en kan makkelijk vanalles importeren. Ze zijn niet alleen afhankelijk van de VS voor zaken als olie enz., maar hebben hun zaakjes op dat gebied tegenwoordig al netjes zelf geregeld. Als Jappenland opbouwt, dan zal China ook opbouwen en waarschijnlijk meer investeren in het leger. Ik heb het dus over een mogelijk en zeer waarschijnlijk scenario, niet over het nu al is. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
quote:Het is het grootste moslimsland met 270 miljoen inwoners (daar zitten ook een aantal christenen en jungle apen tussen). Qua leger stelt Indonesie niet zoveel voor, net zo min als het qua economie bij de grote spelers hoort. Een hip leger is nogal sterk verbonden met een sterke economie. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
quote: Klopt. GDP van Indonesie is de helft van het Nederlandse GDP terwijl daar 16 keer zoveel mensen wonen... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Volgens Wikipedia heeft Japan een inwonertal van zo rond de 130 miljoen en geen 250-300 miljoen ![]() En ik denk wel dat je gelijk hebt wat betreft een wapenwedloop in die regio, als de een beginr uit te breiden. ![]() |
|
maar is dat voldoende dat ze niet gaan investeren in atoombommen en/of andere wapens? NK toont toch aan dat dat gewoon gebeurt als de leiders dat willen. nu is Indonesie natuurlijk anders maar moeglijk voelen ze zichh gedwongen mee te gaan doen in een wapenwedloop (wat begrijpelijk is als al hun noorderburen zich seriesu gaan bewapenen: ik meen me ergens te herinneren dat er ook bepaalde spanningen waren tusdsen japan en indonesie). en laten we australië niet vergeten... ![]() |
|
quote:Hmmm... vergissinkje. Wist trouwens niet dat Rusland zo weinig inwoners had. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
quote: ![]() Inderdaad weinig mensen voor zo een groot land, kunnen wij misschien niet een stukje kopen? Kunnen we zelf grondstoffen importeren, zijn we niet meer afhankelijk van Moskou, die willen nog weleens een kraan dichtdraaien als een van de vroegere landen van de SU wat teveel met het westen flirt. ![]() |
|
quote:Japan heeft spanningen met ongeveer elk buurland. ![]() Indonesie is een 'democratie'. Ik denk niet dat de bevolking het daar zal accepteren als de regering zoveel geld zou gaan investeren in nucleaire ambities. Maar het zou best kunnen dat ze daar dan in gaan investeren, aangezien een atoombom goedkoper is dan een hip leger. Je hebt er alleen de juiste technologie en het juiste materiaal voor nodig. Het bij elkaar krijgen van technologie en materiaal is een langdurend proces. Het zijn buiten de rijke landen om vooral dictaturen die bereid zijn veel te investeren in een leger en nucleaire wapens, maar dictaturen zijn makkelijk af te zetten (weg te bombarderen), waardoor hun nucleaire ambities al in een vroeg stadium tenietgedaan kunnen worden (als we Kim Jong-Il een paar jaartjes eerder kaputt hadden gebombardeerd ipv te vertrouwen op hippiediplomatie, zouden de bewoners misschien wel te eten hebben gehad en zou N-Korea geen nucleaire wapens hebben). Zelden heeft een dictatuur geld voor een hip uitgerust leger (immers, Saddam had ondanks zijn grote hoeveelheid oliegeld en financieele steun van de Amerikanen een, naar westerse normen, bagger leger in de oorlog tegen Iran). Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
quote:Vooralsnog is het met de huidige technologie te duur om bij de grondstoffen van Rusland te komen. Boren in Siberie is een dure hobby. ![]() Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
quote: Het was natuurlijk al een stukje van het Ijsselmeer ![]() Midden-Nederland lijkt me voor dat gebied wel wat ruim genomen met het midden ![]() (afgezien dat we het over noord,oost,west, etc. hebben en daar geen 'midden' is ![]() Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? ![]() |
|
quote: Het heeft niet geholpen in ieder geval. Kim ziet dan ook in dat programma zijn enige redmiddel tegen een eventuele invasie zoals bij andere landen in dat rijtje reeds plaatsvond. Ik kan hem in die visie geen ongelijk geven overigens. (afgezien van het feit dat de soldaatjes van de VS op zijn en hij eigenlijk best wel veilig is nu...) Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? ![]() |
|
Nieuw slagwapen: Moeder misbruikt baby als wapen Een vrouw in de Amerikaanse staat Pennsylvania is aangeklaagd omdat zij tijdens een huiselijke ruzie haar bloedeigen baby als een soort slagwapen heeft gebruikt. De 27-jarige moeder zou de zuigeling bij de beentjes hebben gepakt en door de lucht hebben gezwiept om haar vriend te slaan, meldden Amerikaanse media maandag. De vrouw werd een dag eerder door de politie opgepakt en moet terechtstaan voor zware mishandeling. De baby is met een schedelbreuk en bloedingen in de hersens in het ziekenhuis opgenomen, maar verkeert buiten levensgevaar. De vier andere kinderen van de vrouw zijn na het incident in de plaats Erie uit huis geplaatst. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. ![]() |
|
'Allochtoon moet bicultureel gaan heten' Uitgegeven: 10 oktober 2006 15:31 Laatst gewijzigd: 10 oktober 2006 15:31 NOORDWIJK - Een allochtoon is geen allochtoon, maar een bicultureel. Tenminste, als het aan De Baak ligt, het opleidingscentrum van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Het woord bicultureel moet de positieve tegenhanger van het woord allochtoon worden. "Bicultureel ben je als je je hebt verrijkt met minstens één andere cultuur", aldus De Baak dinsdag. Het opleidingscentrum wil dat 'biculturele inspirators', oftewel succesvolle allochtonen, jongeren uit minderheidsgroepen stimuleren om hogerop te komen. De Baak is niet de eerste die een poging doet om de term allochtoon te wissen. Vorig jaar drongen enkele fracties in de Tweede Kamer er bij het kabinet op aan om het begrip te schrappen, omdat het een negatieve betekenis zou hebben. Het kabinet liet echter weten het woord te blijven gebruiken. Gastarbeiders In het gewone spraakgebruik zijn de afgelopen veertig jaar verschillende benamingen gebruikt om migranten aan te duiden, zoals gastarbeiders, buitenlanders, immigranten, medelanders en nieuwe Nederlanders. In de jaren tachtig gebruikte de overheid nog vooral de term etnische minderheden. Vanaf het begin van de jaren negentig raakte het begrip allochtonen steeds meer ingeburgerd. Goed bezig jongens ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() Godver hebben die knakkers nou niets beters te doen ... ![]() |
|
![]() Maar idd, nu dit weer ![]() ![]() |
|
Ik vind aan Luie Flikker ook gene negatieve klank .. zal die eens voorstellen ... ![]() |
|
@ chelman: ik denk niet dat het zo makkelijk gaat, in verhouding hebben de noord koreanen het grootste leger, zo'n 10% dat is dus een leger van zo'n 2,2 miljoen mensen. En de weersomstandigheden zijn vele malen slechter als in irak. China staat niet achter Noord korea maar zeker ook niet achter de VS. Als china zich erin gaat mengen zullen zij uitmaken wie gaat winnen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Laten we maar hopen dat China zich nergens in hoeft te mengen, het is tot nu toe nog nooit gebeurd, maar als dat gebeurd is het ook goed mis. Ik heb wel respect voor die landen, die hebben tenminste niet de slechte gewoonte om direct ergens een leger naar toe te sturen als het ze niet aanstaat. Wat dat betreft zal Amerika alleen nog maar meer terrorisme oproepen in haar oorlog tegen het terrorisme omdat ze overal hun joodse tentakels moeten verspreiden met hun coca-cola democratie. Namen ze maar eens een voorbeeld aan die "kwaadaardige" regimes die dus wel in leven en laten leven geloven. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. ![]() |
|
quote: ![]() en al die lui die niet eens fatsoenlijk nederlands spreken? hoe kun je die BIcultureel noemen? [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 11-10-2006 8:31] Je moeder. ![]() |
|
quote: Er is toch al eens een Korea-oorlog geweest? En toen heeft China zich er mee bemoeid als ik het goed heb. ![]() |
|
quote: ![]() Denk dat een oorlogje in die contreien wel goed is voor onze "westerse" economie ... ![]() |
|
quote: ik zie de stroom vluchtelingen al weer naar onze kant toe opkomen (vietnamese bootvluchtelingen, herinnert iemand die nog?). en aangezien "buitenlanders" nu niet meer zo populair zijn vraag ik me af of "wij" wel zo blij met een "oorlogje" dara zijn. nee, ik vind alleen een oorlog daar gerechtvaardigd als die Kim et al verwijderd worden( of om zeep worden geholpen) ![]() |
|
quote:Ah joh, zo ver roeien die krengen nie .. maar er komen veel goederen uit die regionen, en die zullen dan uit europa moeten gaan komen .. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |