|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
En wie kwam ik gisteren op straat tegen in Bangkok...Valvar! Bla |
|
Omg, like, what are the odds? Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht. |
|
Inderdaad, heel bizar! |
|
We wisten niet eens van elkaar dat we hier zijn! Bla |
|
Zojuist tickets geboekt naar Japan: eerst Tokyo, dan Sendai En over 2 weken naar Oslo Verder waarschijnlijk nog in de planning voor dit jaar: Turkije en Atlanta (USA) www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Boeiender |
|
quote: |
|
Ik ben weer in den lande, geloof ik. 18 uur vertraging, gratis nachtje in een hotelkamer gebleven die £210 per nacht doet en nu een jetlag van jewelste. Maar, gearriveerd, gelukkig. You have time. You are doing fine. |
|
Welkom terug. Boeiender |
|
Dankje. You have time. You are doing fine. |
|
Welkom Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Die blik bevalt me allerminst. You have time. You are doing fine. |
|
Oh, sorry... Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
You have time. You are doing fine. |
|
Net terug van 12 dagen Bali. Ondanks dat het ontzettend toeristisch is vond ik het echt een geweldig eiland! Véél surfen, tempels, vulkanen beklimmen, wilde dolfijnen kijken en feesten allemaal op 1 klein eilandje. En de irritante taxi chauffeurs en kooplui leer je snel genoeg te negeren. |
|
Nu weer terug van een weekendje Cambodja. Wat een geweldig land! Zo dicht bij Thailand, maar toch zo anders. De mensen zijn veel opener en spreken een redelijk woordje engels. De prijzen zijn ook beter, en de steden hebben een erg relaxte sfeer! Vandaag op een lekker degelijke Hollandse fiets door de jungle gaan fietsen en alle tempels rond Angkor Wat een beetje bezocht. Heerlijk! |
|
Klinkt gaaf, hoe lang bleef je ook al weer? |
|
Een weekendje Cambodja? Is dat niet veeeeel te kort voor zo'n lange reis? Wel gaaf Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Hij zit al in Thailand. |
|
Aaaaaah, dat verklaart een hoop Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Nu nog 1 dikke maand in Thailand (4 weken studeren in Bangkok, 1 week naar Chiang Mai en/of Laos), dan 3 weken India en een week Nepal! En inderdaad, ik zit al in Thailand, naar Siem Reap is het 'maar' 7-8 uur. Het was erg goed te doen! Vrijdag na m'n les om 2u de bus gepakt, en om 10u was ik bij m'n hostel. Vandaag zelfs om 4u weg gegaan, met het plan om op de grens te overnachten aangezien de laatste bus naar Bangkok om 6u gaat, maar plots ging er ook nog 1 om 7u en was ik om 11u op m'n kamer Maar Cambodja is zeker een dikke aanrader voor mensen die naar ZO Azie willen. In Thailand krijg je overal 'Same Same But Different' t-shirts, maar in Cambodja hebben ze 'Same Same But Better' shirts, en dat is ook wel de beste manier om Cambodja te beschrijven, het is allemaal net iets beter dan Thailand. Jammer alleen dat er zoveel aasgieren op je te wachten staan zodra je de grens oversteekt om je naar Siem Reap te brengen. Echt niet normaal hoe je daar genaaid wordt waar je bijstaat als je niet oplet! Vliegen is dus zeker een betere optie |
|
quote: Hehe, Poipet? Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
quote: Jup. Eigenlijk begint het al meteen als je in Aranyaprathet op de tuktuk stapt en deze een stop maakt bij het 'visa kantoor' waar je 1300 baht (32,50 euro!) moet betalen voor je visa, ipv 20 dollar bij de grens zelf. Bij mij was de reden 'because you're so late, you have to pay extra, new Thai policy'. En toen ik zei dat ik wist dat dit onzin was zei hij 'ok, you'll see! See you tomorrow morning then!'. Maar vervolgens zonder problemen de grens overgestoken Na lang overleggen met zo'n afzetfiguur in Poipet een redelijk goedkope taxi gergegeld. Daarna m'n taxichauffeur wijsgemaakt dat ik al een reservering had (maar dat was niet zo), zodat hij me af zou zetten bij het hostel waar ik heen wilde en niet bij de Tuktuks die je vervolgens naar te dure/te slechte hostels brengen. Als je weet waar je aan begint valt 't best wel me |
|
quote: Haha, doet me denken aan Sumatra, daar zit je in een taxibusje, komt de chauffeur eraan gaat zitten, komt er een andere man aan die wijsmaakt aan de chauffeur dat hij jou gezelschap naar zijn busje heeft gestuurd. Die man krijgt daar geld voor van jou chauffeur en jij mag vervolgens dubbel betalen. Fuckin' shit people .. Gelukkig heb je na een paar uur Indonesie wel door hoe dat werkt en maak je gewoon meteen een prijsafspraak zodra je ergens instapt, waarbij je de eerste prijs eigenlijk altijd moet wegwuiven ("50.000 rps for you", 'no, too much' , "ok, 20.000" Als je eenmaal een beetje de weg weet qua prijzen en afdingen kom je een heel eind. Zo zijn we op den duur op onze laatste roepies (kon geen pin-automaat meer vinden en we wilde een bus halen) t.w.v. nog geen 5 euro met zijn tweeën nog helemaal van Bukit Lawang naar Berastagi gekomen (180km, zo'n 6 uur reizen, verdeeld over een public bus, een taxi en een minibus). |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |