IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Knuffeltopic! [relatietopic] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2015 14:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Mijn ex had vrijwel dezelfde interesses als ik. Alleen op essentiële punten verschilden we wel van mening. Ik vond b.v. dat je alles moest bespreken, ook vreemdgaan. Zij vond vreemdgaan prima, als ze het maar niet hoefde te weten of te vertellen. Dat werkte voor mij dus niet.
Tegenwoordig heb ik een relatie met iemand die totaal andere interesses heeft, maar op essentiële punten als praten in je relatie en het opvoeden van onze kinderen wel hetzelfde denkt. En als we van mening verschillen, is dat ook nog bespreekbaar en komen we elkaar halverwege wel tegemoet.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je op elkaar lijkt of niet. Als je in de basis maar over dingen hetzelfde denkt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 01-12-2015 14:45 by loeser Wijzig reactieProfiel van loeserQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 14:14 schreef faalhaas het volgende:
Op basis waarvan houd je zoiets dan vol? Ik kan me er niets bij voorstellen.


Nouja, het eerste jaar ongeveer ben je knijter verliefd, dus dan boeit het niet zo, het is gewoon leuk samen. Vervolgens begin je er steeds er steeds meer achter te komen dat je op heel veel vlakken anders denkt, maar inmiddels houd je toch wel van elkaar, dus je wil wel voor de relatie gaan en ten slotte merk je dat het gewoon niet werkt. Te veel irritaties en je hebt niet echt meer wat te melden. Nou dan ben je inmiddels drie jaar verder


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 01-12-2015 14:53 by loeser Wijzig reactieProfiel van loeserQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 14:16 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je op elkaar lijkt of niet. Als je in de basis maar over dingen hetzelfde denkt.


Ik denk dat je twee dingen hebt in een relatie:
Gedeelde interesses en gedeelde zienswijze (de manier waarop je in het leven staat, moraal, levenswijze etc.)

En persoonlijk denk ik dat vooral de tweede het belangrijkste is. Bij mijn ex was er van beide geen sprake,dus dan houd het al snel op.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-12-2015 15:00 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 14:45 schreef loeser het volgende:
Nouja, het eerste jaar ongeveer ben je knijter verliefd, dus dan boeit het niet zo, het is gewoon leuk samen. Vervolgens begin je er steeds er steeds meer achter te komen dat je op heel veel vlakken anders denkt, maar inmiddels houd je toch wel van elkaar, dus je wil wel voor de relatie gaan en ten slotte merk je dat het gewoon niet werkt. Te veel irritaties en je hebt niet echt meer wat te melden. Nou dan ben je inmiddels drie jaar verder


Ik doorloop dat proces altijd in 3 maanden.

Ben er inmiddels wel achter dat ik het vooral fijn vind wanneer iemand, net als ik, een bepaalde nieuwsgierigheid heeft. Je hoeft niet overal hetzelfde over te denken en precies dezelfde muzieksmaak te hebben. Maar een flinke dosis gretigheid om samen nieuwe dingen te ontdekken vind ik wel essentieel. Reizen, festivalletjes bezoeken, speciaalbiertjes huffen, wilde seks, etc.


... hoe de hazen lopen ...


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 01-12-2015 15:08 by loeser Wijzig reactieProfiel van loeserQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 15:00 schreef faalhaas het volgende:
Ik doorloop dat proces altijd in 3 maanden.



Dat doe je dan een stuk effectiever


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-12-2015 15:22 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 14:53 schreef loeser het volgende:
Bij mijn ex was er van beide geen sprake,dus dan houd het al snel op.


Toch nog 3 jaar.


... hoe de hazen lopen ...


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 01-12-2015 15:36 by loeser Wijzig reactieProfiel van loeserQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 15:22 schreef faalhaas het volgende:
Toch nog 3 jaar.



Ik snap het zelf soms ook niet echt hoor


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-12-2015 15:43 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 15:36 schreef loeser het volgende:
Ik snap het zelf soms ook niet echt hoor


Ach zo raar is het ook weer niet. Ik zie zelden een relatie om me heen waarbij het echt allemaal lijkt te kloppen.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 01-12-2015 15:44]


... hoe de hazen lopen ...


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 01-12-2015 15:50 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Een relatie willen die echt klopt is een perfect recept voor geen relatie.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 01-12-2015 15:58 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht



... hoe de hazen lopen ...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 01-12-2015 16:03 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Inderdaad zeg. In plaats van met een eisenpakket te komen, doe zelf eens wat concessies voor de verandering en verdiep je in de interesses van de andere persoon. Is vaak een verrijking voor jezelf ook. Maar ik zie veel mensen om me heen die dat soort concessies gewoon niet willen maken. Die willen de wederhelft kneden naar hun eigen voorkeur in plaats van zelf wat water bij de wijn te doen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 01-12-2015 16:12 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Gezonde overlap in interesse, gecombineerd met een 'ieder doet lekker z'n ding'-houding werkt voor mij dan weer prima. Moet er toch verdomme niet aan denken dat je elkaar in alles vindt, zeg. Ik heb ook behoefte aan m'n rust.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-12-2015 16:33 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 14:53 schreef loeser het volgende:
Ik denk dat je twee dingen hebt in een relatie:
Gedeelde interesses en gedeelde zienswijze (de manier waarop je in het leven staat, moraal, levenswijze etc.)

En persoonlijk denk ik dat vooral de tweede het belangrijkste is. Bij mijn ex was er van beide geen sprake,dus dan houd het al snel op.
Exact.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


White Tree
Filmmaker
Usericon van White Tree
Posted 01-12-2015 16:37 by White Tree Wijzig reactieProfiel van White TreeQuote dit berichthttp://www.audiovisueelontwerp.nl

quote:
Op 1 december 2015 14:53 schreef loeser het volgende:
Ik denk dat je twee dingen hebt in een relatie:
Gedeelde interesses en gedeelde zienswijze (de manier waarop je in het leven staat, moraal, levenswijze etc.)

........


Heel erg waar.
Daarom ook blij dat ik er punt achter heb gezet...



loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 01-12-2015 23:51 by loeser Wijzig reactieProfiel van loeserQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 16:12 schreef Illusione het volgende:
Gezonde overlap in interesse, gecombineerd met een 'ieder doet lekker z'n ding'-houding werkt voor mij dan weer prima. Moet er toch verdomme niet aan denken dat je elkaar in alles vindt, zeg. Ik heb ook behoefte aan m'n rust.


Vreselijk. Van die stellen die alles samen doen. Je ziet ze nooit meer los van elkaar en ze waren sowieso al van de aardbodem verdwenen zodra ze wat met elkaar begonnen.


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 01-12-2015 23:52 by loeser Wijzig reactieProfiel van loeserQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 16:37 schreef White Tree het volgende:
Heel erg waar.
Daarom ook blij dat ik er punt achter heb gezet...


Tja als je samen in de auto zit en de ruzie over elkaars muziek overgaat in ruzie over of de onkosten van een genderoperatie door de overheid vergoed moet worden of niet....dan weet je dat het niet gaat werken.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 02-12-2015 0:01 by Mythics Wijzig reactieProfiel van MythicsQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 23:52 schreef loeser het volgende:
genderoperatie

ovenmateriaal.jpg


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-12-2015 0:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 23:52 schreef loeser het volgende:
Tja als je samen in de auto zit en de ruzie over elkaars muziek overgaat in ruzie over of de onkosten van een genderoperatie door de overheid vergoed moet worden of niet....dan weet je dat het niet gaat werken.

Ik erger me nu al aan de relatie die je beschrijft. Knap gedaan.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


loeser
Baby Lovedoll
Usericon van loeser
Posted 02-12-2015 0:51 by loeser Wijzig reactieProfiel van loeserQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2015 0:05 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik erger me nu al aan de relatie die je beschrijft. Knap gedaan.






Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 02-12-2015 6:12 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Loes wil Loek worden?


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-12-2015 6:50 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Hehe


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-12-2015 6:51 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 december 2015 23:51 schreef loeser het volgende:
Vreselijk. Van die stellen die alles samen doen. Je ziet ze nooit meer los van elkaar en ze waren sowieso al van de aardbodem verdwenen zodra ze wat met elkaar begonnen.
Fantastich voor hen lijkt me. Waarom vind je dat zo vreselijk?


When your people matter, menstrual health matters


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 02-12-2015 7:33 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 14:07 schreef loeser het volgende:
Dat zou voor mij niet werken. 1 maal een relatie van drie jaar gehad met iemand met weinig dezelfde interesses en dat voelde voor mij heel eenzaam.


We stonden verder wel hetzelfde in het leven hoor, mijn vriendin en ik. Dat scheelde. Zelf zou ik het maar verstikkend vinden, iemand die (te) veel interesses met me deelt. Nooit tijd voor mezelf... en daarbij: ik zou nooit een relatie kunnen of willen hebben met 'mezelf met tietjes'. Die persoon ken ik al. Dat die ander anders is maakt het toch juist interessant?



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-12-2015 9:15 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 1 december 2015 16:03 schreef Mark het volgende:
Inderdaad zeg. In plaats van met een eisenpakket te komen, doe zelf eens wat concessies voor de verandering en verdiep je in de interesses van de andere persoon. Is vaak een verrijking voor jezelf ook. Maar ik zie veel mensen om me heen die dat soort concessies gewoon niet willen maken. Die willen de wederhelft kneden naar hun eigen voorkeur in plaats van zelf wat water bij de wijn te doen.
Dit zie ik veel om me heen tegenwoordig. Stellen waarbij één van de partners zich helemaal aanpast aan de wensen van de ander. En uiteindelijk maakt die andere partner dan een eind aan de relatie, omdat de aangepaste "in niks meer lijkt op de persoon waar zij/hij indertijd gek op is geworden".


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 02-12-2015 9:59 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Tsja, het 'moet' natuurlijk wel van 2 kanten komen.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen