|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: hoe wil je een drugsbewijs inbvoeren dan als niemand het wil? de ID-plicht bracht al problemen, laat staan zoiets als dit... ik zie er totaal geen mogelijkheden in... quote: minder verstandige mensen die verkeerde dingen doen kan je moeilijker aanpakken als ze iets legaals doen... argh @ heel verhaal typen en verkeerde knop indrukken. [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 01-06-2008 19:03] Je moeder. |
|
quote: Als het andere alternatief verbieden is Zelf heb ik liever gewoon volledige legalisering, ik maak zelf wel uit wat ik neem. Daarnaast heb ik nu ook niet echt last van het huidige beleid omdat ik makkelijk eraan kan komen, en het gewoon kan laten testen, en ik toch niet veel gebruik. Maar misschien dat het voor de overheid wel een mooie oplossing is tussen volledig verbod of legalisatie. Als met een drugsbewijs de vrijheden vergroot kunnen worden zien veel mensen er wel heil in. Ik denk dat het opzich wel mogelijk is om sommige harddrugs(XTC lijkt me een goede kandidaat) te legaliseren met minder schade dan nu het geval is. Straks ga ik maar even "Is alcohol worse than ecstasy" docu bekijken van BBC horizon In ieder geval vind ik het de moeite waard om er een onderzoek naar te doen. quote: Dat is wel waar, maar voor die mensen is het illegaal te maken door het drugbewijs (tijdelijk) af te nemen. Daarvoor moet je natuurlijk eerst voor overlast zorgen ofzo, maar in het huidige beleid wordt je ook niet zomaar vervolgd met een beetje harddrugs op zak, ze pakken het alleen af. Edit: hehe door de cola ? [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-06-2008 19:24] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik ben niet voor legalisering, uiteindelijk. Het zou er dan wel voor zorgen dat je geen stront koopt maar kwaliteit, het zijn en blijven nog steeds drugs en zijn verboden met een reden. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
quote: nou heb je nog steeds niet verteld hoe je dat dan denkt te realiseren en waarom alle 'ID-sceptici' zomaar nóg een verplichting erbij willen nemen terwijl ze nu lekker anoniem illegaal spul bij de dealer om de hoek halen door de cola ja [Dit bericht is gewijzigd door karnivoor op 01-06-2008 19:35] Je moeder. |
|
@ vode:legalisering is voorlopig nog geen oplossing, en misshcien nooit, maar voorlopig weten we maar erg weinig, en het beleid en wat er over het algemeen over drugs gedacht wordt klopt voor geen meter. Feit is dat Alcohol, nicotine, caffeine en in nederland in mindere mate wiet is ingeburgerd, en dat dat ook niet de minst schadelijke drugs zijn. Is het mogelijk dat andere drugs ook in de cultuur opgenomen kunnen worden zonder veel problemen, of kunnen er maar een beperkt aantal drugs opgenomen worden. @ jaap: Jah dat blijft wel een beetje een probleem maar dat zie ik niet als een groot probleem, maar het gaat erom of het voor de overheid een goed systeem is en die voert het in of niet, de ID plicht is inmiddels ook al ingevoerd, en ik betwijfel of daar een meerderheid voor was. Daarnaast heb je het natuurlijk alleen nodig wil je wat gebruiken. En zeker als er nog meer vrijheden aan vast zitten dan willen mensen maar al te graag een pasje. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-06-2008 19:44] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:Je bent junk-af dus? [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 01-06-2008 19:50] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Ja en nee. Het blijft toch rotzooi. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
quote: Hehe, het is ook moeilijk om te zeggen welke drug schadelijker is. Je kan doofheid ook niet zomaar vergelijken met blindheid. Legalisering heeft voor- en nadelen. Bepaalde groepen zullen er baat bij hebben, andere groepen juist niet. Het wordt beter gecontroleerd, maar de drempel om het aan te schaffen wordt lager. De verleiding wordt groter als je het gewoon in een winkel kan kopen dan als je het bij mensen moet regelen. Jij bekijkt het vanuit jouw situatie en jij kan er goed mee omgaan, dus legalisering zou voor jou positief zijn, maar ik denk dat het voor de meeste mensen uiteindelijk goed is om het illegaal te houden. |
|
Jah maar het is ook weer niet zo dat op elke hoek een drugswinkel moet staan. Gewoon net zoiets als een smartshop met een tintje apotheek. Niet de overvloedigheid als nu in Amsterdam waar het bijna bij je patatje speciaal zit. Maar als het net zoals alcohol en tabak in de cultuur is te plaatsen is er ook niet veel gevaar. Ecstacy heeft die kans volgens mij, aangezien het een veeel minder gevaarlijke drug is dan gedacht word. Maar inderdaad vergelijken is moeilijk omdat, er teveel factoren meespelen. Alcohol is zeker ook zo gevaarlijk omdat zo goed te verkrijgen is, maar toch zou het zeker weten verboden worden als het nu pas ontdekt zou worden. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 02-06-2008 17:12] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Smartshops (en de cannabisapotheek ook, wat betreft het tintje apotheek) vind ik wel goed werken, maar daarbij gaat het denk ik ook om de intenties die mensen hebben, zoals Karnivoor zei. Ik denk dat er aan de legale verkoop van paddo's veel minder gevaren zitten dan het geval zou zijn bij bijvoorbeeld xtc, omdat xtc een drug is die over het algemeen eerder, vaker en in grotere hoeveelheden wordt gebruikt. Hetzelfde geld voor veel andere harddrugs. De voorlichting en de controle zouden zeker voordelen zijn, maar ik denk dat het aantal mensen dat er kapot aan gaat toch zou toenemen. De vraag is ook maar net of de overheid moet bepalen wat we onszelf aandoen of dat wij dat zelf mogen bepalen, zoals bij roken en vet eten. Ik heb zelf het idee dat mensen de verantwoordelijkheid van het gebruik over het algemeen niet aankunnen, maar dat hangt ook af van het vertrouwen in de mens. |
|
Hersenen krimpen door blowen Je hersenen worden kleiner als je dagelijks blowt, zo blijkt uit onderzoek aan de Melbourne Universiteit in Australië. Het onderzoek nam twintig jaar in beslag voor optimaal resultaat. Gedurende deze twintig jaar hebben de onderzoekers vijftien mannen in de gaten gehouden. Al deze mannen rookten minimaal vijf joints op een dag. Regelmatig kwamen de testpersonen op 'controle', waarbij van alles aan hun lichaam gemeten werd. Dit gebeurde ook met mensen die nooit blowen. Na die twintig jaar was de hypothalamus, het hersengedeelte dat zorgt voor voortplantings- en voedingsgedrag, bij de blowers 12 procent kleiner dan bij de mensen die nooit blowen. Ook het gedeelte dat alle emoties regelt is gekrompen bij de blowers. Dat werd gemiddeld 7 procent kleiner. Joints tasten ook het verstand en de intelligentie aan: tijdens een denktest brachten blowers het er duidelijk slechter van af. Neuropsycholoog Murat Yücel concludeert dat marihuana eigenlijk puur vergif is. "De onderzoeksresultaten laten zien dat dagelijks zware marihuanaconsumptie giftig kan zijn voor het menselijk brein." zo en nu eens testen met 5 halve liters per dag (wat volgens mij wel redelijk op hetzelfde neer komt.) ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
laatst was er wat op tv over eeen gast die ging elke dag een marathon lopen. Ken je nog betre drugs gerbuikne. Suck my piss |
|
quote: 20 jaar? Ga gvd eens werken ofzo! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
@ElitE, Waar heb je die tekst vandaan? |
|
quote: Gewoon van fok en die hebben het weer van de Telegraaf, voor echt interessante dingen moet je toch ergens anders wezen. @ wim: Hehe lijkt me vaag als die proefpersonen betaald ervoor kregen, volgens mij deden ze het vrijwillig, en die onderzoekers hebben in die 20 jaar ook nog wat anders gedaan hoor Als ik vragen mag hoe lang heb jij eigenlijk geblowed en deed je dat elke dag? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote:nu.nl Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
: P Suck my piss |
|
Langdurig gebruik van marihuana kan verschillende delen van de hersenen doen krimpen en een blijvend effect hebben op de mentale gezondheid, dat blijkt uit een nieuwe studie. Kleiner Een nieuwe studie toont aan dat zwaar gebruik van marihuana gedurende verschillende jaren leidt tot structurele verschillen in minstens twee verschillende delen van de hersenen: de hippocampus en amygdala. De onderzoekers ontdekten dat de hippocampus, het deel dat verantwoordelijk is voor het geheugen, gemiddeld 12% kleiner is bij gebruikers van marihuana dan bij mensen die deze drug niet rookten. De amygdala was gemiddeld 7% kleiner, dit deel speelt een rol bij emoties en het geheugen. Structuur Bij dit onderzoek werd de structuur van de hersenen vergeleken van 15 mannen die dagelijks meer dan 5 joints rookten gedurende 10 jaar met 16 mannen die geen marihuana rookten. Verder moesten de deelnemers een verbale geheugentest afleggen, de gebruikers van marihuana deden het duidelijk slechter op de test. Verder werden ze geëvalueerd op symptomen van mentale stoornissen. De studie suggereerde de gebruikers van marihuana meer symptomen vertoonden, maar de sterkte ervan was niet hevig genoeg om echt van een mentale ziekte te spreken. Matig gebruik Dit onderzoek bewijst wel enkel de schadelijke effecten van dagelijks gebruik, het zegt niets over de eventuele negatieve effecten van matig gebruik. Hierover moet nog meer onderzoek gebeuren, aldus de onderzoekers jaja, dan heb je een airhead signature |
|
als je je hoofd nu een beetje draait, dan is dit bericht gewoon in stereo!@#$ ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Beetje valspelen voor de examens met dextroamfetamine. Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip |
|
doping, maar ik heb wel het idee dat je goed kan leren met speed, als er drugs zijn dat je er slechter van kan leren, heb je er ook waar je beter van gaat leren. Al is het op lange termijn natuurlijk nooit aan te raden. Zijn er al gevallen van doping bekend bij het WK zweeds puzzelen? ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: op recept? Suck my piss |
|
En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
GEKKEN!!!! edit het viel wel mee [Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 05-06-2008 23:00] Suck my piss |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |