IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Reizen (algemeen reizen topic) Vorige pagina | Volgende pagina
intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 27-07-2013 1:45 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht


Hopelijk lukt het met visa. Toen ik er was, was er veel gedoe tussen India en Nepal. India-Nepal kon, Nepal-India ook, maar India-Nepal-India was een crime om te regelen. Geloof dat het sindsdien wel is verbeterd.


You have time. You are doing fine.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 27-07-2013 1:56 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ah, goed om te weten. Ik denk dat ik het via een visumbureau doe, kost wel weer wat extra maar stuk minder gedoe. Nepal schijnt ook 'on arrival' te kunnen maar moet nog even nakijken of dat ook voor de land-grensovergangen geldt of alleen op het airport Katmandu van toepassing is.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-11-2013 13:50 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Niet heel ver zitten reizen maarre van de week een paar dagen Rome en een paar dagen Napels bezocht. Met name die laatste, wat een bizarre stad


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-11-2013 13:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 27 juli 2013 1:56 schreef Valorian het volgende:
Ah, goed om te weten. Ik denk dat ik het via een visumbureau doe, kost wel weer wat extra maar stuk minder gedoe. Nepal schijnt ook 'on arrival' te kunnen maar moet nog even nakijken of dat ook voor de land-grensovergangen geldt of alleen op het airport Katmandu van toepassing is.


Ik heb het 2 jaar geleden niet via een visumbureau gedaan, maar kan op zich best, ja. Was voor India-Nepal-India, nul problemen.

Als je wel voor zelf regelen gaat: bereid je voor op lange wachttijden ter plekke als je het India-visum regelt in Amsterdam...


edit: nevermind :') hoe was het?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-11-2013 13:54]


I wish I was a butterfly


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-11-2013 22:29 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2013 13:52 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik heb het 2 jaar geleden niet via een visumbureau gedaan, maar kan op zich best, ja. Was voor India-Nepal-India, nul problemen.

Als je wel voor zelf regelen gaat: bereid je voor op lange wachttijden ter plekke als je het India-visum regelt in Amsterdam...


edit: nevermind :') hoe was het?


Ah, ben inmiddels alweer een weekje aan het werk. Was erg gaaf allemaal.

In een notendop: Ben eerste een rondje door Rajasthan (nw India) gegaan, via Udaipur, Jodhpur, Puskar en Jaipur, steeds 1,5 dag of 2 dagen per plek en vaak 's nachts reizen met bus of trein waardoor je effectief erg veel ziet (omdat je weinig dagen veliest met reizen) maar in praktijk wel erg slecht slaapt haha. Vrijwel alleen maar public bussen en budget treinklasses geboekt, erg interessant maar ook erg intensief. Verder is het even wennen aan de Indiers, maar na paar dagen weet je er beter mee om te gaan (dwz de meeste gewoon negeren en je niet elke shop in laten sleuren). Na Jaipur een 18 urige treinrit naar Varanasi (voor 4 euro, 900 km), de grootste pelgrimsstad van India waar vanuit het hele land mensen naartoe komen om hun doden te cremeren aan de ganges. Bizar tafereel om mee te maken van zo dichtbij. Na twee dagen Varanasi was ik ondertussen wel toe aan schone (berg)lucht en rust en ben ik met openbaar vervoer over land naar Pokhara, Nepal gegaan. Dat kostte ook zo'n 18 uur dus was redelijk gebroken toen ik aankwam om 4 uur 's nachts. Daar een kort nachtje bijgeslapen, een dagje gerelaxed en de dag erna begonnen aan het sportievere deel van mijn vakantie: een 9 daagse trekking naar Annapurna Base Camp, op 4.130 meter hoogte. Erg mooi, en bizar hoe hoog de boomgrens ligt in zo'n warm land (op 3.000 meter loop je gewoon nog door de jungle!). Op Base Camp nog wat rondgewandeld, paar honderd meter extra omhoog geklommen voor wat extra uitzichten (360 graden rondom alleen maar 7000-8000 meter pieken, echt fantastisch) en volgende ochtend vroeg op voor de zonsondergang.

Na Nepal weer naar India, daar naar Agra voor de Taj Mahal en nog wat sightseeing en daarna weer naar ons kikkerlandje. Wel even wennen, in Noord India was het gewoon nog 30 graden toen ik vertrok

Al met al veel gezien, leuke mensen ontmoet (zowel lokals als reizigers), heerlijk gegeten, flink afgezien (Nepal was niet bepaald plat ) en belachelijk veel foto's gemaakt, dus die komen hier binnenkort nog wel langs!


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-11-2013 22:48 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Benieuwd naar die foto's, klinkt als een mooie ervaring!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-11-2013 22:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

+1

Heb een soorgelijke reis gedaan, maar dan met een groep waarbij het vervoer etc. al geregeld was, en zonder public busses. Dat van jou was dus wel nog wat intensiever denk ik zo


I wish I was a butterfly


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 11-11-2013 22:54 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Volgende week naar China, Taiwan en Thailand, ik ben benieuwd.


Silence
Usericon van Silence
Posted 11-11-2013 22:55 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Touren?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-11-2013 23:04 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 11 november 2013 22:54 schreef Sjon het volgende:
Volgende week naar China, Taiwan en Thailand, ik ben benieuwd.
Als je nog Chinese scheldwoorden wilt leren hoor ik t wel


When your people matter, menstrual health matters


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 12-11-2013 14:44 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Bezig met de preps voor mijn reisje naar Helsinki. Er zijn ergere dingen


Willekeur en dictatuur!


Northward
Usericon van Northward
Posted 12-11-2013 21:59 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Hehe, toevallig Valorian, ben zelf ook sinds kort terug van een periode rondtrekken door India en Nepal. Vooral Nepal is een zwaar cool land! India was zeker mooi als ervaring maar daar hoef ik niet persé meer naar terug. Varanasi is wel interessant ja, aan de ene kant fucking smerig maar ook kleurrijk en intrigerend.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-11-2013 23:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Nog geen twee weken terug thuis na de reis naar de VS en er is alweer een nieuwe reis geboekt. In de kerstperiode vijf dagen Stockholm


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 13-11-2013 9:33 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

En, wat heb je in de VS gedaan?

Binnen een paar jaar (als mijn kinderen oud genoeg zijn om een reis echt bewust mee te maken) zou ik graag de westkust willen doen. De plannen zijn nogal ambitieus, van Seattle tot in Los Angeles, al dan niet met een mobilhome (maar da's naar het schijnt erg duur om te huren).
Ik ben tot nu toe enkel nog maar in New York geweest (enkel Manhattan), en zou zeer graag eens de typische uitgestrekte landschappen willen ervaren.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-11-2013 9:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2013 21:59 schreef Northward het volgende:
Hehe, toevallig Valorian, ben zelf ook sinds kort terug van een periode rondtrekken door India en Nepal. Vooral Nepal is een zwaar cool land! India was zeker mooi als ervaring maar daar hoef ik niet persé meer naar terug. Varanasi is wel interessant ja, aan de ene kant fucking smerig maar ook kleurrijk en intrigerend.

Ik heb een beetje hetzelfde. Behalve dat India zo groot is dat er nog wel meer te zien valt daar hoef ik niet per se terug. Nepal is dan weer minder te zien, maar zo veel relaxeder om te zijn. Apart dat die beide landen ongeveer even arm zijn, maar dat Nepal beduidend schoner en 'rustiger' is.


I wish I was a butterfly


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-11-2013 11:04 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 13 november 2013 9:38 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik heb een beetje hetzelfde. Behalve dat India zo groot is dat er nog wel meer te zien valt daar hoef ik niet per se terug. Nepal is dan weer minder te zien, maar zo veel relaxeder om te zijn. Apart dat die beide landen ongeveer even arm zijn, maar dat Nepal beduidend schoner en 'rustiger' is.


Verschil is niet zo zeer de gemiddelde rijkdom, maar vooral de extremen. De rijkste mensen in India behoren tevens tot de rijkste mensen ter wereld, de armste mensen in India hebben niet eens ondergoed aan en leven op straat. In Nepal zijn er veeeel minder mensen (zowel absoluut als relatief gezien) die echt helemaal onderaan de ladders staan en tevens veel minder mensen die absurd rijk zijn. Daardoor is alles veel gematigder.

Verder is India gewoon te fuckin' vol, wat dat betreft is Nepal een weelde van rust

Als ik op korte termijn (binnen een jaar of 5) nog eens naar India ga dan zou ik gaan voor een roadtrip Manali - Leh (Ladakh) en een trekking daar ter plekke (Leh ligt op 3500 meter, je kan er ook heenvliegen maar dan heb je waarschijnlijk de eerste 3 dagen hoofdpijn ).


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-11-2013 11:11 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik heb vroegah bijna 3 maanden in India geleefd en gereist. Het hangt er ook vanaf waar je bent volgens mij. In de grote steden zie je de sloppenwijken en de ferrari's. Op t platteland is t wat meer a la Nepal als ik t zo hoor.


When your people matter, menstrual health matters


MetalWesley
Usericon van MetalWesley
Posted 15-11-2013 11:57 by MetalWesley Wijzig reactieProfiel van MetalWesleyQuote dit bericht

quote:
Op 15 november 2013 11:11 schreef Fusion het volgende:
Ik heb vroegah bijna 3 maanden in India geleefd en gereist. Het hangt er ook vanaf waar je bent volgens mij. In de grote steden zie je de sloppenwijken en de ferrari's. Op t platteland is t wat meer a la Nepal als ik t zo hoor.


het is gereisd ongeletterde


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 15-11-2013 11:58 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Touché


When your people matter, menstrual health matters


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 16-11-2013 17:06 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 15 november 2013 11:57 schreef MetalWesley het volgende:
het is gereisd ongeletterde


Interpunctie. Hoofdletters. Pot. Ketel. Zwart.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Buried
Usericon van Buried
Posted 16-11-2013 17:10 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2013 17:06 schreef Ethereal het volgende:
Interpunctie. Hoofdletters. Pot. Ketel. Zwart.


Niet op reageren flagrante troll die ondertussen al banned is.



Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 16-11-2013 17:19 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 16 november 2013 17:10 schreef Buried het volgende:
Niet op reageren flagrante troll die ondertussen al banned is.


Ah.. Was de eerste post die ik van hem zag! Nouja.. Troll geslaagd in dat geval.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 16-11-2013 17:45 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2013 22:29 schreef Valorian het volgende:
Ah, ben inmiddels alweer een weekje aan het werk. Was erg gaaf allemaal.

In een notendop: Ben eerste een rondje door Rajasthan (nw India) gegaan, via Udaipur, Jodhpur, Puskar en Jaipur, steeds 1,5 dag of 2 dagen per plek en vaak 's nachts reizen met bus of trein waardoor je effectief erg veel ziet (omdat je weinig dagen veliest met reizen) maar in praktijk wel erg slecht slaapt haha. Vrijwel alleen maar public bussen en budget treinklasses geboekt, erg interessant maar ook erg intensief. Verder is het even wennen aan de Indiers, maar na paar dagen weet je er beter mee om te gaan (dwz de meeste gewoon negeren en je niet elke shop in laten sleuren). Na Jaipur een 18 urige treinrit naar Varanasi (voor 4 euro, 900 km), de grootste pelgrimsstad van India waar vanuit het hele land mensen naartoe komen om hun doden te cremeren aan de ganges. Bizar tafereel om mee te maken van zo dichtbij. Na twee dagen Varanasi was ik ondertussen wel toe aan schone (berg)lucht en rust en ben ik met openbaar vervoer over land naar Pokhara, Nepal gegaan. Dat kostte ook zo'n 18 uur dus was redelijk gebroken toen ik aankwam om 4 uur 's nachts. Daar een kort nachtje bijgeslapen, een dagje gerelaxed en de dag erna begonnen aan het sportievere deel van mijn vakantie: een 9 daagse trekking naar Annapurna Base Camp, op 4.130 meter hoogte. Erg mooi, en bizar hoe hoog de boomgrens ligt in zo'n warm land (op 3.000 meter loop je gewoon nog door de jungle!). Op Base Camp nog wat rondgewandeld, paar honderd meter extra omhoog geklommen voor wat extra uitzichten (360 graden rondom alleen maar 7000-8000 meter pieken, echt fantastisch) en volgende ochtend vroeg op voor de zonsondergang.

Na Nepal weer naar India, daar naar Agra voor de Taj Mahal en nog wat sightseeing en daarna weer naar ons kikkerlandje. Wel even wennen, in Noord India was het gewoon nog 30 graden toen ik vertrok

Al met al veel gezien, leuke mensen ontmoet (zowel lokals als reizigers), heerlijk gegeten, flink afgezien (Nepal was niet bepaald plat ) en belachelijk veel foto's gemaakt, dus die komen hier binnenkort nog wel langs!


Dik toeval. Ik ben gisteren teruggekomen uit Nepal. Ook naar Annapurna Basecamp geweest (via Kathmandu+Pokhara). Warm was het zeker niet maar wel supermooi.

Ik hoorde van meerdere mensen die eerst in India waren geweest dat Kathmandu een soort India-light is, dus ik weet nou al dat ik daar nooit heen hoef.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 16-11-2013 19:05 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

quote:
Op 11 november 2013 22:55 schreef Silence het volgende:
Touren?





MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-11-2013 19:22 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Gaaf Valorian, en ik kijk natuurlijk uit naar de foto's!

Sjon, good busy! (Alweer!)


Boeiender


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen