|
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
Against God and Government |
|
quote: Geniale suggestie. En ook redelijk makkelijk te verwezelijken. Ik zie al iets voor me in de volgende lijn, ik noem het De 'Koningsrit': We rijden met ons koetsje door een laveloos Den Haag Het vriest een graad of drie, het is april en er waait een vlaag De paardehoeven knersen over weggeworpen meuk 't Is avond in Nederland, en er hangt een hashies-reuk We reizen met de kinderen, al zijn ze nog wat jong Door de volgemeukte straten waarover ik zo-even zong Een Tokkie-rijk en zeer onoverzichtelijk terrein Waarin men zich gelukkig prijst dat wij de nieuwe heersers zijn We gaan naar Huis ten Bosch, maar de weg daarheen is lang En daarom vullen wij de tijd met feestelijk gezang Intussen gaat zich iets bewegen in de achtergrond: Iets donkers en iets talrijks, en het lijkt me ongezond Ze zijn nog vrij ver achter ons, ik zie ze echter wel Het is een hele massa en ze lopen nogal snel En door ons achterna te lopen halen zij ons in Wat onvoordelig uit kan pakken voor een jong gezin De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been Ze lopen op twee poten, en ze kijken heel gemeen Ze hebben grote tanden, dat is duidelijk te zien Het zijn waarschijnlijk tokkies, en kwaadaardig bovendien Al is de toestand zorgelijk, ik raak niet in paniek Ik houd de moed erin door middel van de volksmuziek We kennen onze bundel en we zingen heel wat af Terwijl de tokkies nader komen in gestrekte draf Het is van hier naar't paleis nog een kleine honderd passen 't Is prettig dat het koetsje net vanmiddag is gewassen Wel jammer dat de tokkies ons toch hebben ingehaald Men ziet de flinke domheid die hun uit de ogen straalt We doen heel onbekommerd en we zingen continu Toch moet er iets gebeuren onder moeders paraplu En zonder op te vallen overleg ik met mijn vrouw "Wie moet er aan geloven," zeg ik, "toe, bedenk eens gauw" "Moet Amalia het maar wezen?", "Nee, want Amalia speelt viool" "Wat vind je van Alexia?", "Maar die leert zo goed op school!" "En Ariane dan?", "Nee, Ariane niet, zij heeft een mooie alt" Zodat de keus tenslotte toch maar op Amalia valt Dus onder het gezang pak ik de kroonprinses vlug beet Daar vliegt zij uit ons koetsje met een griezelige kreet De tokkies hebben alle aandacht voor die kleine meid Nog vierentachtig passen en o, wat zijn wij een hoge heid We mogen Amalia wel waarderen om haar maagdelijkheid Want daardoor raken wij die troep voorlopig even kwijt Zo jagen wij maar voort als in een gruwelijke droom Ajo ajo ajo al in die hoge klapperboom Daar klinkt weer dat gejoel, en onze hoop is weer verscheurd De tokkies zijn terug en nu is Alexia aan de beurt Daar gaat het arme kind, zij was zo vrolijk en zo braaf Nog achtenzestig passen en in Den Haag daar woont een graaf Ik zit nog na te peinzen en mijn vrouw stort menig traan En kijk daar komen achter ons de tokkies al weer aan Dus Ariane, 't is wel spijtig maar jij wordt geen virtuoos Nog tweeenvijftig passen en daar was laatst een meisje loos Nu Ariane is verwijderd hebben wij weer even rust Maar nee, daar zijn de tokkies weer, op nog een part belust De doodskreet van Maxima snijdt mij pijnlijk door de ziel Nog zesendertig passen en in blauwgeruite kiel Ik zing nu weer wat lustiger want ons paleis komt in zicht Ik maak een sprong van blijdschap en verlies mijn evenwicht Terwijl de tokkies mij onteren, denk ik "Dat is vette pech Ja Ten Bosch is een mooi paleis, maar net iets te ver weg" [Dit bericht is gewijzigd door Mark op 22-04-2013 13:16] She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Ondanks het nummer zou ik haar wel geven Against God and Government |
|
Een pareltje! Een heel, heel klein pareltje! En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
|
|
quote: MUILPEER IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
De TV aanzetten en dan het eerste wat je ziet en hoort het programma Sterren.nl |
|
Bartje Biertje. Ik luister hem nu voor de derde keer en dit is echt te gek, serieus! VIESPEUK!!! |
|
Wat een wansmaak. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Je moet hem minstens twee keer luisteren. Als het kwartje dan nog niet gevallen is, ja, dan noem je het wansmaak. VIESPEUK!!! |
|
Deze is trouwens ook gaaf, was eerst een normaal coverband, nu een gewone band. Opgericht door de solo-gitarist van jovink en de voederbietels. VIESPEUK!!! |
|
Je moet er ws papa van n dochter voor zijn, maar wat n tekst (en uiteraard goede muziek): When your people matter, menstrual health matters |
|
Marco Borsato, daar wil een homo nog niet naar luisteren. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Sinds wanneer gaan we homo's als maatstaf gebruiken voor één Marco Borsato? En nu gaan we vegen |
|
quote: Lijkt verdacht veel op Daughters van John Mayer en Butterfly Kisses van Bob Carlisle. Alle drie kan ik overigens, als vader van dochters, goed hebben. Hier had uw advertentie kunnen staan! |
|
Ja men heeft wel eens beweerd dat schrijver van Borsato's hit naar Carlisle's nummer heeft geluisterd. Wie weet... Toch vind ik t nummer van Borsato qua tekst veel sterker (de muziek ook overigens). Maar ik trek dit soort sentimentele crap wel. Sterker nog bij Borsato kan ik t soms moeilijk droog houden. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik heb zojuist mijn vrouw vriendelijk edoch dringend verzocht me in te laten slapen zodra ik de indruk wek enigszins emotioneel geraakt de worden door Marco Kotsato. |
|
quote: Keertje of 6 nu geluisterd. Geniaal! Spinvis meets de jeugd van tegenwoordig, zoiets. VIESPEUK!!! |
|
quote: --- De Jeugd, ook al zo'n nekschotwaardig kliekje kneuzen. Zitten toch ook in die Tele2 reclame? Voor mij al genoeg reden om nooit een dienst bij Tele2 af te nemen. [Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 15-05-2016 12:20] Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Hollanders kunnen er wat van ja, met Abel, Kane en Krezip. En nu gaan we vegen |
|
Nou ja, het is ook een beetje lijzig gezongen/gepraat/gerapt, whatever. Dat is de overeenkomst. Ik zie bartje biertje nog niet zo gauw een commercial opnemen. VIESPEUK!!! |
|
Ik kan als gelovige t niet met alle teksten van De Jeugd vinden, maar ze zijn echt ontzettend goed. Als je hip hop 'digt' behoren ze echt tot t beste wat NL ooit heeft voortgebracht. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik luister zo goed als nooit naar teksten, dat scheelt een boel gedoe. Ik moet wel zeggen dat wat de jeugd de laatste jaren doet, dat vind ik niet zo. Oude werk vind ik veel beter. De muziek onder hun teksten is echt een beetje, tsja, kindermuziek-achtig oid geworden. De baas van de nederlandstalige rap vind ik toch echt wel extince. Die flow met die zachte g, geweldig. Maar ik heb er geen verstand van, dus ik zeg natuurlijk maar wat. Oftewel, imo. VIESPEUK!!! |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |