IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Gereformeerd Rijssen protesteert tegen heavymetal Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-05-2009 12:53 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 11:01 schreef GrindMaster het volgende:
Dat Cold reading waar ik het over had is dan ook vooral gebaseerd op kansberekenen en een beetje gokken, gemengd met reacties van desbetreffende persoon goed aflezen, en verkeerde voorspellingen verdraaien naar goede.

Hier wordt het allemaal even duidelijk uitgelegd in Southpark Episode 615:

http://www.southparkstudios.com/guide/615/?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Biggest_Douche_in_the_Universe

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 24-05-2009 13:08]

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 24-05-2009 13:02 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

Waarom ga je niet gewoon naar www.southparkstudios.com daar staan ze allemaal in veel betere kwaliteit en je hoeft er ook nog eens niet voor te betalen.

Wil je muilperen?

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-05-2009 13:07 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Goed punt ik edit wel even, maar daar ging het even niet om.

Het ging mij meer over de wetenschappelijke uitleg van één en ander.

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-05-2009 13:47 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-05-2009 13:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Veel blabla, maar draait ze dus puur om het eventueel antichristelijk zijn van metal. Jammerlijke poging om iedereen onder het juk der christendom te pushen.

Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 25-05-2009 13:54 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

“Ik kan het verdragen als mensen mij kwetsen omdat ik hier sta, maar ik verdraag het niet dat de dierbare en heilige naam van de Heere wordt gekwetst.”

Ah gossie

:')

...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-05-2009 13:58 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 25 mei 2009 13:54 schreef Jenje het volgende:
Veel blabla, maar draait ze dus puur om het eventueel antichristelijk zijn van metal. Jammerlijke poging om iedereen onder het juk der christendom te pushen.

Mwah, ergens niet meer dan redelijk, als ze bij jou in de achtertuin een muziekfestival organiseren waar een mentaliteit heerst om jou tot in de essentie van je bestaan te beledigen is bezwaar maken niet meer dan normaal.

Dit is geen kwestie van een christelijk juk opleggen, maar een kwestie van goed fatsoen en je een beetje schikken naar je gastheer.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 25-05-2009 14:41 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Zo mooi altijd, dit soort acties. Als er een kudde metalheads op zondagochtend bij de kerk zouden staan protesteren waren de rapen gaar en andersom is het natuurlijk allemaal geoorloofd. Wat een tergend hypocriet en bekrompen volkje is het toch ook.

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 25-05-2009 14:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2009 13:58 schreef Audiophile het volgende:
Mwah, ergens niet meer dan redelijk, als ze bij jou in de achtertuin een muziekfestival organiseren waar een mentaliteit heerst om jou tot in de essentie van je bestaan te beledigen is bezwaar maken niet meer dan normaal.
Context is inderdaad lastig voor Christenen. Het is maar muziek ... dat is pas beledigend als je een fikse plaat voor de kop hebt en je geen ander wereldbeeld dan dat van jezelf accepteert.
quote:
Dit is geen kwestie van een christelijk juk opleggen, maar een kwestie van goed fatsoen en je een beetje schikken naar je gastheer.
Je vind de reacties en de acties van de christenkant wel fatsoenlijk? En christenen zijn geen gastheer, dat is de gemeente en die hebben een vergunning afgegeven.

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-05-2009 14:57 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2009 10:55 schreef bastianus het volgende:[...] je kan inderdaad heel veel aan lichaamstaal en schijnbaar ongemerkte signalen aflezen.
Maar goed, dat neemt niet weg dat ik IRL ook mensen ken die, denk ik, echt dingen zien die andere mensen niet kunnen zien. Al kan dat ook, zoals Jällo zegt, te maken hebben met het feit dat we als mensen veel meer met onze hersencapaciteit kunnen als we ervoor open staan.

Dat lijkt mij iig een stuk aanneemlijker dan het bestaan van zeldzame, additionele zintuigen oid.

Het feit dat veel natuurfenomenen wetenschappelijk niet te "verklaren" zijn komt m.i. vaak niet doordat we de fundamentele processen niet begrijpen maar doordat de aaneenschakeling van waarnemingen en fundamentele processen die er aan vooraf gaan zo ongenadig complex is.

De wetenschap is al ver ontwikkeld hoor maar er is een lange weg te gaan voor ons "collectieve begrip" het verwerkingsvermogen van het menselijke brein kan benaderen...

[en om het nog een kleeiin beetje ontopic te houden...]
Ik ken veel weldenkende christenen cq. uiterst vrijzinnig protestanten die deze onbreikbare kracht of "whatever it may be" van de "menselijke" natuur zien als een metaphysishe "god" en Jezus als een persoon die hier toevallig als een van de eersten aandacht aan heeft geschonken, en de bijbel als een verzameling oude geschriften die hier aandacht aan besteedt, zij het op uiterst klungelige wijze.

Ik denk ongeveer in dezelfde lijn maar zie niet in waarom ik hiervoor het christelijke label --en alles wat hier aan verbonden is-- voor zou moeten gebruiken. Maar de vraag of er "meer" is (dan wij zien en begrijpen), is wat mij betreft überhaupt niet eens aan de orde.

Jammer dat veel mensen wetenschap en religie als botsende werelden zien, terwijl het gewoon dezelfde wereld is maar vanuit verschillende perspectieven bekenen. De meeste "wetenschappelijke" atheïsten zijn wat dat betreft al net zo naïef als orthodoxe christenen.

So be it... aka Amen.

Information is not knowledge is not wisdom is not truth

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 25-05-2009 15:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

WTF heeft dat met Elsrock te maken

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-05-2009 15:15 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ja we dwaalden even af.
Dat hele Elsrock gebeuren interesseert me echt totaal geen ene reet.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-05-2009 15:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2009 15:15 schreef Jällö het volgende:
Ja we dwaalden even af.
Dat hele Elsrock gebeuren interesseert me echt totaal geen ene reet.

Terecht. Nieuws voor de komkommertijd, grefo's en metalheads die zichzelf graag op de teentjes getrapt voelen.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 25-05-2009 15:32 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gelukkig ben jij er om ons de weg te wijzen!

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-05-2009 15:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2009 13:47 schreef Audiophile het volgende:
http://www.refdag.nl/artikel/1411727/Massale+opkomst+bij+hoorzitting+metalfestival+Rijssen%0D%0A+.html

Wat Sodom betreft heeft meneer Keurs wel degelijk gelijk. Als er één band is die infantiele anti-gristelijke teksten gemaakt heeft. Maar als dat de vijand is zou ik me niet serieus genomen voelen, en in ieder geval een vijand van wat hoger niveau gewild hebben.
De democratie schrijft echter voor dat zelfs kinderachtige teksten van dit niveau gewoon openbaar mogen worden geuit. Ze hebben dus geen poot om op te staan.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-05-2009 15:35 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2009 15:32 schreef Jenje het volgende:
Gelukkig ben jij er om ons de weg te wijzen!

Amen.

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 25-05-2009 15:40 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Ach jonkje toch, van mijn part print het uit en veeg er je reet er mee af. Het is mij om het even.
@ jenje

[Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 25-05-2009 15:41]

Snark
Usericon van Snark
Posted 25-05-2009 15:43 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

quote:
Op 25 mei 2009 15:34 schreef bastianus het volgende:
Wat Sodom betreft heeft meneer Keurs wel degelijk gelijk. Als er één band is die infantiele anti-gristelijke teksten gemaakt heeft. Maar als dat de vijand is zou ik me niet serieus genomen voelen, en in ieder geval een vijand van wat hoger niveau gewild hebben.
De democratie schrijft echter voor dat zelfs kinderachtige teksten van dit niveau gewoon openbaar mogen worden geuit. Ze hebben dus geen poot om op te staan.

zeg dat niet te hard,
nou heeft duitsland zich in het verleden wel vaker als een geduchte tegenstandig bewezen, ook in combinatie met massale liederen met slappe teksten, en daar heeft nederland zich menig maal bij neer moeten leggen

Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 25-05-2009 16:02 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

quote:
Op 25 mei 2009 14:46 schreef Jenje het volgende:
Context is inderdaad lastig voor Christenen.

Wij zijn helemaal niet lastig voor Christenen.

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-05-2009 17:12 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Burgemeester B. Koelewijn sprak van een bijzondere situatie. “3200 bezwaren en 700 belangstellenden in het gemeentehuis. Overweldigend als zo velen een besluit als dit niet voor zoete koek aannemen. We gaan dan ook grondig bekijken of alle belangen op een correcte manier zijn gewogen.” Koelewijn zei dat bij mensen terecht de indruk bestaat dat in het verleden anders met dit soort kwesties is omgegaan. “Tot midden jaren zeventig konden gemeentebesturen circussen, braderieën en dergelijke afwijzen. Maar die mogelijkheid hebben we niet meer. Die is bij ons weggehaald om willekeur te voorkomen. De enige mogelijkheid om iets te doen is dat een gemeenteraad het aantal evenementen gaat inperken omdat de overlast onevenredig zwaar zou worden.”

De vraag van Voortman of het festival wel op een sportterrein mag worden gehouden wilde Koelewijn grondig laten uitzoeken. “Maar wij hebben in dit land regels die de vrijheid van meningsuiting beschermen. Daar genieten we van als we bijvoorbeeld in alle vrijheid aan een bepaalde Bijbelexegese mogen doen. En soms hebben we daar last van als het gaat om uitingen die niet de onze zijn.” Koelewijn riep de predikanten overigens op de klachten over godslastering concreet te maken. “Ons hebben geen klachten godslastering bereikt, maar justitie kan optreden tegen smalende godslastering. We moeten dan wel weten wat we daaronder verstaan, want de organisatie van Elsrock verstaat daar iets anders onder dan de predikanten. Daarom moeten we het concretiseren. Laten we die poging wagen en er volgende maand in het overleg met de plaatselijke predikanten over hebben.”

Toch klinkt de burgemeester wel als één van de meer objectieve mensen in Rijssen.

nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 25-05-2009 17:28 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Is het nou toeval of hebben erg veel mensen het boek '' god als misvatting" gelezen van Richars Dawkins. Of is het nou toeval dat er erg veel meningen die hier geplaatst zijn overeen komen met dit boek werk. Ben begonnen met dit boek net voor dat deze hele discussie hier los barste. Kan hem wel aan raden aan iedereen hier om het eens te lezen, veel dingen over welk geloof dan ook worden kompleet en met goed onderbouwde kritiek onder uit gehaald. Prachtig gewoon.

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 25-05-2009 17:28]

Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....

Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 25-05-2009 17:34 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 25 mei 2009 15:43 schreef Snark het volgende:
zeg dat niet te hard,
nou heeft duitsland zich in het verleden wel vaker als een geduchte tegenstandig bewezen, ook in combinatie met massale liederen met slappe teksten, en daar heeft nederland zich menig maal bij neer moeten leggen

Against God and Government

Snark
Usericon van Snark
Posted 25-05-2009 17:41 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

uiteraard had ik t over voetbal maar jij als fan zal dat direct begrijpen

Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 25-05-2009 17:53 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 25 mei 2009 17:41 schreef Snark het volgende:
uiteraard had ik t over voetbal maar jij als fan zal dat direct begrijpen

Ik moest eerlijk gezegd denken aan mannen in bruine uniformen die kampeer liedjes zingen tijdens het marcheren.

Against God and Government

Snark
Usericon van Snark
Posted 25-05-2009 17:56 by Snark Wijzig reactieProfiel van SnarkQuote dit bericht

is het duitse voetbalpakkie bruin.. kan allemaal best, ik weet echt niets van voetbal.

Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com