|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ah ok, mij best hoor. Ik hier ook zo m'n favoriete onbekende drummers... in NL ken ik ze nauwelijks meer. |
|
Zo'n ding moet je sowieso niet gaan crashen. |
|
quote: OK, dat mag je vinden, maar je begrijpt m'n woorden blijkbaar nog steeds niet dus hier een laatste poging. "Rammelen" qua feel is wat anders dan niet strak spelen. Lombardo is strak maar niet perfectionistisch strak, het klinkt op de een of andere manier altijd "rammelend" en dat is nou juist zo f&%#@g gaaf. (gelul tot 0.59) |
|
|
|
Zijn er mensen bekend met deze stokken --> http://www.customdrumstix.com ? |
|
Nu begonnen om mn drummen strak op de metronoom te krijgen, dikke fail :') |
|
Ja een metronoom kent geen genade! Die stokjes ken ik niet D-S, maar voor die prijs kun je je er geen buil aan vallen zou ik zeggen. |
|
quote: [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 01-02-2011 13:45] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Ik snap wel waar je heen gaat. Maar ik vind Dhr Lombardo dan ook niet zoeen bijzonder goede drummert. Hij was qua stijl misschien wel één van de eerste, maar in mijn wereld niet bijzonder... Sorry. |
|
Luister even Grip Inc - Hostage to heaven dan Vind ik persoonlijk zijn beste drumwerk, en Fantomas natuurlijk |
|
quote: +1. Boeiender |
|
quote:Wat vind jij dan goed? Sandoval? Of van die andere snelheidsmonsters dankzij triggers en versterking? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Heb me daar op een grindfestival in Moffrika toen nogal over verbaasd. Speelden we met allemaal razendsnelle bands, maar geeneen van die drummers had enige power of groove in het drumwerk. Snel en strak waren ze allemaal, maar zonder microfoons klonk het alsof er een troep muggen op het drumstel geland was. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Hoe behoudt je kracht in je blastbeats dan? [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 01-02-2011 15:31] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Mooi gezegd. Ik weet wel dat BVTjemans o.a. van die strak ingetimmerde deathcore houdt, dus dat strookt wel aardig met jouw idee Maar goed, ook van old school death en Faith No More. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Heeft denk ik ook veel te maken met hoe je de stok vasthoudt; als je die erg los hebt dan krijgt het vel meer kans om "uit te ademen" en gaat er minder geluid verloren. |
|
quote:Juist. Kijk maar naar Gene Hoglan b.v., die gebruikt bij het blasten alleen maar zijn vingers, zijn polsen zie je amper bewegen.. Ook in de oefenruimte knalt dat er aardig op, ik heb daar een dvd van. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 01-02-2011 15:38] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Hehe, maar jij bent ook 1 van de weinige drummers die ik ken die geen volumeverlies hebben bij het blasten DS! Het is qua opnamen soms best lastig als je een volumeverschil hebt tussen "standaard" en "blast" stand, vooral als je de snare niet triggert. Boeiender |
|
Hm... ik heb een elektrisch drumstel van met gaasvezel vellen. Dat bouncet niet echt. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Hard slaan natuurlijk. |
|
quote: Bedoel je dingen van Roland? Die kun je gewoon strakker draaien zodat ze wel bouncen. |
|
quote: Juist niet, ben je sneller vermoeid. Ik gebruik een soort mix van de upstroke/downstroke techniek + ik geef m'n stok extra kracht met m'n ringvinger, weet je wel. Zal heus ook wel een naam voor zijn, hehe. |
|
quote: Daarom moet je oefenen. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |