IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Knuffeltopic! [relatietopic] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-07-2010 12:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 12:33 schreef Silence het volgende:
Dank je, je bevestigt maar weer wat mijn moeder altijd zeg, dat ik een oma in een jong lichaam ben.
Ja sorry. Ik heb een beetje het gevoel dat je iemand met een "oude ziel" bent, als je begrijpt wat ik bedoel. Al de nodige ervaring, en daar ook wijs van geworden. Mijn vrouw is ook zo iemand.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2010 12:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 12:21 schreef spectre het volgende:
Jan al weer voorzien dan?


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 12:52 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik vind het niet erg hoor, mocht ik een 'oude ziel' hebben, dan ben ik daar best dankbaar voor.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2010 12:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Niks mis met de zogenaamde ouderwetse normen en waarden


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 12:54 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Nee, dat ook niet. Behalve dan de traditionele rolverdeling.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-07-2010 12:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ook niks mis mee


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 12:57 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Hehe, ligt er inderdaad ook aan in welke opzichten.


spectre
Usericon van spectre
Posted 19-07-2010 13:15 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 12:42 schreef bastianus het volgende:
Ja sorry. Ik heb een beetje het gevoel dat je iemand met een "oude ziel" bent, als je begrijpt wat ik bedoel. Al de nodige ervaring, en daar ook wijs van geworden. Mijn vrouw is ook zo iemand.

fuk man, ik ben weg hier


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-07-2010 13:17 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 13:15 schreef spectre het volgende:
fuk man, ik ben weg hier



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 13:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 12:23 schreef Silence het volgende:
Uitstraling is voor mij veel en veel meer waard! Geld alleen geloof ik niet voor alle meiden. Ik zat een keer met een klasgenoot in de trein, en zij zei: "Goh, wat is die koffie-jongen spuug lelijk zeg! Hij heeft echt een enorme neus, en die kleding, afschuwelijk!".

Ik had het niet eens gezien, ik vond hem juist erg vriendelijk lachen en spontaan overkomen, en het leek me op het eerste oog best een aardig persoon.

Tsja, er is nog een verschil tussen of jij in de eerste plaats naar het uiterlijk of innerlijk van een willekeurige voorbijganger kijkt en of je partnerkeuze afhangt van uiterlijk of innerlijk. We staan evolutionair gezien namelijk al behoorlijk klaar om een partner ook op uiterlijke aspecten te beoordelen. En dat vertalen wij misschien als 'knap' of weet ik veel wat, maar in principe is dat alleen je lichaam die zegt dat je een goede genetische match hebt. Daarnaast zijn de innerlijke aspecten ook van belang natuurlijk, maar dat is meer voor de langetermijnszorg die een vrouw van een man verwacht Uiteindelijk zul je toch beide aspecten moet beoordelen en is het alleen op uiterlijk of innerlijk afgaan niet handig. Daarbij kunnen we allemaal heel tof rationeel lopen doen en zeggen dat innerlijk > uiterlijk, maar ons onderbewustzijn heeft daar gewoon dikke schijt aan

Trouwens, jouw oordeel over vriendelijk lachen en spontaan overkomen is evengoed een uiterlijk oordeel Kan nog steeds een ongelooflijke klootzak zijn


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-07-2010 13:30 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 13:26 schreef ZelThoR het volgende:
Tsja, er is nog een verschil tussen of jij in de eerste plaats naar het uiterlijk of innerlijk van een willekeurige voorbijganger kijkt en of je partnerkeuze afhangt van uiterlijk of innerlijk. We staan evolutionair gezien namelijk al behoorlijk klaar om een partner ook op uiterlijke aspecten te beoordelen. En dat vertalen wij misschien als 'knap' of weet ik veel wat, maar in principe is dat alleen je lichaam die zegt dat je een goede genetische match hebt. Daarnaast zijn de innerlijke aspecten ook van belang natuurlijk, maar dat is meer voor de langetermijnszorg die een vrouw van een man verwacht Uiteindelijk zul je toch beide aspecten moet beoordelen en is het alleen op uiterlijk of innerlijk afgaan niet handig. Daarbij kunnen we allemaal heel tof rationeel lopen doen en zeggen dat innerlijk > uiterlijk, maar ons onderbewustzijn heeft daar gewoon dikke schijt aan

Dit is wel wat je hoort van evolutiebiologen. Maar ik heb onlangs in Psychologie Magazine ook de resultaten van een onderzoek gezien waaruit bleek dat vrouwen op latere leeftijd vooral kijken naar een geschikte vader voor hun kinderen. Dat is dan weer niet die knappe macho, maar die sulachtige goedzak die zo betrouwbaar overkomt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 13:33 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Klopt, maar innerlijk en uiterlijk is sowieso niet het enige. Uiteindelijk 'ruiken' we nog het meest of je een genetische match met iemand hebt, dus waar 'val' je dan op, innerlijk, of uiterlijk?

Onbewust kijk je altijd naar uiterlijke kenmerken. De taille heup verhouding van een vrouw (0.7 is 'perfect'). Maar ook naar eigenschappen (zorgzaam, dominant, enz). Alles wat het beste voor de 'voortplanting' is. Maar buiten dit om, kan je ook puur op uiterlijk iemand aantrekkelijk vinden, of juist puur op uitstraling of karakter. Al denk ik niet dat je kunt zeggen "Ik val alleen hier op". Uiteindelijk gaat het toch om het totaalbeeld van je bewuste en onderbewuste indrukken van een persoon.

Denk ik.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 13:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 13:30 schreef bastianus het volgende:
Dit is wel wat je hoort van evolutiebiologen. Maar ik heb onlangs in Psychologie Magazine ook de resultaten van een onderzoek gezien waaruit bleek dat vrouwen op latere leeftijd vooral kijken naar een geschikte vader voor hun kinderen. Dat is dan weer niet die knappe macho, maar die sulachtige goedzak die zo betrouwbaar overkomt.

Oh, dat zal best, dat het 'zwaartepunt' verschuift. Maar allerlei triviale uiterlijke kenmerken blijven meespelen.

De voorkeur verschuift -denk ik- dan ook niet van "knappe macho" naar "sulachtige goedzak" maar van "macho" naar "goedzak". Die vrouw zal bij de keuze tussen een knappe goedzak en sulachtige goedzak nog steeds voor de knappe kiezen. Of ze moet vallen op sulletjes, maar dan zou ze die knap noemen


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 13:35 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 13:30 schreef bastianus het volgende:
Dit is wel wat je hoort van evolutiebiologen. Maar ik heb onlangs in Psychologie Magazine ook de resultaten van een onderzoek gezien waaruit bleek dat vrouwen op latere leeftijd vooral kijken naar een geschikte vader voor hun kinderen. Dat is dan weer niet die knappe macho, maar die sulachtige goedzak die zo betrouwbaar overkomt.
En dat zou dan ook gebaseerd zijn op het feit dat het sulletje minder snel een andere vrouw zou krijgen, en dus minder concurrentie zou zijn. Maar dat neemt niet weg, dat ze stiekem wel de genen van de stoere macho wilt, en het sulletje wilt ze om (onwetend) voor het kind van de macho te zorgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 13:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 13:33 schreef Silence het volgende:
Klopt, maar innerlijk en uiterlijk is sowieso niet het enige. Uiteindelijk 'ruiken' we nog het meest of je een genetische match met iemand hebt, dus waar 'val' je dan op, innerlijk, of uiterlijk?

Oh, dat ruiken had ik impliciet meegenomen in 'uiterlijk'. Daar reken ik namelijk alles onder wat puur lichamelijk is. Volgens mij ruiken we ook niet of iemand een innerlijk geschikte partner is, maar alleen hoe goed de genetische match is (=lichamelijk). Nou ja, persoonlijkheid zit ook in de genen, maar ik denk dus niet dat we dat oppikken

Voor het schatten van het innerlijk, tsja, veel sociaal contact. Misschien dat je het onderbewust merkt aan hoe iemand reageert op kleine dingen (en dat doe je dan wel met je ogen, maar dat vind ik niet hetzelfde als naar iemands uiterlijk kijken).
quote:
Maar buiten dit om, kan je ook puur op uiterlijk iemand aantrekkelijk vinden, of juist puur op uitstraling of karakter. Al denk ik niet dat je kunt zeggen "Ik val alleen hier op". Uiteindelijk gaat het toch om het totaalbeeld van je bewuste en onderbewuste indrukken van een persoon.

Ik denk door die laatste zin die je zegt juist dat die eerste zin niet geldt Misschien dat je jezelf wijs kan maken dat je op iemand valt met een perfect uiterlijk maar verder niets, maar dat hou je geen seconde vol en dat kan ik dan ook niet aantrekkelijk noemen. Er moet altijd wel iets van een innerlijke klik zijn, zelfs voor een zeer kortstondige interactie (hehe).


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 13:43 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik bedoel met die laatste zin dat dat relaties zijn die stand houden. Dat je puur op uiterlijk/karakter kan vallen, wilt niet zeggen dat een relatie zal slagen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 14:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 13:43 schreef Silence het volgende:
Ik bedoel met die laatste zin dat dat relaties zijn die stand houden. Dat je puur op uiterlijk/karakter kan vallen, wilt niet zeggen dat een relatie zal slagen.

Ja, OK. Point taken.

Maar ik denk dat er zelfs voor een -leuke- one-night-stand meer klik moet zijn dan alleen uiterlijk. Niet op het niveau van de klik die er moet zijn voor een levenspartner natuurlijk

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 19-07-2010 14:04]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 14:12 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik denk niet in one-night stands.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 14:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 14:12 schreef Silence het volgende:
Ik denk niet in one-night stands.

Doet er niet toe

Maar dan kan "puur op het uiterlijk vallen" sowieso niet. Zelfs voor het idee dat je met iemand een relatie zou kunnen hebben moet er al iets van een innerlijke klik, anders wil je geen relatie hebben.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 14:20 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Iemand leuk vinden, en er een relatie mee willen zijn toch wel verschillende dingen. Iemand kan het type (qua uiterlijk, persoonlijkheid) zijn, waar jij op valt, maar je hoeft er niet perse een relatie mee te hebben. Althans, zo zie ik het.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 19-07-2010 14:20]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 14:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 14:20 schreef Silence het volgende:
Iemand leuk vinden, en er een relatie mee willen zijn toch wel verschillende dingen. Iemand kan het type (qua uiterlijk, persoonlijkheid) zijn, waar jij op valt, maar je hoeft er niet perse een relatie mee te hebben. Althans, zo zie ik het.

Beter lezen Ik bedoelde dat de innerlijke klik nodig is voor het KUNNEN hebben van een relatie. Als die klik er is HOEFT het dus nog niet, dat hangt weer van allerlei andere dingen af. Als die klik echter ontbreekt WIL je het sowieso niet (ongeacht de andere omstandigheden).

Daarom geloof ik niet dat je (of men) puur wat betreft het uiterlijk op iemand kan vallen.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 19-07-2010 14:26]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 14:29 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Natuurlijk is de innerlijke klik nodig voor het hebben van een relatie, dat lijkt me nogal logisch. Alleen vind ik op iemand vallen niet gelijk staan aan het willen hebben van een relatie. En wanneer je het zo leest/ziet, kun je volgens mij op iemand vallen puur op uiterlijke vertoning, of karakter, of wat dan ook.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 14:32 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 14:29 schreef Silence het volgende:
Natuurlijk is de innerlijke klik nodig voor het hebben van een relatie, dat lijkt me nogal logisch. Alleen vind ik op iemand vallen niet gelijk staan aan het willen hebben van een relatie.

Ik zeg toch dat op iemand vallen betekent dat je een relatie zou kunnen hebben. KUNNEN.
quote:
En wanneer je het zo leest/ziet, kun je volgens mij op iemand vallen puur op uiterlijke vertoning, of karakter, of wat dan ook.

Naast de puur uiterlijk beoordelaar loopt de karakterschatter ook mee hoor, als je iemand ziet. En dan kun je zeker op iemand vallen, maar dan hebben die beide punten wel minstens een klein plusje.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 19-07-2010 14:37 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik ben het gewoon niet met je eens, ik denk dat ik het daar maar bij hou.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 19-07-2010 14:58 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2010 14:37 schreef Silence het volgende:
Ik ben het gewoon niet met je eens, ik denk dat ik het daar maar bij hou.

Nee, da's niet nodig, volgens mij denken we eigenlijk hetzelfde hoor Alleen jij gebruikt 'uiterlijke vertoning' ook om iets over het karakter te lezen, en daarom zeg je dat je puur op iemands uiterlijk kan vallen.

Terwijl je dan volgens mij dus juist NIET op alleen iemands uiterlijk valt, omdat je ook het innerlijk meeweegt. Weliswaar afgeleid vanuit het uiterlijk en uiteraard kun je het dan gruwelijk fout hebben, maar daar ging het nu niet om


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen