|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
Ah, goed om te weten. Ik denk dat ik het via een visumbureau doe, kost wel weer wat extra maar stuk minder gedoe. Nepal schijnt ook 'on arrival' te kunnen maar moet nog even nakijken of dat ook voor de land-grensovergangen geldt of alleen op het airport Katmandu van toepassing is. |
|
Niet heel ver zitten reizen maarre van de week een paar dagen Rome en een paar dagen Napels bezocht. Met name die laatste, wat een bizarre stad |
|
quote: Ik heb het 2 jaar geleden niet via een visumbureau gedaan, maar kan op zich best, ja. Was voor India-Nepal-India, nul problemen. Als je wel voor zelf regelen gaat: bereid je voor op lange wachttijden ter plekke als je het India-visum regelt in Amsterdam... edit: nevermind :') hoe was het? [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-11-2013 13:54] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Ah, ben inmiddels alweer een weekje aan het werk. Was erg gaaf allemaal. In een notendop: Ben eerste een rondje door Rajasthan (nw India) gegaan, via Udaipur, Jodhpur, Puskar en Jaipur, steeds 1,5 dag of 2 dagen per plek en vaak 's nachts reizen met bus of trein waardoor je effectief erg veel ziet (omdat je weinig dagen veliest met reizen) maar in praktijk wel erg slecht slaapt haha. Vrijwel alleen maar public bussen en budget treinklasses geboekt, erg interessant maar ook erg intensief. Verder is het even wennen aan de Indiers, maar na paar dagen weet je er beter mee om te gaan (dwz de meeste gewoon negeren en je niet elke shop in laten sleuren). Na Jaipur een 18 urige treinrit naar Varanasi (voor 4 euro, 900 km), de grootste pelgrimsstad van India waar vanuit het hele land mensen naartoe komen om hun doden te cremeren aan de ganges. Bizar tafereel om mee te maken van zo dichtbij. Na twee dagen Varanasi was ik ondertussen wel toe aan schone (berg)lucht en rust en ben ik met openbaar vervoer over land naar Pokhara, Nepal gegaan. Dat kostte ook zo'n 18 uur dus was redelijk gebroken toen ik aankwam om 4 uur 's nachts. Daar een kort nachtje bijgeslapen, een dagje gerelaxed en de dag erna begonnen aan het sportievere deel van mijn vakantie: een 9 daagse trekking naar Annapurna Base Camp, op 4.130 meter hoogte. Erg mooi, en bizar hoe hoog de boomgrens ligt in zo'n warm land (op 3.000 meter loop je gewoon nog door de jungle!). Op Base Camp nog wat rondgewandeld, paar honderd meter extra omhoog geklommen voor wat extra uitzichten (360 graden rondom alleen maar 7000-8000 meter pieken, echt fantastisch) en volgende ochtend vroeg op voor de zonsondergang. Na Nepal weer naar India, daar naar Agra voor de Taj Mahal en nog wat sightseeing en daarna weer naar ons kikkerlandje. Wel even wennen, in Noord India was het gewoon nog 30 graden toen ik vertrok Al met al veel gezien, leuke mensen ontmoet (zowel lokals als reizigers), heerlijk gegeten, flink afgezien (Nepal was niet bepaald plat ) en belachelijk veel foto's gemaakt, dus die komen hier binnenkort nog wel langs! |
|
Benieuwd naar die foto's, klinkt als een mooie ervaring! |
|
+1 Heb een soorgelijke reis gedaan, maar dan met een groep waarbij het vervoer etc. al geregeld was, en zonder public busses. Dat van jou was dus wel nog wat intensiever denk ik zo Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Volgende week naar China, Taiwan en Thailand, ik ben benieuwd. |
|
Touren? |
|
quote:Als je nog Chinese scheldwoorden wilt leren hoor ik t wel When your people matter, menstrual health matters |
|
Bezig met de preps voor mijn reisje naar Helsinki. Er zijn ergere dingen Willekeur en dictatuur! |
|
Hehe, toevallig Valorian, ben zelf ook sinds kort terug van een periode rondtrekken door India en Nepal. Vooral Nepal is een zwaar cool land! India was zeker mooi als ervaring maar daar hoef ik niet persé meer naar terug. Varanasi is wel interessant ja, aan de ene kant fucking smerig maar ook kleurrijk en intrigerend. |
|
Nog geen twee weken terug thuis na de reis naar de VS en er is alweer een nieuwe reis geboekt. In de kerstperiode vijf dagen Stockholm I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
En, wat heb je in de VS gedaan? Binnen een paar jaar (als mijn kinderen oud genoeg zijn om een reis echt bewust mee te maken) zou ik graag de westkust willen doen. De plannen zijn nogal ambitieus, van Seattle tot in Los Angeles, al dan niet met een mobilhome (maar da's naar het schijnt erg duur om te huren). Ik ben tot nu toe enkel nog maar in New York geweest (enkel Manhattan), en zou zeer graag eens de typische uitgestrekte landschappen willen ervaren. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
quote: Ik heb een beetje hetzelfde. Behalve dat India zo groot is dat er nog wel meer te zien valt daar hoef ik niet per se terug. Nepal is dan weer minder te zien, maar zo veel relaxeder om te zijn. Apart dat die beide landen ongeveer even arm zijn, maar dat Nepal beduidend schoner en 'rustiger' is. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Verschil is niet zo zeer de gemiddelde rijkdom, maar vooral de extremen. De rijkste mensen in India behoren tevens tot de rijkste mensen ter wereld, de armste mensen in India hebben niet eens ondergoed aan en leven op straat. In Nepal zijn er veeeel minder mensen (zowel absoluut als relatief gezien) die echt helemaal onderaan de ladders staan en tevens veel minder mensen die absurd rijk zijn. Daardoor is alles veel gematigder. Verder is India gewoon te fuckin' vol, wat dat betreft is Nepal een weelde van rust Als ik op korte termijn (binnen een jaar of 5) nog eens naar India ga dan zou ik gaan voor een roadtrip Manali - Leh (Ladakh) en een trekking daar ter plekke (Leh ligt op 3500 meter, je kan er ook heenvliegen maar dan heb je waarschijnlijk de eerste 3 dagen hoofdpijn ). |
|
Ik heb vroegah bijna 3 maanden in India geleefd en gereist. Het hangt er ook vanaf waar je bent volgens mij. In de grote steden zie je de sloppenwijken en de ferrari's. Op t platteland is t wat meer a la Nepal als ik t zo hoor. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: het is gereisd ongeletterde |
|
Touché When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Interpunctie. Hoofdletters. Pot. Ketel. Zwart. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Niet op reageren flagrante troll die ondertussen al banned is. |
|
quote: Ah.. Was de eerste post die ik van hem zag! Nouja.. Troll geslaagd in dat geval. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Dik toeval. Ik ben gisteren teruggekomen uit Nepal. Ook naar Annapurna Basecamp geweest (via Kathmandu+Pokhara). Warm was het zeker niet maar wel supermooi. Ik hoorde van meerdere mensen die eerst in India waren geweest dat Kathmandu een soort India-light is, dus ik weet nou al dat ik daar nooit heen hoef. |
|
quote: |
|
Gaaf Valorian, en ik kijk natuurlijk uit naar de foto's! Sjon, good busy! (Alweer!) Boeiender |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |