|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
Heeft iemand een idee waar ik buitenlands muntgeld kan inwisselen? Ik heb de site oudevalutas.com bekeken maar ik weet niet of ik hen kan vertrouwen (het adres is gevestigd in Engeland en ik moet het geld opsturen in een envelop) Iemand die mij hiermee verder kan helpen? |
|
|
|
Bedankt voor de tips. Helaas is 't GWK in 2001 al gestopt met het innemen van muntgeld. |
|
Zijn er hier mensen met ervaring met autovakantie naar Rusland? Naar St Petersburg met de auto via de Baltische staten lijkt me erg vet! Ben al gewend met Pools verkeer en beetje de taal (dat toch erg veel lijkt op Russisch). ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik zou een auto nemen die in Rusland niet te hard opvalt. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Alleen ervaring met autovakantie in Scandinavie en korte motortour in India. Niet te vergelijken, sorry. When your people matter, menstrual health matters |
|
Wel een dashcam installeren. |
|
En een fles vodka voor als jij of de agent die je aanhoudt of je auto die nodig hebt/heeft. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Niet met vakantie, maar heb wel in Rusland gereden. Je moet niet bang zijn aangelegd, laten we het daarop houden. Polen en dergelijke zijn echt heiligen op de weg vergeleken met Russen. Een beetje voertuigbeheersing is ook nooit weg. Zorg voor goed licht op je auto als je in het donker gaat rijden. Echt licht. Met wat er op de meeste auto's standaard zit, zie je maximaal een meter of 80 echt goed. Een setje Hella 3000's of vergelijkbaar krikken dat op naar 200 [m] en dat wil je. Heb een extra reserveband bij je. Een echte krik (niet zo'n prutsding uit je boordgereedschap). Gereedschap. Wat elektrisch draad. Een multimeter. Jerrycans. Dat soort werk. [Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 04-11-2015 22:46] https://nieuwspaal.nl/man-roept-steeds-dat-nederland-kapot-is-maar-woont-hier-desondanks-nog-steeds/ |
|
Hehe dan moet ik wel wat doen met onze fiat punto uit 2001. Waar heb je trouwens gereden en in welk seizoen. Dat is nogal van belang als je het over Rusland hebt. Mijn inschatting is dat het rond st petersburg een stuk beter geregeld is dan de rest van Rusland. Sowieso gaan we niet iin de winter dus dat scheelt een hoop (oook qua licht). ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Hehe ja dat was wel het plan. Ben benieuwd in hoeverre dat verschilt van Polen. (De nieuwe generatie heeft er nog maar weinig last van) ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Net terug van 3 weken reizen. Mijn vervoermiddel van keuze was het vliegtuig. Wel zo makkelijk, ik weet dat je tegenwoordig een schaamtegevoel moet krijgen bij reizen met het vliegtuig, maar een reisje naar Turijn kan dan weer wel prima, dus daar maar 3 weken heen geweest. Gedronken: 1) Messina, niet het grootste maar wel een vrij groot merk in Italië. Helemaal prima als je een biertje of drie wil drinken, het lijkt erg veel Becks, wat ik ook heel goed bier vind. 2) Menebrea, het lokale bier van Turijn en de directe omgeving. Op het flesje prijkt het toonbeeld van de stad, de Mole Antonella, een soort toren die net als de Eiffeltoren boven de stad uitrijst, maar dan minus de internationale faam. Menebrea smaakt naar Bavaria en is dus prima te doen. 3) Birra Moretti, omdat ik terwijl ik Ichnusa bestelde ze dachten "ach ja joh dat merkt toch niemand". Jammer, ja, het smaakt als een flauwe versie van het zoals menigeen bekende al flauw smakende Dommelsch. Vermijden. 4) Ichnusa, een Sardijns biertje waarvan de non-filtrata variant me het meest beviel. Omdat het stoer is om ongefilterd bier te drinken. Het smaakt erg goed en op de locale bbq heb ik nog even met een NOS-interview techniek aan wat mensen gevraagd: "er wordt door menigeen beweerd dat Ichnusa het beste bier van Italië is, ervaar je dat ook zo?" Wat blijkt, de meeste Italianen zijn het met me eens. Het is niet zozeer bijzonder smaakvol bier, maar wel smaakvol genoeg, en toch goed doordrinkbaar wat de volumedrinkers onder ons (is er een andere weg?) zal moeten aanspreken. 5) Peroni, kan best, dat bier is te bekend om nog naar op onderzoek uit te gaan. Goed vermarkt zoals bijv Heineken, tevens het enige bier wat je bij de McDonalds kan krijgen, vandaar. Niks mis mee, veel beter dan Birra Moretti iig. 6) Lisa del Borgo, dit is een zomers bier met veel smaak. Zo kruidig dat je het bijna IPA achtig kan noemen, ook al is het dat natuurlijk niet. Je kan duidelijk een smaakje van sinaasappel ontdekken in de afdronk. Prima bier als je zeker weet dat je maar 1 biertje wil drinken op een terras ofzo. Winter is coming |
|
Ik schaam me vooral om het gezeik wat tegenwoordig alom aanwezig is, over vliegen, vlees eten, op vakantie gaan, autorijden, de bbq enzovoorts enzovoorts. Mensen die zich schamen voor hun gedrag passen dat zelf maar aan ipv er tegen anderen over te gaan zeiken "dat het eigenlijk niet meer kan." Maare, naast de bierproeverij, waren er nog leuke ontdekkingen te doen op metalgebied? Winkels, zaaltjes? Het leven is te kort om naar kutmuziek te luisteren... |
|
Metal in Turijn? Vast wel, maar ik ben er niet toevallig tegenaan gelopen en ook niet naar op zoek geweest. Gewoon de standaard dingen gedaan die je in toeristenfolders geadviseerd wordt, minus een bezoek aan Juventus dan. Turijn is ook een prima uitvalsbasis als je wilt gaan hiken in de omgeving, met de huurauto op pad en dan zijn er bergen zat te beklimmen, de Matterhorn is maar 140km ver weg bijvoorbeeld. Ok zijn er zoals gewoonlijk in Italie ook veel Via Ferrata paden. Dat gaat voor een volgende keer zijn. Winter is coming |
|
Via Ferrata is een Italiaanse uitvinding, ik zou het erg graag daar eens gaan doen. Anders dan bij klimmen, heb ik bij een via ferrata wél last van hoogtevrees; je bent je veel meer bewust van de diepte onder je, ook omdat je eigenlijk beter niet valt uit een v.f. Aangezien een via ferrata-set met statisch touw voorzien is, krijg je een erg hoge valfactor, waarbij je garantie gekwetst gaat zijn. Maar, als alles goed gaat, is het wel erg tof The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Via Ferrata is inderdaad erg leuk, ik heb het laatst die Monte Albano gedaan, en dat was toch iets zwaarder dan verwacht ondanks dat ik topfit was. Nu, 6 jaar ouder en 10 kilo zwaarder zou ik dat niet meer gaan doen, maar eerst kijken wat de moeilijkheidsgraad is van zo'n beklimming, dat vond ik destijds niet nodig. Winter is coming |
|
Zometeen drie daagjes Istanbul. Wat te doen in Istanbul? Bakkie lava, check! De Hagia Sofia waarnemen, okee! Maar wat nog meer? Winter is coming |
|
De prince islands. "What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
We zijn, met de vier kinderen (nieuw samengesteld gezin ), een weekje naar Denemarken geweest. Kamperen op de camping Mons Klint ( https://campmoensklint.dk/ ), zonder overdrijving de beste camping waar ik tot nu toe geweest ben. Als je nu met of zonder kinderen reist, ideaal. Groot, maar mooi onderverdeeld in kleinere compartimenten door terrasjes, hagen,.... Heel goed in orde (lijkt mij een standaard in Scandinavische landen). Vlakbij prachtige kliffen aan een melkwitte zee, waarin het aangenaam zwemmen was. Veel geluk gehad met het weer, slechts 1 dag regen, voor de rest lekker warm. Ook 1 dagje Kopenhagen (was nog wel anderhalf uur rijden), daar fietsen gehuurd. Erg fijne stad, ook de hippiecommune even bezocht. Enfin, ik kan het zwaar aanbevelen. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Gisteren spontaan uitje naar Parijs, per trein. Ter plekke fietsjes gehuurd (niet altijd in even goede staat; de ene keer een klapband, de andere keer een zadel dat afbrak ). Erg zonnige dag en toch wel uniek, een stad in volle olympische feestvreugde bezoeken. Dan neem je de drukte er zonder al te veel problemen bij. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: Stuk leuker fietsen daarna? (#defietszonderzadelep) Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ja, die groene smiley is... raar... Leerling aan de school der losbandigheid. |
|
Belgen... "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |