IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Reizen (algemeen reizen topic) Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-11-2009 14:04 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Vakanties kennen we wel, met je luie reet in een strandstoel hangen en niks doen. Daar hebben we dan ook een vakantie topic voor. Maar wie gaat er ook daadwerkelijk reizen, rondtrekken of gewoon wildkamperen? Waarheen gaat je reis en wat is je doel? Wat hoop je er te zien en te gaan doen en naar welk land/plek wil je graag? Oh en ben je al geweest, post eens foto's en je verhaal!



Ik zou wel heel graag naar Schotland willen of naar Noorwegen beetje rondtrekken met tentje, genieten van de natuur. Of helpen (ontwikkelingswerk, niet ontwikkelingshulp..) bij een instelling voor gehandicapten in bijvoorbeeld Afrika, of schildpadden helpen in Fiji of vissen tellen en koraal controleren in Australie. Zoveel mooie plekken op de wereld, zoveel plaatsen waar men kan helpen voor iets duurzaams. Lijkt me tof, actief bezig zijn en ook nog wat van de wereld zien.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 12-11-2009 14:06]


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-11-2009 14:07 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Euh, reizen doe je dus in je vakantie en daarom een apart topic?


Boeiender


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-11-2009 14:12 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2009 14:07 schreef MR. N het volgende:
Euh, reizen doe je dus in je vakantie en daarom een apart topic?


Hoezo reizen alleen in je vakantie?

Genoeg mensen die reizen zonder het doel vakantie, bijvoorbeeld een trektocht, een tocht waarbij je iets onderzoekt, waar je bijvoorbeeld gaat werken, of een reis waarvoor je onbetaald verlof hebt opgenomen, rondreizen van een paar maand tot jaren etc.

Verre reizen, wereldreis.. of gewoon droomreizen, ideeen enzovoorts. Ik zie daar wel een verschil in met het vakantie topic waarin je post dat je naar de Costa del Lol bent geweest, jij wellicht niet, de mods wellicht niet. Pleur dan maar dicht.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 12-11-2009 14:13]


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 12-11-2009 14:15 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Rondtrekken? Met een tentje in je megarugzak ja, gaaf is dat tot nu toe enkel in Nederland gedaan, maar vrienden van me zijn al eens naar Zweden geweest. Wil ik zeker ook nog een keer doen!


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-11-2009 14:16 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Waar wil je dan heen en wat wil je daar zien/ervaren? Mij lijkt bijvoorbeeld IJsland echt supergaaf, met al dat natuurgeweld.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 12-11-2009 14:17 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 12 november 2009 14:12 schreef MMayo het volgende:
Hoezo reizen alleen in je vakantie?

Genoeg mensen die reizen zonder het doel vakantie, bijvoorbeeld een trektocht, een tocht waarbij je iets onderzoekt, waar je bijvoorbeeld gaat werken, of een reis waarvoor je onbetaald verlof hebt opgenomen, rondreizen van een paar maand tot jaren etc.

Verre reizen, wereldreis.. of gewoon droomreizen, ideeen enzovoorts. Ik zie daar wel een verschil in met het vakantie topic waarin je post dat je naar de Costa del Lol bent geweest, jij wellicht niet, de mods wellicht niet. Pleur dan maar dicht.


Het is toch maar net wat het doel van je vakantie is, dat kan ook reizen zijn. Maakt mij niet uit verder hoor, van mij mag het open blijven.


Boeiender


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 12-11-2009 14:18 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

In waarschijnlijk april ga ik voor minimaal een half jaar naar Nepal. 5-6 maanden onderzoek doen, daarna nog een maandje reizen.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-11-2009 14:22 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2009 14:17 schreef MR. N het volgende:
Het is toch maar net wat het doel van je vakantie is, dat kan ook reizen zijn. Maakt mij niet uit verder hoor, van mij mag het open blijven.


Ik vind vakantie topic anders dan reizen topic en de uitleg waarom, staat er ook al bij. Mochten de mods daar anders over denken, best ja. Mooi voorbeeldje van reizen en niet vakantie vind ik:

quote:
Op 12 november 2009 14:18 schreef Panzerke het volgende:
In waarschijnlijk april ga ik voor minimaal een half jaar naar Nepal. 5-6 maanden onderzoek doen, daarna nog een maandje reizen.

Mooi! Waarnaar ga je onderzoek doen en is het vanuit werk of studie en wat wil je bezoeken in het maandje rondreizen?

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 12-11-2009 14:40]


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 12-11-2009 14:37 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 12 november 2009 14:16 schreef MMayo het volgende:
Waar wil je dan heen en wat wil je daar zien/ervaren? Mij lijkt bijvoorbeeld IJsland echt supergaaf, met al dat natuurgeweld.

-IJsland
-Noorwegen (het gebergte dan, de rest vh land is oersaai)
-Canada

Verder zou ik het niet zo 1,2,3 weten. Zweden misschien ook, maar ik denk dat ik toch liever berg dan bos heb, Finland hoor ik niet van iedereen goede dingen over, en verder in de wereld zou ik het zo niet weten.. behalve misschien nog een keer de grand canyon zien ofzo, maar da's volgens mij nogal heet, dus eerder geschikt voor een toeristenreisje dan voor een serieuze survivaltocht

edit: in Azië is vast ook veel te zien, maar daar heb ik me nooit echt in verdiept

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 12-11-2009 14:38]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 12-11-2009 14:53 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

quote:
Op 12 november 2009 14:22 schreef MMayo het volgende:
Mooi! Waarnaar ga je onderzoek doen en is het vanuit werk of studie en wat wil je bezoeken in het maandje rondreizen?

Gaat allemaal vanuit mijn studie, gecombineerd afstudeervak en stage. Hoe alles er precies uit gaat zien wordt de komende tijd pas duidelijk, het grote plaatje draait in ieder geval om basisbehoeften (sanitatie, water e.d.) in politiek instabiele gebieden.
Wbt reizen: mijn vriendin komt die kant dan ook op, dan wordt het een maandje zwerven met rugzak en tent. Mount Everest kijken enzo.



Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 12-11-2009 16:26 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Volgend jaar gaan we naar Australië voor een aantal weken.
In de eerste plaats omdat zijn vader daar woont en hertrouwd, maar na de bruiloft blijft er nog genoeg tijd over om rond te trekken. Wat we precies gaan doen beslissen we waarschijnlijk pas als we er zijn, maar momenteel is een kennis van me 3 maanden aan het backpacken, dus via haar hoor ik al een heleboel interessante mogelijkheden.

Ooit, als we allebei in het bezit van een motor rijbewijs zijn willen we gaan toeren door Ierland/Schotland vanwege de prachtige landschappen en de historie. Gewoon rondtrekken en per dag zien waar je beland.



Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


BlackWizard
Usericon van BlackWizard
Posted 12-11-2009 18:36 by BlackWizard Wijzig reactieProfiel van BlackWizardQuote dit berichthttp://www.myspace.com/merlijnpoolman

Da's altijd mooi inderdaad, gewoon op de bonnefooi rondreizen en ter plaatse checken wat er is.

Heb ik Japan 2 jaar terug met 2 goede vrienden ook gedaan. We hadden 3 dagen een hotel in Osaka en zijn toen 5 weken gewoon met een Lonely Planet en tips van mensen daar gaan rondreizen, super!


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 12-11-2009 18:59 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

Leuke topic

Ik ben net terug van 2 weken Zuid-Afrika, auto gehuurd en een beetje rondgereisd met behulp van de Lonely Planet, was erg gaaf.

In 2006 een half jaar naar Suriname geweest, stage gelopen bij de reclassering. Toen ook meteen maar even Curacao en Frans-Guyana meegepikt. Was een mooie tijd

Ik wil nog naar Amerika voor een week of 4, ouwe muscle car huren en van oost naar west kust jakkeren, in cheap ass motels overnachten. Genoeg moois te zien daar, Grand Canyon, Death Valley, Las Vegas, Bryce, Yosemite, etc. En ik ga uiteraard een stuk van de route 66 pakken. Ben nog in dubio of ik alleen zal gaan of met iemand samen. Ik irriteer me nogal snel aan een ander, zonde om op die manier je reis te laten verpesten..

[Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 12-11-2009 19:00]


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-11-2009 20:37 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Je ergert je aan een ander, of een ander irriteert je.

Aan dat soort dingen zou ik me dood ergeren .

"Reizen" en "vakantie" vallen bij mij samen. Hup op de fiets en wegwezen. Als mijn ellenlange studie afgerond is hoop ik genoeg geld verzameld te hebben om een jaar of zo weg te kunnen (op de fiets). Waar? Geen idee, zolang er maar bergen zijn.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 12-11-2009 20:40 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Bergen naar Noorwegen dan, daar heb je Bergen en bergen


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-11-2009 20:47 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Yep, daar heb ik in 2008 6 weken gefietst (Kristiansand-Noordkaap), mooiste vakantie ever en ik wil absoluut een keer terug.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 12-11-2009 20:51 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Natuur in Noorwegen is ook prachtig (bergen bij Jotunheimen zijn zeer de moeite waard), maar die mensen... allemaal net Nederlanders, maar dan met nog minder realiteitsbesef


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Silence
Usericon van Silence
Posted 12-11-2009 21:11 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Reizen Wil het al jaren, maar het komt er niet van. Financieel niet sterk genoeg te gaan en emotioneel ook niet overigens. Niet om alleen te gaan tenminste.

Ik heb altijd graag naar (dichtbij) Schotland, Ierland, Noorwegen gewild en (verderweg) naar Nieuw Zeeland, Australië, Japan, Canada en nog veel meer. Ooit komt het er hopelijk van, lijkt me prachtig mooi een paar maanden weg te kunnen. Tot die tijd blijf ik dromen.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 12-11-2009 21:34 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 12 november 2009 20:37 schreef M. het volgende:
Je ergert je aan een ander, of een ander irriteert je.

Aan dat soort dingen zou ik me dood ergeren .




wij moeten iig nooit samen op vakantie gaan


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-11-2009 22:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2009 18:59 schreef flebbie het volgende:
Leuke topic

Ik ben net terug van 2 weken Zuid-Afrika, auto gehuurd en een beetje rondgereisd met behulp van de Lonely Planet, was erg gaaf.

In 2006 een half jaar naar Suriname geweest, stage gelopen bij de reclassering. Toen ook meteen maar even Curacao en Frans-Guyana meegepikt. Was een mooie tijd

Ik wil nog naar Amerika voor een week of 4, ouwe muscle car huren en van oost naar west kust jakkeren, in cheap ass motels overnachten. Genoeg moois te zien daar, Grand Canyon, Death Valley, Las Vegas, Bryce, Yosemite, etc. En ik ga uiteraard een stuk van de route 66 pakken. Ben nog in dubio of ik alleen zal gaan of met iemand samen. Ik irriteer me nogal snel aan een ander, zonde om op die manier je reis te laten verpesten..

Ik zou wel met je mee willen, mits het niet in een Audi of een BMW gaat gebeuren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 12-11-2009 22:19 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2009 18:59 schreef flebbie het volgende:
Leuke topic

Ik ben net terug van 2 weken Zuid-Afrika, auto gehuurd en een beetje rondgereisd met behulp van de Lonely Planet, was erg gaaf.



Had je daar wel voldoende aan qua tijd? Niet langer onderweg dan dat je ook iets kunt bekijken?


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 12-11-2009 22:44 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Ik zit nu 3 maand in londen, maar ben het centrum niet uitgeweest. Telt dat ook als reizen?


Dear dirty delightful old drunken old days


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 12-11-2009 22:55 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 12 november 2009 22:15 schreef bastianus het volgende:
Ik zou wel met je mee willen, mits het niet in een Audi of een BMW gaat gebeuren.


ik zou zeggen kies een geschikte kar uit en je mag mee

quote:
Op 12 november 2009 22:19 schreef MMayo het volgende:
Had je daar wel voldoende aan qua tijd? Niet langer onderweg dan dat je ook iets kunt bekijken?


Ja 2 weken was best kort, maar toch een hoop kunnen zien in die tijd hoor. En ze zeggen wel eens de reis zelf is mooier dan je eindbestemming. En dat klopt wel, het is echt heel leuk om op de bonnefooi van hostel naar hostel te rijden.


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 13-11-2009 2:09 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2009 20:37 schreef M. het volgende:
Je ergert je aan een ander, of een ander irriteert je.

Aan dat soort dingen zou ik me dood ergeren .

"Reizen" en "vakantie" vallen bij mij samen. Hup op de fiets en wegwezen. Als mijn ellenlange studie afgerond is hoop ik genoeg geld verzameld te hebben om een jaar of zo weg te kunnen (op de fiets). Waar? Geen idee, zolang er maar bergen zijn.


Vroeg ik me af, je studeert iets auctarieels? Hoe lang duurt dat dan?

Als je bergen wilt: de Alpen, sinds afgelopen twee vakanties ben ik overtuigd.
Ook leuk: Andes, Patagonia, Karakoram, Rocky Mountains, Appelachen etc. Voor hoever daar te fietsen is.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 13-11-2009 13:24 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2009 21:11 schreef Silence het volgende:
Reizen Wil het al jaren, maar het komt er niet van. Financieel niet sterk genoeg te gaan en emotioneel ook niet overigens. Niet om alleen te gaan tenminste.

Ik heb altijd graag naar (dichtbij) Schotland, Ierland, Noorwegen gewild en (verderweg) naar Nieuw Zeeland, Australië, Japan, Canada en nog veel meer. Ooit komt het er hopelijk van, lijkt me prachtig mooi een paar maanden weg te kunnen. Tot die tijd blijf ik dromen.

Ierland en mogelijk ook de UK hoeft niet zo duur te zijn hoor.

Als je lang genoeg van te voren boekt kost de vlucht geen drol.
B&B zijn ook de kosten niet.
De grootste onkostenpost zal autohuur zijn.



 


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-11-2009 13:40 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik reis morgen van Amersfoort naar Den Haag. En terug.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen