IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Gereformeerd Rijssen protesteert tegen heavymetal Vorige pagina | Volgende pagina
renYek
Usericon van renYek
Posted 26-05-2009 15:00 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2009 14:55 schreef Audiophile het volgende:
Dat vind ik dan wel weer denigrerend en overdreven negatief. In feite zou iedereen zoals de mensen in Rijssen moeten opkomen voor hun principes. Het gaat allemaal volgens het boekje zoals het hoort en dat mag ook eens gezegd worden, er is geen reden om zo schertsend over de mensen die betrokken zijn bij de kwestie te praten.

Ze doen het vol overtuiging, da's waar en daar is zeker wat van te zeggen. Maar gooi het niet op Godslastering en al die onzin.

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 26-05-2009 15:02 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 26 mei 2009 14:53 schreef bastianus het volgende:
Zeg Audiophile, hoe kijken jouw geloofsgenoten eigenlijk tegen jouw voorkeur voor de metalen muziek aan?

Nou, ik ga met Pinksteren belijdend lid worden van de Gereformeerde Kerk(vrijgemaakt), en die zijn geen zwartekouzen/bevindelijk, en die vertrouwen mij op wat ze van mij weten dat ik zelf ook wel een grens kan aangeven. Plus dat ik sinds geruime tijd ook sommige muziek niet meer luister omdat het mij qua ideologie niet meer aanstaat.

Maar wat betreft de bevindelijk gereformeerden, die zien popmuziek, en dat is alles wat muziek is dat niet gericht is naar God volgens gereformeerd-schriftuurlijke wijze als van de duivel zelf, daar hoef ik ook niet aan te komen met mijn lange haren of zelfs met christelijke metal. Die luisteren heel beperkt muziek en tolereren alleen psalmen in de berijming van 1773 of de berijming van Datheen in de eredienst, alletwee bekend als psalmen op hele noten.

Maar in mijn kerk mag het volgens mij wel, ik heb in ieder geval nog niet echt vragen erover gehad, maar er zijn een hoop leden in die kerk die normale conventionele popmuziek luisteren en de dominee zelf heb ik horen kletsen over Dire Straits. Ze staan er een stuk nuchterder en genuanceerder tegenover.

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 26-05-2009 15:03 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 26 mei 2009 15:00 schreef renYek het volgende:
Ze doen het vol overtuiging, da's waar en daar is zeker wat van te zeggen. Maar gooi het niet op Godslastering en al die onzin.

Ach, als dat voor hun een argument is. En dan nog, dat is geen reden om gelijk zo'n ad hominem opmerking te plaatsen zonder enige vorm van inhoud.

MR Klister
Usericon van MR Klister
Posted 26-05-2009 15:04 by MR Klister Wijzig reactieProfiel van MR KlisterQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2009 14:27 schreef bastianus het volgende:
Kon hij een beetje neuken, die Jezus?

Moet je aan de mannen van Marduk vragen.

Unkraut verdirbt nicht - Wer schlecht ist der stirbt nicht

renYek
Usericon van renYek
Posted 26-05-2009 15:05 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2009 15:03 schreef Audiophile het volgende:
Ach, als dat voor hun een argument is. En dan nog, dat is geen reden om gelijk zo'n ad hominem opmerking te plaatsen zonder enige vorm van inhoud.

Los van de botte manier van uiten: als een muziekfestival in je dorp zoveel energie waard is om tegen te protesteren, heb je dan werkelijks niks beters te doen in je leven. Dat is mijn punt.

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 26-05-2009 15:10 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Als christendom je doel van je leven is en op alle fronten van je leven aanwezig is, is protesteren tegen Elsrock als je in Rijssen woont een logisch vervolg, voor die mensen bestaat er inderdaad niks zinnigers om hun tijd aan te besteden. Dat jij er minder prioriteit aan hecht kan je hun niet kwalijk nemen.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-05-2009 15:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Heeft Harm oet Riessen al zijn mening laten horen over deze kwestie?

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

renYek
Usericon van renYek
Posted 26-05-2009 15:14 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2009 15:10 schreef Audiophile het volgende:
Als christendom je doel van je leven is en op alle fronten van je leven aanwezig is, is protesteren tegen Elsrock als je in Rijssen woont een logisch vervolg, voor die mensen bestaat er inderdaad niks zinnigers om hun tijd aan te besteden. Dat jij er minder prioriteit aan hecht kan je hun niet kwalijk nemen.

In dat licht snap ik het wel, maar het zal inderdaad wel een verschil in prioriteiten zijn ja hehe.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-05-2009 15:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jammer alleen dat ze de christelijke normen en waarden (leven en laten leven, etc etc) zelf niet toepassen.

Volgend jaar en masse bezwaar aan tekenene tegen de vergunning voor de EO jongerendag!

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 26-05-2009 15:49 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 26 mei 2009 15:26 schreef Jenje het volgende:
Jammer alleen dat ze de christelijke normen en waarden (leven en laten leven, etc etc) zelf niet toepassen.

Volgend jaar en masse bezwaar aan tekenene tegen de vergunning voor de EO jongerendag!

In hoeverre is welke christelijke norm en waarde dan precies van toepassing op deze kwestie? Je insinueert hier voorzichtig hypocrisie maar je komt er te makkelijk ermee weg door een redelijk oppervlakkige oneliner neer te plempen die echt schreeuwt om een wat langere post.

En over de EO Jongerendag, ik zal het ondertekenen. Populistisch oppervlakkig christelijk evenement geheelin stijl van de tijdsgeest.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 26-05-2009 15:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jij antwoord allen met opmerkingen ala "dat is wel heel makkelijk". Dat is inderdaad ook het geval, Christenen hebben geen macht door meerderheid in dit land. Vrijheid van meningsuiting etc etc.

Ben ook voor het plan van VVD!

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 26-05-2009 16:04 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ach sinds wanneer is metal een mening muziekstroming, het is gewoon provoceren, dat weet jij net zo goed als ik...

En als het dan toch een mening is, dan mogen ze die prima ergens uiten, alleen niet in Rijssen, omdat democratisch is besloten dat dat geen goed idee is.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-05-2009 16:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2009 16:04 schreef Audiophile het volgende:
omdat democratisch is besloten dat dat geen goed idee is.

Zover is het nog niet, slechts ongeveer 10% van de bevolking heeft bezwaar aangetekend. Er is nog 90% overige bevolking aldaar.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-05-2009 16:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2009 15:02 schreef Audiophile het volgende:
Maar wat betreft de bevindelijk gereformeerden, die zien popmuziek, en dat is alles wat muziek is dat niet gericht is naar God volgens gereformeerd-schriftuurlijke wijze als van de duivel zelf, daar hoef ik ook niet aan te komen met mijn lange haren of zelfs met christelijke metal. Die luisteren heel beperkt muziek en tolereren alleen psalmen in de berijming van 1773 of de berijming van Datheen in de eredienst, alletwee bekend als psalmen op hele noten.

Toch zit daar ook groot verschil tussen qua tolerantie. In Elsspeet ben ik wel eens van het erf afgejaagd toen ik nog lang haar had, terwijl ik in Harskamp geregeld bij een bevindelijke boer uitgenodigd werd om een kop koffie te drinken als ik op de bus stond te wachten.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-05-2009 16:13 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 mei 2009 15:52 schreef Jenje het volgende:
Ben ook voor het plan van VVD!
Vergeet niet dat je dan geen poot meer om op te staan hebt zodra moslims uithalen naar het christendom en het jodendom he?

Ik ben eerder voor een optie religieuze opvattingen als algemene opvattingen te laten gelden. Van zo'n intiatiefwet is ook sprake om op zo'n manier bijvoorbeeld in de rechtspraak gene strafvermindering meer toe te kennen zodra iemand op religieuze gronden een misdrijf begaat. Ben je ook meteen van dit geneuzel net als bij Elsrock nu af. Of van de islamitische advocaat die vrouwen geen hand geeft, etc..

Met het voorstel van de VVD vrees ik dat het hek van de dam is en het een wedstrijd gaat worden wie elkaar het hardste gaat beledigen en schoferen. Dat Geert dat graag wil en dat het geheel in de geest van Theo is dat vind ik dan even van ondergeschikt belang aan de maatschappelijke verhoudingen en de goede rust in de samenleving. Het hoeft van mij niet zo'n "hullie-zullie" cultuur te worden.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-05-2009 16:17 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 mei 2009 16:04 schreef Audiophile het volgende:
Ach sinds wanneer is metal een mening muziekstroming, het is gewoon provoceren, dat weet jij net zo goed als ik...

Zie jij metal als provoceren? Sommige metal wel, maar de meeste metal die ik luister is gewoon goede muziek, zonder provocatie of wat dan ook.

Maarja, daar geloven de gelovigen van Rijssen niet in.

Boeiender

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 26-05-2009 16:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2009 16:13 schreef Judge M. het volgende:
Vergeet niet dat je dan geen poot meer om op te staan hebt zodra moslims uithalen naar het christendom en het jodendom he?

Ik ben eerder voor een optie religieuze opvattingen als algemene opvattingen te laten gelden. Van zo'n intiatiefwet is ook sprake om op zo'n manier bijvoorbeeld in de rechtspraak gene strafvermindering meer toe te kennen zodra iemand op religieuze gronden een misdrijf begaat. Ben je ook meteen van dit geneuzel net als bij Elsrock nu af. Of van de islamitische advocaat die vrouwen geen hand geeft, etc..

Met het voorstel van de VVD vrees ik dat het hek van de dam is en het een wedstrijd gaat worden wie elkaar het hardste gaat beledigen en schoferen. Dat Geert dat graag wil en dat het geheel in de geest van Theo is dat vind ik dan even van ondergeschikt belang aan de maatschappelijke verhoudingen en de goede rust in de samenleving. Het hoeft van mij niet zo'n "hullie-zullie" cultuur te worden.

Ik geloof dat dat in het voorstel ook meegenomen is hoor. Waarom zou een moslim niet mogen zeggen dat een jood maar een dom varken is of een jood dat een moslim een geitenneuker is?

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 26-05-2009 16:20 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 26 mei 2009 16:07 schreef bastianus het volgende:
Zover is het nog niet, slechts ongeveer 10% van de bevolking heeft bezwaar aangetekend. Er is nog 90% overige bevolking aldaar.

Ja, nee ik bedoel als het doorgaat dan. Ik liep wat voor op de feiten.
quote:
Op 26 mei 2009 16:10 schreef bastianus het volgende:
Toch zit daar ook groot verschil tussen qua tolerantie. In Elsspeet ben ik wel eens van het erf afgejaagd toen ik nog lang haar had, terwijl ik in Harskamp geregeld bij een bevindelijke boer uitgenodigd werd om een kop koffie te drinken als ik op de bus stond te wachten.

O dat kan zomaar ja. Wel tof trouwens die kop koffie tijdens het wachten. Maar in de regel geldt voor de leden van die kerk dat ze zelf niet naar die muziek mogen luisteren en dat het een reden kan zijn voor een pittig gesprek tot het uitsluiten van het Heilig Avondmaal.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-05-2009 16:22 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Tsja, ik woon intussen dik 3 jaar in Rijssen en loop regelmatig met metalshirts over straat. Maar ik ben er nog nooit op aangesproken. Dus Rijssen is niet een of andere Christelijke politiestaat ofzo.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 26-05-2009 16:23 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 26 mei 2009 16:17 schreef MR. N het volgende:
Zie jij metal als provoceren? Sommige metal wel, maar de meeste metal die ik luister is gewoon goede muziek, zonder provocatie of wat dan ook.

Maarja, daar geloven de gelovigen van Rijssen niet in.

Het provocatie element zit altijd wel in metal, het komt er bij sommige substroming wat meer naar voren dan anders. Maar in dit soort gevallen zijn de metalheads altijd geneigd om extra te provoceren tegen christenen. Gewoon omdat het de aard van de muziekstroming is. Ik weet zelf ook wel dat er metal bestaat die niet provoceert.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 26-05-2009 16:25 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 mei 2009 16:23 schreef Audiophile het volgende:
Het provocatie element zit altijd wel in metal, het komt er bij sommige substroming wat meer naar voren dan anders. Maar in dit soort gevallen zijn de metalheads altijd geneigd om extra te provoceren tegen christenen. Gewoon omdat het de aard van de muziekstroming is. Ik weet zelf ook wel dat er metal bestaat die niet provoceert.

Hmmmm, ik vind het nogal overtrokken. Maarja, mensen zoals in Rijssen staan dan ook niet bekend om relativatie of nuancering.

Boeiender

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-05-2009 16:26 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 24 mei 2009 0:22 schreef Mark het volgende:

Aangaande zijn laatste truc, waar hij op het eind zegt dat je het filmpje nog maar eens rustig terug moet kijken: 5min28sec... en 6min12sec weer...

huh ik zie niet wat hij doet hoor

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-05-2009 16:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2009 16:20 schreef Audiophile het volgende:
O dat kan zomaar ja. Wel tof trouwens die kop koffie tijdens het wachten. Maar in de regel geldt voor de leden van die kerk dat ze zelf niet naar die muziek mogen luisteren en dat het een reden kan zijn voor een pittig gesprek tot het uitsluiten van het Heilig Avondmaal.

Hoe zit het in zulke gemeenschappen dan met "Oordeel niet opdat gij zelf niet geoordeeld wordt"?

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 26-05-2009 16:37 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 26 mei 2009 16:19 schreef Jenje het volgende:
Ik geloof dat dat in het voorstel ook meegenomen is hoor. Waarom zou een moslim niet mogen zeggen dat een jood maar een dom varken is of een jood dat een moslim een geitenneuker is?
Omdat hier in ons land de Jood de hand boven het hoofd gehouden wordt.

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 26-05-2009 16:38 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 mei 2009 16:37 schreef Judge M. het volgende:
Omdat hier in ons land de Jood de hand boven het hoofd gehouden wordt.

Hmmm, vanochtend een De Joode gezien, geen handje te bekennen.

Boeiender

Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com