![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: ik vind het een zinloze straf ![]() |
|
quote: wil jij echt beweren dat het poolse rechtssysteem softer is dan het belgische? ![]() |
|
quote: hmm als je op die leeftijd vast word gezet en 20 jaar moet zitten betwijfel ik of hij het leven buiten de gevangenis zal snappen. Daar heb je een aardige reclassering voor nodig wil je hem een goed plekje geven. 2e moord is misschien wat ver gezocht want op de eerste plaats was het niet echt zijn bedoeling om te moorden. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: moord is ook moord wanneer je het niet van plan was maar ik hoop dat hij in hoger beroep vrijkomt door een vormfout ![]() |
|
denk je dat er geen verschil is tussen het in een gevecht raken en iemand neersteken, en tussen het plannen van iemand zn dood? Bij de een heeft iemand een opwelling waaruit hij handelt en als die opwelling nu niet komt door lichte dingen is deze persoon minder gevaarlijk dan iemand die rustig zn keuze maakt en gewoon zonder wroeging iemand om zeep helpt. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 24-09-2008 15:02] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: een straf is altijd zinloos. het is gestoeld op wraak en retributie de zin daarvoor is emotionele schadevergoeding en de maatschappij behoeden tegen een onveiligheidsgevoel. emoties leveren geen feitelijke voordelen op laat die man werken voor de familie voor 20 jaar op water en brood signature ![]() |
|
Elke dag een mes tussen zijn ribben ![]() Net niet dood laten gaan ![]() |
|
quote: je ben in de war met moord en moord met voorbedachte rade ja, die steekpartij valt onder het eerste. iemand gedurende zijn meest vormende jaren uit de maatschappij halen staat gelijk aan het tweede ![]() |
|
quote: nee een straf moet iemand zijn fouten in laten zien zodat hij het nooit meer doet ![]() |
|
20 jaar? Och, zo gek vind ik het niet. Denk maar aan meneertje Vikernes. Men schreeuwt na zoveel jaar nog steeds moord en brand en dat hij nooit meer vrij mag komen. Zat ook al op jonge leeftijd vast. Zou men hier eens moeten invoeren. Volgensmij staat direct gans het land op z'n kop. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. ![]() |
|
quote: Nee, natuurlijk niet. Een straf zorgt ervoor dat een samenleving met vele verschillende individuen kan blijven bestaan en productief is. Zonder straffen zou iedereen kunnen doen wat hij of zij wil en dan zouden we niet leven in de maatschappij waarin we leven, maar zouden we alleen maar lopen concurreren. Een bepaalde orde is nodig, kijk bijvoorbeeld maar eens naar dieren. Dat de gebruikte straffen niet door iedereen als goed worden gezien, is dan ook logisch. Er zijn genoeg zaken in de (Nederlandse) rechtstaat waarvan ik me spreekwoordelijk achter de oren krab, maar zo is dat nu eenmaal. Als iedereen overal over blijft zeiken, wordt er nog weinig bereikt. Compromissen moeten gesloten worden en naar grotere groepen moet worden geluisterd. quote: Eh? Ik denk dat jij wel weet wat emoties met je kunnen doen. Zeker zijn die van invloed. quote: Dat is ook een straf. ![]() |
|
quote: en denk je dat hij ervan geleerd heeft? ![]() |
|
quote: GEK, dan is het leven een straf, en je opvoeding ook. iemand zijn fout laten inzien is geen straf, das een zegen! als dat een straf ik, deviant gedrag corrigeren, wel straf mij dan maar eens goed. En het liefst zo pijnloos mogelijk. Hier met die therapie, zingeving, counseling, filosofie, psychologie, en wat er nog allemaal is signature ![]() |
|
quote: Tja, dat moet nog maar blijken he? Voor zover ik weet zit hij nog steeds achter dikke deuren. Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off. ![]() |
|
quote: Dan heeft gevangenisstraf weinig zin. Zulke lui zouden dan standaard op de EHBO of in een rehabilitatiecentrum moeten werken. ![]() |
|
quote: toch een redelijke ontsnappingspoging gedaan... ![]() |
|
quote: trouwens bij varg was het wel met voorbedachte rade, hij was de 18 toen al lang gepasseerd (24 ofzo?) en hij had na 12 jaar met goed gedrag vrij kunnen komen maar hij gedroeg zich dus niet ![]() |
|
quote: Ik weet niet hoe de toestand in de Europese gevangenissen is. Maar er zijn wel eens programma's op bijv. Discovery over Amerikaanse gevangenissen, nou als je daar zit is het toch gewoon overleven, goed gedrag kost je daar je leven. Maar nogmaals, ik weet niet hoe erg de situatie in de Europese gevangenissen is. ![]() |
|
quote: Mja, hoe dom kan je zijn. ![]() |
|
quote: ![]() ![]() Een kleine snol zit zo vol. ![]() |
|
quote: nee hoor dan had ik jou al lang gegoogled en er mijn visie op los gelaten ![]() maar je moet je plaats kennen ![]() |
|
Skinnypielert zit compleet aan de linkerkant! http://www.grindminded.com/biography.php Doet ie geloof ik niet al te moeilijk over .. ![]() |
|
quote: nee, hij doet moeilijk over mij ![]() en ik weet wie hij is heb hem waarschijnlijk zelfs gesproken ik weet waar hij woont waar hij werkt waar hij werkte etc. etc. ik heb zelfs een keer bij hem aangebeld, maar ik moest bij zijn buurman zijn (serieus) [Dit bericht is gewijzigd door ##**Boemba**## op 24-09-2008 17:59] ![]() |
|
Heb je anders nog nooit in Assen egzien ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |