|
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | ||||
Auteur: |
|
|
doe ik ook op de Playstation signature |
|
quote: Dat is ook door meerdere mensen gedaan deze race. Ook tijdens gevechten, en zij horen er niks van. Laat staan Trulli die juist in die chicane spint en gewoon de baan oprijdt terwijl er auto's aankomen. Dat vond ik typisch een overtreding voor een straf, maar die werd niet gegeven. En hoe vaak is het wel niet voorgekomen dat een zekere David Coulthard mensen op bijna gelijke wijze als Heikki van de baan ramt. Hij krijgt er bijna nooit iets van te horen. Er wordt met twee maten gemeten bij de F1 en dat is niet eerlijk. the only pleasure is pain |
|
Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso heeft zich gemengd in het debat over de straf die Lewis Hamilton kreeg na afloop van de Grand Prix van België van vorig weekend. De Renault-rijder vertelde dat de beslissing om Hamilton een tijdsstraf te geven van 25 seconden verdiend was, omdat hij van mening is dat er geen twijfel over bestaat dat Hamilton voordeel ondervond van zijn actie om de chicane af te snijden. "Ja, ik ga er volledig mee akkoord," vertelde de Spanjaard over de straf. "Lewis ondervond een voordeel door dat te doen. Als hij de chicane deftig had genomen, zou hij nooit over de finishlijn gereden zijn met maar een meter achterstand op Räikkönen. Je verliest vijf of tien meters en dan kan je niet inhalen in de eerste bocht." Alonso vertelde dat er tijdens de rijdersbriefings duidelijk werd gehamerd op het feit dat als men een bocht afsnijdt, je geen voordeel mag ondervinden door iemand voor te laten en alsnog te profiteren van je kleinere geworden achterstand. "Men moet de positie teruggeven, maar op hetzelfde moment mag je geen voordeel hebben van wat je de bocht ervoor hebt gedaan," zei Alonso. "Als je de positie teruggeeft, de slipstream neemt en de rijder inhaalt in de volgende bocht, dan ondervond je nog steeds een voordeel van wat je deed." "De uitloopzones zijn enkel voor de veiligheid. Je moet je inbeelden dat er een muur zou gestaan hebben, en als er een muur staat kan je dat deel van het circuit niet gebruiken." enne, wat je zegt over nog mensen , dat klopt: Timo Glock kreeg na de race een straf opgelegd van 25 seconden. De Duitser zou de Red Bull van Mark Webber ingehaald hebben toen er met gele vlaggen gezwaaid werden ten gevolge van de crash van Kimi Räikkönen. Glock verliest zo zijn achtste plaats aan de Australiër die met het laatste punt gaat lopen. signature |
|
Lulkoek is wat Alonso verkoopt, Hamilton zat gewoon naast Raikkonen in de chicane. Zou Hamilton de chicane op een normale manier nemen dan was een botsing met Raikkonen onvermijdelijk omdat de Fin te weinig ruimte gaf. Om zo'n situatie te voorkomen sneed Hamilton, weliswaar opzichtig, de chicane af. Het is dan meer dan logisch om alleen zijn gewonnen plaats terug te geven. Dat Hamilton in de La Source hairpin Raikkonen zo makkelijk wist uit te remmen lag meer aan Raikkonen zelf dan aan het feit dat Hamilton zo dicht achter hem zat. Het is tijd om alle uitloopstroken van asfalt te vervangen door 'ouderwetse' grindbakken, ben je van het gezeik af. |
|
uitloopstroken, klopt ja, grind moet dat zijn en toch ben ik het niet eens met dat inhalen. Geen voordeel staat in het reglement, en niet alleen een positie inhalen is een voordeel, meters winnen is ook een voordeel. Hij moest niet inhalen in Source. Was het grind lagen ze ofwel alletwee of Hamilton alleen eruit in deze situatie. Had hij geremd dan zat hij de volgende bocht niet zo dicht. Had ie gewoon gewacht, was ie der 2 bochten later toch voorbij signature |
|
Hamiltons harde klappen waren niet enkel voor Felipe Massa gericht. Over de regerende wereldkampioen Kimi Raïkkönen had hij het volgende te vertellen: “Dat is nu eenmaal de manier waarop hij rijdt. Als je geen ballen hebt om laat te remmen, dan is dat jouw probleem,” vertelde de Brit verwijzende naar Raïkkönens rijstijl in de laatste ronden van Spa-Francorchamps toen de regen kwam opdraven. “Op het einde van de dag, in deze situaties, is de rijder die het meeste grip kan vinden – en de wagens limiet meer kan benutten – die kan inhalen. Ik ben geweldig in deze omstandigheden.” ... arrogant? IKKE? signature |
|
Meneer zal alles op de spits willen drijven zeker Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: Moet je verstappen naast je hebben, die remt gewoon niet. |
|
Vettel op pole! Schitterend, waar kanonnen als Kubica, Raikkonen en Hamilton bleven steken in Q2. Vettel bevestigt hiermee zijn enorme talent en Toro Rosso hun vorm en dat ze hun zaakjes pico bello in orde hebben. |
|
Leuke kwalificatie seg, prachtig van Vettel. Massa deed het ook niet slecht in vergelijking met Raikkonen en Hamilton. Trouwens, wat een enorme strategische blunder van Hamilton en McLaren Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: signature |
|
Schitterend schitterend schitterend de Minardimannen winnen signature |
|
signature |
|
Mooi ja, Vettel als overwinnaar. Helaas heb ik weinig van de race zelf gezien. [Dit bericht is gewijzigd door SQT op 14-09-2008 15:44] |
|
Heeeeeeeeeeeeeeeel mooi! http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|
Schitterende zege van Vettel ! Voor de rest knappe race van Hamilton. Massa nogal onopvallend, maar hij loopt weer een puntje in en dat is wat telt. Over Kimi ga ik zwijgen. Faustian Spirit of the Earth |
|
Hulde, hulde, hulde.. Wat een heerlijke race! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Vond het lichtjes tegenvallen de race, eerst starten achter de SC, de verwachte regen bleef uit, 1 uitvaller maar en toen de baan tegen het einde behoorlijk droog was gebeurde er nog amper wat. In de natte condities was de race wel het aanschouwen waard. |
|
ben naar die voetbal F1 race aan het kijken is gewoon op Eurosport 2 live?? signature |
|
zo Doornbos wint voor Milan, een Brit 2de voor RSC Anderlecht in race 1 ronde 2 signature |
|
Anderlecht niet laatste? No way Faustian Spirit of the Earth |
|
diskwalificatie moet nog volgen signature |
|
quote: Was te verwachten Faustian Spirit of the Earth |
|
Wat zijn de speciale aandachtspunten voor een nachtrace? Hirohide Hamashima: "We hebben vele verschillende aspecten bekeken voor deze nachtrace en we zien geen specifieke problemen. Bridgestone heeft veel ervaring in uithoudingsraces, waarbij er ook tijdens de nacht gereden wordt. De temperatuur zal lager liggen dan overdag en er zal geen hittegeneratie zijn door de straling van de zon, maar niettemin verwachten we een baantemperatuur van rond de 27°C. Dit is warmer dan op enkele circuits waar we overdag rijden. De werking van de band zal gewoon hetzelfde zijn als overdag." werkelijk banden overdag en 's nachts zijn niet verschillend!!! ik verwachtte echt dat ze zouden ontploffen of minstens zouden opstijgen. JAMMER signature |
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |