IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Reizen (algemeen reizen topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Daops
Usericon van Daops
Posted 16-05-2012 20:40 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Erg gave foto's inderdaad


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 17-05-2012 10:19 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Duidelijk, goed bezig baas.


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-08-2012 15:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Zo, reisplan voor Costa Rica aan het afronden... Vertrekken donderdag, net iets minder dan 3 weken rondcrosstijd

Mogelijk een rondje San José (CR) --> Panama (westrn, mooie natuur) --> CR --> Nicaragua (zuiden, mooie natuur) --> San José, maar dat is wel een tikje reisintensief. Wel zoooooooveeeeeeeel mooie dingen! Zin in!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 13-08-2012 15:40]


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-09-2012 23:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Costa Rica = heers! Werd heel kort door de bocht SJ, CR Carribische kust, Panama (Bocas del Toro), CR Carribische kust, CR binnenland, CR Pacifische kust, CR binnenland. Allemaal veel te mooi (landschap/natuur) en nog veel meer te doen wat we niet gedaan hebben maar wel hadden moeten doen. Ofzo

Daarna nog drie dagen conferentie gedaan, en op de terugvlucht in de 'nacht' lekker een uur geslapen dus ik was héél fit vandaag. Morgen wordt geen werken denk ik :')


I wish I was a butterfly


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-09-2012 6:42 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Klinkt erg gaaf, foto's?


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 10-09-2012 8:57 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 9 september 2012 23:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Costa Rica = heers! Werd heel kort door de bocht SJ, CR Carribische kust, Panama (Bocas del Toro), CR Carribische kust, CR binnenland, CR Pacifische kust, CR binnenland. Allemaal veel te mooi (landschap/natuur) en nog veel meer te doen wat we niet gedaan hebben maar wel hadden moeten doen. Ofzo

Daarna nog drie dagen conferentie gedaan, en op de terugvlucht in de 'nacht' lekker een uur geslapen dus ik was héél fit vandaag. Morgen wordt geen werken denk ik :')


Gaaf! Zuid Amerika staat ook heel hoog op mijn verlanglijstje.. Foto's?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 10-09-2012 10:12 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Voor december/januari staat er bij ondergetekende een reis naar Senegal in de agenda. Toevallig wat ervaringsdeskundigen hier, wat (West) Afrika betreft?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 10-09-2012 10:15 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Niet naar Senegal, maar roept u maar.


You have time. You are doing fine.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-09-2012 15:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2012 6:42 schreef Silence het volgende:
Klinkt erg gaaf, foto's?

Komen!
quote:
Op 10 september 2012 8:57 schreef Ethereal het volgende:
Gaaf! Zuid Amerika staat ook heel hoog op mijn verlanglijstje.. Foto's?

Terecht! Zeker een keer doen. Nou ja, dit was dan Centraal Amerika, maar komt ongeveer op hetzelfde neer. Wil wel nog een keer terug naar andere landen daar, en ook CR zelf nog een keer. Zou ook te gek zijn om gewoon 2 maanden te nemen en in een keer heel Centraal Amerika te doen


I wish I was a butterfly


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-02-2013 21:48 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Hop, tickets naar Bangkok geboekt! Volgende week fijn ruim 2 weken rondtrekken aldaar. Bangkok --> Kanchanaburi (River Kwai) --> Surat Thani --> Phuket --> Chiang Mai --> Bangkok/thuisvlucht.

ZIN IN! Heerlijk.. Hoop getwijfeld aan waar we naartoe wilden. Hoop landen vielen direct af vanwege malaria-risico (no-go als je zwanger probeert te raken), aantal landen vielen af vanwege het hoge prijspeil, en weer een aantal landen vielen af vanwege de exorbitant hoge ticket-prijzen.. Mijn vrouw is er al geweest dus eigenlijk hebben we er nooit eerder naar gekeken, maar uiteraard pakken we nu een (grotendeels) andere route. Nog een paar daagjes en dan zit ik aan een zalig Tiger-biertje op een zonovergoten terrasje in Bangkok


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 22-02-2013 13:52 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Nou, mooi vooruitzicht Ik heb ooit eens 10 weken in Thailand vertoefd, als leerkracht Engels (via AFS), en dat land heeft een onuitwisbare indruk op me nagelaten. Alleen al die tropische temperaturen ...
Tja, wij mogen het stellen met een midweekje Ardennen in de paasvakantie en...Holland in de zomervakantie

Amuseer u in ieder geval!


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-02-2013 18:50 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 22 februari 2013 13:52 schreef PandroidJack het volgende:
Nou, mooi vooruitzicht Ik heb ooit eens 10 weken in Thailand vertoefd, als leerkracht Engels (via AFS), en dat land heeft een onuitwisbare indruk op me nagelaten. Alleen al die tropische temperaturen ...
Tja, wij mogen het stellen met een midweekje Ardennen in de paasvakantie en...Holland in de zomervakantie

Amuseer u in ieder geval!


Gaaf! Waar heb je indertijd gezeten? Nog tips voor onze reis? Lijkt me een erg gave ervaring om daar als leerkracht te kunnen werken.. Nog wel wat van het land kunnen zien?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Northward
Usericon van Northward
Posted 23-02-2013 20:36 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ik ga sowieso richting Noord-India (en Nepal) dit jaar. Twee jaar geleden een aantal maanden door Azie gereisd. Daarna eigenlijk vooral stedentrips gedaan, dus heb weer zin om even rond te trekken


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 25-02-2013 10:33 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ik verbleef in Phitsanulok, de eerste grote stad die je tegenkomt ten noorden van Bangkok. Op die 10 weken 1 week 'vrij' gehad om de toerist uit te hangen, in het noorden, ben even de naam van de stad kwijt, maakt deel uit van de gouden driehoek of zo iets.
Het eten was even aanpassen, en de tropische hitte was voor mij ook even aanpassen. Vooral dan slapen. Met de airco was te veel lawaai, zonder airco te heet.
Maar het blijft een onvergetelijke ervaring, en ik zou zo terug willen. Lekker goedkoop ook allemaal.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-02-2013 10:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_Triangle_(Southeast_Asia)

Maar de grens Thailand Myanmar en Laos heet ook zo

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 25-02-2013 10:51]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 25-02-2013 11:27 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ok, ik ben er redelijk zeker van dat het Chiang Mai was, een zeer toeristische stad. Zo had je daar bijvoorbeeld een 'echte' Duitse tirolerkeet, met Thaise vrouwen in van die spuuglelijke tirolerpakjes. En extreem arrogante (meestal Amerikaanse) toeristen die zeer hard afprijsden aan de vele kraampjes, met verkoopsters die soms (uit pure wanhoop?) achter de toeristen kwamen aangehold met een broek in hun handen, om die toch maar te kunnen verpatsen, waarschijnlijk voor belachelijk weinig geld.
Daar in de buurt op olifanten gereden, en 'olifantenbasket' gezien, enfin, touristtrap a volonté dus.
Met mijn gastfamilie ook naar Sukhothai geweest, en dat was wel mooi. En rustig.


http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g303921-d455348-Reviews-Sukhothai_Historical_Park-Sukhothai_Sukhothai_Province.html


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-03-2013 23:27 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Zo, rondreis Thailand zit erop! En wat een magistraal land is dat zeg.. Inmiddels Maleisië, Borneo, Vietnam en Thailand aangedaan, maar Thailand staat nu echt op 1. Geweldig.. Prachtige natuur, supervriendelijke mensen, geweldige bouwwerken, geweldig eten en gewoon een supersfeer. Kleine impressie:
- Bangkok. Groot, overweldigend. Zaten vlakbij het backpacker-epicentrum, Khao San Road, maar dat kun je rustig skippen tenzij je van dit soort extreem toeristische plekken houdt. Wij zaten in de straat ernaast (Rambuttri Road) en dit was eigenlijk stukken relaxter. Genoeg barretjes, kroegjes en restaurants maar niet dat extreem hectische dat je op Khao San wel vindt. Supergezellig! Patpong, de hoerenbuurt, is wel een ervaring maar vonden we verder ook niet echt heel erg boeiend. Verder een heerlijke stad om rond te struinen en te verkennen. Al word je op een gegeven moment wel knettergek van elke keer die vragen of je een tuktuk, massage of een maatpak wil.
Hoogtepunten: Temple of the Emerald Buddha, Wat Po, Wat Arun, Rambuttri Road.
- Kanchanaburi. Leuke plaats waar de Bridge on the River Kwai te vinden is. Geen grote stad, maar gewoon gezellig. Genoeg leuke barretjes, guesthouses en restaurantjes te vinden. Verder een heleboel te zien vwb de tweede wereldoorlog, en uiteraard over de spoorlijn des doods. De brug an sich stelt niet zo heel veel voor, maar het verhaal erachter is wel erg heftig. Hebben ook een dagtour gedaan naar onder anderen de Hellfire Pass waar je kunt zien dat oorlogsgevangenen een enorme pas uit een berg hebben gehakt alwaar later de spoorlijn kwam te liggen. Staat nu een monument, indrukwekkend. Wel heel ernstig om te zien dat de Thai nu een toeristenattractie van de Bridge hebben gemaakt, waar je met een treintje over de brug heen kunt rijden. Opzich tot daar aan toe, maar ze hebben er daar voor gekozen om, op een heftige plek als deze, dit treintje in vrolijke regenboogkleuren te schilderen. Alsof je een rondleiding in Auschwitz krijgt door Clowntje Floepie.
Hoogtepunten: Hellfire Pass, Erawan Falls.
- Surat Thani. Niets te doen, echter zit hier vlakbij een Monkey Training School alwaar ze apen opleiden om kokosnoten te plukken. Op een uiterst diervriendelijke manier (voor ons erg belangrijk), erg tof om te zien. Bijkomend voordeel is dat dit gerund wordt door een Thaise vrouw en een Nederlandse man! Ik spreek erg goed engels, maar het is toch wel fijn dat je even in het nederlands kunt praten. Vooral met vragen over het land, de religies en andere, iets diepgaandere onderwerpen communiceert dit toch makkelijker.
- Khao Sok National Park. Prachtig mooi natuurgebied waar je geweldige dagtochten kunt maken. Geweldige boottocht gehad langs enorme limestone-gebergten, waarna we een trekking door de jungle hebben gedaan. Aan het eindpunt een grot zonder enige menselijke inbreng, erg tof! Niks geen wandelpaden, geen verlichting, niks! Zaklampje mee en gaan. Tot aan je nek in het water op sommige plaatsen, geweldig! Overnachtten daar op een heel klein parkje met 8 vakantiehuisjes, gerund door een familie. Ontzettend leuke mensen, bij het weggaan kregen we van oma nog een dikke knuffel.. Echt heel erg leuk.
- Phuket, Patong Beach. Beetje dubbel gevoel over. Was tof, en een geweldige plek om een dagtocht naar Koh Phi Phi te doen om te snorkelen en dit prachtige gebied te bekijken. Ook Bangla Road was een toffe ervaring. Overal ladyboys die je (op een leuke manier overigens, niet vervelend) proberen hun club in te krijgen, leuke tentjes met livemuziek, best gezellig. Strand van Patong was ook goed te doen, al zat ons guesthouse 10 minuten lopen van het strand af waardoor je eigenlijk niet met zijn tweeën het water in kan omdat er 1 van de 2 toch bij je spullen zal moeten blijven.. Verder was Phuket in zijn geheel wel echt EXTREEM toeristisch, en dan voornamelijk russen. Die overigens de chinezen zijn voorbijgestoken in onze irritatie-top-10. Schreeuwerig, asociaal, egocentrisch, geen leuk volkje in het algemeen. Althans, daar niet. Phuket was een toffe ervaring, had het niet willen missen, maar zou de volgende keer kiezen voor Krabi / Ao Nang.
- Chiang Mai. Gave plek! Stad met zo'n 300 tempels, allemaal even mooi. Kun je prima een paar dagen doorheen slenteren. Elke avond een enorme Night Bazaar waar ze eigenlijk dezelfde zut verkopen als op elke andere markt, maar wel leuk om weer eens een rondje overheen te lopen en weer eens flink af te dingen. Verder is de sfeer hier heel relaxed, weinig opdringerige tuktuk-chauffeurs of massage-salons. Geweldige dagtour gedaan waarbij we onder anderen een mahout-training hebben gekregen (mahout = olifanten-temmer/bestuurder). Gaaf om te doen. Hebben overigens knap lang gezocht naar een olifanten-tour waarbij we zeker wisten dat de dieren goed behandeld werden.. Op een hoop plaatsen word je in een bakje geplaatst op de rug van de olifant, hetgeen dus echt niet goed is voor het beest. Hier ging je dus zonder zadel of niets op de nek van de olifant, en dan moest je eigenlijk zelf maar zien hoe je het beest bestuurde. Onze ollie wilde alleen maar eten en sjouwde dus maar een enorme bos bamboe met zich mee, haha.. Daarna het water in, fijn verfrissend Erg tof. Hierna ook nog een stop gemaakt bij de Longneck-vrouwen, met de ringen om de nek. Echt bizar.

Al met al, zoals gezegd, een verschrikkelijk gaaf land. De cultuur, de mensen, de natuur.. Echt heel tof. Ook schoner als landen die we hiervoor hebben bezocht. Slechts 1 kakkerlak zien lopen (en dat was op straat), toiletten waren over het algemeen schoon, bijna alles was gewoon keurig in orde. Ben overigens nu aan het kijken om ook zo'n hand-bidet aan te schaffen voor hier in huis, haha, geniale dingen!

Paar fotootjes:


Khao San Road, Bangkok


Temple of the Emerald Buddha, Bangkok


Erawan Falls, Kanchanaburi.


Laatste stukje van de "Death Train", Kanchanaburi.


Hellfire Pass, Kanchanaburi.


Khao Sok National Park.


Bangla Road, Phuket.


Koh Phi Phi.


Ollie, Chiang Mai.


Longneck Village, Chiang Mai.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Silence
Usericon van Silence
Posted 28-03-2013 11:12 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Gave foto's, klinkt als een super reis. Thailand staat hier ook nog op het verlanglijstje.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 28-03-2013 11:21 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

TL;DR, maar wel goeie tranny scene zo te zien?

Zeer gave foto's gast. Vet jaloers.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 28-03-2013 18:36 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Een heel dorp ET's?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 26-07-2013 20:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Reis geboekt! Nou ja, vliegtickets, rest zoek ik lekker zelf uit. Wordt een tripje in het najaar naar Delhi (India), dan over land naar Katmandu (Nepal) via o.a. Agra en Varanasi (Noord-India), dan even bijkomen van de cultuurshock Noord-India en een of enkele mooie trekkings maken door de Himalaya om uiteindelijk vanuit Katmandu weer terug te vliegen naar A'dam (via Delhi). Totaal 3,5 week weg.

Alleen nog door het visumgeneuzel heen...



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-07-2013 20:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Nepal is cool, gewoon al omdat de vlag scheef is



signature


Buried
Usericon van Buried
Posted 26-07-2013 20:32 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

Morgen vertrekken naar Umbrië, al voor de derde maal. Dit voor 2 weken, heb er zin in!



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 27-07-2013 1:28 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2013 20:20 schreef Valorian het volgende:
Reis geboekt! Nou ja, vliegtickets, rest zoek ik lekker zelf uit. Wordt een tripje in het najaar naar Delhi (India), dan over land naar Katmandu (Nepal) via o.a. Agra en Varanasi (Noord-India), dan even bijkomen van de cultuurshock Noord-India en een of enkele mooie trekkings maken door de Himalaya om uiteindelijk vanuit Katmandu weer terug te vliegen naar A'dam (via Delhi). Totaal 3,5 week weg.

Alleen nog door het visumgeneuzel heen...



Gaaf. Misschien iets krap in de tijd, wel, maar wordt ongetwijfeld cool als je geen problemen hebt met veel onderweg zijn. Mocht je info voor het Nepalese deel van je reis willen...

Ik ga over twee weken naar Tanzania. Ook nog geen fuck idee wat er gaat gebeuren. Waarschijnlijk wel een verplicht bezoekje aan Serengeti, verder moet er vooral gehiked worden. Tent mee, brander mee, weg van de toeristen. Zanzibar skippen we waarschijnlijk ook vanwege teveel drukte, gedoe en gezeik. Pemba lijkt een prima uitgestorven alternatief waar je zo mogelijk nog beter kan duiken. Zin in!


You have time. You are doing fine.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-07-2013 1:41 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2013 1:28 schreef intothevoid het volgende:
Gaaf. Misschien iets krap in de tijd, wel, maar wordt ongetwijfeld cool als je geen problemen hebt met veel onderweg zijn. Mocht je info voor het Nepalese deel van je reis willen...

Ik ga over twee weken naar Tanzania. Ook nog geen fuck idee wat er gaat gebeuren. Waarschijnlijk wel een verplicht bezoekje aan Serengeti, verder moet er vooral gehiked worden. Tent mee, brander mee, weg van de toeristen. Zanzibar skippen we waarschijnlijk ook vanwege teveel drukte, gedoe en gezeik. Pemba lijkt een prima uitgestorven alternatief waar je zo mogelijk nog beter kan duiken. Zin in!


Ja, ach, ik moet nog even goed kijken waar ik precies heen ga in India. Reizen zal daar veel tijd innemen en ik wil vooral ook een mooi stuk van Nepal zien. Enige wat nu geboekt is is het retourticket Delhi en mijn ticket van Katmandu terug naar Delhi. De tijd ertussen kan ik nog invullen en zo de balans India-Nepal uitdenken. Eerst nog maar eens wat vooronderzoek over wat er zoal te doen is in Noord India.




Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen