IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Reizen (algemeen reizen topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-09-2011 17:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Geen idee waarom precies. Misschien (ook) omdat er niet echt een fijn romantisch beeld van China bestaat, terwijl veel landen in ZO-Azië dat wél hebben?


I wish I was a butterfly


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 22-09-2011 17:21 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

Ik wil graag eens naar Azië, misschien over 5 jaar ofzo


5 Euro's? Op je muil!!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-09-2011 17:28 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Waarom zou je daar zo lang mee willen wachten? Over vijf jaar wil ik alle continenten gezien hebben en tenminste een jaar onafgebroken gereisd hebben. :')

Half jaartje thuis en het begint alweer goed te kriebelen, pff. Iran trekt me momenteel heel erg, maar goed, dat doet de hele wereld eigenlijk wel. Paar maandjes door Oostelijk Azië zwerven lijkt me te gek, idem voor Oost-Afrika. Gelukkig spreek ik geen Spaans, dat maakt Latijs-Amerika wat moeilijk en de keuze dus makkelijker.


You have time. You are doing fine.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 22-09-2011 17:32 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

quote:
Op 22 september 2011 17:28 schreef intothevoid het volgende:
Waarom zou je daar zo lang mee willen wachten? Over vijf jaar wil ik alle continenten gezien hebben en tenminste een jaar onafgebroken gereisd hebben. :')

Half jaartje thuis en het begint alweer goed te kriebelen, pff. Iran trekt me momenteel heel erg, maar goed, dat doet de hele wereld eigenlijk wel. Paar maandjes door Oostelijk Azië zwerven lijkt me te gek, idem voor Oost-Afrika. Gelukkig spreek ik geen Spaans, dat maakt Latijs-Amerika wat moeilijk en de keuze dus makkelijker.


Ja nu zit het er ff niet in, ik spaar liever goed en ga dan zorgeloos op reis. Ik heb geen zin om elke keer te moeten checken of ik ergens wel geld voor heb

Bovendien zijn we bezig met een huis kopen, en dat heeft even voorrang


5 Euro's? Op je muil!!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-09-2011 17:35 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Duidelijk.
Mijn ervaring is verder wel dat een maand backpacken, praktisch waar dan ook, niet duurder hoeft te zijn dan een week ergens aan het strand liggen en bier zuipen. En ik reis best chill, met iedere dag gewoon een potje bier en goed eten.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 22-09-2011 17:36]


You have time. You are doing fine.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 22-09-2011 17:41 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

quote:
Op 22 september 2011 17:35 schreef intothevoid het volgende:
Duidelijk.
Mijn ervaring is verder wel dat een maand backpacken, praktisch waar dan ook, niet duurder hoeft te zijn dan een week ergens aan het strand liggen en bier zuipen. En ik reis best chill, met iedere dag gewoon een potje bier en goed eten.


En hoe reis je dan, met het openbaar vervoer en/of vliegtuig neem ik aan?


5 Euro's? Op je muil!!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-09-2011 17:51 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Altijd zo gedaan, ja. Met de auto heen en terug naar Spanje kost je een paar honderd euro aan benzine, tol en afschrijving. Voor dat geld ben je bij wijze van spreken ook in India met de vlieger.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 22-09-2011 17:52]


You have time. You are doing fine.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 22-09-2011 18:37 by Sgeiterdt Wijzig reactieProfiel van SgeiterdtQuote dit berichthttp://www.aratron.net

quote:
Op 22 september 2011 17:51 schreef intothevoid het volgende:
Altijd zo gedaan, ja. Met de auto heen en terug naar Spanje kost je een paar honderd euro aan benzine, tol en afschrijving. Voor dat geld ben je bij wijze van spreken ook in India met de vlieger.


Dat bedoel ik, openbaar vervoer in Azië zelf hoeft ook niet duur te zijn volgens mij


5 Euro's? Op je muil!!


Daops
Usericon van Daops
Posted 23-10-2011 15:23 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Net terug uit Japan. Bizar, maar mooi land!

Tokyo:

Asakusa Tempelcomplex






Uitzicht vanaf 265 meter hoogte. Tot 15 km overal om je heen stad




Keizerlijk paleis.

Voor de filmkenners.. Pilske vatten in de New York Bar op de bovenste verdieping van het Park Hyatt Hotel, bekend van Lost in Translation.


Sci-fi view tijdens het bierdrinken. Ongelofelijk vet hoe alle rode lampen pulseren bovenop de wolkenkrabbers. Alsof de stad een levend organisme is


Metro, nooit een seconde te laat.


Meiji Shrine, trouwceremonie die toevallig bezig was toen we aan kwamen lopen.






Lunchbox in de trein, net even wat anders dan de railtender van de NS..

Fukuoka:

Acros Fukuoka, het congrescentrum. Erg gaaf gebouw met zelfs watervallen. Je kon buitenom langs trappen naar boven klimmen door de tuinen


Een Metaltuupje bovenop het congresgebouw na de klim


Sushi, de vis vers uit de baai gevangen die middag




Traditioneel Japans restaurant, wederom zeer goed te doen!


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 24-10-2011 17:35 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

quote:
Op 23 oktober 2011 15:23 schreef Daops het volgende:

Een Metaltuupje bovenop het congresgebouw na de klim




Maar leuk, Japan ook nog es doen.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-10-2011 7:19 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Mooie picca's Doapsie!


Boeiender


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 25-10-2011 7:21 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 25 oktober 2011 7:19 schreef MR. N het volgende:
Mooie picca's Doapsie!
Dit. Ik hoop zelf nog ooit het lef bij elkaar te krijgen om naar Japan te gaan.
Its sort of a dream.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 25-10-2011 7:28 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Nog geen last van bloedneuzen?


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Daops
Usericon van Daops
Posted 25-10-2011 12:02 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Dat niet, maar voortbewegen in het donker gaat wel een stuk makkelijker voortaan..

Dank voor de reacties, inderdaad een gaaf land. Was er zelf nooit zomaar heengegaan, maar ben blij dat ik door m'n werk 'gedwongen' werd


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-01-2012 21:58 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Zo, na een hoop landen bekeken te hebben zijn wij er uit: Het wordt (als alles doorgaat) Nepal dit jaar! Zin in


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-01-2012 23:21 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Heb daar acht maanden rondgehangen, als je vragen hebt...


You have time. You are doing fine.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-01-2012 23:31 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 22 januari 2012 23:21 schreef intothevoid het volgende:
Heb daar acht maanden rondgehangen, als je vragen hebt...


Ik had stiekem dit topique al even daarop doorgespit Maareuh, lekker origineel: Absolute aanraders en afraders? Is het openbaar vervoer een beetje te doen? We zijn geen wandelaars, dus tientallen kilometers trekken (huhuhuh) gaat hem niet worden.. Lijkt me een erg bijzonder land! Heb inmiddels Maleisië, Borneo en Vietnam aangedaan, is dat een beetje vergelijkbaar (als jij daar ervaring mee hebt)? Eten en drinken goed te doen? Beetje wilde dieren te spotten? Enig idee hoe het malaria-technisch zit? Je leest namelijk verschillende dingen.. Voornamelijk dat er wel malaria-gebieden zijn, maar het niet uitmaakt als je daar maar een paar nachten zit. Alleen als je daar lang verblijft zou je tabletten moeten slikken.. Zo, alweer vragen genoeg, hehe..

Nu al zin om te gaan. Zal waarschijnlijk mei worden, vlak voor het regenseizoen! Weekje of 2eneenhalf..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-01-2012 18:16 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2012 23:31 schreef Ethereal het volgende:
Ik had stiekem dit topique al even daarop doorgespit Maareuh, lekker origineel: Absolute aanraders en afraders? Is het openbaar vervoer een beetje te doen? We zijn geen wandelaars, dus tientallen kilometers trekken (huhuhuh) gaat hem niet worden.. Lijkt me een erg bijzonder land! Heb inmiddels Maleisië, Borneo en Vietnam aangedaan, is dat een beetje vergelijkbaar (als jij daar ervaring mee hebt)? Eten en drinken goed te doen? Beetje wilde dieren te spotten? Enig idee hoe het malaria-technisch zit? Je leest namelijk verschillende dingen.. Voornamelijk dat er wel malaria-gebieden zijn, maar het niet uitmaakt als je daar maar een paar nachten zit. Alleen als je daar lang verblijft zou je tabletten moeten slikken.. Zo, alweer vragen genoeg, hehe..

Nu al zin om te gaan. Zal waarschijnlijk mei worden, vlak voor het regenseizoen! Weekje of 2eneenhalf..


Mei is wel een 'rustige' maand om te gaan wbt backpackers, maar hou rekening met vochtige hitte en wellicht ook minder mooie uitzichten ivm zware bewolking.

Afrader: lang in Kathmandu blijven. Drie-vier dagen en je hebt de highlights (Bakhtapur, Swayambhunath, Pashupatinath, Bouddha en de 'Durbar squares') wel gezien. Thamel, de toeristenbuurt, sterft van de leuke hippietentjes en mensen die je opium proberen te verpatsen, maar ook daar is de lol snel vanaf. Verder vooral een stinkstad.

Aanraders als je niet wil hiken:
- Mooi uitzichtpuntje nabij Kathmandu pakken: Nagarkot vond ik zelf erg mooi. Met een beetje geluk zie je Sagarmatha (Mt. Everest) ook.
- Chillen in Pokhara. Weinig cultuur maar ultiem relaxte sfeer.
- Op weg daar naartoe: Manakamana en Bandipur waren allebei mooie plekken.
- Bardia National Park. Olifantenritjes zijn gay maar als je er een dagje of twee gaat lopen zie je ongetwijfeld neushoorns van dichtbij, wij ook een beer, fuckloads aan krokodillen en we hoorden een Bengaalse tijger akelig dichtbij grommen...
- Malaria niet druk om maken. Sowieso alleen in de laaglanden en ook daar dungezaaid. Kan altijd, natuurlijk, maar ik heb van geen enkel malariageval gehoord.
- OV is gekkenwerk. Echt. Heel suf, maar boek de wat duurdere toeristenbussen. Ik heb het nooit gedaan en een keer of twaalf bijna doodgegaan. Vliegen is al helemaal een ramp, oude twinotters die lekken en met bosjes uit de lucht vallen.
- Maar toch vooral wandelen gast! Poon Hill hike (drie dagen ofzo?) is al een enorme aanrader, gruwelijk mooie zonsopkomst op de besneeuwde bergen.

Eh, ik kom er nog op terug!


You have time. You are doing fine.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 23-01-2012 21:13 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 23 januari 2012 18:16 schreef intothevoid het volgende:
Mei is wel een 'rustige' maand om te gaan wbt backpackers, maar hou rekening met vochtige hitte en wellicht ook minder mooie uitzichten ivm zware bewolking.

Afrader: lang in Kathmandu blijven. Drie-vier dagen en je hebt de highlights (Bakhtapur, Swayambhunath, Pashupatinath, Bouddha en de 'Durbar squares') wel gezien. Thamel, de toeristenbuurt, sterft van de leuke hippietentjes en mensen die je opium proberen te verpatsen, maar ook daar is de lol snel vanaf. Verder vooral een stinkstad.

Aanraders als je niet wil hiken:
- Mooi uitzichtpuntje nabij Kathmandu pakken: Nagarkot vond ik zelf erg mooi. Met een beetje geluk zie je Sagarmatha (Mt. Everest) ook.
- Chillen in Pokhara. Weinig cultuur maar ultiem relaxte sfeer.
- Op weg daar naartoe: Manakamana en Bandipur waren allebei mooie plekken.
- Bardia National Park. Olifantenritjes zijn gay maar als je er een dagje of twee gaat lopen zie je ongetwijfeld neushoorns van dichtbij, wij ook een beer, fuckloads aan krokodillen en we hoorden een Bengaalse tijger akelig dichtbij grommen...
- Malaria niet druk om maken. Sowieso alleen in de laaglanden en ook daar dungezaaid. Kan altijd, natuurlijk, maar ik heb van geen enkel malariageval gehoord.
- OV is gekkenwerk. Echt. Heel suf, maar boek de wat duurdere toeristenbussen. Ik heb het nooit gedaan en een keer of twaalf bijna doodgegaan. Vliegen is al helemaal een ramp, oude twinotters die lekken en met bosjes uit de lucht vallen.
- Maar toch vooral wandelen gast! Poon Hill hike (drie dagen ofzo?) is al een enorme aanrader, gruwelijk mooie zonsopkomst op de besneeuwde bergen.

Eh, ik kom er nog op terug!


Thanks voor de tips so far! Top!
Ben waanzinnig benieuwd naar dit land.. Deze week even bellen met het GGD in verband met de malaria. Normaal gesproken zou het me niet eens zo heel veel boeien, maar omdat we (via het ziekenhuis) bezig zijn met proberen zwanger te worden is malaria (en eventuele malariatabletten) wel een risicofactor...

Mocht Nepal hem daarom toch niet worden dan wordt het Sri Lanka.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-01-2012 21:36 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Die afweging moet je zelf maken, maar ik zou me daar niet door laten weghouden. Sri Lanka is trouwens ook malaria risicogebied. Malariamuggen steken alleen tussen zonsondergang en -opkomst, dus met een klamboe en lange (evt. geïmpregneerde) kleding kom je een heel eind.

Ik ben geen arts, maar heb al kilo's malariapillen op. Wat ik zou doen is een of twee doosjes Malarone meenemen. De malariaprofylaxe met de minste bijwerkingen sowieso. Níét preventief slikken, Malarone kun je ook als kuurtje gebruiken. Mocht je ziek worden dan is het een kwestie van drie dagen op rij vier pillen naar binnen karren en je bent er weer vanaf.

edit: en succes, natuurlijk.
en nog een edit: CIWEC is een geweldige clinic in Kathmandu. Westerse artsen (en prijzen, maar dat vergoedt je reisverzekering), heel flexibel en bekwaam.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 23-01-2012 21:41]


You have time. You are doing fine.


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 23-01-2012 22:49 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

Dit jaar wordt het Rusland! Beklimming van de Elbroes. Wordt weer een mooie uitdaging!!


MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 10-02-2012 13:27 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Gave foto's van Japan, daar wil ik ook een keer heen

Zelf ook net terug van een geweldige reis: New York (foto's in vakantietopic), Miami - Grand Cayman - Miami (foto's in 70,000 Tons of Metal topic) en uiteindelijk Cuba.

Havana



Bacunayagua


Varadero


Cienfuegos


Trinidad





Valle de Viñales







Soroa




Parque Lenin


Havana




Meer foto's zijn hier te vinden:
Havana: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150505822241981.357292.645761980&type=3
De rest van Cuba: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150505921346981.357299.645761980&type=3

Nu weer even wennen aan het temperatuurverschil van 40 graden

[Dit bericht is gewijzigd door MetalTuupLimburg op 10-02-2012 13:28]


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 18-03-2012 18:47 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 10 februari 2012 13:27 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Gave foto's van Japan, daar wil ik ook een keer heen

**foto's**

Nu weer even wennen aan het temperatuurverschil van 40 graden


Late reactie, maar gave foto's man!

Nu eindelijk zelf de knoop doorgehakt: Het wordt Maleisië. We zijn er al eens geweest, maar toen zijn we eigenlijk vanuit Kuala Lumpur direct doorgevlogen naar Borneo. Dit jaar gaan we eerst de westkust af, en dan via de Cameron Highlands weer naar beneden. Kan niet wachten tot meneer Maleisische ober mij weer een gevulde ijsemmer neerzet, met daarin een spotgoedkope fles Tiger beer van 0,75cl


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-05-2012 23:08 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Zo, daar zijn we weer! Godver wat een zalig land is Maleisië toch. Erg goed bereisbaar, veilig, vriendelijke mensen, lekker eten, lekker weer, veel afwisseling, helemaal goed. Hebben 5 plaatsen aangedaan: Kuala Lumpur, Jerantut/Taman Negara, Cameron Highlands (Tanah Rata), Penang (Batu Ferringi) en Langkawi (Pantai Cenang).

Paar fotootjes:



Eerste biertje in Chinatown, Kuala Lumpur. Traangas na de demonstraties aldaar was net weggetrokken..



Chinatown, KL.



De verplichte Petronas Towers foto..



Batu Caves..



Bamboetje trekken met Dumbo.



Theeplantages in Cameron Highlands.



Kek Lok Si temple..



Boeddhistische gedeelte van Kek Lok Si.



Pagoda van de duizend dingesen. Even vergeten..



Jeeej! Aapjes!



Langkawi, wat een fijn eiland is dat...



Toeter op mijn waterscooter!



Pantai Cenang..



Adelaars!





Kjoet..





Mangrove swamps..



Fijn hoor.



Uitzichtje.. Nooit meer met die kabelbaan. Brrrr.



Waterval op Langkawi.. Even de naam kwijt.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 16-05-2012 19:51 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Mooie foto's


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen