IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Reizen (algemeen reizen topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-12-2010 20:34 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Begrijpelijk, in dit soort situaties is het eigenlijk ook gewoon noodzakelijk om wat extra centen te lappen voor chille accomodatie. Ik was toen vier maanden in de regio, dus ik kon het me niet permitteren om dagelijks veel geld aan onderdak te spenderen (bovendien heeft een of andere crappy kamer in een guesthouse voor drie dollar ook wel z'n charme, vooral als je weggaat, haha), maar af en toe is het wel fijn om te doen. Die prijs is overigens zo gek nog niet.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


valfar
Usericon van valfar
Posted 07-12-2010 20:49 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Hmm, ik zie nu dat ons resort toch een stuk verder is dan ik in eerste instantie dacht. Ik neem aan dat er wel iets te regelen valt qua vervoer op het eiland? Al helemaal tijdens het feest lijkt me.

Maar nogmaals heel erg bedankt voor je info! Via google werd ik ook niet heel veel wijzer.



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-12-2010 21:16 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Er is iets van 'openbaar vervoer', d.w.z. een aardige hoeveelheid aan songthaew die systematisch het eiland rondrijden (de zgn. 'main road' loopt langs de kustlijn van een groot deel van het eiland), die kun je op elk gewenst moment laten stoppen om zodoende een stukje mee te rijden. Sommige baaien / stranden zijn alleen te bereiken per boot, ook best vet als je even geen zin hebt in grote hoeveelheden toeristen.

Ik zou niet zelf gaan kloten met motors of scootertjes, die weg op dat eiland kent behoorlijk steile en verraderlijke stukken, vooral in het donker (eventueel met wat drank achter de kiezen) is dat echt vragen om moeilijkheden.

Ik zou me vooral geen zorgen maken over de beschikbaarheid van vervoer terug naar het hotel, na het feest. Reken maar dat er veel lui zitten te wachten op klandizie, het enige dat je moet verwachten is dat je moet onderhandelen over de prijs en je jezelf niet al te makkelijk een oor moet laten aannaaien, hehe.

Graag gedaan.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-12-2010 21:30 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Overigens, wat het boeken van accomodatie betreft, geldt vooral in het goedkopere segment dat het aanbod op internet slechts een zéér marginaal percentage van het totale aanbod vertegenwoordigt. Het is echt zo dat als dat ene guesthouse geen plek heeft, je zo iets vindt wat om de hoek ligt.

Ik heb in vier maanden tijd in Zuidoost Azië niet één keer een hotelkamer / guesthouse online geboekt, zelfs toen ik aankwam na een lange vlucht was het van 'hm, nu ga ik maar eens wat zoeken'. Vooraf boeken is in principe gewoon niet nodig want je vindt toch wel wat, alleen met die Full Moon Party is dat in verband met de drukte wat tricky.

Maak ook gebruik van www.wikitravel.org/en/Thailand, dat is in feite een soort reiswikipedia met up-to-date relevante informatie voor toeristen, dus ook wat betreft accomodatie.

Nog een tip: Koop een reisgids, maar probeer 'm zo min mogelijk te gebruiken, om het risico dat je alleen shit doet wat daarin staat te vermijden. Zo'n gids is echter wel heel erg handig voor plattegrondjes! Bestudeer voordat je in een plaats aankomt ongeveer hoe de stad eruit ziet en probeer een globaal beeld te hebben van waar je ongeveer heen wilt, zodat je opdringerige touts (lui die jou diensten willen aansmeren) de indruk kunt geven dat je goed weet wat er aan de hand is, waardoor ze eerder geneigd zijn om je met rust te laten.

Best wel een bazenregio, sowieso dat ik na het halen van m'n bachelor doodleuk nog een keer een paar maanden (ik denk nu zelf eigenlijk aan een vol jaar) de plaat poets met mijn rugzakje. Zuid- en Centraal-Amerika is de planning, plus een aantal maandjes Zuidoost Azië, gewoon omdat het kan.

[Dit bericht is gewijzigd door Sonic Titan op 07-12-2010 21:32]


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-12-2010 21:45 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Tot nu toe gedaan:

- met de auto paar weken door Scandinavie getoured
- paar weken met auto getoured in t westen van Canada
- paar weken getourd in Australie
- paar weken getourd in Nieuw-Zeeland
- paar maanden getourd in India
- meerdere keren paar weken in China
- verder nog op vakantie geweest in diverse landen en ook nog strandvakanties in diverse landen

nog te doen:
- t noorden en westen van China, vooral Tibet en Mongolie
- Balkan gebied
- Latijns-Amerika!


When your people matter, menstrual health matters


valfar
Usericon van valfar
Posted 07-12-2010 22:24 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 7 december 2010 21:30 schreef Sonic Titan het volgende:
Overigens, wat het boeken van accomodatie betreft, geldt vooral in het goedkopere segment dat het aanbod op internet slechts een zéér marginaal percentage van het totale aanbod vertegenwoordigt. Het is echt zo dat als dat ene guesthouse geen plek heeft, je zo iets vindt wat om de hoek ligt.

Ik heb in vier maanden tijd in Zuidoost Azië niet één keer een hotelkamer / guesthouse online geboekt, zelfs toen ik aankwam na een lange vlucht was het van 'hm, nu ga ik maar eens wat zoeken'. Vooraf boeken is in principe gewoon niet nodig want je vindt toch wel wat, alleen met die Full Moon Party is dat in verband met de drukte wat tricky.

Maak ook gebruik van www.wikitravel.org/en/Thailand, dat is in feite een soort reiswikipedia met up-to-date relevante informatie voor toeristen, dus ook wat betreft accomodatie.

Nog een tip: Koop een reisgids, maar probeer 'm zo min mogelijk te gebruiken, om het risico dat je alleen shit doet wat daarin staat te vermijden. Zo'n gids is echter wel heel erg handig voor plattegrondjes! Bestudeer voordat je in een plaats aankomt ongeveer hoe de stad eruit ziet en probeer een globaal beeld te hebben van waar je ongeveer heen wilt, zodat je opdringerige touts (lui die jou diensten willen aansmeren) de indruk kunt geven dat je goed weet wat er aan de hand is, waardoor ze eerder geneigd zijn om je met rust te laten.

Best wel een bazenregio, sowieso dat ik na het halen van m'n bachelor doodleuk nog een keer een paar maanden (ik denk nu zelf eigenlijk aan een vol jaar) de plaat poets met mijn rugzakje. Zuid- en Centraal-Amerika is de planning, plus een aantal maandjes Zuidoost Azië, gewoon omdat het kan.


Nogmaals bedankt
En dan te bedenken dat ik deze tripjes allemaal kan maken, en er ondertussen ook studiepunten voor krijg



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-12-2010 8:35 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Over een maandje naar Maleisië, voor 4 weekjes. Erg veel zin in. Vliegen op Kuala Lumpur, en vanaf daar zien we wel verder (niets geboekt).


valfar
Usericon van valfar
Posted 08-12-2010 8:55 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Misschien ga ik daar in April ook nog even heen. Als je tips hebt hoor ik het wel



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-12-2010 9:04 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Dat is goed .. Hangt wel een beetje van het weer af, door die moessons daar is de ene maand de ene kust 'no-go' en een paar maanden later andersom .. Maar april is waarschijnlijk sowieso wel een relatief droge periode. Januari is eigenlijk niet ideaal, doordat de oostkust van het westerse deel dan onderhevig aan enorm veel regen, maar er is nog genoeg Maleisië over dus dat komt wel goed

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 08-12-2010 9:05]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 08-12-2010 9:54 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2010 8:35 schreef Valorian het volgende:
Over een maandje naar Maleisië, voor 4 weekjes. Erg veel zin in. Vliegen op Kuala Lumpur, en vanaf daar zien we wel verder (niets geboekt).


Supertof! Wil ik dit jaar of volgend jaar ook heen. Sinds zondag terug vanuit warm Egypte (Hurghada), Luxor is gaaf (Karnak ) en geen haaien gezien.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 08-12-2010 10:01 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 8 december 2010 8:35 schreef Valorian het volgende:
Over een maandje naar Maleisië, voor 4 weekjes. Erg veel zin in. Vliegen op Kuala Lumpur, en vanaf daar zien we wel verder (niets geboekt).




Boeiender


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 08-12-2010 11:10 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Have fun Vincent! Als je ff een paar daagjes rust en strand zoekt: Langkawi


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 08-12-2010 12:03 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 8 december 2010 8:35 schreef Valorian het volgende:
Over een maandje naar Maleisië, voor 4 weekjes. Erg veel zin in. Vliegen op Kuala Lumpur, en vanaf daar zien we wel verder (niets geboekt).


In Kuala Lumpur zelf is niet zo gek veel te beleven, afgezien van het feit dat het voor een grote stad relatief rustig aanvoelt, zeker in vergelijking met andere hoofdsteden in de regio (m.u.v. Singapore). Het stukje Kuala Lumpur - Singapore duurt met de bus overigens een uur of vijf, dus mocht je ook zin hebben in een 'stadse' ervaring, dan zou ik je aanraden om Kuala Lumpur snel te verlaten en in plaats daarvan een dag of vier, vijf naar Singapore te gaan.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-12-2010 12:54 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2010 12:03 schreef Sonic Titan het volgende:
In Kuala Lumpur zelf is niet zo gek veel te beleven, afgezien van het feit dat het voor een grote stad relatief rustig aanvoelt, zeker in vergelijking met andere hoofdsteden in de regio (m.u.v. Singapore). Het stukje Kuala Lumpur - Singapore duurt met de bus overigens een uur of vijf, dus mocht je ook zin hebben in een 'stadse' ervaring, dan zou ik je aanraden om Kuala Lumpur snel te verlaten en in plaats daarvan een dag of vier, vijf naar Singapore te gaan.


KL is sowieso niet echt een van de dingen op ons lijstje, anders dan de luchthaven waar we aankomen en weer vertrekken. Wil wel even acclimatiseren daar, maar verder hoef ik er niet zoveel. Misschien even die torentjes in daar en het obligate uitzicht-fotootje maken haha.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 08-12-2010 16:02 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 8 december 2010 12:54 schreef Valorian het volgende:
KL is sowieso niet echt een van de dingen op ons lijstje, anders dan de luchthaven waar we aankomen en weer vertrekken. Wil wel even acclimatiseren daar, maar verder hoef ik er niet zoveel. Misschien even die torentjes in daar en het obligate uitzicht-fotootje maken haha.


Voor die torentjes (die skybridge tussen de Petronas Twin Towers neem ik aan?) moet je erop rekenen dat je A. belachelijk vroeg op moet om een kaartje te halen en B. een uur of twee in de rij moet staan. Kaartjes zijn gratis, maar - ik meen - beperkt tot 1.000 stuks per dag, waardoor je het wel kunt vergeten als je er niet vroeg bij bent.

Ik zou in plaats daarvan naar de Menara KL (KL Tower) gaan, dat kost je geloof ik 8 ringgit (1,50 tot 2 euro, weet ff niet hoe de wisselkoers er nu voor staat). Voordeel is dat je vanuit die toren een 360 graden panoramisch uitzicht hebt, in tegenstelling tot die skybridge. Daarnaast kun je blijven zolang je wilt, wederom in tegenstelling tot die brug waar je na een kwartiertje op moet rotten om plaats te maken voor de volgende lading. Daarnaast is het observatiedeck van de Menara KL een stuk hoger.

Die Petronas Twin Towers bezoeken is wel vet voor de symbolische waarde, aangezien het tot voor kort het hoogste bouwwerk ter wereld was, maar verder scoort de Menara KL wat mij betreft op alle fronten hoger.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 08-12-2010 16:08 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2010 16:02 schreef Sonic Titan het volgende:
Voor die torentjes (die skybridge tussen de Petronas Twin Towers neem ik aan?) moet je erop rekenen dat je A. belachelijk vroeg op moet om een kaartje te halen en B. een uur of twee in de rij moet staan. Kaartjes zijn gratis, maar - ik meen - beperkt tot 1.000 stuks per dag, waardoor je het wel kunt vergeten als je er niet vroeg bij bent.

Ik zou in plaats daarvan naar de Menara KL (KL Tower) gaan, dat kost je geloof ik 8 ringgit (1,50 tot 2 euro, weet ff niet hoe de wisselkoers er nu voor staat). Voordeel is dat je vanuit die toren een 360 graden panoramisch uitzicht hebt, in tegenstelling tot die skybridge. Daarnaast kun je blijven zolang je wilt, wederom in tegenstelling tot die brug waar je na een kwartiertje op moet rotten om plaats te maken voor de volgende lading. Daarnaast is het observatiedeck van de Menara KL een stuk hoger.

Die Petronas Twin Towers bezoeken is wel vet voor de symbolische waarde, aangezien het tot voor kort het hoogste bouwwerk ter wereld was, maar verder scoort de Menara KL wat mij betreft op alle fronten hoger.


Nice, bedankt voor de tip. Aan symboliek heb ik niet zoveel. Heb het stadium van 'vinkjes zetten' al lang geleden achter me gelaten .. Als het een toren wordt lijkt diek Menara dan inderdaad voor de hand liggender.

Meestal vallen die hoge gebouwens sowieso tegen omdat je achter glas moet blijven, of omdat je in het midden van een dak staat met veel lagere delen eromheen, dus echt recht naar beneden kijken lukt vrijwel nergens, waardoor je wel het uitzicht ervaart maar nauwelijks de diepte. Dan liever zoiets:





De rots in het midden van de bovenste foto is de Prekestolen. 600 meter hoog. Geen hekjes en wachtrijen .. tweede foto is het uitzicht recht naar beneden vanuit die rots.


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 08-12-2010 16:26 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

Tot nu toe gedaan

- Zowat heel frankrijk
- Duitsland
- Zeil reis op het Ijselmeer en de Waddenzee
- Rondreis China (3 weken)
- Rondreis Marokko (2 weken)
- Turkije (Istanbul)
- Rondreis Java en Lombok (Indonesie) (3 weken alleen)
- Rondreis Italie
- Kreta
- Peru (Lima, Chimbote, Cusco)(7 weken alleen)
- Zwitserland
- UK
- Luxemburg
- Nederland

Plannen

- Eurotrip tot Praag
- Cairo (6 maanden studeren)
- Izmir

Alle reizen die ik maak zijn cultuur gericht.
Ik heb namelijk een bloedhekel aan resorts en hun hersendode klanten.



Northward
Usericon van Northward
Posted 08-12-2010 18:48 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Hé Sonic Titan, nog wat tips in Laos en Cambodja naast de welbekende dingen? En hoe zit het met ov daar in vergelijking met Vietnam/Thailand? cheers


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 08-12-2010 19:23 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Ligt eraan. Als je Noord-Thailand (Chiang Mai en omgeving) bezoekt, zou ik vanuit daar naar Laos gaan, je kunt met een busje naar de grens (waarschijnlijk 's nachts rijden en om 05:00 de zon op zien komen over de Mekong terwijl je uitkijkt naar de overkant, waar Laos ligt), om vervolgens lekker twee dagen met een bootje over de Mekong naar Luang Prabang te varen. Je hebt dan twee opties, een snelle speedboat die je in een uur of vijf, zes op de plaats van bestemming brengt (oncomfortabel en relatief gevaarlijk) en een traag praam-achtig geval van enkele tientallen jaren oud die er dus doodleuk twee dagen over doet, met een tussenstop in een plaatsje in the middle of nowhere (Pakbeng). Ik zou voor dat laatste gaan, dat is een erg vermakelijk tochtje, beetje hangen met lui, van het uitzicht genieten, en pilsjes slobberen. Leuk en mooi plaatsje om te zijn ook, Luang Prabang, soort Zuidoost-Azië van vijftig jaar terug ofzo.

In Laos is overigens niet echt nachtleven, alles gaat volgens mij om maximaal 23:00 dicht, met uitzondering van bars in luxe hotels in de hoofdstad en dodgy 'bowling alleys' (waar dat zit hoef je niet uit te zoeken, tuktukchauffeurs zijn van harte bereid om je daar 'after hours' heen te brengen, haha).

De hoofdstad van Laos, Vientiane, is niet zo boeiend, weinig te beleven. Het (uiterste) zuiden is wel erg vet, vooral de Four Thousand Islands, bij de grens met Cambodja. Toen ik daar was, hadden ze in principe nog geen stroom, afgezien van enkele dieselgeneratortjes die bepaalde etablissementen die daarover beschikken in het donker van licht kunnen voorzien. Ik heb geen idee of dat inmiddels anders is. Ook auto's zijn daar niet, maar voor een dollar per dag kun je een kolderiek damesfietsje huren en wat rondschuiven over de eilandjes, dat is behoorlijk vermakelijk, vooral als je een pub crawl houdt en bij elk barretje stopt om één pilsje te drinken, haha. Om de één of andere reden is in dat gebied ook de grootste waterval van Zuidoost-Azië, wat je helemaal niet zou verwachten in zo'n rustiek gebied, daar kun je gewoon op de fiets heen.

Dat ligt zoals gezegd dus bij de grens met Cambodja, maar het is niet echt aan te raden om de grens daar over te steken, aangezien de grenspost die daar zit niet officieel is en qua betrouwbaarheid nogal eens wat te wensen over laat. Je kunt dus gezeik krijgen als je wél een exit stamp krijgt bij het verlaten van Laos maar je vervolgens om wat voor reden dan ook Cambodja niet in komt, omdat de grenswachten een kutdag hebben en geen zin hebben om je te helpen, tenzij je diep in de buidel tast, dus wat dat betreft zou ik liever backtracken en een ander reisschema uitstippelen. Hou ook Air Asia in je achterhoofd voor stukken die met de bus of trein écht te lang duren, ik heb zelf twee vluchten geboekt in die tijd (Bangkok - Hanoi en Phnom Penh - Kuala Lumpur), kost je een paar tientjes en de kwaliteit is méér dan prima.

In Laos is geen spoorwegennet, de enige methode van openbaar vervoer is de bus. Je hebt lokale bussen en toeristenbussen, ga voor dat laatste, anders beland je hierin:



Wel een cool land, ontzettend aardige mensen, zelfs degenen die je lastigvallen om iets aan je te verdienen zijn lang niet zo hinderlijk als in omringende landen (ik vond de mate van hassle in Vietnam overigens het ergste)

Als je vanuit Thailand naar Cambodja wilt, boek sowieso géén busritjes op Khao San Road / Bangkok, dat staat schijnbaar garant voor extreme ergernis en frustratie, geforceerde 'autopech' waardoor je in een kutbusje wordt gepropt die je midden in de nacht dropt bij een guesthouse die ze commissie betaalt, dat moet je vermijden. Mocht je om wat voor reden dan ook gebruik maken van de Aranyaprathet (Thailand) - Poipet (Cambodja) grensovergang en het niet in één dag redden, blijf dan in Aranyaprathet en níet in Poipet, die laatste plaats is echt te kut voor woorden, iedereen daar is onaardig en is er op uit om jou tot het maximale te hinderen. Ik ben niet zo lang in Cambodja geweest omdat het weer echt héél slecht werd, dus ik heb het bij Phnom Penh en Siem Reap gehouden. In Phnom Penh moet je 's nachts wel oppassen, het is relatief onveilig, dus ga niet in je ééntje aan de zuip met het idee van 'ik stommel eens naar het guesthouse', straatverlichting werkt maar mondjesmaat en er zijn meer lui met kwade bedoelingen op pad dan je denkt. Geef ook geen geld aan bedelaars, vaak dragen die dat geld af aan maffia-achtige lui die die kinderen en gehandicapten de straat op sturen. Als je wat wilt geven, geef dan wat eten, daar hebben ze meer aan. In Cambodja is Angkor Wat natuurlijk verplichte kost, maar als je zin hebt om iets extremers te doen en bijvoorbeeld een wapen af te vuren kan dat ook, dan moet je gewoon aan tuktukchauffeurs vragen om je naar de shooting range te brengen, een verlaten militaire kazerne waar één kerel de boel een beetje runt en een fucking arsenaal - tot raketlanceerders aan toe - aan de muur heeft hangen, shit die je in principe allemaal kunt gebruiken voor de juiste prijs. Magazijntje van een 9mm-pistool leegschieten kost $ 15, en is voor de ervaring best wel vet, geeft een gigantische adrenalinekick. Is een beetje een morele afweging of jij omwille van vermaak een pistooltje of wat dan ook wilt afvuren waar ten tijde van de Khmer Rouge waarschijnlijk burgers mee zijn geëxecuteerd, maar dat is een andere discussie, hehe.

In Vietnam is het gangbaar om van Hanoi naar Saigon te trekken, of omgekeerd. Je kunt een ticket kopen om dat hele stuk stapsgewijs met de bus af te leggen, maar dat zou ik niet doen, het is ook vet om een stuk te treinen. Het noorden vond ik cooler dan het zuiden, Hanoi is best vet, zodra je gewend bent aan het constante lawaai van brommertjes om je heen, dat is in heel Vietnam echt heel erg aan de hand gewoon. Skip in elk geval Hue, daar valt bijzonder weinig te beleven.

Als ik meer bedenk laat ik het wel horen, en als je specifieke vragen hebt, stel ze gerust, wie weet waar ik zoal op kom.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Northward
Usericon van Northward
Posted 08-12-2010 20:22 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Thanks man, cool! Ga het allemaal in het achterhoofd houden, nuttige tips. Ik denk dat ik de lokale bus maar skip hehe, wel mooi. Die boottocht klinkt sowieso gaaf. Ik land over paar weken in Bangkok, vanaf daar is rondje Vietnam, Laos, Cambodja het plan plus nog stuk Thailand. Denk dat ik in Cambodja enkel de hoogtepunten pak, Laos en Vietnam lijken me cooler. Eerst nog eens bekijken in welke volgorde ik de landen ga doen.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 08-12-2010 20:27 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Gaaf man, hoe lang ben je van plan weg te blijven?

Als ik het opnieuw had kunnen doen had ik denk ik minder tijd doorgebracht in Vietnam en meer tijd doorgebracht in Cambodja, Vietnam vond ik om bepaalde redenen toch wel wat tegenvallen. De sfeer is erg vet en er zijn zat gave plaatsen om heen te gaan, maar opdringerige locals vond ik in Vietnam toch een graadje erger dan in de omringende landen.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Northward
Usericon van Northward
Posted 08-12-2010 20:40 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ah okee, ik hoor wisselende verhalen over Cambodja en Vietnam, ene is positief, ander weer wat minder, over Laos lijkt iedereen wel erg positief te zijn hehe. Ik ga drie maanden, weer op tijd terug voor Roadburn


valfar
Usericon van valfar
Posted 08-12-2010 21:13 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

quote:
Op 8 december 2010 20:22 schreef Northward het volgende:
Thanks man, cool! Ga het allemaal in het achterhoofd houden, nuttige tips. Ik denk dat ik de lokale bus maar skip hehe, wel mooi. Die boottocht klinkt sowieso gaaf. Ik land over paar weken in Bangkok, vanaf daar is rondje Vietnam, Laos, Cambodja het plan plus nog stuk Thailand. Denk dat ik in Cambodja enkel de hoogtepunten pak, Laos en Vietnam lijken me cooler. Eerst nog eens bekijken in welke volgorde ik de landen ga doen.


ZM meeting Bangkok? Wanneer ben je daar?



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 08-12-2010 22:10 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 8 december 2010 20:40 schreef Northward het volgende:
Ah okee, ik hoor wisselende verhalen over Cambodja en Vietnam, ene is positief, ander weer wat minder, over Laos lijkt iedereen wel erg positief te zijn hehe. Ik ga drie maanden, weer op tijd terug voor Roadburn


Van die drie vond ik Laos ook het vetst, om de één of andere reden voelt dat land het meest 'authentiek' aan. Drie maanden lijkt me ook wel een mooie tijd. Veel plezier in elk geval


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Northward
Usericon van Northward
Posted 09-12-2010 22:46 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2010 21:13 schreef valfar het volgende:
ZM meeting Bangkok? Wanneer ben je daar?

Hehe, ik ben er begin januari.
quote:
Op 8 december 2010 22:10 schreef Sonic Titan het volgende:
Van die drie vond ik Laos ook het vetst, om de één of andere reden voelt dat land het meest 'authentiek' aan. Drie maanden lijkt me ook wel een mooie tijd. Veel plezier in elk geval

Bedankt, gaat wel lukken verwacht ik zo! Zit even te denken voor een logische route, maar "probleem" is dat ik van Vietnam en Laos de zuid- en noordkant wil checken en dan wordt het al snel niet meer logisch.

Dacht zelf aan bij Vientiane erin, dan van noord Laos richting het zuiden (four thousand islands) en vervolgens door Cambodja naar Vietnam om daar weer naar het noorden te trekken (Hanoi). Begrijp uit je verhaal dat jij ook beide delen hebt gezien? Zou dit praktischer kunnen?


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen